to
door tooske53 Jun 12, 2020 om 11:01
Geldzaken & recht

Boete betalen aan sociale zaken

Ik heb een uitkering
ik had mijn zoon in huis wonen deze ging naar school maar deed deze beeindigen omda dit niet was wat hij wilde doen.omdat hij ouder was dan 21 jaar moest hij meebetalen in de kosten hij moet meer betalen dan wat hij verdiende .
ik moet een boete betalen van 1000euro omdat ik dit niet doorgegeven had terwijl ik dat niet wist dat dat moest omdat het mijn eigen zoon is .
mag dit allemaal.

3482 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 12, 2020 om 11:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat mag allemaal.
Als je het er niet mee eens bent kun je in beklag gaan = bezwaar indienen. Daarover staat ongetwijfeld iets vermeld in de aanslag die je gekregen hebt.

tijger1
door tijger1 - Jun 12, 2020 om 11:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat mag allemaal. U woont samen met een volwassene met een inkomen, terwijl u een uitkering hebt. En daarom wordt uw uitkering gekort.

U zult terug moeten betalen wat u teveel intvangen hebt, met wellicht daarop nog een boete. Tegen de boete kunt u bezwaar maken. Misschien dat die nogeen beetje verminderd wordt.

Magnum007
door Magnum007 - Jun 12, 2020 om 11:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tooske,

Helaas zijn dit de regels in dit kapitalistische systeem,waar de rijken de macht hebben.

Ik raad je aan om contact op te nemen met maatschappelijk werk of de plaatselijke afdeling van de SP.

Ook zijn er sociale advocaten actief,die je kunnen helpen tegen een kleine eigen bijdrage.

Volhouden.

ne
door neodutchio Jun 12, 2020 om 12:45
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat heeft geld met macht te maken? Er gelden regels voor iedereen. Het kan niet zo zijn dat iemand met een laag of geen inkomen mensen laat inwonen die ook geld verdienen en dat niet opgeven. Zal wel krom zijn.

tenormin
door tenormin Jun 12, 2020 om 12:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Magnum007 woont toch liever in een Russisch of Koreaans land? Daar is hij vaak heel duidelijk over.

Tr
door Trostomaat Jun 12, 2020 om 12:58
239 Antwoorden / Vragen

Zonder die kapitalistische maatschappij konden we de uitkeringen niet betalen.

sira
door sira Jun 12, 2020 om 15:47
2290 Antwoorden / 24 Vragen

@magnum007
Wil je er wel rekening mee houden dat wij allemaal aan die uitkering meebetalen, ongeacht arm of rijk.

Wat die SP er mee van doen heeft, mag Joost weten. Als ik al ooit iemand ergens voor zou willen inschakelen dan zou dat zeker niet de SP zijn. Lilian heeft nu al moeite om haar hoofd boven water te houden.

gerbera
door gerbera Jun 12, 2020 om 15:56
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@magnum007 is dol op "tomaten";-))

Donuts
door Donuts Jun 12, 2020 om 17:49
1203 Antwoorden / 2 Vragen

De SP is allang ten dode opgeschreven en wordt volledig van de kaart geveegd bij de a.s. verkiezingen.

Magnum007
door Magnum007 Jun 12, 2020 om 18:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Zit ik op het forum van de VARA of van WNL?

Een arme dame in de bijstand probeert haar zoon te helpen.

Er gaan miljoenen euro's belastinggeld naar de KLM.

En wat te denken van al die grote bedrijven,die belasting ontwijken/ontduiken?

Er wordt met "verschillende maten gemeten".

aurora1
door aurora1 Jun 12, 2020 om 19:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@-7, Waarom zoekt u geen baan? In communistische landen, waar u zo dol op bent, moeten ze ook werken. En vooral ook mag men geen meningen over de gangen van zaken ventileren. De belastingbetaler die vroeg zijn bed uit moet om te werken, draait op voor de uitkeringen en subsidies die nu "toeslagen" heten. Misschien is dat impliciet voor u? De mevrouw was al deze mensen aan het beduvelen  maar gelukkig wordt dit rechtgetrokken. Ze zou ook kunnen gaan werken, dat is dan ook een beter voorbeeld voor de zoon. Doet beseffen wat er voor komt kijken om zelf de broek op te houden.

Magnum007
door Magnum007 Jun 12, 2020 om 19:11
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Aurora,

Ik miste jouw negatieve reactie al....

