La
door Ladyday21 Jul 22, 2022 om 20:38
Geldzaken & recht
Bord doorrijhoogte parkeergarage Frankrijk klopt niet. Nu schade aan dakkoffer.

Beste allemaal,

momenteel ben ik met mijn gezin op vakantie in Frankrijk. Lekker ontspannen, zou je denken. Maar sinds gisteren zijn we behoorlijk gestresst. We hebben geprobeerd te parkeren in een parkeergarage waarbij bij de ingang een maximum doorrijhoogtebord van 2,2m hangt. (ik probeer een foto bij te voegen) Maar na zo'n 50m naar binnen te zijn gereden schrikken we ons een ongeluk van een luid gekraak. Voorzichtig konden we weer achteruit rijden en via de lege parkeerplaatsen toch verder rijden.
Onze nieuwe net voor de vakantie aangeschafte dakkoffer blijkt totaal ingedeukt en erg beschadigd.

Op dat moment konden we niet veel doen. Maar vandaag zijn we teruggegaan met een meetlint en hebben we de plaats waar het gebeurd is opgemeten. De hoogte tussen de vloer en plafond blijkt amper 2.03m te zijn!
Vanzelfsprekend vinden wij dat de parkeergarage (in dit geval Q-park) aansprakelijk is voor onze schade. Maar zien we iets over het hoofd?

Bedankt alvast voor uw reactie.

8617 28 Rapporteer

Topantwoord

mahadma
door mahadma - Jul 22, 2022 om 21:20
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Lijkt mij (zeker qua taal) verstandig om dit via een anwb te spelen.

La
door Ladyday21 Jul 22, 2022 om 21:42
17 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor je advies. Ik heb deze vraag inderdaad ook al online bij de ANWB gesteld. Wanner daar een antwoord op komt is natuurlijk een beetje de vraag. Ik hoop(te), dat hier wat mensen met juridische kennis zijn, die me enigszins gerust kunnen stellen, dat de parkeergarage hier hoogstwaarschijnlijk voor aansprakelijk is. Omdat dat bord er hangt. Hoe we vervolgens dan ons "recht"  moeten halen, is inderdaad een volgende stap.

getty
door getty - Jul 22, 2022 om 21:26
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Heeft u een reisverzekering? Neem daar eerst eens contact mee op wat te doen.

La
door Ladyday21 Jul 22, 2022 om 21:44
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, ik heb een doorlopende reisverzekering. Zelf zou ik in eerste instantie denken, dat die hier niet iets mee doen. Maar ik zal daar zeker morgen ook contact mee opnemen. Leuke manier van vakantie vieren, zo.....

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 22, 2022 om 21:33
7156 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt een  schadeformulier  invullen en afwachten of dat iets oplevert.

La
door Ladyday21 Jul 22, 2022 om 21:48
17 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor het meezoeken. Dit formulier heb ik inderdaad ook gevonden en ingevuld. Meer om te informeren of zij weten hoe wij in contact kunnen komen met de juiste (hopelijk engelssprekende) afdeling van Q-park France. We wachten af of we daar iets op horen.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 23, 2022 om 09:27
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Naar uw eigen verzekering zenden, daar zal men voor u optreden.

sira
door sira - Jul 22, 2022 om 21:36
2289 Antwoorden / 24 Vragen

U zult, hoop ik, toch wel een reisverzekering hebben afgesloten?

Aanvulling: ga met uw bevindingen naar het politiebureau, ook nuttig als u claimt bij de verzekering.

La
door Ladyday21 Jul 22, 2022 om 21:49
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, politie hebben we ook aan gedacht. Hopelijk is het niet nodig.....

sira
door sira Jul 22, 2022 om 21:56
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Het is sowieso nuttig om dit te melden bij de politie (of de burgemeester) aldaar, want als er niemand klaagt dat de hoogte op het bord niet klopt, weet niemand iets en wordt er ook niets aan het bord gedaan.
Zij kunnen u ook adviseren en helpen met verdere stappen. Frankrijk gaat hier anders mee om dan in Nederland.

La
door Ladyday21 Jul 22, 2022 om 22:04
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, dit heb ik ook wel gedacht. Hoe kan het dat ze niet aan de lopende band schadeclaims hebben? Dus wat dat betreft zullen we het inderdaad ergens gaan melden. (Hopelijk neemt dat niet al te veel tijd in beslag, want de 3 kinderen doen ook wel liever iets anders, dan parkeergarages opmeten en klachten indienen. Hoewel ze een bezoekje aan het politiebureau misschien wel weer spannend vinden :))

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 23, 2022 om 09:43
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Bij de politie zal men m.i. niets doen aangezien er geen sprake is van een strafbaar feit. Dit is, ook in Frankrijk een civiele kwestie.

sira
door sira Jul 23, 2022 om 09:59
2289 Antwoorden / 24 Vragen

Nee, natuurlijk is het geen strafbaar feit, maar ze zijn wel uitermate behulpzaam in dergelijke kwesties. Ik spreek uit ervaring.

La
door Ladyday21 - Jul 22, 2022 om 21:53
17 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn man heeft net uitgezocht dat bij de ANWB (autoverzekering) accessoires ook zijn meeverzekerd (we hebben net een "nieuwe" tweedehands auto en ook een nieuwe verzekering, na onze lease-auto). Dus we gaan inderdaad morgen eerst telefonisch contact opnemen met de ANWB.
Maar is er iemand, die zegt " juridisch is de parkeergarage " fout", want als dat bord bij de ingang hangt moet overal in de garage de doorgang minstens 2,2m zijn"?
Of ligt dat niet zo simpel?

sira
door sira Jul 22, 2022 om 22:00
2289 Antwoorden / 24 Vragen

In feite is Q-park fout, maar ga daar maar uit zien te komen in het buitenland. Daarom nogmaals, ga naar het politiebureau. Het zou mij niets verbazen als zij het direct met u gaan controleren.

sw
door swat1500 Jul 23, 2022 om 00:30
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou de Franse politie hier iets in moeten betekenen? Is er sprake van een strafbaar feit?
De schade lijkt te zijn ontstaan doordat er kennelijk niet goed staat aangegeven wat de maximale hoogte in de garage mag zijn. Dat is, ook in Frankrijk, een civiele kwestie.
Vraag is eerder of op de specifieke locatie waar het plafond kennelijk lager was als aangegeven daar een expliciete waarschuwing was geplaatst of dat auto's daar wel mochten rijden.

