Re
door ReneGeu Oct 21, 2021 om 16:45
Geldzaken & recht
Blokker Tefal-Hello-fresh actie: foute productvermelding op website

Blokker had producten vermeld op hun website die onderdeel zouden zijn van de Tefal-Hello-fresh actie maar achteraf niet blijken te zijn.
We hadden o.a. een koffiezetapparaat gekocht en al in gebruik genomen toen we via Tefal op de hoogte werden gebracht dat het niet onder de actie viel.

Blokker geeft als reactie dat het inderdaad fout stond op hun website en ze dat zouden corrigeren maar verder niets voor ons konden betekenen.
Ook konden we de producten niet meer retourneren want ze waren inmiddels gebruikt.

Hierdoor lopen we het tegoed van 45 Euro van de Hello-fresh-actie mis.
We zouden de producten niet hebben gekocht als we hadden geweten dat ze niet onder de actie zouden vallen.
Is een winkel inderdaad niet verantwoordelijk voor wat ze op hun website publiceren?

5140 10 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2021 om 16:54
16777 Antwoorden / 202 Vragen

Doe de melding bij https://www.consuwijzer.nl/nieuws/melden-bij-consuwijzer-loont en bij de gratis service van de consumentenbond https://www.klachtenkompas.nl/

Op zich ben ik van mening dat men er zich bij Blokker wel erg gemakkelijk vanafmaakt hoewel men misleidend heeft verkocht. €45 is helaas ietwat weinig om nadere actie richting Blokker te nemen . Het is dus even awachten wat men er bij de ACM mee doet en wat de klacht via Klachtenkompas oplevert.

ne
door neodutchio - Oct 21, 2021 om 17:09
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Een Tefall cashback van €45,- op een Krups koffiezetter van €48,99? Ja, een winkel is verantwoordelijk voor hun eigen daden, maar als je kan weten dat het een fout betreft, dan betekend het dat die verantwoordelijkheid niet over gaat in aansprakelijkheid.
Krups is geen Tefal en op €48,99 €45,- terug krijgen kan natuurlijk niet. Een koffiezetter voor €3,99 haal je nog niet eens bij de Action.

Gr
door Grunn1 Oct 21, 2021 om 18:55
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Het is geen cashback aktie maar je krijgt een tegoed voor Hello Fresh.

ne
door neodutchio Oct 21, 2021 om 19:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Maar dan nog, Krups is geen Tefal.

marita5
door marita5 - Oct 21, 2021 om 17:14
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Renegeu ,

Op de site van Tefal , valt een koffiezetapparaat niet onder de actie , klik op de rode regels .
Dat Blokker een fout maakt op hun website , hoeft u niet de dupe van te zijn .

https://www.tefal.nl/promoties

Blokker is aangesloten bij Thuiswinkel.org , dien daar een klacht in .

https://www.thuiswinkel.org/leden/blokker-nl/certificaat

https://www.thuiswinkel.org/helpcenter/klacht-indienen/

ro
door ronny530 - Oct 21, 2021 om 18:13
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Op de website van Tefal staat te lezen dat https://www.tefal.nl/promoties  Blokker wel mee deed aan de actie en zal het waarom u niet voor de actie in aanmerking kwam een andere reden hebben. U dient minimaal voor 50 euro aan Tefal producten aan te schaffen dus niet een Tefal koffiezetter van 48,99. Daarbij staat op de voorwaarden pagina van blokker te lezen dat advertenties zo zorgvuldig als mogelijk worden opgesteld maar citaat van de website 'Ondanks de voortdurende aandacht voor de kwaliteit van de inhoud kan Blokker niet garanderen dat de informatie te allen tijden volledig en/of actueel is.' en dat maakt eigenlijk dat aan de advertentie een rechten kunt ontlenen. Ik zie wel een fout in de advertentie omdat bij Tefal producten onder de 50 euro ook die 45 euro tegoed staat en dat had niet gemoeten omdat het product door de te lage prijs niet voor de actie in aanmerking kwam.

ne
door neodutchio Oct 21, 2021 om 19:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Sterker, de getoonde koffiezetters zijn niet eens van Tefal.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Oct 21, 2021 om 18:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Op de middelste van €289 zou ik hier wel op gerekend hebben.... de andere 2 erg  voordelig!

Maar een Tefal Actie  boven de €50 en Krups apparaten?

Denk dat er iets goed fout is gegaan.

mo
door mof - Oct 22, 2021 om 16:11
3619 Antwoorden / 3 Vragen

JA, als het zo in de advertentie staat zoals op het screenshot maakt Blokker reclame met de 45€ actie. Blokker moet die 45€ aan u betalen.

1paul
door 1paul - Oct 23, 2021 om 09:35
3103 Antwoorden / 0 Vragen

ze zijn natuurlijk wel verantwoordelijk hiervoor en als de prijs niet idioot afwijkt moeten ze deze actie ook nakomen, nu ligt dit bij een derde partij en zal blokker je moeten compenseren omdat zij deze fout maakten....

probleem echt voor dit bedrag is dat de kosten om je gelijk te halen vele malen hoger zullen liggen, misschien kun je meer gedupeerder vinden en samen optrekken?

Als je kan vermoeden dat het wel erg onwaarschijnlijk is dat de betreffende aktie wel erg laag is in prijs word eht anders, dan hoeft blokker niets en had u beter moeten weten!!!!

panter22
door panter22 - Oct 23, 2021 om 09:58
6599 Antwoorden / Vragen

Dit is de aktie:
https://www.blokker.nl/tefal-hellofresh.html
Je hebt een Krupps koffiezettter gekocht toen je op producten klikte?
Niet over nagedacht dat Krupps niet hetzelfde is als Tefal?
Een koffiezetter gekocht die je niet zou kopen als je geen bon kreeg van Hello Fresh?
Goede reklamecampagne, producten kopen die je niet nodig hebt.

Re
door ReneGeu - Oct 23, 2021 om 18:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reactie, tips en adviezen. Het Krups-koffiezetapparaat was 1 van de producten die we gekocht hadden. Inclusief dit koffiezetapparaat zaten we boven het minimum te besteden bedrag van €50,-- voor de Hello-fresh actie. Zonder het koffiezetapparaat eronder.... Inderdaad het is een TEFAL-Hello-fresh actie maar we dachten dat Tefal en Krups wellicht onder eenzelfde moedermaatschappij zouden vallen, verder niet over nagedacht. We zijn puur afgegaan op wat volgens de Blokker website producten waren die onder de actie vielen.

Valdorado
door Valdorado - Dec 2, 2021 om 09:24
1 Antwoorden / Vragen

Let op! De kortingscode van Tefal is pas geldig bij de tweede bestelling bij Hellofresh!