el
door elenoor1975 Sep 8, 2014 om 15:41
Geldzaken & recht

Boeken van "van Dijk educatie

Ik heb voor mijn dochter boeken besteld bij van Dijk Educatie. Op de website stond dat de levering binnen 3 werkdagen zou plaatsvinden. Dus niet. Bel vervolgens met de klantenservice en zij konden mij geen antwoord geven op mijn vraag wanneer ik ze wel kon verwachten. Heb mijn ontevredeheid aangegeven dat ze zich niet houden aan de beloftes op internet. Heb dus een klacht via klacht.nl gedaan. Daar zie ik tot mijn verbazing dat ik een van zoveelste ben met dit probleem. Ik kreeg op dat moment gelijk response van "van Dijk Educatie" dat de levering zo spoedig mogelijk zou plaatsvinden en vroegen mij om op klacht.nl aan te geven dat het probleem opgelost was. Krijg ik de boeken eindelijk binnen, blijkt dat een paar van de boeken 2e hands waren. (terwijl je voor nieuwe boeken betaald). Geef dat per email aan en krijg als antwoord:

Beste Zahra,

Je kunt bij het plaatsen van een bestelling helaas niet aangeven dat je nieuwe of gebruikte boeken wil ontvangen.

Wij leveren eerst gebruikte boeken, zolang de voorraad strekt. Daarna gaan wij over tot het verzenden van nieuwe exemplaren.

Bij het plaatsen van de bestelling betaal je voor de nieuwprijs van de boeken. Als je een gebruikt exemplaar hebt ontvangen, krijg je na levering één derde deel van de nieuwprijs retour.

Kan dit zomaar? Als ik 2e handse boeken wilde ging ik wel naar marktplaats of bol.com waar ik overigens achteraf goedkoper uit zou zijn. Ik voel mj behoorlijk besodemietert en bedrogen. Kan iemand mij aangeven wat te doen, want blijkt dat ik niet de enige ben. Zo is voor van Dijk makkelijk geld verdienen

4418 12 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2014 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo elenoor1975,

.....Wij leveren eerst gebruikte boeken, zolang de voorraad strekt. Daarna gaan wij over tot het verzenden van nieuwe exemplaren.

Bij het plaatsen van de bestelling betaal je voor de nieuwprijs van de boeken. Als je een gebruikt exemplaar hebt ontvangen, krijg je na levering één derde deel van de nieuwprijs retour.
....

Staat daar niets over in de Leveringsvoorwaarden (dus dan had je het kunnen weten).?

Je kunt ook gebruik maken van je herroepingsrecht:
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst - die u met VDE via de webshop heeft gesloten - te herroepen.
(Bron)
Maar ja, daar schiet dochterlief ook niets mee op.

Met vr.gr.

el
door elenoor1975 - Sep 8, 2014 om 15:55
5 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 8 sep 2014, 15:52]Hallo elenoor1975,

.....Wij leveren eerst gebruikte boeken, zolang de voorraad strekt. Daarna gaan wij over tot het verzenden van nieuwe exemplaren.

Bij het plaatsen van de bestelling betaal je voor de nieuwprijs van de boeken. Als je een gebruikt exemplaar hebt ontvangen, krijg je na levering één derde deel van de nieuwprijs retour.
....

Staat daar niets over in de Leveringsvoorwaarden (dus dan had je het kunnen weten).?

Je kunt ook gebruik maken van je herroepingsrecht:
U heeft het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst - die u met VDE via de webshop heeft gesloten - te herroepen.
(Bron)
Maar ja, daar schiet dochterlief ook niets mee op.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Sep 8, 2014 om 15:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@elenoor1975,

?????

Als je wilt reageren kun je dat gewoon doen door je reactie in het grijze veld onder Reageren te typen.

Wil je na een quote reageren zorg dan dat de cursor aan het eind van de quote staat, geef Enter en typ je antwoord.

Vind je iets een Topantwoord, klik dan op 'Dit is een Topantwoord'.