1paul
door 1paul Jul 23, 2022 om 10:16
3101 Antwoorden / 0 Vragen

leg je verhaal neer bij de verzekeraar en laat die het maar opnemen met Q-park....

tenormin
door tenormin - Jul 22, 2022 om 23:27
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Dan zou ik, na alle commentaren te hebben doorgelezen, geen ruchtbaarheid geven aan de betreffende Q-parking in Frankrijk. Voor het geval ze het waarschuwingsbord gaan veranderen. Ja, ik denk wel wat slecht over die parkings, Q-parkings op de eerste plaats.

La
door Ladyday21 Jul 22, 2022 om 23:37
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, ik snap wat je bedoelt. Maar ik heb toen we er vandaag naartoe reden een filmpje gemaakt. Het is dus prima te zien om welke parkeergarage het gaat en dat dat bord er dus nog hangt vandaag. De foto die ik hier gepost hebt komt ook uit dat filmpje. Morgen nemen we als eerste contact op met de autoverzekering, ANWB, om te vragen wat we verder moeten doen...of laten.....

tenormin
door tenormin Jul 22, 2022 om 23:38
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Veel succes en ik hoop dat er nog wat "vakantie" overblijft.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jul 23, 2022 om 00:33
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ladyday21,

Kunt u een foto plaatsen van uw eigen auto?(uiteraard even de kentekenplaat afschermen).

Persoonlijk vind ik het niet verstandig om met een dakkoffer een parkeergarage in te rijden.

Ook ontdekte u het pas na 50 meter......

Heeft u direct een medewerker van de parkeergarage aangesproken?

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 01:26
17 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, ik ga geen foto van onze auto plaatsen. En eerlijk gezegd, wij hadden ook eigenlijk op straat willen parkeren. Dat lukte niet en toen was er dus wel een garage waar wij in zouden passen. (We hebben de auto + dakkoffer voor vertrek opgemeten) ongeveer 50m na de ingang op het "hoofdpad" bleek de doorgang dus ineens meer dan 15 cm lager te zijn dan aangegeven. En nee, we zullen na deze ervaring sowieso niet meer met een dakkoffer een parkeergarage in gaan. Maar dat laat onverlet, dat het bord bij de imgang, mijns inziens, misleidende informatie geeft.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 01:32
17 Antwoorden / 3 Vragen

Oh en nee we hebben toen niet direct een medewerker aangesproken. We hadden in eerste instantie ook niet helemaal door hoe ernstig de schade was, we hadden 3 kleine kinderen in de auto en ons frans is helaas niet heel erg goed. En we wilden ook wel weten, hoe hoog die doorgang was. Want we waren zeer verbaasd dat we het plafond zouden raken bij een hoogte van 2.20m. Dat was dus ook nooit gebeurd, als het inderdaad 2,20m was geweest. Hoe dan ook we wilden dat eerst kunnen opmeten.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 01:38
17 Antwoorden / 3 Vragen

En nog weer voor de volledigheid, we ontdekten niet pas na 50m, dat de parkeergarage niet hoog genoeg was. Na 50m op het hoofdpad (en ik zeg 50m, het zou ook 30m geweest kunnen zijn) passerden we een doorgang, die achteraf gemeten, maar 2.03m bleek te zijn.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 23, 2022 om 04:33
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ladyday21,

Heeft u een hoge auto zoals een SUV?

ju
door juliomariner Jul 23, 2022 om 05:51
1311 Antwoorden / 2 Vragen

Het heeft er helemaal niets mee te maken welke auto ts heeft. De auto was lager dan 220 cm anders was TS niet de garage ingereden. Het is dus ook zinloos om een foto van de auto te plaatsen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 23, 2022 om 06:12
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Juliomariner,

De hoogte van de auto speelt wel degelijk een rol.

Ik vermoed, dat TS de dakkoffer was "vergeten" bij het inrijden van de garage.

Een nieuwe dakkoffer is echter niet zo duur,zie de link hieronder:

https://www.winparts.nl/bagage-transport/dakkoffers/c899/g3-dakkoffer-arjes-320-zwart/p360800.html#

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 07:59
17 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, hoor, wij zijn de dakkoffer helemaal niet vergeten bij het inrijden. Auto + dakkoffer zijn samen geen 2.2m hoog. Dat hebben we in Nederland al opgemeten. Maar de doorgang was ook lang geen 2.2m hoog. Maar amper 2.03m.

Gr
door Grunn1 - Jul 23, 2022 om 00:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Beetje moeilijk zo te oordelen want u hebt blijkbaar wel in en door de parkeergarage kunnen rijden zonder verdere schade. Waar bent u dan tegen aan gereden een luchtkoker of iets dergelijks?  Ook hier zijn parkeergarages waar de minimale doorrijhoogte staat aangegeven terwijl er in de garage parkeerplekken zijn waar bijvoorbeeld de hoogte een stuk lager is omdat er van die luchtkokers hangen. En ja die zijn lager dan het bordje bij de ingang met de rijhoogte, vaak zitten er dan wel fel gekleurde stikkers op.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 08:27
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb hieronder ook gereageerd met een foto....De foto in m'n OP, is een foto van het begin van een filmpje dat ik bij de 2e keer in de garage heb gemaakt, de 2e foto is een foto van het eind van het filmpje. Daar tussen zit het naar beneden rijden en de bocht naar links een aantal meters rechtdooor en dan kom je dus bij de bewuste doorgang. Het was geen luchtkoker of een andere "bijzonder object of plek" in de garage, het was de hoofdweg vanaf de ingang, zoals hopelijk op de foto te zien is. Geen stickers, niets, een witte stenen doorgang, van achteraf geen 2.2m, maar 2,03m.

La
door Ladyday21 - Jul 23, 2022 om 01:20
17 Antwoorden / 3 Vragen

De witte stenen doorgang voor de witte geparkeerde auto rechts op de foto, is waar het te laag was. Er staat helemaal niets aangegeven. En iedere auto moet er in principe onderdoor, want het is de "hoofdweg" vanaf de ingang. Je kunt nergens anders heen. Het is daar dus meer dan 15 cm lager dan bij de ingang aangegeven  (voor de goede orde de dakkoffer ligt nu naast ons huisje op de camping. Vandaar dat we vandaag wel gewoon in de garage pasten om de foto's te maken....)

drevil
door drevil - Jul 23, 2022 om 07:44
222 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u uw vraag al eens bij q-park voorgelegd? Het is een van oorsprong Nederlands bedrijf en het hoofdkantoor ligt in Maastricht. Mischien eens bellen en vragen wat hun beleid is in deze? Als ze zelf niks kunnen doen, kunnen ze mischien bemiddelen.

