PM
door PMF1362 Jun 6, 2022 om 19:41
Geldzaken & recht

BOL

Ik heb bij Bol.com 3 artikelen besteld en het vinkje aangeklikt van voorkeur levering (na 17.00 uur) kosten 1,99 euro.
De bestelling wordt echter in 3 delen geleverd en alles behalve na 17.00 uur.
Het ergste is dat zij zelfs hier reclame voor maken, terwijl dit helemaal niet wordt waargemaakt. Dit is pure diefstal.
Een klacht hierover indienen is zo goed als niet te doen.
Wie is in staat om dit soort diefstal te stoppen?

5740 19 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Jun 6, 2022 om 20:10
809 Antwoorden / Vragen

Smaad en laster is strafbaar. Dus kijk uit met wat u schrijft.
U kunt uw voorkeur aangeven wat betreft tijdstip levering. De vervoerder  heeft ook een planning. Die 1,99 euro wordt meestal in rekening gebracht bij bestelling onder de 20 euro. Uitzonderingen daargelaten.
Wat is er ontvreemd, want u heeft het over diefstal??

sira
door sira Jun 6, 2022 om 20:43
2290 Antwoorden / 24 Vragen

€ 1,99 ;-))

va
door vanlotjegetikt Jun 6, 2022 om 21:43
809 Antwoorden / Vragen

Mijn laptop toetsenboard snapt dat niet je weet wel  alt 0128

sira
door sira Jun 7, 2022 om 09:06
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Ik bedoelde dat die € 1,99 de diefstal is :-))

Je kunt ook Ctr Alt 5 (tegelijk) doen.

rj
door rjw - Jun 6, 2022 om 20:21
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Ga voortaan toch gewoon lekker bij een lokale ondernemer iets kopen i.p.v. bij een mulitnational die deels in handen is van investeringsbedrijven. Wel zo leuk voor die kleine ondernemers. Die mensen gun je toch je geld eerder dan de investeringsmaatschappijen die achter de grote webwinkels zitten?

Bijkomend voordeel is dat je de spullen direct hebt en niets extra's hoeft te betalen.

Boesta
door Boesta Jun 8, 2022 om 16:19
27 Antwoorden / Vragen

Bijkomend nadeel bij stenen winkels is dat je dan veel minder rechten hebt als dat je online koopt.  Verder slaat uw antwoord eigenlijk nergens op. Het gaat hier niet om de vraag of iemand online of in een stenen winkel zou moeten gaan kopen.

@TS,  U kunt gewoon een berichtje sturen aan BOL.com via uw account en dan krijgt u die €1,99 gewoon op uw bankrekening teruggbetaald..

mahadma
door mahadma - Jun 6, 2022 om 20:38
11521 Antwoorden / 51 Vragen

A:  Het is zeer wel mogelijk dat u 3 artikelen bij 3 verkopers besteld heeft die Bol als platform gebruiken.
      Waarschijnlijk om deze reden dat de verkopers geen optie hebben om aan uw wens na 17.00 uur te kunnen voldoen.
      Deze optie zal alleen gelden voor "eigen" artikelen.
B:   U kunt als Bol uw opmerkingen leest zelfs een aanklacht wegens smaad verwachten, met zelfs celstraf mogelijk.
C:   Niemand is in staat om "dit soort diefstal" te voorkomen. Opletten wie de verkoper is, staat bij elk artikel vermeld.

Aa
door Aadjoh Jun 9, 2022 om 10:49
5 Antwoorden / Vragen

A. als de optie er niet is moet deze ook niet geboden worden. Simpel.
B. als de mogelijkheid wel geboden wordt maar niet waar gemaakt kan worden maar je er wel voor moet betalen is dat toch diefstal? Hoezo smaad?
C. Zie A.

ne
door neodutchio - Jun 6, 2022 om 20:57
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Enkel Bol zelf kan in de avond leveren, de verkopers die via Bol verkopen niet. Als het in 3 keer geleverd is wil dat dus zeggen dat u bij 3 verschillende verkopers gekocht hebt.
Bol waarschuwd ook dat avondbezorging ook niet altijd mogelijk is:
"Bij het bestellen zie je per artikel de bezorgmogelijkheden. Sommige diensten gelden niet voor bepaalde postcodegebieden."