In deze corona-crisis kunnen gemeenten rekening ermee houden, dat mensen het zwaar hebben.

Het is "meten met verschillende maten".....

ne
door neodutchio Jun 12, 2020 om 20:45
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, wat heeft het met Corona te maken? TS is niet in staat om te werken en krijgt elke maand zijn/haar geld. Dat is nu echt niet anders dan voor het corona tijdperk.

Magnum007
door Magnum007 Jun 12, 2020 om 20:50
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Wat schiet de maatschappij er mee op om een dame in de bijstand een boete te geven van 1000 euro omdat zij haar zoon heeft geholpen?

Als deze dame haar huur niet meer kan betalen ,gaat de.maatschappij het nog meer geld kosten.

Ik denk aan : noodopvang,etcetera.....

Laten we in deze corona-crisis elkaar helpen.

ne
door neodutchio Jun 13, 2020 om 07:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Dus als dit voor de corona gebeurde hoefde we deze dame niet te helpen? En waar ligt de grens bij u? Deze dame moet nu geholpen worden, maar als ze door rood fietst en die boete niet kan betalen die daardoor oploopt ook? Een soort vrijstaat maken zodat de 'zwakkeren' van de samenleving alles mogen maar niets moeten?

TS krijgt een uitkering en daar zitten voorwaarden aan. Deze voorwaarden zijn geschonden. Sterker, ze had niet eens recht op deze hoogte van de uitkering. Dan zitten daar consequenties aan.

Magnum007
door Magnum007 Jun 17, 2020 om 22:51
594 Antwoorden / 2 Vragen

Gisteren waren er 2 journalisten bij "Op 1" ,die een boek hadden geschreven : economische groei betekent niet dat de welvaart ook groeit......

Sterker nog : in Nederland is de kloof tussen rijk en arm groter geworden omdat de grote bedrijven belasting ontwijken.

Arbeidskrachten zijn ondergeschikt aan winst: als het slecht gaat,wordt je naar de bijstand gestuurd.......

ne
door neodutchio Jun 17, 2020 om 23:12
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ontslag krijgen wil niet zeggen dat je naar de bijstand gestuurd wordt. Je krijgt eerst je ww en daarna komt de bijstand pas in beeld. Tenzij.....je gewoon wil werken. Op dit moment zijn er minder vacatures dan vorig jaar (oorzaak corona), maar toch zijn er nu voor elke 100 werklozen 82 vacatures. Er is dus gewoon werk te vinden. Maar nogmaals, dat is in dit geval niet aan de orde. TS kan niet werken. TS krijgt een uitkering waar voorwaarden aan vast zitten. Schijnbaar wilt u dat niet lezen, want u reageert op geen enkele vraag of opmerking. In plaats daar van blijft u irrelevante zaken zoeken en toevoegen.

Magnum007
door Magnum007 Jun 17, 2020 om 23:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Mijn punt is : de kloof tussen arm en rijk.

De boete voor TS is buiten proporties: diverse bedrijven worden met miljoenen belastinggeld overeind gehouden.

TS moet bloeden omdat zij haar arme zoon helpt.

Typisch neoliberaal beleid.

ne
door neodutchio Jun 18, 2020 om 07:30
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Boetes worden vooraf bepaald en zijn voor iedereen gelijk. Dat is dus niet inkomensafhankelijk. Des te meer reden om op te letten wat je doet als je weinig inkomen hebt.
Verder heeft het een niets met het ander te maken. Dat is hetzelfde als dat ik geen bekeuring krijg voor te hard rijden en dat aandragen omdat TS nu wel een boete krijgt.

Overigens lees ik nergens van u een onderbouwing dat er zo grootschalig ontdoken wordt.

pino123
door pino123 Jun 18, 2020 om 09:51
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Houdt er wel even 'rekening mee' dat deze kapitalisten ervoor zorgen dat deze ondersteuningsgelden ook betaald kunnen worden. Meten met verschillende maten wordt niet gedaan door kapitalisten, maar houdt er ook rekening mee dat in deze tijd het even anders loopt. Ja, KLM wordt omhoog gehouden, want anders hebben straks nog meer mensen deze ondersteuningsgelden nodig.
Ik zit mij werkelijk af te vragen waar jij denkt dat het geld vandaan komt? We echt niet ergens een boom staan hoor hier in Nederland.

Magnum007
door Magnum007 Jun 18, 2020 om 11:49
594 Antwoorden / 2 Vragen

Vandaag op Teletekst ,pagina 106 :

Het aantal mensen in armoede kan fors omlaag als de overheid het huidige beleid omgooit.

