si
door sijbrandvonk Aug 31, 2011 om 15:16
Geldzaken & recht

Boeterente

Ik heb op 31-05 2011 een zakenpand verkocht waar een zakelijke hypotheek op ruste van € 195.000,- welke nog 2 jaar liep, door mijn leeftijd, ik ben 72jaar kon ik het onderhoud aan

het pand niet meer opbrengen dus was verkoop voor mij de oplossing
Bij verkoop moet de hypotheek afgelost worden dit regelt de notaris, toen ik de afrekening kreeg ben ik mij wild geschrokken de ING rekende een boeterente van maar liefst € 10.747,87 dit is nog meer dan een jaar hypotheek rente op een hypotheek welke nog maar 2jaar liep, mag dit?? en heeft iemand hier ervaringen mee HOEVEEL BANK WIL JE HEBBEN beter gezegde is HOEVEEL BANK MOET JE LINKS LATEN LIGGEN
m.v.g.Sijbrand

10054 32 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 31, 2011 om 17:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sijbrandvonk,

Van de site van ING:
Als u geheel of gedeeltelijk vervroegd aflost moet u soms een boeterente betalen (uitzondering; aflossing bij verhuizen of overlijden of aan het einde van een rentevastperiode is boetevrij).Indien u een indicatie wil krijgen van de boete die u misschien moet betalen voor aflossen kunt u contact opnemen met de Boetelijn (link naar pagina)

Jaarlijks kunt u een percentage van uw hoofdsom van uw hypotheek boetevrij aflossen. In de hypotheekakte (deze heeft u gekregen bij het afsluiten van uw hypotheek) staat hoeveel u boetevrij kunt aflossen. Dit kan variëren van 10 % tot 25 % van de hoofdsom. U kunt contact opnemen met de Hypotheeklijn als u wilt weten hoeveel u boetevrij kunt aflossen: 0900 1900 (lokaal tarief). Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Maar ja, dat komt nu als mosterd na de maaltijd.
Het ware beter geweest om eerst eens te informeren.

Met vr.gr.

tenormin
door tenormin - Aug 31, 2011 om 17:53
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@Edrick3, haha, wil net schrijven: mosterd na de maaltijd, maar lees dat je zelf ook al gegeten hebt. Maar u heeft wel gelijk met boetevrij aflossen tussentijds. De vraag van sijbrandvonk: hoeveel bank moet je hebben en hoeveel bank moet je links laten liggen is dezelfde mosterd ná; misschien zijn er wat banken die een ietsje minder zouden berekenen, maar dat heeft NU geen zin meer voor TS.

si
door sijbrandvonk - Aug 31, 2011 om 19:14
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Edrick3
Mijn vraag betreft niet een jaarlijks vervroegde aflossing maar door de ING
opgelegde woekerboete omdat ik mijn pand heb verkocht, je bent dan verplicht je hypotheek af te lossen dit heeft niets te maken met vrijwillig jaarlijks vervroegd af lossen en als ik dan een klacht indien eerst telefonisch daarna per E-mail daarna per brief en dan nog een keer per brief en je krijgt er taal nog teken op dan weet je hoe de ING met zijn klanten om gaat
m.v.g.Sijbrand

marcel75
door marcel75 - Aug 31, 2011 om 19:44
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Edrick,
Jouw informatie heeft betrekking op de particuliere hypotheken. Hier speelt een zakelijke hypotheek. En daar gelden andere spelregels voor.

Sijbrand,
Kijk eerst eens goed in de hypotheekvoorwaarden en de destijds door jouw getekende offerte wat er over verkoop van het pand staat. De kans is erg groot dat je er zelf voor hebt getekend of dat er een indicatieboete is opgenomen. In dat geval is nu eerst hoog ingezet en kan later de boeterente nog bijgesteld worden. Dat komt bij zakelijke hypotheken veel voor.

nelleke51
door nelleke51 - Sep 2, 2011 om 17:34
14 Antwoorden / 3 Vragen

bij het aflossen van een bedrijfshypotheek of zakelijke lening wordt er contante waarde berekend.
Lees dit artikel uit de Telegraaf van sept '10 waarin dit duidelijk wordt uitgelegd én met reacties van nog meer boze klanten.