Een klacht indienen bij Bol is echt niet zo lastig. Dit heb ik vaker gedaan en dat ik altijd netjes binnen een paar minuten opgelost.

willemhoving
door willemhoving Jun 8, 2022 om 14:18
26 Antwoorden / 5 Vragen

De klantenservice van bol is gewoon perfect. Volgens mij was mijn eerste bestelling in 2007 en vervolgens elke maand meerdere producten, dus in al die jaren heb ik best wel eens contact gehad met de klantenservice. Ik werd altijd uiterst vriendelijk te woord gestaan en de klantenservice en ik kwamen altijd tot een passende oplossing. Ik denk dat de medewerkers regelmatig "bijgetraind" worden. Vind het ook vreselijk om het verhaal te lezen. Iemand of een bedrijf zo'n stempel te geven is in mijn optiek niet normaal en zegt meer over de schrijver/schrijfster dan over Bol, want ook de klantenservice krijgt tussen de regels door ook even een trap na. Echt niet normaal. Ik vind het fijn dat de mensen via Kassa en op deze weg vragen willen stellen of info willen uitwisselen, maar dan wel netjes graag. Uw antwoord is voor mij zeer herkenbaar Neodutchio.

Th
door Theawaalen - Jun 7, 2022 om 07:10
113 Antwoorden / 5 Vragen

Ik heb ook een keer gehad bij bol dat de levering die ik in de avonduren gepland had en hier extra voor betaald had niet op het gewenste tijdstip geleverd had gekregen.

Hier een klacht over ingediend en het extra geld alsnog gekregen.
Dit was wel enkele jaren geleden maar netjes opgelost

panter22
door panter22 - Jun 7, 2022 om 08:27
6599 Antwoorden / Vragen

Avondbezorging is alleen mogelijk voor Select-artikelen. Die herken je aan het groene logo. Je betaalt voor avondbezorging € 1,99. Voor Select-leden is dit gratis.
Even chatten, dan krijg je dit antwoord.

borg queen
door borg queen - Jun 7, 2022 om 08:43
127 Antwoorden / 2 Vragen

Als u denkt niet thuis te zijn voor een levering, geef dan een servicepunt aan, waar u het kunt ophalen op welke tijd het U uitkomt.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 7, 2022 om 09:28
16775 Antwoorden / 202 Vragen

M.b.t. uw beschuldiging inzake diefstal, lees even dit http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/261.html , deze http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/262.html en ook verder t/m 266 en ik adviseer u dus om de redactie alsnog te vragen om uw opmerking m.b.t. diefstal weg te halen.

En deze voor het begrip: https://www.wetrecht.nl/diefstal/ om te lezen dat u inderdaad en beschuldiging uit die niet bewijsbaar is.

U kreeg al antwoorden m.b.t. de mogelijke reden (o.a. 3 artikelken van mogelijk 3 verschillende leveranciers en dat Bol.Com een tussenpersoon is.
Neem alvorens u bestelt, waar dan ook, de leveringsvoorwaarden goed door en hoe dan ook, zo u klachten heeft m.b.t. bol.com blijkt uit betrouwbare ervaringen dat normaliter er goede oplossingen komen indien klachten ook gegrond zijn.

bu
door bueno de mosqueo - Jun 7, 2022 om 10:26
8 Antwoorden / 5 Vragen

Bol.com is een onderdeel van AH dus daar valt weinig van te verwachten.
Wil je korting krijgen op brood moet je er soms 5 kopen, de klant is tevens ook onbetaald cassiere
en verkopen zelfs biologische komkommers in plastic.
Ik noem maar een zijstraat.