Onderaan deze pagina staan de contactgegevens:

https://www.q-park.nl/nl-nl/klantenservice/

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 08:39
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, helaas zijn die op dit moment in ieder geval niet telefonisch bereikbaar. Pas weer na het weekend…. We hebben wel het schadeformulier op hun site ingevuld met de vraag om ons te helpen de goede afdeling in Frankrijk te vinden. Aangezien er geen e-mailadres vermeld staat op de Franse site….

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 23, 2022 om 09:39
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Niet doen, overlaten aan de verzekeraar!

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 11:44
17 Antwoorden / 3 Vragen

We kunnen het dus helaas niet overlaten aan de verzekeraar.... (zie korte update)

ro
door ronny530 - Jul 23, 2022 om 08:02
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ik lees dat u voor deze schade verzekerd bent en dan heeft deze parkeergarage houder (Q-park) aansprakelijk stellen eigenlijk geen zin. Mijn kennis van de franse taal is bizar slecht maar ik vermoed wel dat de parkeergarage net zoals in Nederland schade die in de parkeergarage op wat voor een manier dan ook is ontstaan van vergoeding uitsluit. Heeft u toen het gebeurde direct een medewerker gecontacteert hetzij in persoon of op een andere aanwezige manier want als u dat niet gedaan heeft kunt u niet meer bewijzen dat de schade in de parkeergarage ontstaan is.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 08:33
17 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, wij hebben op dat moment geen contact gezocht met een medewerker. Dat gaat meestal per slecht verstaanbare intercom en ons frans is ook vrij slecht. Dat niet te bewijzen valt dat de schade daar ontstaan is, ben ik niet met u eens. De koffer is gloednieuw. Wij zijn 2 dagen ervoor uit Nederland vertrokken. En 50m na de ingang van een garage die claimt een doorrijhoogte te hebben van 2.2m, is de doorgang 2.03. Wij gaan natuurlijk niet op zoek naar parkeergarages in het buitenland, die een andere hoogte claimen dan van binnen het geval is, om elders opgedane schade te kunnen verhalen (in dit geval 1+1=2). Mijn vraagj is dus vooral, zijn zij aansprakelijk te stellen, doordat ze een foutief bord bij de ingang hangen? Maar we gaan inderdaad vandaag nu eerst contact opnemen met onze verzekering....

ro
door ronny530 Jul 23, 2022 om 09:16
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ik vrees toch dat u weinig kans maakt omdat u zonder de parkeergarage houder op de hoogte te stellen bent vertrokken. Dat de dakkoffer gloednieuw was maakt in dit geval niets uit want u kunt niet aantonen dat schade door een verlaagde balk in de parkeergarage ontstaan is. Over de vermelde inrijhoogte valt wel iets te zeggen want u mag verwachten dat die overal even hoog is en de parkeergarage houder heeft nagelaten de balk als zijnde lager te markeren. Het is zeker met een dakkoffer op de auto zaak om extra voorzichtig een parkeergarage in te rijden en vervolgens op stapvoetse snelheid een geschikte parkeerplaats te zoeken. Laat het voorval uw vakantie niet vergallen omdat u de schade aan de dakkoffer vergoedt krijgt. Wel een tip ga niet klakkeloos van inrijhoogte borden uit want zoals nu blijkt zijn niet alle parkeerplaatsen geschikt voor auto's met een daarop gemonteerde dakkoffer.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 09:40
17 Antwoorden / 3 Vragen

We zullen inderdaad niet meer met dakkoffer welke parkeergarage dan ook inrijden.  En natuurlijk reden we vrij langzaam, sowieso, maar ook vanwege het feit, dat we goed moesten kijken waar we überhaupt konden/mochten parkeren. Ik ben het nog steeds niet per sé met u eens, dat er niets te bewijzen valt. Als we een onbegrijpelijk babylonisch gesprek hadden gevoerd met een franssprekende intercom, waren we niet veel meer opgeschoten. Dat neemt niet weg dat de de schade wel degelijk in deze parking ontstaan is, vanwege een te lage doorgang. Dat die doorgang te laag is, is te bewijzen. Dat wij schade hebben is ook te bewijzen.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 09:42
17 Antwoorden / 3 Vragen

En bedankt voor uw advies de vakantie niet te laten vergallen. Hopelijk kunnen we het na een gesprek met de verzekeraar weer loslaten!

panter22
door panter22 - Jul 23, 2022 om 08:09
6599 Antwoorden / Vragen

Q-park is een grote organisatie. Ze hebben algemene voorwaarden. Kijk daar eens in.
De Nederlandse , de Franse zullen vast niet zoveel verschillen.
Je kunt ze in het Frans opzoeken en vertalen met Google:
https://www.q-park.nl/nl-nl/algemene-voorwaarden/algemene-voorwaarden-parkeren-/
U
it de link:
4.2 Toegang tot de Parkeerfaciliteit hebben uitsluitend Motorvoertuigen met een lengte van max. 4.80 meter, een breedte van max. 1.90 meter en een gewicht van minder dan 2800 kilogram. De hoogte van een Motorvoertuig mag niet meer bedragen dan bij de ingang van de Parkeerfaciliteit staat aangegeven. De bij de ingang vermelde maximale hoogte geldt, tenzij anders aangegeven, voor de rijbaan van de Parkeerfaciliteit. Gedeelten van de Parkeerfaciliteit kunnen afwijkende hoogten hebben dan bij de ingang is vermeld.

7.2 Q-Park is niet aansprakelijk voor enige schade aan de eigendommen van de Klant, noch voor enig lichamelijk letsel en/of enige andere schade, direct of indirect veroorzaakt door of ten gevolge van het gebruik van de Parkeerfaciliteit, tenzij de schade direct is veroorzaakt door of vanwege Q-Park en/of het personeel aanwezig in de Parkeerfaciliteit en deze aansprakelijkheid niet in enig ander artikel van deze Voorwaarden of de overeenkomst met de Klant is uitgesloten. Tevens dient de Klant de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen twee weken na het ontstaan van schade, schriftelijk aan Q-Park te melden, zodat Q-Park de schade kan onderzoeken binnen de voorgeschreven wettelijke bewaartermijnen van persoonsgegevens.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 08:42
17 Antwoorden / 3 Vragen

Volgens hun eigen voorwaarden is het bord bij de ingang leidend en moet je daar van uit gaan. Dat zegt mijn gezond verstand natuurlijk ook..... we gaan zo meteen kijken wat de verzekering adviseert....