Met ongewijzigd beleid stijgt het aantal mensen naar ruim 1 miljoen.

Met een basisinkomen zouden 60 % minder mensen in armoede leven.

marita5
door marita5 Jun 18, 2020 om 11:57
11495 Antwoorden / 15 Vragen

OMG , wat een politiek geleuter hier , heeft toch niks meer te maken met de vraag . @magnum007 stop eens een keer met overal de politiek erbij te halen , slaat werkelijk nergens op .

Magnum007
door Magnum007 Jun 18, 2020 om 11:59
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Kijk even naar RTL Z : veel techbedrijven betalen geen belasting en nu Europa dit wilt invoeren zijn de Verenigde Staten hier woedend over.

Magnum007
door Magnum007 Jun 18, 2020 om 12:06
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marita,

Als je dit geen interessant topic vindt,kun je er ook voor kiezen om niet te reageren.....

De werkloosheid neem toe en er is een forse groei van het aantal ww uitkeringen.

Daarom is de boete voor TS zo schrijnend omdat ze geen kant op kan.

Neotdutchio praat er te makkelijk over door deze boete te vergelijken met een boete voor een verkeersovertreding.

marita5
door marita5 Jun 18, 2020 om 12:10
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft er totaal niks mee te maken , u gaat iedere keer OT . Ik zou zeggen steek hand in eigen boezem en reageer niet met politiek geleuter , is doodvermoeiend en heeft niks te maken met de vraag . U vergeet dat iedere keer de vraag bovenaan komt te staan , en dan moet je deze onzin lezen .

Donuts
door Donuts Jun 18, 2020 om 12:29
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Magnum, ZOUT OP met uw ONNOZEL OFF TOPIC communistisch gezwam! U grijpt bijna ieder topic aan om uw onnozel gezever op dit VRAAG EN ANTWOORD forum (dus GEEN discussie!!!) hier te dumpen.
Ik heb de redactie al eens verzocht in te grijpen, maar de redactie doet zijn werk zo slecht dat u maar door kunt blijven gaan met uw communistische off topic gezwam!
U zou van dit forum verbannen moeten worden. En als de redactie het nu nodig vindt, vanwege mijn niet nette taalgebruik en kritiek op de redactie mij te bannen, ik neem het graag voor lief als U ook een ban krijgt!

Hopelijk wil Marita5 dit keer de moeite nemen om een melding te doen, ik ben te pissig, zowel op meneer flapdrol als op een falende redactie, om een verzoek nog beschaafd te kunnen doen.

marita5
door marita5 Jun 18, 2020 om 12:39
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@graspollen , net als u ben ik dat politiek geleuter moe , heeft niks te maken met de vraag . Aangezien @magnum007 een plaat voor het hoofd heeft en maar door blijft gaan heb ik dit bij de redactie gerapporteerd . En voor de andere forumleden een tip : hou het bij de vraag en reageer niet op politiek geneuzel .

Donuts
door Donuts Jun 18, 2020 om 12:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@marita5: Top dat u de moeite van melden heeft genomen. Ik hoop uit de grond van mijn hart dat Magnum007 een ban krijgt, maar dat zal valse hoop zijn. Helaas daagt die Magnum door zijn onnozele uitspraken mensen uit tot reageren, erger nog @Neodutchio gaat zelfs een uitgebreide discussie met dat figuur aan. Maar ik ga zeker mijn best doen dit figuur volkomen te negeren als de redactie niet ingrijpt.

marita5
door marita5 Jun 18, 2020 om 13:06
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@graspollen , u bent zo de kluts kwijt , dat u de gebruikersnaam van @magnum verkeerd vermeldt ;-)) Ik begrijp de andere forumleden ook niet waarom ze reageren op politiek geneuzel is mij een raadsel .Lokt alleen maar irritatie en frustratie uit , dus forumleden stop ermee , jullie gaan allemaal OT, komt dit forum niet ten goede .

Donuts
door Donuts Jun 18, 2020 om 13:17
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@Marita5: gebruikersnaam gecorrigeerd. Ik ben de kluts niet kwijt, maar mijn bloeddruk is gestegen naar 240/150, zo kwaad maak ik me. Ik vertrouw er op dat die Magnum mijn opname op hartbewaking betaalt. Zo sociaal is hij vast wel. Oh nee, toch niet want deze communistische meneer woont met een gezamenlijk inkomen van € 45.000,- in een goedkope sociale huurwoning.

marita5
door marita5 Jun 18, 2020 om 13:34
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@graspollen , mijn bloeddruk laten stijgen door @magnum007 is mij niet de moeite waard ,voordat u het weet ligt u met de benen in de lucht ;-)) negeren is de beste oplossing .

