El
door Eline van Gennip 20 jan. 2018 om 20:18
Geldzaken & recht

Boete van post.nl

Kreeg met kerst blijkbaar kaart zonder postzegel. 
Uit coulance heeft de post toch kaart geleverd maar ik moet nu 3x postzegel betalen en dat lijkt mij niet in orde.
Geweigerd vervolgens herinnering

3028 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

door aurora1 - 20 jan. 2018 om 20:24
13773 Antwoorden / 6 Vragen
2

Dank voor de mededeling. Mij verbaast dat u voor deze mededeling zelfs de moeite doet om een account te openen, terwijl dit een rubriek Vraag&Beantwoord is.
U kunt op de website van Post.nl lezen hoe het werkt, maar dat staat ook op dat bijgevoegde kaartje.
Als mij dat gebeurt betaal ik altijd want ze hebben tenslotte de post toch maar bezorgd. Hoezo dat het "niet in orde" lijkt? Ik vind het prima in orde.
Heeft u ook nog een vraag?

Le
door Leonardio 21 jan. 2018 om 00:30
4 Antwoorden / Vragen

Dus u betaalt elk willekeurig bedrijf wat iets bezorgt en zegt dat degene die het verstuurd heeft te weinig heeft betaald en alleen omdat het op hun website staat.
Beetje vreemd want zoals verderop al vermeld wordt door Hutch, als er wat uit de brief of het pakketje gestolen is kan je als ontvanger geen verhaal halen bij PostNL omdat dan ineens wel alleen de verzender dat kan.
PostNL moet bij de verzender wezen en niet bij de ontvanger.

door aurora1 21 jan. 2018 om 15:36
13773 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad, dat heeft alles met fatsoen te maken. Mogelijk wordt u niet daardoor gehinderd?

door marita5 - 20 jan. 2018 om 20:29
7807 Antwoorden / 13 Vragen
1

Hallo Eline Van Gennip , 

U heeft de kaart geaccepteerd , dan is dit juist .
Als u de kaart had geweigerd , had u niet hoeven te betalen , zie hier klik op de rode regel .

https://www.postnl.nl/ontvangen/post-ontvangen/portokosten-bij-onderfrankering/

AW
door AWYeah28 20 jan. 2018 om 23:24
288 Antwoorden / Vragen

Hoe kan een kaart die in de bus wordt gedaan worden geweigerd?

door marita5 20 jan. 2018 om 23:27
7807 Antwoorden / 13 Vragen

Daar zegt u zo iets , heb ik niet aan gedacht .

door getty - 20 jan. 2018 om 20:30
3075 Antwoorden / 10 Vragen
1

Niet betalen, hoort u niets meer van terug.

jo
door jorisw 21 jan. 2018 om 09:55
4123 Antwoorden / 1 Vragen

En dan weer klagen als de postzegels duurder worden....

door getty 21 jan. 2018 om 10:51
3075 Antwoorden / 10 Vragen

Nee hoor

door hutch - 20 jan. 2018 om 21:45
4290 Antwoorden / 29 Vragen
2

Formeel gezien bent u niet verplicht te betalen. Iemand anders heeft PostNL opdracht gegeven om die kaart te versturen en niet of te weinig (port) betaald.

Ik zou absoluut niet betalen, om reden dat als het andersom is, u een pakket ontvangt waaruit iets gestolen is (of dat hele pakket niet ontvangt), u als ontvanger, door PostNL altijd afgewimpeld wordt met reden dat u geen verzender bent. Daarnaast worden klachten omtrent gestolen of niet ontvangen post zogenaamd 'onderzocht', maar zo goed als nooit opgelost.

Dus de verzender is verantwoordelijk en aansprakelijk. Dat PostNL de afzender niet kan achterhalen is niet uw probleem.

me
door mein33 - 20 jan. 2018 om 22:02
4395 Antwoorden / 24 Vragen
0

Niet negeren en het stopt vanzelf, zonder enige verdere consequentie.

door getty 20 jan. 2018 om 22:12
3075 Antwoorden / 10 Vragen

Wel negeren dus

me
door mein33 21 jan. 2018 om 10:50
4395 Antwoorden / 24 Vragen

@getty,

Heel goed van u opgemerkt, er stond eerst 'reageren' en heb het dus foutief verandert.
Is een beetje dom ;-))

AW
door AWYeah28 - 20 jan. 2018 om 23:21
288 Antwoorden / Vragen
2

Beste Eline,

PostNL doet altijd alsof ze de post 'uit coulance' toch bezorgd hebben, alsof het een enorme gunst is van ze. De waarheid is dat de kans om alsnog geld te krijgen een stuk groter is als de kaart bezorgd wordt en de ontvanger wordt opgezadeld met de kosten, dan wanneer de post geretourneerd moet worden of de verzender moet worden opgespoord. U bent absoluut niet verplicht dit bedrag te betalen, ik heb dat nog nooit in mijn leven gedaan. U hoort daar na die herinnering niets meer van.

Succes!

door Grunnen. - 20 jan. 2018 om 23:42
454 Antwoorden / Vragen
0

Na een herinnering hoor je er niets meer van.dus niet betalen.

door diumenge - 21 jan. 2018 om 07:17
10544 Antwoorden / 13 Vragen
1

Het is geen boete, ze hebben een dienst geleverd en willen daar een betaling voor. Als u dat niet wilt betalen, dan doet u dat niet. Totaal niet interessant verder om dat hier mede te delen.

door Grunnen. 21 jan. 2018 om 15:34
454 Antwoorden / Vragen

Inderdaad hebben ze een dienst verleend voor de verzender , maar als de verzender onvoelde frankeert is het niet de bedoeling om het 3 voudige bedrag uit gemakzucht bij de ontvanger te claimen.

ti
door tilpend - 21 jan. 2018 om 07:39
76 Antwoorden / 0 Vragen
2

"Omdat het om een belangrijk poststuk kan gaan, bezorgen we het poststuk alsnog. Daarbij hopen we erop dat u als ontvanger bereid bent om te betalen voor uw poststuk."