Gr
door Grunn1 Jul 23, 2022 om 10:02
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Even verder lezen dan alleen de eerste paar woorden helpt ook

De bij de ingang vermelde maximale hoogte geldt, tenzij anders aangegeven, voor de rijbaan van de Parkeerfaciliteit. Gedeelten van de Parkeerfaciliteit kunnen afwijkende hoogten hebben dan bij de ingang is vermeld.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 11:51
17 Antwoorden / 3 Vragen

Dat heb ik gelezen. Maar deze balk is vlak na de ingang. Op de hoofdweg dus. Zoals ik al zei, ieder auto moet daar in principe langs. Dan kan je 50m daarvoor geen 2,2m claimen. Zeker niet zonder een waarschuwing op de balk die het betreft. Maar nogmaals, eenmaal in de garage kom je er niet onderuit om onder die balk door te rijden, behalve als er dus links van de corridor toevalligerwijs geen auto's geparkeerd staan. Maar daar kun je niet van uitgaan, ofwel?  Het is simpelweg geen garage met doorrijhoogte 2,2m. Het bord klopt niet. Op hun eigen website staat bij deze garage ook een doorrijhoogte van 1,8m. Helaas bezochten we niet de website, maar de werkelijk site. En daar hangt dus een bord met 2,2m. En ik lees heus alles, waar iedereen hier de moeite voor neemt om te schrijven. En er staat dus ook in uw stuk....: De bij de ingang aangegeven maximale hoogte geldt, tenzij anders aangegeven, voor de rijbaan van de Parkeerfaciliteit.

Gr
door Grunn1 Jul 23, 2022 om 12:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

En toch lees je de volgende zin niet.

Gedeelten van de Parkeerfaciliteit kunnen afwijkende hoogten hebben dan bij de ingang is vermeld.

En de ene keer schrijf je vlak na de ingang en daarna is het weer 50 meter.Verder ik ken de wetten en regels in Frankrijk niet en ook niet wat in andere landen moet worden vermeld bij de ingang. Wat ik wel weet is dat het geen Nederland is en Nederlandse regels en wetten daar niet gelden.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 14:00
17 Antwoorden / 3 Vragen

20m naar beneden + 30 m naar links de garage in schat ik. Gewoon aan het begin van de garage, ik vind dat het begin in ieder geval. 50m is niet echt een grote afstand in zo'n garage. Ik zou graag het filmpje willen uploaden zodat u met eigen ogen kunt zien, waar het ten opzichte is van waar je de garage binnenrijdt. Maar dat gaat dus niet. Het is gewoon het hoofdpad vanaf de ingang, hoeveel meter precies weet ik niet.En ook uw volgende dikgedrukte zin heb ik gelezen, maar er staat niets aan gegeven en bovendien is het dus het hoofdpad! Als dit dus zomaar zou mogen dan kunnen ze eender welk bord aan de ingang hangen en eender welke maat binnen hanteren, zonder signalering…U moet het toch met mij eens zijn, dat dat niet kan en ook niet is wat er in de algemene voorwaarden bedoeld wordt.  Dan is iedereen dus vogelvrij in een parkeergarage. En misschien heeft u in een andere reactie van mij op een bericht van u gelezen, dat ze op hun website een doorrijhoogte van 1,8m hebben staan voor deze garage. Het bord aan de ingang klopt gewoon niet. En ja, ik heb ook geen idee, of dat in Frankrijk zomaar mag, maar het lijkt mij niet. Ik krijg een beetje het gevoel, dat u mij op iets probeert te”pakken”, terwijl ik alleen maar zo duidelijk mogelijk probeer uit te leggen hoe de situatie was/is. En dat u 50m niet vlak bij de ingang vindt, dat is dan een verschil in beleving, denk ik. Voor mijn gevoelis het dat we net de garage zijn ingereden en voordat we van dit hoofdpad af konden (behalve dan over lege priveparkeerplekken), gebeurde dit….. u reageert overigens ook niet op mijn post met foto, die ik als reactie op uw eerste post heb geplaatst, om uw vraag waar we dan precies tegen aan gereden zijn te beantwoorden….

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 15:22
17 Antwoorden / 3 Vragen

@grunn1 misschien reageert u zo, omdat u zich niet voor kunt stellen, dat het hoofdpad van een parkeergarage met een doorrijhoogte van 2,2m enkele tientallen meters na de ingang (laten we het daar op houden) ineens bijna 20cm lager is dan bij die ingang vermeld wordt. Als dat het geval is, dan kunnen we elkaar de hand schudden, want dat kan ik me eigenlijk ook niet voorstellen. Toch is het zo.

atlas1302
door atlas1302 Jul 23, 2022 om 22:37
341 Antwoorden / 13 Vragen

Met de Franse slag, kent u dat gezegde. Nou met die informatie in uw achterhoofd  zult u nog wel meer dingen zien en denken, ach het is Frankrijk.

rj
door rjw - Jul 23, 2022 om 09:04
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Was er voor hogere voertuigen niet eerder een ruimte links of rechts van de hoofdband? Je schrijft ergens dat het na ca 50 meter vanaf de ingang gebeurde. Waren er daarvoor geen parkeerplaatsen?

Welke parkeergarage betreft het?

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 09:14
17 Antwoorden / 3 Vragen

Nee, er waren prive/gereserveerde parkeerplaatsen. Ik zou kunnen proberen het filmpje te posten, maar ik denk dat dat te groot is. Over die parkeerplaatsen konden we dus ook naar een ander "hoofdpad" komen. En uiteindelijk ook weer naar de uitgang. Gelukkig stonden er niet zoveel auto's geparkeerd.