http://www.telegraaf.nl/mijnbedrijf/7680476/__Boete_bij_beindigen_zakelijke_hypotheek__.html

poltol
door poltol - Sep 2, 2011 om 17:40
3885 Antwoorden / 22 Vragen

De link van @nelleke51

de link in één keer

Vr.gr. poltol

si
door sijbrandvonk - Sep 3, 2011 om 12:33
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marcel en Nelleke,
Bedankt voor jullie reactie, Marcel in de offerte staat geschreven letterlijk bij opname ,, de hypotheek kan naar keuze in een keer of in gedeeltes worden opgenomen, uiteraard betaald U alleen rente over het opgenomen bedrag, dit klopte al niet want toen er was getekend werd het geld wat ik niet nodig had in een keer op mijn rekening gestort ,ik heb dit bij de ING op kunnen lossen door een disposito van 2 jaar af te sluiten dus dit klopte al niet, dan staat er letterlijk bij vervroegde aflossing ,,Zonder vergoeding mogelijk aan het einde van de rente vaste periode,,Er staat totaal niets in over een boete bij verkoop van het pand,
en als ze de offerte na hadden gekomen en ik het overgrote deel van de hypotheek in gedeeltes op genomen en was ik geen boete verschuldige over de hele som van € 195.000,- maar over € 135.000,- dus dat had ook nog wel wat gescheeld, hier ga ik zeker nog mee door , er staat ook bij dat ik geen rente verschuldigd ben over het niet opgenomen gedeelte, ik vraag mij dan toch echt af als je je hypotheek aflost dan heb je dat geld toch niet meer opgenomen of is dat een beetje naief gedacht van mij??? hoe denk jij hierover?
Nelleke ook aande hand van jouw antwoord heb ik het nodige op kunnen steken,als je dan die kranten berichten leest dan durf je bijna als ondernemer toch niet meer naar de ING maar nu weten we in ieder geval waar die hoge bonussen vandaan komen, hoe ze het geleende geld van de staat terug betalen en het verlies van de griekse staatsobligaties
m.v.g. Sijbrand

marcel75
door marcel75 - Sep 3, 2011 om 12:57
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Sijbrand,
Over geld dat je niet hebt geleend, betaal je inderdaad geen rente. Dat is logisch. Dat bij het afsluiten van de hypotheek wel geld is verstrekt, kan met de leenvorm te maken hebben. Had je een volledige krediethypotheek, dan had je daar niet meteen geld van hoeven op te nemen. Zit er echter ook een geldlening in, dan betaal je daar wel al rente over. Als je relaas zou lees, dan is het gewoon het hele bedrag in 1x vrijgekomen. Die mogelijkheid geeft de ING ook. Daar heb je dan zelf voor gekozen bij de ondertekening van de offerte.

Na afloop van een rentevasteperiode mag je inderaad boetevrij aflossen. Maar je moet niet op de website van de ING kijken, maar naar de offerte en de Algemene Voorwaarden die voor jou van toepassing zijn. Je hebt destijds ook ontvangst van die stukken getekend en aangegeven dat je bekend was met de inhoud daarvan.

Je moet overigens rente over een geldlening niet verwarren met boeterente.

co
door courier - Sep 5, 2011 om 11:47
226 Antwoorden / 2 Vragen

De berekening van de boeterente is de contante waarde van het renteverschil over de resterende vaste looptijd en dan nog uitsluitend als de bank "verlies" lijdt, m.a.w. het rente% dat u betaalt voor die resterende 2 jaar moet dan hoger zijn dan het % dat de bank voor vergelijkbare hypotheekleningen berekent. Daarnaast mag altijd een bedrag per jaar boetevrij worden afgelost en als de klant zich aan de "spelregels" houdt (bv tijdig melden), dan hoort dat bedrag buiten de boeterenteberekening te worden gehouden. Bepalend en doorslaggevend is wat tussen partijen is overeengekomen in de offerte, algemene voorwaarden en hypotheekakte zoals sommigen terecht hebben opgemerkt. Ik zou beginnen met een uitgebreide specificatie van die boeterenteberekening op te vragen en dan met een deskundige bezien of daar gaten in te schieten zijn.

