ch
door chirpy Mar 14, 2012 om 13:16
Geldzaken & recht

Boete op boete op boete

Wanneer je door ontslag of ziekte geen of nauwelijks meer inkomen hebt en je echt niet meer kunt voldoen aan de noodzakelijke en gedwongen betalingen van ziektekosten, het eigen risico energie, achterstallige belastingen en wat dies meer zij, word je door de aanmaningen en de extra kosten steeds verder in de prut geduwd. Dat bedrijven, overheden zonder onderscheid zo snel naar dit wapen grijpen, maakt me erg boos. Je lost er niets mee op!

714 6 Rapporteer

nosource
door nosource - Mar 14, 2012 om 13:35
81 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is meer iets voor 'Discussies'.

loreleigil
door loreleigil - Mar 14, 2012 om 19:49
678 Antwoorden / 3 Vragen

Punt is, dat je rekeningen moet betalen. Op tijd. Als er geen 'boete' op te laat betalen zou staan omdat dit zielig is, kunnen we de verkeersboetes en boetes voor het te laat afzeggen van afspraken bij een arts ook wel afschaffen.

mahadma
door mahadma - Mar 14, 2012 om 20:02
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als iedereen op tijd en correct betaald waren er geen incassoburo's en deurwaarders meer.

zwemmer
door zwemmer - Mar 14, 2012 om 20:35
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Een boete is om je te waarschuwen dat je niet goed met je veranwoordelijkheden omgaat. Mocht het je niet lukken steeds op tijd te betalen dan is het aan te raden boekhoudkundige hulp te zoeken.

Zwemmer

sonjaatje
door sonjaatje - Mar 14, 2012 om 20:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een vraag en antwoord rubriek.

target
door target - Apr 12, 2012 om 14:50
297 Antwoorden / 3 Vragen

Dit heeft altijd al zo gewerkt.

Spijtig genoeg komen velen daar nu door recessie en daaruit voorkomende financiele problemen pas achter (Of gelukkig dat dat lange tijd wel bespaard is gebleven. Net hoe je het bekijkt.).