La
door Ladyday21 - Jul 23, 2022 om 09:16
17 Antwoorden / 3 Vragen

Probeerde een filmpje te uploaden, maar dat gaat niet.....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 23, 2022 om 09:25
16772 Antwoorden / 202 Vragen

U geeft aan verzekerd te zijn en dan is het de verzekeraar (ANWB-Verzekeringen die dit voor u zal oppakken en geef dus alle gegevens goed aan hen door. Men zal Q-Park dan aanspreken op dit probleem en schadevergoeding vorderen. Uw meetgegevens en duidelijke foto's daarbij indienen! Ook foto's van het meten.
Omdat u verzekerd bent, doe zelf niets! Indien u die nog niet heeft, doe dat snel en zonder ruchtbaarheid te geven want voor u het dan weet is het aangepast.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 09:35
17 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor de reactie. Dit lijkt me op dit moment de juiste weg. We hebben inderdaad een filmpje van grond tot balk van het meten en foto's gemaakt. En dus een filmpje van de ingang met het 2,2m bord, tot de plek waar het gebeurde. En waar dus niets aangegeven staat.

heremietkreeft
door heremietkreeft Jul 23, 2022 om 09:41
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de reactie. Wel helaas is het dan nu een kwestie van afwachten. En herhaald, ook gelet op polisvoorwaarden, vooral niet zelf iets doen.
Zo u later zou menen dat de verzekeraar niet goed heeft gehandeld m.b.t. uw belang is die aan te spreken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 23, 2022 om 09:59
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Separaat nog snel dit: heeft u een rechtsbijstandsverzekering, Informeer die dan 'voor alle zekerheid' ook over dit voorval en dat u dit heeft gemeld aan uw autoverzekeraar.
Zo u toch onverhoopt later nog hulp nodig hebben zijn zij daar in ieder geval op de hoogte. Hopelijk overbodig maar herhaald: 'voor alle zekerheid'.

La
door Ladyday21 - Jul 23, 2022 om 11:23
17 Antwoorden / 3 Vragen

Korte update....

wij zijn via de autoverzekering hier toch niet voor verzekerd. We gaan nu toch direct Q-park aansprakelijk stellen. Desnoods via Q-park Nederland.

rj
door rjw Jul 23, 2022 om 11:55
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Je hebt geluk dat het een Nederlands bedrijf is, maar ze hebben een wespennest aan BV in de groep zitten: https://annualreport2016.q-park.com/annual-accounts/notes-to-the-company-annual-accounts/group-companies-and-participating-interests

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 12:13
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, ik ben gewend in Nederland meestal goed in staat te zijn, in situaties die mijns inziens niet kloppen, mijn "recht" te halen. Dat lukt me vaak met redelijkheid en gezond verstand. Maar in deze situatie maak ik me er wel zoren over, omdat wij de taal niet machtig zijn en straks natuurlijk niet meer in de omgeving zijn..... Daarom zoek ik denk ik wat steun hier op het forum. Ik kan heel slecht tegen onrecht. Hoewel ik hier ook reacties lees, die meer lijken te hangen naar "eigen schuld/verantwoordelijkheid, mijn eigen rechtvaardigheidsgevoel zegt nog steeds, dat dit zo niet had gemogen.

panter22
door panter22 - Jul 23, 2022 om 11:24
6599 Antwoorden / Vragen

Hoe groot is de schade?
Als er een flinke deuk in de koffer zit met 2.03 m dan zal zul je niet veel speling hebben gehad.
De parkeergarage is niet beschadigd?
Let op dat op jullie schade kan worden verhaald

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 11:40
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zie niet direct in hoe dit relevant is. Behalve dan dat wij inderdaad nooit meer zomaar zullen denken: we zijn niet de maximale hoogte (zonder dakkoffer...met dakkoffer gaan we sowieso geen parkings meer in), dus we kunnen zonder probleem deze garage in. We waren geen 2,2m en de doorgang was 2,03m. Met de voorkant van de koffer konden we er ook onderdoor en pas vanaf het punt waar we kennelijk te hoog waren is de koffer als het ware "ingestort". Ik weet ook niet precies hoe dat werkt maar er zit inderdaad een behoorlijke deuk in. We zijn toen achteruit gereden. De achterkant van de koffer is onbeschadigd omdat die dus niet eens onder de balk door is gegaan. En qua schade aan de balk….zeker geen noemenswaardige schade een beetje afgebrokkeld pleisterwerk, maar aan de voor kant van de balk, zou niet eens door ons veroorzaakt kunnen zijn…. Natuurlijk heb ik ook daar wel aangedacht, maar zij zijn in mijn ogen toch echt “verkeerd” als een doorrijhoogte van 2.20m wordt aangegeven.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 13:15
17 Antwoorden / 3 Vragen

Oh en met niet relevant bedoel ik, hoe veel speling er wel of niet was geweest met 2,2m. Niet de schade natuurlijk, die is op zich wel relevant. Maar ik weet dus niet precies hoe dat gegaan is, maar door de kracht van de muur die op de koffer heeft gedrukt is er een een flinke deuk/knik/vouw ontstaan....De koffer is in deze staat niet bruikbaar, zoals hij was voor de schade.

La
door Ladyday21 - Jul 23, 2022 om 12:00
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zet dit ook maar even als apart bericht. Hetzelfde heb ik namelijk net ook in een antwoord op een ander bericht gezegd....

Op de site van Q-park Frankrijk staat een doorrijhoogte van 1,8m voor deze garage! Helaas bezochten we niet de website, maar de daadwerkelijke site. In het echte leven, ter plaatse..... En daar hangt dus een bord met 2,2m. Het bord klopt gewoon niet.....

Gr
door Grunn1 Jul 28, 2022 om 12:54
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bord klopt wel want de ingang heeft de doorrijhoogte zoals aangegeven op het bord.