Redacteur
door Redacteur Jun 18, 2020 om 13:44
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Hartelijk dank voor alle reacties. Graag weer ingaan op de vraag die er gesteld is door TS.

- Redactie

Je
door Jeff59761 Jun 18, 2020 om 14:04
43 Antwoorden / 1 Vragen

het forum van radar is kapot en alle zielepoten zitten gelijk hier weer betwetertje te spelen en mensen aan te vallen

marita5
door marita5 Jun 18, 2020 om 14:26
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@J5976 , Lezen is ook een kunst ,  lees de reactie van @redacteur boven u : Graag weer ingaan op de vraag die er gesteld is door TS.

Je
door Jeff59761 Jun 18, 2020 om 14:44
43 Antwoorden / 1 Vragen

nog zo'n betweter die alleen op een forum zit om andere terecht te wijzen om nog ergens een gevoel van belangrijkheid te krijgen in je zielige waardeloze bestaan

ne
door neodutchio Jun 18, 2020 om 15:10
5129 Antwoorden / 12 Vragen

@Graspollen, als ik kan helpen om uw bloeddruk weer te laten dalen door niet meer te reageren, dan die ik dat. Ik moet er juist enorm om lachen dat er verbanden bedacht worden die er niet zijn. Het werkt voor mij juist ontspannend om iemand te zien spartelen doordat een eigen mening wordt omgezet in een feit die nergens op gebaseerd is.

Gr
door Grunn1 - Jun 12, 2020 om 11:34
1427 Antwoorden / 18 Vragen

U moetbetalen. Iedereen die een uitkering heeft wordt geacht de voorwaarden te kennen welke ook makkelijk op te zoeken zijn. Elke wijziging dient te worden doorgegeven dus ja boete is terecht.

Iv
door Ivo W - Jun 12, 2020 om 11:42
728 Antwoorden / Vragen

Dat u iets niet wist, is niet relevant. Bij de aanvraag van uw uitkering zult u immers zelf hebben aangegeven dat u op de hoogte bent van de regels die bij de betreffende uitkering horen. Waaronder de regel dat u het aan de uitkeringsinstantie moet doorgeven wanneer er veranderingen zijn in het gezamenlijk inkomen van uw huishouden.
Wanneer uw zoon bij u woont, dan vormt deze uiteraard een deel van uw huishouden, dus moet u ook wijzigingen in zijn inkomen doorgeven aan de uitkeringsinstantie.

marita5
door marita5 - Jun 12, 2020 om 11:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tooske53 ,

U heeft een inlichtingsplicht , dat u dit niet wist doet niet terzake .

Lees ook hier , klik op de rode regel .

https://www.sittard-geleen.nl/Inwoners/Werk_en_inkomen/Nieuwsbrief_sociale_zaken/Nieuws/Inlichtingenplicht_studie_van_uw_kind_gewijzigde_inkomsten_en_boete

Magnum007
door Magnum007 - Jun 12, 2020 om 12:05
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tooske,

Informeer ook even bij de Bijstandsbond.

Misschien kan een persoonlijke belangenbehartiger een betalingsregeling voor je vragen bij de Sociale dienst en krijg je dan weer elders meer toeslag.....;-))

In dit kapitalistische systeem moet je om te overleven de regels "ombuigen" ten gunste van je zelf......

aurora1
door aurora1 Jun 12, 2020 om 13:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nee hoor (zoals u heel goed weet, "wereldwijs en bereisd" als u bent), je kunt bijv. gaan werken, kunt u ook proberen, moeten ze ook in de door u zo gewaardeerde communistische landen. In die landen bestaan geen uitkeringen, of die zijn zo miniem dat je er nauwelijks van kunt eten. Bij het overtreden van de wet, zoals hier het geval is, kom je er niet vanaf met alleen maar een boete betalen, of terug betalen. Gelukkig voor u leeft u in een kapitalistisch land. Met uw opvattingen en instelling had u allang verhuisd kunnen zijn naar een communistisch land (en daar uw praatjes kunnen verkopen....) o, wacht: daar zijn geen openbare forums toegestaan en word je in een donkere kerker gegooid als je een andere mening hebt dan het verheerlijken van het systeem daar. Nee, niet in discussie gaan svp.

sira
door sira Jun 12, 2020 om 15:51
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Magnum007, houdt s.v.p. eens op met die onzinnige communistische praatjes. Er is vast in Noord Korea nog wel plaats voor u.