ne
door neodutchio Jun 8, 2022 om 12:50
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wel een zijstraat met een hoop bochten. BOL is geen onderdeel van AH, maar van Ahold. Maar ook Albert Heijn, Etos en Gall en Gall vallen onder Ahold. Enkel Albert Heijn verkoopt in Nederland biologische komkommers in plastic.
Etos, Gall en Gall, Delhaize (België), Albert (Tjechië), Alfa Beta Vassilopoulos (Griekenland), Ena (Griekenland), Super Indo (Indonesië), Pingo Doce (Portugal), Mega Image (Roemenië), Maxi (Servië), Tempo (Servië) en een heleboel ketens in Amerika hebben allemaal caissières en vallen onder Ahold.
Ik zie de link niet waarom er dan van Bol weinig te verwachten is.

di
door dibbertje48 - Jun 8, 2022 om 12:30
11 Antwoorden / Vragen

Het is natuurlijk geen diefstal. Als ze de belofte niet waarmaken maak je aanspraak op teruggave van het bedrag van € 1,99. Het lijkt mij dat Bol dat zonder meer zal terugbetalen al kan het natuurlijk wel wat telefoontjes/mailtjes vragen om dat voor elkaar te krijgen. En zoals een andere inzender al noemt: "ga gewoon naar de winkel".

mo
door mof - Jun 8, 2022 om 12:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Dit soort berichten zijn geen smaad en al helemaal geen laster. Dat bol.com laat betalen en vervolgens niet aan uw voorkeur tegemoet komt is inderdaad niet netjes. Dat u dit diefstal noemt komt uit frustratie voort. Als bol.com aangifte zou doen wordt het een hele klus smaad of laster te bewijzen. Kunnen ze zich uit publicitaire overwegingen ook niet permitteren.
 Natuurlijk is bol.com wel verantwoordelijk voor wat ze beloven. Tenzij in de voorwaarden uitdrukkelijk staat dat ze geen invloed op de levertijd kunnen uitoefenen en dat er slechts een inspanningsverplichting bestaat. Wat zeggen de leveringsvoorwaarden?

Thecla58
door Thecla58 - Jun 8, 2022 om 12:41
843 Antwoorden / 3 Vragen

Wahahahahahah.

sorry hoor, maar je laat me lachen op deze woensdagmorgen. Waar maak je je druk om? Heb je je eigen bestelling(en) goed bekeken en heb je - zoals eerder gezegd - niet bij verschillende verkopers besteld. Ik vermoed (en ik niet alleen) dat dat het geval is en tja... dan is Bol inzake geen contractpartner van je. In casu is Bol alleen het verkoopplatform geweest en kiezen de verkopers zijn hun bezorgtijden.

Open chat en vraag de 1,99 terug. Kun jij in je vuistje lachen omdat Bol meer aan administratiekosten moet betalen om jouw 1,99€ terug te betalen.

No offense hoor ;))

willemhoving
door willemhoving - Jun 8, 2022 om 12:41
26 Antwoorden / 5 Vragen

Zo, u durft! Bol beschuldigen van diefstal! Dat is nogal wat! Ik ben al vanaf dag 1 klant bij bol.com en ken de spelregels als geen ander. Avondbezorging gebeurt alleen als u voor een bepaalde tijdstip uw bestelling plaatst (staat altijd vermeld) en vaak ook nog als het uit eigen magazijn komt. Verkoop door derden via bol geeft deze garantie niet. Daarom staat ook ALTIJD bij een artikel WIE de verkoper is. Wat u wilt voor € 1,99 is gewoon onmogelijk... 3 producten, bij misschien wel 3 verschillende leveranciers. Wat verwacht u voor 2 euro? (Bij select lidmaatschap is bezorging trouwens altijd gratis, maar dat terzijde)... en ook zelfs met dat lidmaatschap op zak is gegarandeerde levering op dezelfde dag niet waterdicht. Trouwens, de LEVERANCIER kan tot 22:00 's avonds leveren, indien nodig, via de bezorgdienst "redjepakketje".