La
door Ladyday21 Jul 28, 2022 om 14:28
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, inderdaad zegt dat niets over wat je verderop in de garage mag verwachten. U hebt gelijk.
Misschien moeten ze hun wetsartikel eraan op aan passen, want Grunn1 uit Holland, zegt het.
Fransen hebben mij ook bevestigd, dat als er een maximum hoogte wordt aangegeven, je tot die hoogte door de parking moet kunnen gaan, tenzij anders aangegeven. En over dat aangeven zegt u in uw eerste reactie zelf ook iets. Maar kennelijk is dat binnen een paar dagen ook niet meer nodig en moet alles maar gewoon kunnen.....Het bord klopt niet, het is een garage voor max. 1.8m, zoals ze ook op hun website hebben staan. Dat blijkt.

user123
door user123 - Jul 23, 2022 om 13:34
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ik begrijp dat u nu nog in de buurt bent. Dan zou ik proberen per mail fotos en filmpjes te sturen. Via google translate en/of engels moet dat wel lukken. Dan hebben ze in elk geval de gelegenheid om u uit te nodigen om de situatie en schade met eigen ogen te zien.

weet u al wat een nieuw deksel van de koffer kost ? Dan kan het misschien direct geregeld worden.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 13:38
17 Antwoorden / 3 Vragen

We hebben net een mail gestuurd, in het engels, met alle filmpjes en foto's. Met aan het begin in het frans (mijn frans is niet goed, maar nou ook weer niet zo slecht, dat ik geen simpele zinnen kan formuleren), dat als het een probleem is dat de mail in engels is, dat ze ons dat zo snel mogelijk moeten laten weten, En dat wij heel graag maandag een reactie van ze krijgen..... maar of dat ook gaat gebeuren......en ik heb geen idee wat een nieuwe deksel kost. Voor de koffer hebben we nog geen maand geleden €350 betaald….

panter22
door panter22 Jul 23, 2022 om 17:41
6599 Antwoorden / Vragen

Dan lijkt het mij verstandig eerst maar eens uit te zoeken of het deksel uitgedeukt kan worden in Frankrijk.
Want je zult toch weer naar huis moeten met een volle dakkoffer.
Of is de dakkoffer nog wel bruikbaar en zit er alleen een deuk in? Of wil je €350 op de rekening en je dakkoffer houden en gebruiken. Misschien kun je een foto van de schade maken. .

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 18:39
17 Antwoorden / 3 Vragen

We hebben nog niet geprobeerd of alle bagage die erin zat er weer in zal gaan, ik denk het niet eigenlijk. Maar waarschijnlijk lukt het wel om alle bagage mee terug te krijgen. We hadden nog wel wat ruimte in de auto zelf. We hebben nog niet gekeken of de deksel valt uit te deuken. Maar het liefst krijgen we de aankoopprijs vergoed en schaffen we in Nederland een ander aan..... En ik heb natuurlijk een foto van de schade. Of bedoel je te vragen of ik die kan uploaden?

panter22
door panter22 Jul 23, 2022 om 20:15
6599 Antwoorden / Vragen

Dus de schade valt mee. De reactie van q-park even afwachten.

Intussen maar van de vakantie genieten.

user123
door user123 Jul 23, 2022 om 21:00
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Tip: koop een rol krimpfolie om het deksel goed strak dicht te sealen. Wanneer het onderweg openklapt heb je ook kans op schade bij andere automobilisten.

sw
door swat1500 - Jul 23, 2022 om 15:59
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Vermoedelijk zal de Franse tak van Q-park ondergebracht zijn in een in Frankrijk gevestigde te rechtspersoon. Q-park Nederland zal dan niet aansprakelijk te stellen zijn.
Een klusje voor de rechtsbijstandverzekering dus.

rj
door rjw Jul 23, 2022 om 16:36
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Je moet je ook afvragen hoe ver je mee door zou willen gaan. Een dakkoffer kost maar een paar honderd euro, dus hoeveel stress is dat waard. Met een beetje pech.moet ts nog een keer terug naar Frankrijk. Dan worden principes duur.

La
door Ladyday21 Jul 23, 2022 om 16:44
17 Antwoorden / 3 Vragen

Zeker. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn niet altijd (zelfs vaak niet) hetzelfde. Maar dit voelt zo niet kloppen, dat we er in ieder geval wel iets mee gaan doen. Afhankelijk van hoe er door Q-park France op gereageerd wordt, zullen we ons beraden of we er dan nog verder iets mee doen. Maar het is nou ook weer niet zo, dat ik er maar van uit ga, dat er 100% afwijzend gereageerd gaat worden door Q-park. Het bord klopt niet en ze doen er verstandig aan om het aan te passen, anders zullen ze in het vervolg misschien wel meer schadeclaims krijgen. Een schadeclaimpje van een paar honderd euro is voor zo'n bedrijf natuurlijk ook peanuts....We'll see....

La
door Ladyday21 - Jul 23, 2022 om 21:11
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zal proberen een foto van de schade uploaden.....ik weet niet of het meevalt, ik vind het zelf behoorlijk....

panter22
door panter22 Jul 24, 2022 om 16:15
6599 Antwoorden / Vragen

Het is zonde dat de  nieuwe dakkoffer beshadigd is.
Maar als ik zie op de site van Sorent is de dakkoffer 48 cm hoog. Een auto is ongeveer 1.50 hoog. Dan zit je al rond de 2 meter en dan moeten de dakrails er nog bij. Er was dus niet veel speling. Maar afwachten, meer kun je op dit moment niet doen.

La
door Ladyday21 Jul 24, 2022 om 16:36
17 Antwoorden / 3 Vragen

Dat er niet veel speling zou zijn geweest bij 2,2m doet er natuurlijk niet toe (en bij elkaar waren we zeker minder hoog), maar het gaat er vooral om dat de doorgang bij lange na geen 2,2m was. Als er een maximale doorrijhoogte staat vermeld, mag je met tot die hoogte inrijden. Als wij de dakkoffer geschaafd zouden hebben aan een plafond wat nagenoeg gelijk was aan 2,2m dan zouden we niet gaan reclameren, want dan zouden we geconcludeerd hebben, dat aangezien we zelf kennelijk bijna 2,2m waren we wel een groot risico genomen hebben. Als het een te vermijden plek in de garage was en aangegeven zou zijn, dat het daar lager was, ook niet. Maar we waren geen 2,2 m hoog en de doorgang, die in principe niet te vermijden was, al had je alleen maar in en direct weer uit de garage willen rijden, dus ook lang niet. We zullen echter inderdaad gewoon nooit meer met een dakkoffer in een parkeergarage gaan parkeren. We hebben overigens al wel antwoord van de klantenservice, dat ze onze klacht ontvangen hebben en doorgespeeld hebben aan de "parkmanager", dat het hun volle aandacht heeft en dat wij iets horen, zodra ze antwoord terug hebben. Dit kan natuurlijk een vrij standaard antwoord zijn. Maar we zijn in ieder geval blij, dat we direct iets hebben teruggegooid. Nu weer afwachten inderdaad. Het is zondag natuurlijk......

panter22
door panter22 Jul 24, 2022 om 18:05
6599 Antwoorden / Vragen

Je standpunt is onderhand wel duidelijk.
De franse algemene voorwaarden van Q park ken je niet.
De nederlandse wel en daarin wordt de hoogte niet op alle plaatsen in de parkeergarage gegarandeerd. Het hangt dus af hoe Q park reageert, want €350 is veel te laag om een rechtzaak te beginnen.
Je kunt je nu wel druk maken, maar je schiet er niets mee op.

