Zw
door Zwerver56 Sep 15, 2019 om 17:23
Geldzaken & recht

Bol.com stuurt factuur met onbekende naam voor artikel dat ik niet besteld heb.

Ik kreeg ook vorig jaar al eens zo'n factuur en heb er ook toen over gebeld met de klantenservice. Nu krijg ik weer een acceptgiro met dezelfde aanhef. Ze zouden het doorsturen naar de fraude helpdesk. Krijg ik gisteren een mail met de naam van de fraudeur als aanhef! En de boodschap: "beste hr..A. Dank voor uw mail. Het betreft een bestaand account".  Ja, dat klopt! Maar het is wel mijn account en niet dat van hem! Nou vraag ik me af of ze hem nu ook van mijn mailadres voorzien hebben. Zelf zeggen ze van niet, maar ik vertrouw het niet. Wat kan ik nu het beste doen?

3203 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 15, 2019 om 17:27
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U krijgt een factuur toegestuurd op een andere naam, het adres klopt wel neem ik aan, en u maakt die post open? Nooit van briefgeheim gehoord? En nou nog een keer?

Stuur die zooi terug met de vermelding ‘persoon onbekend’.

En verander uw account bij Bol.

Ik ga er maar van uit dat u ook geen spullen ontvangen hebt.

Th
door Thijs124 - Sep 15, 2019 om 17:37
289 Antwoorden / Vragen

Als het niet jouw naam is moet je natuurlijk niet reageren. Nooit openen. Geadresseerde onbekend retour afzender. Anders ga je de problemen opzoeken.

aurora1
door aurora1 - Sep 15, 2019 om 17:47
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom opent u alweer post die niet voor u bestemd is?
Zou u willen dat dat anderen ook uw post openen?
En dan maakt u nu ophef erover dat uw mailadres misschien is doorgegeven?
En wie is volgens u een fraudeur dan?

tenormin
door tenormin Sep 15, 2019 om 22:57
16828 Antwoorden / 108 Vragen

aurora1, ik opende, verleden tijd, ook wel eens een envelop van de ING, toen ik nog schriftelijke afschrijvingen kreeg. Lette niet eens op de naam. Tja. En toen ik zo'n envelop had opengemaakt realiseerde ik me pas dat het voor een ander bestemd was. Maar kijk wel bij "vreemde" afzenders en die gaan return to sender natuurlijk.

aurora1
door aurora1 Sep 16, 2019 om 01:01
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, maar dat gebeurt dan per ongeluk. Dat is iets heel anders dan TS doelbewust doet en is daar niet mee te vergelijken.

ne
door neodutchio - Sep 15, 2019 om 17:53
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Waarschijnlijk heeft Bol op uw telefoonnummer of adres gereageerd. Dat zal de verwarring geven. U moet gewoon aangeven bij Bol dat die persoon op uw adres niet bekend is.

ma
door malty - Sep 15, 2019 om 17:59
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben er niet zo goed in thuis maar hoe weet u dat het uw account is, verkeerde naam maar wel uw adres.
Heeft u al in uw account bij bol.com bij bestellingen gekeken of de bestelling van de acceptgiro op uw account staat?

diumenge
door diumenge - Sep 15, 2019 om 18:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beetje onduidelijk verhaal. Komen die facturen per post of per e-mail? Wat was de aanleiding voor die laatste mail, klinkt als een antwoord op vraag. Wie heeft die gesteld?

Hoe dan ook, als je een bol.com account hebt verander dan je wachtwoord en controleer je bestelgeschiedenis.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 15, 2019 om 21:07
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt er op dat iemand op basis van uw naam en e-mail gegvens dus zaken doet met bol.com. Dat lijkt op fraude en hoe dan ook is het zinvol om nu daarvan melding te maken bij de politie en het doen van de melding ook aan bol.com te melden.

De ontvangen e-mail: als men bij BOL.COM kennelijk uw e-mail adres heeft de e-mail terugzenden met zeer duidelijk de opomerking dat de e-mail niet voor u is bestemd en BOL.COM volstrekt ten onrechte uw e-mail adre benut, in strijd met de AVG. De vraag is uiteraard wel hoe men daar aan uw adre komr en ik zou ook maar eens in uw eigen omgeving 'op onderzoek gaan'.
Hpoe dan ook, als al gezegd, brieven etc. die u ontvangt met niet uw naam, nooit openen en direct in de brievenbus doen met de opmerking: adres onbekend.

tijger1
door tijger1 Sep 15, 2019 om 21:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het adres is niet onbekend.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 16, 2019 om 08:48
16838 Antwoorden / 202 Vragen

@TIJGER1n, het adres van degene aan wie de factuur is gericht is op het adres onbekend. Beter zo?  (nagels weer eens scherp?) (lees '1n' als 'ín'.)

tijger1
door tijger1 Sep 16, 2019 om 08:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het gaat erom dat de PERSOON onbekend is.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 16, 2019 om 09:07
16838 Antwoorden / 202 Vragen

De PERSOON is kennelijk niet onbekend bij BOL.COM en de PERSOON is niet bekend op het adres waar de post wordt bezorgd. Zo kunnen we nog uren doorgaan, maar helaas toch maar weer spijt dat ik reageerde. Toch een fijne dag gewenst al is het hier druilerig.