b.
door b.e. Feb 21, 2013 om 12:16
Geldzaken & recht

Boekje uitgeven in eigen beheer

Ik wil een boekje uitgeven, maar vind geen uitgever die dat wil doen.
Behalve dan een die het boekje GRATIS wil uitgeven, waarbij ik dan wel zelf allerlei extra kosten moet betalen.
Heeft iemand ervaring met deze uitgever? :
[edit redactie - naam verwijderd]
united p.c. Holland
united p.c. Uitgeverij
Hoofdkantoor
Rathausgasse 73a
A-7311 Neckenmarkt
Oostenrijk
http://nl.united-pc.eu
united p.c. Uitgeverij – eenvoudig en gratis publiceren

Of heeft iemand ervaring met dit soort uitgeverspraktijken?

Hart. bedankt voor reacties!!
b.e.simmers

4848 14 Rapporteer

jo
door jorisw - Feb 21, 2013 om 14:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er zijn tegenwoordig ook boekwinkels die je kunnen helpen met het uitgeven van je boeken (bijvoorbeeld deze).

Maar in principe kan je het natuurlijk ook allemaal in eigen beheer doen. Je kunt het traditioneel laten drukken bij een plaatselijke drukkerij, maar je kunt ook zoeken naar een print-on-demand service, of natuurlijk alleen als e-book uitgeven.

ja
door jans2 - Feb 22, 2013 om 13:18
311 Antwoorden / 4 Vragen

Er zijn in Nederland allerlei mogelijkheden om je boek uit te geven, daar hoef je niet voor naar Oostenrijk. Zie hier.
Overigens is iets natuurlijk niet gratis als je er "allerlei extra kosten" voor moet betalen.

diumenge
door diumenge - Mar 18, 2013 om 07:36
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Misschien is [url=http://www.freemusketeers.nl/][u]Free Musketeers[/u][/url] is iets voor je?

ja
door jans2 - Mar 18, 2013 om 10:44
311 Antwoorden / 4 Vragen

@wodan-1: u staat garant voor "de waarheidsgetrouwe zakelijke inzicht" van United pc-eu? Waar staat u dan garant voor? Een heler met het inzicht dat zijn goed verkoopbare waar van diefstal afkomstig is heeft ook een waarheidsgetrouw zakelijk inzicht.

wo
door wodan_1 - Mar 18, 2013 om 10:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is waar Jans2 en daar heeft u waarschijnlijk meer verstand van. Ik heb het over de uitgeverij en niet over diefstal o.i.d. U moet zeker niet gaan projecteren.

ja
door jans2 - Mar 18, 2013 om 11:14
311 Antwoorden / 4 Vragen

@wodan-1: mijn vraag was "waar staat u dan garant voor?". De rest moet uiteraard niet letterlijk genomen worden, maar als een verduidelijking van het nietszeggende van "waarheidsgetrouw zakelijk inzicht".
Wellicht kunt u de vraag nu wel beantwoorden.

wo
door wodan_1 - Mar 18, 2013 om 11:39
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Jans2,

Ik sta garant is een breed begrip, echter ook ik heb verzuimd mijn garantstelling ten op zichte van de betreffende uitgeverij te definiëren. Wel, ik sta garant in die zin, dat ik als menszijnde vertrouwen schep ik mijn medemens doordat die onderhavige medemens mijn vertrouwen tot nog toe, in de relatie van klant en ondernemer, niet heeft beschaamd. Mocht dit in de toekomst een andere dan wel verkeerde wending nemen, dan zal ik zoals nu hier het geval is ook mijn eerlijke mening weergeven met verwijzing naar het vorige, al dan niet voor beide partijen, eerlijke en gunstige samenwerking. Hopelijk dat ik duidelijk ben, maar ik wil gaarne bij deze dit onderwerp sluiten. Ieder heeft zijn eigen mening wat niemand anders heeft. Wees eerlijk tegen uzelf en blijf uzelf wat u ook denk, ieder heeft recht van denken en vrije meningsuiting, en ik probeer niemand een mening op te dringen of om reclame te maken voor voornoemd bedrijf, maar iemand moet toch wat zeggen en het voor de ander opnemen, ook al schijnt geen andere onder deze Uitgeverij United.pc-eu nog niets van zich hebben laten horen ter bevestiging of ter wraking. Ik ben hunnie niet en zij zijn mij niet. Ieder mens is anders en ieder mens denkt anders vanuit een vooraf bepaalde of uit natuurlijke neiging. Laat het a.ub. bij deze, voordat dit onderwerp eindigt in een oeverloos debat, waar niemand er iets aan heeft. Als wij als menszijnde bij voorbaat onze medemens bevoordelen of beoordelen op basis van de weinigen die het voor zovele keren voor de rest van de mensheid heeft verpest, dan is het einde ver zoek. Met respect.