La
door Ladyday21 Jul 24, 2022 om 18:38
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, sorry, ik ben een beetje een hangende langspeelplaat, ik merk het ook. En nee, wij gaan geen rechtszaak beginnen. Maar ik heb nu ook al heel vaak gehoord, dat de hoogte kan afwijken.. Voor mijn gevoel, moet ik dan dus blijven herhalen, dat het hier om het hoofdpad gaat. (ook als wij 2.15m zouden zijn geweest, zouden we daar moeten kunnen rijden) En in het stukje algemene voorwaarden, dat u eerder postte, staat dat ook precies zo , de hoogte die aangegeven staat bij de ingang, geldt in ieder geval voor de rijbaan. In diezelfde post zegt u, dat u vermoedt, dat de Franse algemene voorwaarden niet zo erg zullen verschillen. Dat denk ik ook niet. Zeker niet op dit punt. Anders kunt u straks ook met uw auto een garage inrijden en na een aantal meter uw dak eraf rijden, omdat de hoogte die bij de ingang staat nou eenmaal kan afwijken, ook op de rijbaan. Maar goed, nee, de Franse voorwaarden heb ik niet. Sterker nog, ze zijn niet te vinden online.... Verder heb ik ook al bericht, dat hun eigen website voor deze garage een maximale doorrijhoogte van 1,8m aangeeft. Ik denk, dat dat de juist hoogte is. Het bord dat bij de ingang hangt, is een verkeerd bord. Maar of de Q-park, zo gemakkelijk is om dat te erkennen en de schade te vergoeden, dat is een tweede natuurlijk. En nu zal ik proberen mezelf niet meer te herhalen.

Bedankt in ieder geval voor de interesse en ik zal op dit topic wel laten weten of en hoe de Q-park deze kwestie zelf oppakt.

La
door Ladyday21 - Jul 25, 2022 om 00:52
17 Antwoorden / 3 Vragen

Voor wie het nog interessant mocht vinden (en een beetje uit de voeten kan met de Franse taal)....

In de Franse wet is kennelijk geregeld, dat een aangegeven maximale hoogte (voor doorgangen onder de 4.30m) 20 a 30 centimeter lager moet zijn, dan de reële hoogte.

https://forum-auto.caradisiac.com/topic/407152-barri%C3%A8res-limite-de-hauteur-2m/

In dit forumdraadje staat, dat er jurisprudentie is, die zegt dat dit wetsartikel ook van toepassing is op parkeergarages. (Vandaar ook misschien, dat hier niets over in de algemene voorwaarden te vinden is, omdat dit al bij wet is geregeld?)

Hoe dan ook, we hebben vandaag in ieder geval bevestiging gekregen, dat onze klacht in behandeling is genomen en doorgestuurd naar (hopelijk) de goede afdeling.

atlas1302
door atlas1302 Jul 25, 2022 om 11:38
341 Antwoorden / 13 Vragen

Dat lijkt me sterk, de marge of tolerantie is afhankelijk van de werkelijke grootte. En 20 a 30 cm daar zit ook alweer 10 cm tussen, tja de Franse slag.
Als u het naadje van de kous wilt weten, rij even langs een advocaat, u bent daar toch. Die weet het zeker te vertellen en dan weet u ook meteen waar u aan toe bent.

rj
door rjw Jul 25, 2022 om 15:28
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Het genoemde artikel is niet van toepassing voor parkeergarages. Slechts voor (snel)wegen. Staat op de gelinkte pagina (voor de Frans sprekenden "C'est donc une réponse pour les routes et autoroutes. Cela dit, il est possible que le portique souple de gabarit d'un péage limitant la hauteur à deux mètres ne rentre pas dans le cadre de cette réglementation.
D'autre part, cet article 61 ne s'applique pas aux parkings, donc je ne tenterais pas le diable...")

La
door Ladyday21 Jul 25, 2022 om 15:44
17 Antwoorden / 3 Vragen

Bonsoir,

« C'est donc une réponse pour les routes et autoroutes ».

Voici le champ d application donné par la Loi: « Ses prescriptions sont applicables à toutes les catégories de routes ouvertes à la circulation publique quelle que soit l'autorité administrative chargée de leur gestion »

Les portiques d entrées de parking (exemple) rentre donc bien dans le cadre de cette Loi (juridiquement, suivant cette Loi: Parking = Route).

D ailleurs, l article 61 parle explicitement des portiques de type G3 et plus généralement de tout point en dessous de 4m30 au dessus de la chaussée.

Il existe des décisions de justice sur le sujet, précisant que la marge de sécurité et cette Loi s applique bien pour parking et autoroute.

Hier staat dat dus precies weerlegt.....
Er I is jurisprudentie die zegt, dat dit wetsartikel dus juist wel ook van toepassing is op de routes in parkinggarages....

In hetzelfde draadje…. Ik zeg dat toch niet zomaar, als ik het niet gelezen heb?

atlas1302
door atlas1302 - Jul 25, 2022 om 11:28
341 Antwoorden / 13 Vragen

Ik vind het ook onverstandig om met een dakkoffer rond te rijden en zeker in parkeergarage, waarom eigenlijk? De doorrijhoogte in Nederlandse parkeergarages is niet anders, gemiddeld 2,10 en in Woerden 2,05 wat ik even snel vond.
Dus dat is ook te laag voor uw bolide met dakkoffer, daarom rijdt u in Nederland ook zonder dakkoffer toch?
Ik heb zelf 2 dikke terreinwagens, een  verlengde Landcruiser 4.2 en een Patrol 3.3, beide komen niet boven de 1.85 mtr. Hoe dik is die dakkoffer dan. De gemiddelde hoogte van een dakkoffer is 40/45 cm, en uw auto is zeker geen dikke terreinbak en dus veel lager.

Ik denk dat de verantwoording in het beginsel bij u ligt, u dient van te voren te bepalen gaat het lukken of niet. Ik vind het knap dat het u gelukt is. Zo zal Q - park het ook opvatten.