Met vr.gr.

el
door elenoor1975 - Sep 8, 2014 om 16:05
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb de algemene voorwaarden nog eens gelezen, maar niets te vinden over de 2e handse boeken.

Apetjoek
door Apetjoek - Sep 8, 2014 om 16:06
234 Antwoorden / 16 Vragen

beste mevrouw , dit mag en gebeurd al minstens 25 jaar met die verstande dat toen onze dochter/zoon boeken bestelde en WEL specifiek bij stond ;gebruikt of nieuw .,
En edrick3 goed uitgelegd , mischien wordt je nu wel groennnnnnnnnnnnnnn.

el
door elenoor1975 - Sep 8, 2014 om 16:47
5 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry Kowalskij, als ik nieuw bestel dien ik nieuw te ontavngen. Als ik 2e hands bestel, verwacht ik 2e hands. als je iets via internet besteld en de leverancier zegt aan jou: nou ik heb nog eerst een gebruikte maar je moet me wel de nieuwprijs betalen zou jij daar volgens mij ook niet akkoord mee gaan. Daarnaast heb ik gevraagd om wat verder te doen, en niet om kritiek aan te leveren. Bij klacht.nl ben ik een van de honderden met problemen bij van Dijk, zouden we dan allemaal groennnn moeten worden kowalski

el
door elenoor1975 - Sep 8, 2014 om 16:50
5 Antwoorden / 1 Vragen

en by the way Kowalski, heb net mijn rechtsbijstand benaderd. Dit mag nooit gebeuren. Dat jullie dit jaren geleden hebben geaccepteerd is een keus die jullie maakten. Ik heb die keus NIET gemaakt

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2014 om 16:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar is dit geen boekenhuur? Je koopt de boeken dan toch niet, maar levert ze aan het eind van het jaar in?
Of heeft u de boeken gekocht om te houden?

el
door elenoor1975 - Sep 8, 2014 om 17:00
5 Antwoorden / 1 Vragen

Heb 350 euro betaald voor nieuwe boeken. zijn boeken om te houden. die moet je kopen op het ROC

aurora1
door aurora1 - Sep 8, 2014 om 17:09
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik kan over tweedehands leveren ook niets op hun website vinden en vind het een vreemde gang van zaken, evenals dat zij bepalen dat tweedehands na levering en betaling een teruggave van eenderde van de koopprijs plaats vindt. Ik zag op internet al klachten staan die dateren van 2007.
Zelf zou ik eens kijken op de sites van bijv. Wolters-Noordhoff of daar de boeken te bestellen zijn en of er keuze gemaakt kan worden tussen tweedehands en nieuw, idem bij bijv. de Atheneum boekhandel.
Is wat u wilt te leveren dan zou ik gebruik maken van het herroepingsrecht.

Zelf zou ik gebruik maken van het herroepingsrecht en alles

Apetjoek
door Apetjoek - Sep 8, 2014 om 17:15
234 Antwoorden / 16 Vragen

beste mevrouw , ik lever geen kritiek aan U ik geef alleen aan dat wij in 1990 ( de vorige eeuw dus)
het zelfde meemaakten alleen dat waren dus zoals later vermeld "HUURBOEKEN " en later is soms ook nu!

zoekster
door zoekster - Sep 8, 2014 om 19:49
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het was wel even zoeken, maar dit staat bij de vragen op de site

Ik heb een beschadigd boek ontvangen.

VanDijk.nl levert in eerste instantie gebruikte boeken. Wanneer er geen gebruikte boeken meer op voorraad zijn, zullen wij nieuwe boeken leveren. Alle boeken die wij leveren worden zorgvuldig gecontroleerd op beschadigingen. Ondanks deze controle kan het zijn dat je toch een beschadigd boek hebt ontvangen.

bron

Maar dit lijkt me echt alleen opgaan voor huur.

U heeft zeker een punt heeft als u boeken heeft gekocht die uw eigendom blijven.