wo
door wodan_1 - Mar 18, 2013 om 14:24
4 Antwoorden / 0 Vragen

[reclame verwijderd - redactie]

wo
door wodan_1 - Mar 18, 2013 om 14:55
4 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb inderdaad geschreven "mail me" met dien verstande dat deze site Vara ook werkt volgens het systeem zoals marktplaats hanteert van mail en wederbericht. Ik waag me niet aan om mijn contactadres via dit venster te laten lopen. Wie zaken wil doen met het bedrijf in kwestie moet maar zelf contact leggen en verder gaandeweg bepalen of men verder wil of niet.

Voorwaarde is, dat de klant alles zelf moet aanleveren zoals wordt gevraagd, maar als men niet handig is in het zelfstandig voltooien en aanleveren van het eindmanuscript kan dat inderdaad geld gaan kosten, en dit is bijna overal zo. In gevallen waarin het niet als gesteld verloopt kan ik echter niets zeggen. In ieder geval, ik ben gelukkig op de wijze zoals alles tot thans gegaan is, en de geringe kosten voor de aanlevering van mijn manuscript beperkte zich alleen maar tot "mijn eigen tijd en moeite" en electra, en verder heeft het mij geen cent gekost. Ik hoefde geen corrector noch enig ander poespas die misschien meerwaarde kan geven aan mijn boek en die allemaal kan worden geleverd door de uitgever. Dit zijn dan de extra kosten, en als men verder een harde kaft verkiest boven het standaard door de uitgever aangeleverde, kleurenfoto's in het boek wil, het manuscript niet zelf kan bewerken, niet kan omzetten in PDF en analoog de instructies van de uitgeverij zelf geen geschikte foto voor op de front kan aanleveren, dan gaat dat geld kosten uiteraard, tenzij iemand dit allemaal voor u kan doen.

Wat mij betreft; ik heb het allemaal zelf gedaan en het eindresultaat in gezelschap van de juridisch goeduitziende contracten opgestuurd. Daarnaast was de uitgeverij behulpzaam met de afronding van mijn boek, wat mij volgens het contract geld zou moeten kosten. De uitgeverij was er niet beroerd voor om mij, daar waar ik stokte, gratis ter hand te nemen. Dit is pas menselijkheid wat ik niet kan zeggen van anderen. Ik hoefde verder geen extra's, alles bij mij was/is standaard, en standaard is ook heel erg mooi. Voorts is het hier geen reclamesite neem ik aan en zal derhalve mijn boek niet hier promoten. Het ging om het onderwerp United-pc-eu...m.v.gr

b.
door b.e. - Mar 18, 2013 om 14:59
4 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wodan_1 schreef op maandag 18 mrt 2013, 14:05]Hallo,

Ik heb inderdaad geschreven "mail me" met dien verstande dat deze site Vara ook werkt volgens het systeem zoals marktplaats hanteert van mail en wederbericht. Ik waag me niet aan om mijn contactadres via dit venster te laten lopen. Wie zaken wil doen met het bedrijf in kwestie moet maar zelf contact leggen en verder gaandeweg bepalen of men verder wil of niet.