si
door sijbrandvonk - Sep 5, 2011 om 16:33
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo courier
Bedankt voor je reactie, wat je hebt voorgesteld om een uitgebreide specificatie op te vragen hoe ze op die boetenberekening komen heb ik reeds gedaan, dit had ook Dhr Cape Breukelaar mij aan geraden.
Ik heb deze ontvangen maar zelf kan ik hier geen wijs uit en mijn accountant ook niet deze zit wel zo ingewikkeld in elkaar dat deze voor gewoon normale mensen niet is te begrijpen, daarom heb ik de hulp van het Kifid ingeroepen maar een antwoord hierop heb ik nog niet ontvangen maar dat kan ook nog niet want ze hebben het daar razend druk dus dat zal nog wel even op zich laten wachten, mijn accountant had overigens de zelfde sugestie over het rente verschil als U daarom begreep hij het ook niet, ik betaalde een rente percentage van 5,45% en deze zal niet ver uit een lopen met de nu geldende rente.
m.v.g.
Sijbrand

marcel75
door marcel75 - Sep 6, 2011 om 12:53
5124 Antwoorden / 4 Vragen

De contante waarde methode is een methode om boeterente te berekenen. Die methode wordt veel gebruikt bij oversluitingen van een particuliere hypotheek. Dit is echter een zakelijke hypotheek en het pand wordt verkocht. Er kan dus ook heel goed een heel andere rekenkundigemethode en/of grondslag gebruikt worden. Nogmaals: lees de algemene voorwaarden er eens op na.

si
door sijbrandvonk - Sep 9, 2011 om 16:47
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marcel,
Bedankt voor je reactie , ik heb alle vooewaarden van de ing nog eens door gelezen maar kan totaal niets vinden over de contante waarden waar jij het over hebt, alleen in de offerte die mij destijds is toe gestuurd wordt gesproken dat er boetevrij afgelost kan worden bij einde rente vaste perioden, maar niets over verkoop pand aflossing hypotheek of hoe hoog de boete die kreeg ik pas na verkoop van het pand en aflossing hypotheek,ik voel mij dan ook zwaar bekocht
door de ING ik heb er dan ook een zeer ontevreden gevoel over en heb mijn klacht voor gelegd aan de geschillencommisie van het KIFID nu maar afwachten wat daar de uitspraak van is.
m.v.g.Sijbrand

marcel75
door marcel75 - Sep 10, 2011 om 11:09
5124 Antwoorden / 4 Vragen

sijbrandvonk,
Heb je de algemene voorwaarden van internet gehaald of de versie er bij gepakt die je kreeg bij de ondertekening van de offerte?

si
door sijbrandvonk - Sep 10, 2011 om 20:29
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Marcel
Ik heb de orginele versie die ik heb gekregen bij het ondertekenen van de offerte er bij gepakt maar ik kan niets vinden over kontante waarden of over hoe de hoogte van de boete bij vervroegde aflossing wordt berekend, de opbouw hiervan heb ik gekregen toen het pand verkocht was, niet vooraf maar achteraf en dan is het niet moeilijk, alleen in de offerte staat letterlijkbij vervroegde aflossing
,,Zonder vergoeding mogelijk aan het eind van de rente vaste perioden,, Juni 2013 m.v.g.Sijbrand

co
door courier - Sep 11, 2011 om 11:06
226 Antwoorden / 2 Vragen

Sijbrand,
Het lijkt mij in ieder geval verstandig dat je je juridische rechten veilig stelt: Schrijf een aangetekende brief (met bericht van ontvangst) naar de directie van de bank dat je het oneens bent met de berekening van boeterente (tot welk bedrag dan ook) en dat je je ter zake alle rechten en acties voorbehoudt.