Uitdeuken die koffer, en genieten van een fijne Franse vakantie.

rj
door rjw Jul 25, 2022 om 15:24
3237 Antwoorden / 5 Vragen

Wat jij er van vindt is niet zo heel relevant. 2,2m = 2,2m.

atlas1302
door atlas1302 Jul 25, 2022 om 18:21
341 Antwoorden / 13 Vragen

Klopt uw stelling is juist, het is een wiskundige stelling maar zegt niets over in welke context het is geplaatst. Daarom is het moeiljk om u verder een antwoord te geven.

Wat zegt het bord nu eigenlijk precies, is het een waarschuwingsbord van Q - park zelf en die eigen voorwaarden hanteren bij het betreden van de parkeer garage, dan zou ik deze eerst eens goed bestuderen voordat er aan alle kanten geclaimd word van schade.
En weet u wat Q -park als eerste zal zeggen, kunt u bewijzen dat de dakkoffer onbeschadigd was! Wat doet u met zo`n grote dakkoffer in de parkeergarage, het is uw verantwoordelijkheid. Dat krijgt u te horen!

Niet mijn idee, maar de Fransen zien de Nederlanders al van verre aankomen, denkt u ook niet?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 31, 2022 om 23:41
1747 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Atlas1302,

U rijdt in mooie auto's.......;<))

TS doet inderdaad vaag over het soort auto,dat zij rijdt

Als ik de foto (vanuit de auto) bekijk, vermoed ik iets hoogs, zoals een Volkswagen Transporter......

Ik zeg altijd:"Meten is weten" : in een parkeergarage moet men altijd goed oppassen en bij twijfel uitstappen en bekijken of het nog gaat.

atlas1302
door atlas1302 Aug 1, 2022 om 10:47
341 Antwoorden / 13 Vragen

Mee eens.  duim

mo
door mof - Jul 25, 2022 om 12:28
3619 Antwoorden / 3 Vragen

U bent als bestuurder van een voertuig zelf aansprakelijk als u tegen een "dood" object aanrijdt. Het object neemt niet deel aan het verkeer.

La
door Ladyday21 Jul 26, 2022 om 17:04
17 Antwoorden / 3 Vragen

Ik neem aan, dat u doelt of het aanrijden van een stilstaand object?
Dat is 1. In deze situatie niet van toepassing, het gaat hier om het plafond van een gebouw, waar aangegeven staat dat deze een bepaalde hoogte zal zijn en 2. ook niet altijd zonder meer waar, als een object ergens niet mag staan of aan het zicht ontrokken is bijvoorbeeld.....

ro
door ronny530 - Jul 25, 2022 om 12:44
2752 Antwoorden / 41 Vragen

Ik lees dat het voorval u bezig blijft houden en dat u alsnog een klacht heeft in gediend die in behandeling is genomen. Die afhandeling kan nog maanden duren en de uitkomst kan twee kanten op, u wordt in het gelijk gesteld of in het ongelijk maar uw vakantie wordt er wel door verpest. Ik vraag me af of door met het voorval bezig blijven iets aan uw vakantie toevoegd want als u het voorval voor nu niet laat voor wat het is blijft er van genieten bar weinig over.

La
door Ladyday21 Jul 25, 2022 om 14:31
17 Antwoorden / 3 Vragen

Bedankt voor deze reactie. Ik snap wat u zegt. Maar u kent mij verder niet en ik kan u verzekeren, dat als ik niets had ondernomen, dat mijn vakantie nog meer "verpest" zou zijn. Ik denk zelfs, dat ik er dan over 10 jaar nog spijt van zou hebben, dat ik het erbij had laten zitten. Daarbij "geniet" ik er eerlijk gezegd dus wel van om me ergens in vast te bijten, waneer ik ervan overtuigd ben, dat iets niet klopt. En ja, dat ben ik (mede door wat ik er nu zelf over uit heb gezocht), overtuigd, dat dit zo niet kan. Ik ga dus inderdaad hier ook niet meer reageren op mensen die mij van het tegendeel willen overtuigen. Niet omdat ik niet waardeer dat men de moeite neemt, maar omdat ik mezelf blijf herhalen en dat wel frustrerend is. Ergens anders schreef ik al, dat ik me er zeker bewust van ben, dat gelijk hebben en gelijk krijgen 2  verschillende dingen zijn. Wat het antwoord van Q-park zal zijn is afwachten. Maar ik ben er eigenlijk wel zeer benieuwd naar. In het ergste geval kost het ons €350, dat is te overzien, daar heb ik me al bij neergelegd. En reageren op het forum en een mail sturen naar Q-park heb ik gewoon tussen de "leuke dingen", als naar meertjes gaan, wandelen en de stad bezoeken door gedaan. Maar nogmaals, bedankt voor uw reactie. En mochten wij weer iets horen van Q-park, dan zal ik het hier wel laten weten.

Ja
door JannyBoe Jul 28, 2022 om 16:01
503 Antwoorden / Vragen

De complimenten voor uw reactie @LADYDAY21. Ik zou precies zo handelen. Succes.

Bo
door Bobot - Jul 31, 2022 om 23:04
28 Antwoorden / 2 Vragen

Als er geen bord zou hangen, zou het zonder meer de verantwoordelijkheid van de bestuurder zijn.

Nu hangt er wel een bord en ik begrijp best dat je er daardoor van uit gaat dat de parkeergarage minimaal 2,20 meter hoog is - maar ik ben bang dat 'juridisch gezien' niet zo hoeft te zijn... Het bord betekent slechts dat het voor voertuigen hoger dan 2,20 meter verboden is om in te rijden. Lagere voertuigen mogen inrijden en voor hen is de situatie gelijk aan wanneer er geen bord is.

Het bord betekent dus nadrukkelijk niet dat de doorgang minimaal 2,20 meter hoog is (ook al lijkt dat dan zo logisch) en ik denk dat een parkeergarage ook niet verplicht is ter plaatse over de hoogte te informeren. Qpark informeert enkel op haar website over de hoogte van de doorgang - en ik begrijp dat die informatie juist is.

Franske1958
door Franske1958 - Aug 1, 2022 om 09:25
414 Antwoorden / 2 Vragen

Waar ik eigenlijk benieuwd naar ben, dat is of  OMA  nu wel of niet gewond is geraakt.

La
door Ladyday21 Aug 1, 2022 om 12:10
17 Antwoorden / 3 Vragen

Haha, nee, niet gewond geraakt... Die hadden we voor de vakantie al een boom gebonden....