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2020 om 17:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar Magnum wil zijn eigen riante uitkering niet kwijt.

ne
door neodutchio Jun 12, 2020 om 17:23
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, ik reed door rood en ik wist niet dat ik moest stoppen voor rood. Bij wie kan ik aankloppen om de boete te laten vervallen of bij wie kan ik een aanvullig krijgen om zo de boete te betalen?

ne
door neodutchio Jun 12, 2020 om 17:28
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, om te overleven moet je je eigen broek ophouden. In het geval van TS zal het wat lastiger zijn, maar het kan wel. Daar hoef je niet creatief voor te boekhouden, er zijn vangnetten zat. Echter hangen er overal regels aan. Gratis geld bestaat niet en gezien het verleden van TS zou deze moeten weten wat de rechten en plichten zijn.

Donuts
door Donuts Jun 12, 2020 om 17:42
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Quote: In dit kapitalistische systeem moet je om te overleven de regels "ombuigen" ten gunste van je zelf......

U bedoeld genieten van een uitkering en een goedkope sociale huurwoning, terwijl uw gezamenlijk inkomen zo hoog is dat u helemaal geen recht meer zou hebben op een sociale huurwoning? En maar blijven wauwelen met uw communistische babbels!!

Magnum007
door Magnum007 Jun 12, 2020 om 18:48
594 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een negatieve rechtse reacties op dit linkse forum van de VARA.

Er gaan straks miljoenen Nederlandse euro's naar de zuid Europese landen.....

Maar een arme dame in de bijstand,die haar zoon probeert te helpen zit fout.....:-((

ne
door neodutchio Jun 12, 2020 om 20:49
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, keurt u het goed dat iemand met een uitkering die recht heeft op alle toeslagen en in een goedkoop huurhuis mag wonen iemand in huis neemt met voldoende inkomen die alle kosten kan dragen en dat ze als god in Frankrijk kunnen leven? Of moet er ergens een grens getrokken? En zo ja, waar dan? Moet iedereen in een soortgelijke situatie gevolgd worden of open kaart spelen? Spionage om zekerheid te hebben? Hoe ziet u het voor u?

Magnum007
door Magnum007 Jun 12, 2020 om 20:53
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Herinner jij nog die zogenaamde fraude met kinderopvangtoeslag?

Hoeveel levens heeft dit verwoest?

In deze corona-crisis is een waarschuwing op zijn plaats.

Laten we elkaar helpen door deze crisis.

ne
door neodutchio Jun 13, 2020 om 07:53
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Zet dat bandje eens af van de coronacrisis. Dit heeft niets met corona te maken. Ook buiten deze tijd had dit kunnen gebeuren. Sterker, wellicht speelt deze kwestie al van voor het corona tijdperk.
Het heeft ook niets met mogelijke fraude te maken met kinderopvangtoeslag. Houdt u zich bij de feiten, dat praat een stuk makkelijker.

Je
door Jeff59761 Jun 18, 2020 om 14:02
43 Antwoorden / 1 Vragen

grappig hier word ook al iedereen aangevallen door hetzelfde clubje niksnutten als bij radar maar nu komen ze hier omdat radar niet meer werkt

Redacteur
door Redacteur Jun 18, 2020 om 15:08
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Hartelijk dank voor alle reacties. Ook hier graag weer ingaan op de vraag die er gesteld is door TS.

- Redactie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 12, 2020 om 12:43
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ja. Helaas tercht en er wordt ook regematig aangegeven wat de regels zijn m.b.t. informeren bij wijzigingen. Helaas maar waar behoorde u dat ook te weten.

va
door vanlotjegetikt - Jun 12, 2020 om 12:57
809 Antwoorden / Vragen

Sociale zaken hanteert een wijzigingsformulier en daarop moet men wijzigingen melden en terugsturen.
Het feit dat u een boete heeft ontvangen loopt dit al een tijdje. Een boete komt niet zomaar uit de lucht vallen.
Er wordt meestal een waarschuwing van te voren gegeven.
En inkomen binnen een huishouden met een uitkering wordt gekoppeld met de belastingdienst, dus mocht u zich afvragen hoe dit boven water komt .