Want stel je voor dat het Kifid over 1½ jaar doodleuk stelt dat ze zich niet bevoegd achten over zakelijke hypotheken een oordeel te vestigen? Dan sta je met lege handen.

Als ik kijk naar het berekende boeterentebedrag dat eindigt op 87 cent, dan moet hier haast wel een contante waardeberekening aan ten grondslag liggen. De vraag is dan wat de bank dan vergelijkt: Die 5,45% versus het rente% van een vergelijkbare 2-jarige hypotheek of versus het rente% van een vergelijkbare hypotheek van de oorspronkelijke vaste looptijd.
Aangezien de rente voor een korte looptijd lager is dan de rente voor een lange
looptijd kom je in het boeterentebedrag VEEL hoger uit.

Maar je hebt van de bank niets "meegekregen" over berekening van boeterente bij verkoop tijdens de rentevaste looptijd van de lening. De bank dient dus de vraag te beantwoorden op grond van welke contractueel overeengekomen bepaling ze tot berekening van boeterente zijn overgegaan.

Wellicht zijn de Algemene Voorwaarden (dus de beruchte gedrukte kleine lettertjes in brochurevorm) over de hele linie, dus voor ALLE bestaande en nieuwe klanten tussentijds gewijzigd en hebben ze je daarvan niet in kennis gesteld? De bewijsplicht ligt wel bij hun hoor!

De kwestie is zeker niet kansloos maar vergt wel geduld en een lange adem; hou ons via dit form op de hoogte en overweeg op enig moment die procedure bij het Kifid te staken en toch een advocaat te nemen.

si
door sijbrandvonk - Sep 11, 2011 om 14:07
15 Antwoorden / 2 Vragen

Goede morgen Courier
Hartelijk dank voor je uitleg, wat jij zegt over het KIFID klopt helemaal, ik heb afgelopen week bericht gehad met een afwijzing waarin ze bevestiggen dat ze mij niet zien als een consument maar `dat ik handel in de uitoefening van mijn bedrijf en daardoor geen consument ben in de zin van dit artikel en daardoor niet ontvankelijk ben in mijn klacht,wat dit voor onzin is begrijp ik niet, ik heb daarom de klacht bij de geschillen commisie gedeponeerd, misschien heb ik daar meer geluk.
Maar ik zal zeker een aangetekend schrijven met een uitgebreid relaas over mijn klacht naar de ING sturen en daarin vermelden dat ik alle rechten en sancties voor behoud, ik zal ook zeker een ontvangst bevestiging vragen, verder heb ik een rechtsbijstands verzekering welke ik zeker op de hoogte zal brengen mocht de geschillencommisie ook deze affaire niet willen behandelen.
Voor de rest houd ik jullie zeker en vast op de hoogte over het verdere verloop aangaande deze kwestie, en mochten er nog meer mogelijkheden zijn of clienten van de ING die het zelfde mee hebben gemaakt en wat die er tegen hebben gedaan hoor ik dat graag, ik geef het niet op en ik ben met pensioen heb tijd zat en mijn adem is lang genoeg ha ha als ik maar blijf leven
M.V.G.Sijbrand

marcel75
door marcel75 - Sep 11, 2011 om 17:41
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Sijbrand,
Je blijft maar vermelden dat er boetevrij afgelost mag worden bij afloop van de rentevasteperiode. Maar jij lost af door verkoop. Dat is iets heel anders en dus is het mogelijk dat een boete in rekening wordt gebracht. Succes bij de geschillencommissie. Bij het Kifid kun je inderdaad niet terecht omdat je geen consument bent, maar ondernemer.

es
door esvi - Mar 7, 2012 om 22:13
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sijbrand,