Voorwaarde is, dat de klant alles zelf moet aanleveren zoals wordt gevraagd, maar als men niet handig is in het zelfstandig voltooien en aanleveren van het eindmanuscript kan dat inderdaad geld gaan kosten, en dit is bijna overal zo. In gevallen waarin het niet als gesteld verloopt kan ik echter niets zeggen. In ieder geval, ik ben gelukkig op de wijze zoals alles tot thans gegaan is, en de geringe kosten voor de aanlevering van mijn manuscript beperkte zich alleen maar tot "mijn eigen tijd en moeite" en electra, en verder heeft het mij geen cent gekost. Ik hoefde geen corrector noch enig ander poespas die misschien meerwaarde kan geven aan mijn boek en die allemaal kan worden geleverd door de uitgever. Dit zijn dan de extra kosten, en als men verder een harde kaft verkiest boven het standaard door de uitgever aangeleverde, kleurenfoto's in het boek wil, het manuscript niet zelf kan bewerken, niet kan omzetten in PDF en analoog de instructies van de uitgeverij zelf geen geschikte foto voor op de front kan aanleveren, dan gaat dat geld kosten uiteraard, tenzij iemand dit allemaal voor u kan doen.

Wat mij betreft; ik heb het allemaal zelf gedaan en het eindresultaat in gezelschap van de juridisch goeduitziende contracten opgestuurd. Daarnaast was de uitgeverij behulpzaam met de afronding van mijn boek, wat mij volgens het contract geld zou moeten kosten. De uitgeverij was er niet beroerd voor om mij, daar waar ik stokte, gratis ter hand te nemen. Dit is pas menselijkheid wat ik niet kan zeggen van anderen. Ik hoefde verder geen extra's, alles bij mij was/is standaard, en standaard is ook heel erg mooi. Voorts is het hier geen reclamesite neem ik aan en zal derhalve mijn boek niet hier promoten. Het ging om het onderwerp United-pc-eu...m.v.gr

Een helder en begrijpend antwoord waar ik mee uit de voeten kan. Heel hartelijk bedankt!!
m.vr.gr. b.e.

b.
door b.e. - Mar 18, 2013 om 15:08
4 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=wodan_1 schreef op maandag 18 mrt 2013, 07:28][edit redactie - reclame verwijderd]

Hartelijk dank voor uw antwoord - kan ik u ook anders dan op deze site bereiken??

an
door annoniem99 - Mar 17, 2015 om 12:01
1 Antwoorden / 0 Vragen

United p.c. Uitgeverij zijn eigenlijk oplichters. Ze doen net alsof ze jouw boek uit een selectie van duizenden hebben gekozen en het gratis willen uitgeven. Waar ze niet voor waarschuwen is dat de opbrengst van de eerste 500 verkochte boeken volledig naar United p.c. Uitgeverij gaat. Jij krijgt dus niets! Pas vanaf boek 501.

Ze hebben nog een tak van uitgeverij, maar dat zijn helemaal boeven. Die vragen ruim 2000 euro voor het uitgeven van je boek. Je boek komt helemaal in de winkels te liggen maar is gewoon printing on demand te drukken.

Dus al met al niets doen met deze gekken. Kies dan voor Boekscout, een professioneel POD uitgever,. Kost niets en ze maken mooi werk. Zelfde geldt voor Brave New Books van Bol.com en Freemusketeers. Succes allemaal

to
door tonny49 - Mar 18, 2015 om 16:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, ik heb wel ervaring met mijn boek uitgeven bij deze uitgeverij. Het duurt enkele maanden eer dat het uitgegeven werd. Voor het dikkere papier heb ik extra moeten betalen. Voor het E book wat ik in oktober 2014 al betaald heb moet ik nog steeds krijgen terwijl er 6 a 9 weken voorstond.
Mijn boek is te koop bij Bol.com en amazone.
Antonia van ham

di
door digioma - Mar 18, 2015 om 17:37
646 Antwoorden / 29 Vragen

Ik hoop voor topic starter dat het boek inmiddels is uitgegeven; antwoord komt twee jaar later.