Ik ben echt een beetje verBOLgen hoe u over een uiterst betrouwbare webshop schrijft. Ik ben select lid, maar krijg echt niet altijd alle bestellingen dezelfde avond thuis bezorgd hoor, soms duurt het zelfs wel 2 werkdagen. So what? Ik betaal geen verzendkosten, dat is al een pluspunt en spaar selectpunten voor elke bestelling, punten die automatisch door Bol worden verwerkt middels korting. Hoef ikzelf niks voor te doen.

En wat de reclame betreft...ook ik weet dat ze met het lid worden van select vertellen dat bestellingen plaats vinden op de dag en/of tijdstip die de klant past. Natuurijk is dat niet altijd zo, zoals ik al zei.... alleen bij bestelling voor een bepaalde tijdstip en meestal ook nog voorradig vanuit hun eigen magazijn.U weet net zo goed als iedereen dat reclameblokken altijd mooier worden gemaakt dan de werkelijkheid is.

Dat u uw frustraties weergeeft als "diefstal" vind ik zeer ongepast. Dat verdient bol niet. Bekijk nog maar eens goed de bestellingen en welke verkoper de levering aan de deur bezorgt. Have a break, take a kit kat, of zoals Herman Finkers zegt "kalm aan.... en rap een beetje".

af
door afarensis - Jun 8, 2022 om 13:39
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hele grote woorden hoor, Het is natuurlijk geen diefstal!

Een van de gegeven antwoorden (hierin geplakt) is volledig juist.

Het is zeer wel mogelijk dat u 3 artikelen bij 3 verkopers besteld heeft die Bol als platform gebruiken.

Waarschijnlijk om deze reden dat de verkopers geen optie hebben om aan uw wens na 17.00 uur te kunnen voldoen. Deze optie zal alleen gelden voor "eigen" artikelen.

Ik heb de afgelopen jaren vele tientallen producten gekocht bij BOL en op een hoge uitzondering na, prima afgewikkeld. Ben ook zeer tevreden over het retourbeleid. Werkt prima!!

willemhoving
door willemhoving Jun 8, 2022 om 13:55
26 Antwoorden / 5 Vragen

Helemaal mee eens.

pe
door pebk Jun 8, 2022 om 16:41
579 Antwoorden / 0 Vragen

@Willem, daar is het 'witte plusje met de rode achtergrond' voor. Daarmee geef je aan het met een reactie eens te zijn.

willemhoving
door willemhoving Jun 8, 2022 om 17:31
26 Antwoorden / 5 Vragen

Dank je wel PEBK. Dat wist ik niet.

panter22
door panter22 Jun 9, 2022 om 13:04
6599 Antwoorden / Vragen

@afarensis, verkeerd geraden.
Avondbezorging geldt alleen voor Select artikelen. Select artikelen kunnen ook door andere verkopers worden verkocht.

edgarelsen
door edgarelsen - Jun 8, 2022 om 16:21
32 Antwoorden / 16 Vragen

Als via de verkopen is moet je daar zijn

willemhoving
door willemhoving Jun 8, 2022 om 17:36
26 Antwoorden / 5 Vragen

Klopt niet helemaal. De verkoper, in dit geval Bol, is verantwoordelijk voor de levering. Als dat niet goed verloopt en dan bedoel ik niet de tijd, maar bijv. als een pakket niet aankomt, dan is niet de tussenverkoper, maar bol verantwoordelijk. Ze sturen ook altijd een email als je via derden koopt of de bestelling ook daadwerkelijk is aangekomen. Als je aangeeft dat dat niet het geval is, nemen ze contact op met de tussenverkoper. Uiteraard gaan ze dan eerst track en trace raadplegen. Kortom, de verkoper blijft altijd verantwoordelijk voor verzending. Ook als u zelf bijv. iets verstuurd en het verstuurde komt niet bij de koper terecht.

ne
door neodutchio Jun 9, 2022 om 07:31
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Bol is niet altijd de verkoper. Als u via Marktplaats iets verkoopt dat mis gaat, gaat u dan ook klagen bij Marktplaats? Bol is er duidelijk genoeg over en geeft ook netjes aan dat je je bij de verkoper moet melden.