Ik ben benieuwd wat de stand van zaken nu is? Wij zitten er nu ook middenin. Door omstandigheden moesten wij ons bedrijfspand verkopen. De ING wilde de hypotheek niet oversluiten op een nieuw te bouwen pand (ze doen geen nieuwbouw meer. Alleen op de dag vd sleuteloverdracht, maar dus niet in het voortrajact, daar heb je dus niet veel aan, want wie gaat de bouw financieren?) Daarvoor hebben we een andere financierder gevonden. Gelukkig is nu (bijna) het ander bedrijfspand verkocht. Volgende week is de overdracht en nou hebben wij eindelijk na maanden vragen even de medeling gekregen dat wij op een hypotheek van 75.000 met nog een rentevasteperiode van 5 jaar een boete krijgen van bijna 11.000!!! Dit is gewoon crimineel. Hiervan waren wij absoluut niet op de hoogte. Nu ben ik benieuwd of het bij jou zin heeft gehad dit aan te vechten? Alvast bedankt!

si
door sijbrandvonk - Mar 8, 2012 om 16:03
15 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Esvi,
Hier antwoord op je vraag.
Ten eerste heb je helemaal gelijk wat betreft de criminaliteit bij de ING, ik geloof niet dat er grotere dieven rondlopen, tot heden ben ik nog niets op geschoten wat betreft de boeterente , mijn rechtsbijstandsverzekering in dit geval de DAS heeft mij laten weten niets voor mij te kunnen doen omdat ik prive de rechtsbijstand had afgesloten en niet mijn BV daar kan ik inkomen wel tegen betaling konden ze voor mij werken maar dan kan ik bij elke advocaat terecht, ook het Kifid en de geschillencommissie hebben het af laten weten om de zelfde reden dat ik als directeur voor mijn BV werk wat ik de grootste onzin vind die er bestaat, hoe moet een BV dan een klacht indienen?
Ik heb ook nog kontakt gehad met KASSA en RADAR en heb hun het hele dossier op gestuurd , niets meer van gehoord het lijkt wel of ze die grote lichamen niet aan durven pakken , ik ga nog proberen bij een gratis juridisch loket om te praten wat ik nog kan doen,maar geef mezelf ook daar weinig kans , mocht ik nog nieuws krijgen laat ik het je weten, mocht jij nog nieuws krijgen geef mij dan een tip
m.v.g.Bram

es
door esvi - Mar 9, 2012 om 15:29
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sijbrand, bedankt voor je reactie. Vandaag weer wat telefoontjes gepleegd, maar onze zakelijke rechtbijstand (ARAG) , waarbij wij ook specifiek ons bedrijfspand onder hadden gebracht, kunnen ook niets voor ons doen. Een hypotheek is namelijk een krediet en bij de speciale uitsluitingen staat dat niet onder de dekking valt... Ja, natuurlijk kunnen wij wel geholpen worden tegen betaling.... Er werd bij vermeld dat vrijwel alle bedrijven een dergelijke verzekering hebben onder die voorwaarden. Ja, zo komt de bankreus er natuurlijk ook altijd mee weg. Hoe moet je als kleine hardwerkende ondernemer of particulier zo'n strijd winnen? Beetje gefrusteerd, maar we pakken nog even door. Hou je wel op de hoogte.

si
door sijbrandvonk - Mar 9, 2012 om 16:15
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Esvi,

Bedankt voor je reactie, zodra ik iets niews weet hoor je het ook

m.v.g.Bram

fr
door franksanders - Nov 15, 2012 om 15:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sybren,

Ik begrijp je verontwaardiging en gezien het aantal reacties sta je niet alleen. In feite betaal je bij aflossing een boeterente inclusief de rentemarge over de resterende looptijd van de afgeloste lening. Daarnaast kan de bank het afgeloste bedrag gebruiken om weer uit te lenen en zo wordt er dus dubbele winst gemaakt! Dat is inderdaad geen vergoeding voor geleden verlies, maar verrijking ten koste van de klant, jij in dit geval.
De mensen van boeterente.nl houden zich bezig met dit soort gevallen en zijn in gesprek met alle banken in Nederland. Op boeterente.nl kun je gratis je boeterente herberekenen. Kijk maar eens wat het eigenlijk zou moeten zijn. Als het verschil de moeite waard is zullen we je graag helpen, het is ons ook een doorn in het oog!