Ka
door Kassagebruiker - Jun 12, 2020 om 13:00
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als er op één adres èn een uitkering is èn een persoon met OOK een inkomen is wordt dat tweede inkomen meegeteld bij de uitkering. Dit verzamelinkomen kan boven een gestelde grens uitkomen en dan wordt de uitkering gekort (en terecht).

(Ter voorbeeld: Één van onze kennissen met aow en aio kreeg van de bel dienst een brief dat zij geld tegoed haddan over 2018. Dus formulier op de pc ingevuld, ze kregen 135 euri's terug op de rekening, wat bij navraag bij de svb "inkomen" bleek te zijn, gevolg die 135 euri's werden de komende maanden gekort.)

Een en ander zou ook nog wel eens effect kunnen hebben op uw (waarschijnlijke) huur en zorgtoeslag over de periode dat uw zoon bij u woont, met mogelijk ook een terugvordering. Er was immers méér inkomen effectief als op papier. En de toeslagen zijn voorschotten die achteraf gecontroleerd worden door de bel dienst.

wi
door willems123 - Jun 12, 2020 om 13:15
117 Antwoorden / 16 Vragen

Even waarschuwen - als u dit jaar ook huurtoeslag krijgt en uw zoon inkomen heeft, misschien volgend jaar u de huurtoeslag moet terugbetalen...

va
door vanlotjegetikt Jun 12, 2020 om 14:29
809 Antwoorden / Vragen

Die was ik even vergeten

Ka
door Kassagebruiker Jun 12, 2020 om 16:05
683 Antwoorden / 5 Vragen

Niet alleen huur toeslag maar de zorg toeslag

tijger1
door tijger1 Jun 12, 2020 om 17:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moeder is met zoon geen toeslagpartner voor de zorgtoeslag.

Zoon is medebewoner voor de huurtoeslag.

mi
door miennaamishaaz - Jun 12, 2020 om 16:54
725 Antwoorden / 1 Vragen

Even een vraag mbt uw zoon.

Heeft hij iets gezien van Joshua kaats mbt dropshipping academy?
Gezien hij in de leeftijds groep zit waar joshua kaats op mikt.

Indien dit zo is RAAD HET UW ZOON AF OM TE DOEN.
Dit zorgt u alleen maar voor meer hoofdpijn, indien uw zoon problemen krijgt met zijn "webshop"
Dan kunt u Mogelijk voor de kosten oplopen omdat hij het runt vanuit uw huis.

ro
door ron503 - Jun 12, 2020 om 18:16
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Is het wel een boete of dient u het teveel dat u ontvangen heeft terug te betalen als dat zo is dan kan de gemeente daar een regeling voor treffen. Daarbij stuurt de gemeente bij tijd en wijle een mutatieformulier met een aantal vragen die onder meer wijzigingen in de gezinssituatie bevatten en wanneer die ingegaan zijn. Dat u het niet wist durf ik te betwijfelen maar u heeft ten onrechte een te hoge uitkering ontvangen en dient die terug te betalen. Het is echter wel zo dat als u bovenop de terugbetaling van het teveel uitgekeerde bedrag een boete van 1000 euro heeft gekregen in bezwaar kunt gaan maar met een motivatie van 'ik wist het niet' wordt het moeilijk om van die boete af te komen.

justmeagain
door justmeagain - Jun 13, 2020 om 00:12
623 Antwoorden / 8 Vragen

Onwetendheid is nooit een excuus.
U had vtv ook even kunnen googlen of dit kan en mag. Of even een telefoontje naar uw gemeente.
Enige inspanning van uw zijde ontbreekt hier.

1paul
door 1paul - Jun 18, 2020 om 14:42
3103 Antwoorden / 0 Vragen

Kort gezegd ja dat mag, bezwaar indienen, met bewijsstukken mag ook natuurlijk als u het niet eens bent met de beslissing....

Mogelijk, als uw zoon heel weinig inkomen had, heeft hij ook recht op (een kleine)  bijstandsuitkering....

Maak in ieder geval een afspraak met uw gemeente en neem mee de bewijsstukken van het inkomen van u en uw zoon, daar kunnen ze u verder helpen....

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-mijn-bijstandsuitkering#:~:text=Inwonend%20kind%20boven%20de%2018,geldt%20een%20lagere%20algemene%20bijstandsnorm.