Aa
door Aadjoh - Jun 8, 2022 om 23:11
5 Antwoorden / Vragen

Als Bol dat biedt moeten ze leveren! Anders moeten ze het niet bieden. Lijkt mij logisch!
En wat zijn dat voor angsthazen hier over smaad en laster? Medewerkers van Bol?

mahadma
door mahadma Jun 8, 2022 om 23:14
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Aadjoh, natuurlijk je hebt gelijk, alle vrijwillige medewerkers hier werken bij bol, stuk voor stuk! (maar niet heus).

ne
door neodutchio Jun 9, 2022 om 11:03
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Over Bol gesproken, ik heb het vakantiegeld van hun nog niet ontvangen. Hebben anderen dat wel? Van KPN, Vodafone, ticketshop en Coolblue wel. Ook van de meeste dropshippers een bonus ontvangen.

panter22
door panter22 Jun 9, 2022 om 16:19
6599 Antwoorden / Vragen

Grappig die verhalen over smaad en laster en dat voor €1,99. U kunt alleen worden veroordeeld voor smaad en/of laster als met voldoende bewijs kan worden aangetoond dat u opzettelijk de eer of goede naam van een ander aanrandt met het doel daar ruchtbaarheid (bekendheid) aan te geven, zijnde smaad, of het doen van schriftelijke of mondelingen uitlatingen waarbij een ander in zijn eer en goede naam wordt aangetast, als u weet dat de gedane uitlatingen in strijd met de waarheid worden gedaan, zijnde laster. De politie en officier van justitie zullen door middel van onderzoek en verhoor dit bewijs tegen u proberen te verzamelen. Zij zullen proberen om uw schuld bij de rechter te bewijzen.

https://sda.amsterdam/strafrecht/smaad-en-of-laster/

ro
door ronny530 - Jun 9, 2022 om 17:42
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Het betreft een voorkeur voor levering na 17.00 uur en kan dus niet als een harde eis aangemerkt worden. In sommige regio's is avondbezorging niet eens mogelijk maar dat zou dan wel in het bestelproces meegenomen moeten worden.

Wi
door Willem1950 - Jun 9, 2022 om 18:00
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ja het rommelt daar een beetje denk ik bij die Bolle.

Ik bestel een paar weken terug een set schroevendraaiers en twee sets precisie schroevendraaiers waarvan een een verjaarscadeau was.

De set schroevendraaiers de volgende morgen al binnen plus twee dozen met daarin levensmiddelen doosjes a 6 doosjes per set.

Dus moet ik weer een retoursticker aanvragen met de bus naar het dorp hier om het in te leveren bij een postagentschap voor die lwee sets levensmiddelen dozen.
Maar die precisiesetjes kreeg ik niet, wel beloftes dat ik op de hoogte gehouden zou worden van wie wat en waar.
Twee weken later besluit ik die setjes te bestellen bij Amazon en ja hoor in 36 uur worden ze geleverd.

Wat denk je ik krijg bericht dat mijn zending opgestuurd gaat worden want ze waren mijn aanvraag kwijt, twee weken lang en maar wachten.

Drie keer raden wat ik tegen ze gezegd heb en de jarige kreeg alsnog twee weken later zijn cadeautje, hij was er wel heel blij mee

bu
door bueno de mosqueo - Jun 10, 2022 om 09:38
8 Antwoorden / 5 Vragen

Deze rubriek is volgens mij voor vragen en antwoorden en niet voor zeuren en antwoorden.