Vrgr, Frank

si
door sijbrandvonk - Nov 16, 2012 om 16:11
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Heer Frank,
Ik heb een boete moeten betalen van €10.747,87 bij de ING
De resterende tijd dat de rentevaste hypotheek nog liep was 26 maanden volgens de berekening die jullie mij stuurde zou ik moeten betalen aan boete € 6.646 als ik het goed heb berekend de rente was 5,45% , als het zo is heb ik € 4101,87 teveel betaald, als U er kans voor ziet dit geld terug te halen wil ik 30% betalen in plaats van 25% lukt het niet dan ben ik U niets schuldig ook niet de € 250,-
m.v.g.Bram

es
door esvi - Nov 16, 2012 om 17:03
5 Antwoorden / 0 Vragen

Wij hebben de boete ook reeds betaald... Heeft denk ik weinig zin meer toch? Wij hebben op zeker moment de knop omgezet, hard werken en blik op de toekomst. We kunnen als ondernemers moeilijk stil blijven zitten, iemand zal de economie toch draaiende moeten houden en mee moeten helpen de enorme puinhoop op te ruimen die de banken hebben aangericht...

fr
door franksanders - Nov 18, 2012 om 15:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Esvi en Sybrand,

Ook als je al betaald hebt, kan er nog terug gevraagd worden. Vijf jaar lang zelfs. Laten we rechtstreeks contact met elkaar opnemen om dat te overleggen. Als jullie zo vriendelijk willen zijn om jullie n.a.w. gegevens te mailen naar info@boeterente.nl, dan neem ik van de week contact met jullie op.

Vriendelijke groet,

Frank

si
door sijbrandvonk - Nov 18, 2012 om 17:46
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Esvi,

Wat denk jij zullen we reageren op het verzoek van den heer Frank Sanders , ik wil dit wel doen maar op de wijze van no cure no pay , wel wil ik den heer Sanders toe zeggen van wat hij terug kan halen hem daarvan 30% te betalen,
Laat mij wat van je horen ?
groeten Bram

es
door esvi - Nov 18, 2012 om 21:29
5 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sijbrand, Ik heb dit met mijn man besproken en samen hebben we besloten om dit niet weer op te gaan rakelen. Op een gegeven moment hebben we dit hoofdstuk afgesloten, want we moeten vooruit kijken. Het klinkt aantrekkelijk om misschien (dat is nog maar de vraag) nog wat geld terug te halen, maar wij hebben beiden een bedrijf en een gezin en daar zijn we erg druk mee. Dit gaat weer zoveel (negatieve) ernergie kosten, dat willen (en kunnen) we er niet bij hebben. Ik wil u wel danken voor uw voorstel. Ik wens u veel succes toe en uiteraard dat het u gaat lukken er nog wat uit te halen. Met vriendelijke groet Esvi

si
door sijbrandvonk - Nov 18, 2012 om 22:58
15 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Esvi,
Bedankt voor je E-Mailtje ook ik moet er nog eens ernstig over denken ik weet het namelijk ook nog niet van de andere kant denk ik , als Den Heer Sanders wil gaan proberen voor mij op de basis van no cure no pay er werk van te kunnen maken heb ik natuurlijk niets te verliezen, mocht ik doorgaan houd ik je zeker op de hoogte
Groeten
Bram

es
door esvi - Nov 19, 2012 om 10:38
5 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij goed dit zorgvuldig te overwegen... Boeterente is een commercieel bedrijf en als het hun niet lukt, ben je wel de 250,- kwijt of je moet een rechtzaak aangaan, waarin zij natuurlijk tegen betaling wel in kunnen bemiddelen.... En een rechtzaak moet je denk ik sowieso niet willen. Wat dat betreft lijkt mij inderdaad alleen 'no cure no pay basis' een zinvolle constructie. Als zij er echt zo in geloven en goed zijn in hun werk, dan is dat toch een superdeal? Zomaar 30% van een groot bedrag verdiend!
Wij hebben destijds aan iemand (een tussenpersoon waar wij wat dingen hebben lopen) gevraagd naar de hoogte van de boete, die had even een globale berekening gemaakt en dan zou je inderdaad wel bij dat bedrag kunnen komen.... Je bent dan dus aangewezen op de coulance van een bank. Daar hebben wij een beroep op gedaan, maar zij gaven niet thuis. Daarom denken wij dat er voor ons ook niet veel meer te halen valt, misschien wel een paar honderd euro, of misschien wel duizend, maar is dat het ons waard? en als het niet lukt? Weer energie (en misschien geld) verspilllen?
Misschien is het goed eens een onafhankelijk iemand die er een beetje verstand van heeft een globale berekening te laten maken? Bekijken wat er dan maximaal te halen zou zijn en afwegen of dat het waard is? Succes en wijsheid...
Groetjes Esvi

