na
door natasjamohrs Feb 14, 2018 om 08:45
Geldzaken & recht

Bongo bon geldigheidsduur

Ik heb een Bongo bon die tot 31 maart 2015 geldig was. Nu begreep ik dat bonnen onbeperkt geldig zouden moeten zijn en dat hier veel over te doen is geweest. De site van Bongo vermeldt echter dat er geen mogelijkheid is om de geldigheid te verlengen. Wat is de huidige stand in deze discussie, hebben meerdere mensen hier ervaring mee?

18783 10 Rapporteer

jo
door jorisw - Feb 14, 2018 om 08:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Als er een geldigsheidsduur op de bonnen staat is deze niet onbeperkt geldig. Maar goed, als je die bon jaren in de la hebt laten liggen is het toch niet zo belangrijk.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 14, 2018 om 09:05
7184 Antwoorden / 3 Vragen

  • Er staat geen datum op: de bon is onbeperkt geldig.
  • Er staat een uitgiftedatum op, maar geen geldigheidstermijn: de bon is vijf jaar geldig.
  • Er staat een uitgiftedatum op, maar ook een geldigheidstermijn (of einddatum): de bon is geldig binnen de aangegeven periode.

Ook beslist de winkel of het tegoed in één keer gebruikt moet worden, wat nog weleens het geval is. Dat wordt wel steeds minder, nu steeds meer winkels de cadeaubon vervangen door een giftcard. Een giftcard is een plastic pasje, waarop een saldo gezet wordt door de gulle gever. Dit saldo kan naar eigen inzicht besteed worden door de ontvanger. Vaak is het bovendien mogelijk om de card later weer op te laden.
Link:   https://www.plusonline.nl/consumentenrecht/hoe-lang-is-een-cadeaubon-geldig

tijger1
door tijger1 - Feb 14, 2018 om 09:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt die bon rustig nog tien jaar in een la laten liggen hoor. Maakt helemaal niets uit.:-((

Cookies
door Cookies - Feb 14, 2018 om 09:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vond nog voedselbonnen. Kan ik die bij Aldi of Lidl inleveren?

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2018 om 09:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Alleen voor Vitamientjes.:-))

edrick3
door edrick3 Feb 14, 2018 om 10:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Alleen bij AH mét bonuskaart. ;-)

jo
door jorisw Feb 14, 2018 om 10:26
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je misschien ook nog benzinebonnen? :-)

edrick3
door edrick3 Feb 14, 2018 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Afbeeldingsresultaat voor benzinebonnen oorlog

dokun
door dokun Feb 14, 2018 om 15:21
152 Antwoorden / 0 Vragen

Tja de draak steken met Topicstarters is iets wat u heel erg goed kan en blijkbaar erg graag doet.

Waren al uw adviezen ook maar zo goed....

#ArrogantieTenTop

#Walgelijk

#Gewoontereageerder

#GetALife

tijger1
door tijger1 Feb 14, 2018 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@dokun. Leuk hè.

aurora1
door aurora1 Feb 14, 2018 om 15:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goeie tip. Ik heb ook nogal wat van dergelijke bonnen liggen.

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2018 om 10:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nu begreep ik dat bonnen onbeperkt geldig zouden moeten zijn
Dat heb je dan verkeerd begrepen. ;-)
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/elektronica/voor-de-koop/cadeaubon-tegoedbon

emcede
door emcede - Feb 14, 2018 om 12:42
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dat heb je dan verkeerd begrepen. Er is geen discussie. En ja, er zijn meerdere mensen die hier ervaring mee hebben. Dat zijn allemaal mensen die een bon krijgen en zo 'dankbaar' zijn dat ze de bon een jaar (of in uw geval meer dan 3 jaar!) in de la laten liggen.

Zoek op dit forum eens op 'cadeaubon' voor uren leesplezier. Heeft u toch nog wat aan uw bon!

Zeeg
door Zeeg - Feb 14, 2018 om 13:13
39 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien verkopen aan een verzamelaar

dokun
door dokun - Feb 14, 2018 om 15:24
152 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u al eens met BONGO contact opgenomen..? Sommige bedrijven zijn erg coulant als het om de geldigheidsduur van cadeaubonnen gaat. Misschien heeft u geluk en komt BONGO u enigszins te gemoed...

aurora1
door aurora1 - Feb 14, 2018 om 15:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Welke discussie?