Het heeft met fatsoen te maken omdat zij wel hun werk hebben verricht maar er niet voor betaald zijn. Ik neem aan dat de afzender u wel bekend is en in dat geval kunt u de afzender informeren en vragen om te betalen. Het is mij een paar keer overkomen en ik heb altijd wel gewoon betaald, wel zo netjes.

door hutch 21 jan. 2018 om 09:37
4290 Antwoorden / 29 Vragen

Fatsoen is geen eenrichtingsverkeer!!

door Grunnen. 21 jan. 2018 om 15:26
454 Antwoorden / Vragen

@Tilpend 

Je kunt hier wel de moraalridder uithangen..Het zou fatsoenlijker zijn als de afzender zijn postuk voldoende frankeert .Het is ontfatsoenlijk van Postnl om de ontvanger uit gemakszucht  3 postzegels ( strafporto )te laten betalen i.p.v. 1 zegel. Daarvoor moeten bij  de verzender zijn en dat is lastig want ze mogen de brief niet openen. Van mij kunnen ze wat.

door diumenge 21 jan. 2018 om 15:29
10544 Antwoorden / 13 Vragen

@v1126, ik begrijp hieruit dat u liever hebt dat PostNL de onvoldoende of niet gefrankeerde post voortaan niet meer bezorgt?

ti
door tilpend 21 jan. 2018 om 15:53
76 Antwoorden / 0 Vragen

@V1126: ach, de een heeft fatsoen en de ander niet.

@Diumenge: Ik denk dat een prima oplossing zou zijn: eerst een bericht krijgen van PostNL dat zij een onvoldoende gefrankeerd poststuk hebben ontvangen en als de begunstigde het wil hebben dan mag hij eerst betalen en dan krijgt hij pas het poststuk. En als de ontvanger niet wil betalen: gewoon de papierversnipperaar in.

door Grunnen. 21 jan. 2018 om 16:54
454 Antwoorden / Vragen

@Diumenge

Leg eens uit waarom dat dan € 2,52 moet kosten i.p.v. €0,84 oftewel 3x zo duur moet zijn.
En nee ,die brieven mogen inclusief rekening retour afzender.

@ Tilpend

Wat is onfatsoenlijker , een rekening sturen van 3x de werkelijke kosten of niet aan het verzoek voldoen om dit bedrag te betalen.

door diumenge 21 jan. 2018 om 17:37
10544 Antwoorden / 13 Vragen

@v1126, moet ik je dat echt uitleggen? Denk je werkelijk dat een rekening sturen niets kost? Wil je mijn collega worden, mijn werkgever zal vast blij zijn met iemand die voor niets wil werken.

ti
door tilpend 21 jan. 2018 om 18:25
76 Antwoorden / 0 Vragen

DIUMENGE +10

door Redacteur 22 jan. 2018 om 15:24
827 Antwoorden / 59 Vragen

graag weer alleen on topic reageren. Dank alvast!

De redactie

ti
door tilpend 22 jan. 2018 om 15:44
76 Antwoorden / 0 Vragen

@redactie: serieus? de meest belachelijke berichten & antwoorden worden geplaatst en daar zeggen jullie niets over maar hier wel?

Ga eerst hier maar eens naar kijken, is dat dan wel on topic en een normaal antwoord?

door Grunnen. 22 jan. 2018 om 15:45
454 Antwoorden / Vragen

@DiumengeTwee keer nee.De verzender is de opdrachtgever en dus is de rekening (strafporto ) voor de opdrachtgever .Je denkt toch niet dat ik strafporto ga betalen voor ongevraagde post ,want dat was het in mijn geval. De gewenste post komt tegenwoordig per e-mail.Ik heb het verzoek tot betaling naar de afzender gestuurd. Zo simpel kan het zijn.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ha
Haarlem023 - 14 sep. 2019 om 19:38
Winkels & webshops

Wie heeft er ervaring met Drogist.nl

14 juni heb ik een bestelling geplaatst bij Drogist.nl voor ontbijtmuesli. Zij gaven aan dit voorlopig niet te kunnen leveren en gaven mij de optie de bestelling te annuleren en het geld terug te storten. Nu, na 3 maanden, heb ik ondanks meerdere toezeggingen nog steeds het bedrag niet ontvangen.
Het is geen mega bedrag (20,85)  maar het gaat om het principe. Lees meer

Da
Daan_81 - 16 sep. 2019 om 20:30
Huishouden & energie
Wie heeft er ook ervaring met dure en neppe ontstoppingsservice

Wie heeft er ook ervaring met dure en neppe ontstoppingsservice

Via www.ontstoppings-service.nl kwam iemand langs, kosten waren 360
euro voor 17 minuten werken. Het leek allemaal oké met juiste materialen en 2 maanden garantie. Een week later was de afvoer weer/nog steeds verstopt maar het telnummer is niet meer te bereiken via whatsapp of telefoon. En via het centrale telnr 085-1308789 wordt gezegd dat ze deze opdracht niet herkennen in het systeem?! He ... Lees meer

marita5 - 16 sep. 2019 om 12:22
Computers & telefonie

App Agenda Windows 10

Beste Forumleden , 

Hoe kan ik èèn terugkerende gebeurtenis in de App Agenda verwijderen ? Ik zie nergens de knop verwijderen . Lees meer