fr
door franksanders - Nov 19, 2012 om 15:10
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sybren en Esvi

Boeterente.nl is zeker een commercieel bedrijf, maar wel één dat ontstaan is vanuit een ideaal: de (financiële) wereld moet transparanter worden en klanten moeten als klanten behandeld worden. Alleen al op het gebied van boeterente is daar nog een hoop te doen.
Wij hebben gekozen voor een verdienmodel dat aansluit bij onze idealen: wij geloven in transparantie en vinden dat zakelijke relaties evenwichtig,respectvol en gecommiteerd moeten zijn. Een puur op ‘no cure no pay’ basis werken toont weinig commitment en is niet evenwichtig en respectvol. Ter gedeeltelijke dekking van administratieve kosten, vragen wij bij het aangaan van een relatie een eenmalige bijdrage van € 250,-. Daarop maken wij geen uitzonderingen. Wij zijn overtuigd van onze kennis en maken per dossier, vooruitlopend op eventuele inkomsten, veel meer kosten dan € 250,-. Ik hoop dat deze uitleg er voor zorgt dat jullie ons business model beter begrijpen.
Voor de goede orde, boeterente.nl gaat geen rechtszaken aan in individuele dossiers, wij komen puur door bemiddeling tot het gewenste resultaat. Indien er geen overeenstemming wordt bereikt en onze klant is met ons overtuigd van zijn gelijk, dan verwijzen wij door naar een op dit gebied gespecialiseerde advocaat.
Een derde inschakelen voor herberekening van betaalde boeterente is altijd verstandig. Let er daarbij wel op dat dit tijd en geld kost. De hercalculatie van boeterente.nl is gratis en door een accountant gevalideerd. Met de diverse banken waar wij mee spreken is er nooit discussie over ons rekenmodel, maar wel over de gehanteerde rentepercentages. Wij zijn op dit specialistische gebied de grootste onafhankelijke expert.
Ik heb natuurlijk alle respect voor jullie keuze en standpunt en hoop dat het alsnog lukt om de teveel betaalde boeterente bij jullie bank ter sprake te brengen. Als er behoefte bestaat aan advies, neem dan gerust contact met mij op, ik beantwoord graag vrijblijvend jullie vragen.

Succes en ik hoor graag hoe het verder gaat!

Frank Sanders

si
door sijbrandvonk - Nov 19, 2012 om 15:41
15 Antwoorden / 2 Vragen

Goede middag Heer Sanders,
Jammer dat U niet akkoord kunt gaan met het voorstel ,,no cure no pay ,, hiermede houd voor mij verdere onderhandelingen op, ik heb er dan ook verder geen vertrouwen in, want als het KIFID en de Geschillencommisie op mijn klacht niets voor mij konden doen, dan houd het op.
M.V.G.
Vonk S.C.J.

fr
door franksanders - Nov 19, 2012 om 17:18
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Sybren,

Onze werkwijze is nagenoeg op no cure no pay basis.

KIFID is een instantie voor consumenten/particulieren en kunnen om die reden alleen al niets doen als het om een zakelijke relatie gaat, zoals in dit geval.

Ik respecteer je keuze, je kunt altijd contact met me opnemen, ook als je geen gebruik maakt van onze diensten. Ik zal je graag van advies voorzien als je besluit deze zaak zelfstandig op te pakken.

Vrgr,

Frank