Tr
door Truus3 Jan 18, 2019 om 06:51
Geldzaken & recht
Borg Q-box Qurrent

Op 28-11-2018 met Qurrent gebeld omdat ik onze Q-box wilde retourneren. Ik heb het retouradres gevraagd en wanneer het bedrag van de borg die ik betaald had voor de box, terug zou krijgen. Ik kreeg het adres en mij werd verted dat ik de borg binnen 14 dagen tegemoet kon zien op mijn bankrekening. Daarna de box opgestuurd. Hiervan heb ik een Track & Trace-bewijs. Volgens de Track & Trace van Post.nl is de Q-box bij Qurrent bezorgd op 30-11-2018 om 11.07u.

Omdat ik geen bijschrijving van Qurrent op mijn bankrekening zag, heb ik op 29-12-2018 gebeld met [Redactie: naamsvermelding verwijderd] Qurrent. Hij vertelde mij dat de afdeling die over de terugbetalingen gaat, met vakantie was en na Nieuwjaar zou ik mijn geld krijgen. Niet dus. Daarom op 10-01-2019 weer gebeld. Deze keer met [Redactie: naamsvermelding verwijderd]. Ze vroeg me om een scan van het Track & Trace-bewijs en van de begeleidende brief naar haar te mailen. Zij zou het uitzoeken en me gelijk antwoorden. Dat gebeurde niet.

Op 17-01-2019 weer gebeld met Qurrent, en wel met [Redactie: naamsvermelding verwijderd]. Hij beloofde dat hij e.e.a. zou gaan navragen en terug zou bellen. Dat deed hij inderdaad. Qurrent zou mij uit coulance de borg over 3 weken overmaken. Maar:

1.       Dit is geen coulance. Dit is MIJN geld, waar ik recht op heb.

2.       Qurrent komt zijn belofte niet na. Ik had het geld al half december 2018 moeten hebben. We zijn nu 5 weken verder en nu moet ik nog eens 3 weken wachten, als ze al betalen. Qurrent geeft bedrijfstechnische redenen hiervoor op. Dit is flauwekul. Je kunt ook in een groot bedrijf een spoedopdracht maken voor de bank.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik vertrouw er niet op dat ik mijn geld terug krijg; ik vertrouw Qurrent niet meer.

6562 10 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jan 18, 2019 om 07:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niet netjes om de namen van die medewerkers hier te vermelden, zeker die laatste met voor én achternaam niet. Dat is in strijd met de spelregels.

panter22
door panter22 - Jan 18, 2019 om 09:00
6599 Antwoorden / Vragen

Normaal duurt het 14 dagen voordat je je geld terug krijgt.
Omdat Qurrent stopt met die Q-box, stuurt iedereen tegelijk die Q-box terug.
Als er geen extra personeel beschikbaar is om al die boxen af te handelen, dan gaat het langer duren voordat je je geld terug hebt.
Uit al die dozen gaan ze echt niet zoeken naar die van jou. Dat kost nog meer tijd.
Voor de administratieve afhandeling geldt hetzelfde. Er wordt echt geen spoedbetaling gedaan.
Je zult nog even geduld moeten hebben.

PvBaak48
door PvBaak48 Jan 18, 2019 om 13:15
65 Antwoorden / 1 Vragen

Altijd weer die smoes dat er te weinig personeel is en dat in de wereld van technologie waar haast alles automatisch gaat waardoor er mensen moeten verdwijnen.

panter22
door panter22 Jan 18, 2019 om 13:28
6599 Antwoorden / Vragen

Ik heb nog geen robot gezien die teruggestuurde pakketten openmaakt en formulieren leest

tijger1
door tijger1 - Jan 18, 2019 om 09:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die € 49,00 komt echt wel terug, even geduld hebben.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 18, 2019 om 10:43
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Indien u er echt een klacht van wilt maken zie dan de info bij de link: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/klachten

marita5
door marita5 Jan 18, 2019 om 10:58
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@heremietkreeft , Qurrent is een energieleverancier , heeft niks te maken met Internet .

mo
door mof - Jan 18, 2019 om 12:56
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als u uw geld over drie weken terug heeft, zou ik de rest wat qurrent bazelt lekker aan mijn kont plakken. Krijgt u uw geld niet, klacht indienen bij de geschillencommisie

koekeloer
door koekeloer - Jan 18, 2019 om 13:04
562 Antwoorden / 18 Vragen

Nog een reden om nooit zaken te doen met Qurrent. Ik heb er een jaar ellende mee gehad.

pino123
door pino123 - Jan 18, 2019 om 13:41
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Niet netjes, maar u krijgt uw geld terug.... Bij niet nakomen van deze belofte zal u een klacht in moeten dienen.

karcsi-bacsi
door karcsi-bacsi - Jan 18, 2019 om 16:58
30 Antwoorden / Vragen

Zo te zien is het wel een coulance als ze je terugbetalen. Je verzuimt te melden hoe lang je die box al had. Als het langer is dan de wettelijke afkoelingsperiode, dan hoeven ze het helemaal niet terug te nemen. Ik hoop echter dat alles inorde komt, maar mogelijk heb je geen recht op terugnemen.
Sterkte ermee

tijger1
door tijger1 Jan 18, 2019 om 17:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ding is niet gekocht, maar geleend tegen een borg.