Tr
door Truus3 18 jan. 2019 om 06:51
Geldzaken & recht
Borg Q-box Qurrent

Borg Q-box Qurrent

Op 28-11-2018 met Qurrent gebeld omdat ik onze Q-box wilde retourneren. Ik heb het retouradres gevraagd en wanneer het bedrag van de borg die ik betaald had voor de box, terug zou krijgen. Ik kreeg het adres en mij werd verted dat ik de borg binnen 14 dagen tegemoet kon zien op mijn bankrekening. Daarna de box opgestuurd. Hiervan heb ik een Track & Trace-bewijs. Volgens de Track & Trace van Post.nl is de Q-box bij Qurrent bezorgd op 30-11-2018 om 11.07u.


Omdat ik geen bijschrijving van Qurrent op mijn bankrekening zag, heb ik op 29-12-2018 gebeld met [Redactie: naamsvermelding verwijderd] Qurrent. Hij vertelde mij dat de afdeling die over de terugbetalingen gaat, met vakantie was en na Nieuwjaar zou ik mijn geld krijgen. Niet dus. Daarom op 10-01-2019 weer gebeld. Deze keer met [Redactie: naamsvermelding verwijderd]. Ze vroeg me om een scan van het Track & Trace-bewijs en van de begeleidende brief naar haar te mailen. Zij zou het uitzoeken en me gelijk antwoorden. Dat gebeurde niet.


Op 17-01-2019 weer gebeld met Qurrent, en wel met [Redactie: naamsvermelding verwijderd]. Hij beloofde dat hij e.e.a. zou gaan navragen en terug zou bellen. Dat deed hij inderdaad. Qurrent zou mij uit coulance de borg over 3 weken overmaken. Maar:


1.       Dit is geen coulance. Dit is MIJN geld, waar ik recht op heb.


2.       Qurrent komt zijn belofte niet na. Ik had het geld al half december 2018 moeten hebben. We zijn nu 5 weken verder en nu moet ik nog eens 3 weken wachten, als ze al betalen. Qurrent geeft bedrijfstechnische redenen hiervoor op. Dit is flauwekul. Je kunt ook in een groot bedrijf een spoedopdracht maken voor de bank.


Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik vertrouw er niet op dat ik mijn geld terug krijg; ik vertrouw Qurrent niet meer. 

4008 10 Rapporteer
door diumenge - 18 jan. 2019 om 07:32
10297 Antwoorden / 13 Vragen
3

Niet netjes om de namen van die medewerkers hier te vermelden, zeker die laatste met voor én achternaam niet. Dat is in strijd met de spelregels.

door panter22 - 18 jan. 2019 om 09:00
2486 Antwoorden / Vragen
0

Normaal duurt het 14 dagen voordat je je geld terug krijgt.
Omdat Qurrent stopt met die Q-box, stuurt iedereen tegelijk die Q-box terug. 
Als er geen extra personeel beschikbaar is om al die boxen af te handelen, dan gaat het langer duren voordat je je geld terug hebt.
Uit al die dozen gaan ze echt niet zoeken naar die van jou. Dat kost nog meer tijd.
Voor de administratieve afhandeling geldt hetzelfde. Er wordt echt geen spoedbetaling gedaan. 
Je zult nog even geduld moeten hebben.

door paul van baak 18 jan. 2019 om 13:15
36 Antwoorden / Vragen

Altijd weer die smoes dat er te weinig personeel is en dat in de wereld van technologie waar haast alles automatisch gaat waardoor er mensen moeten verdwijnen.

door panter22 18 jan. 2019 om 13:28
2486 Antwoorden / Vragen

Ik heb nog geen robot gezien die teruggestuurde pakketten openmaakt en formulieren leest

door tijger1 - 18 jan. 2019 om 09:08
37956 Antwoorden / 21 Vragen
0

Die € 49,00 komt echt wel terug, even geduld hebben.

door heremietkreeft - 18 jan. 2019 om 10:43
9263 Antwoorden / 153 Vragen
0

Indien u er echt een klacht van wilt maken zie dan de info bij de link: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/internet/klachten


door marita5 18 jan. 2019 om 10:58
7341 Antwoorden / 9 Vragen

@heremietkreeft , Qurrent is een energieleverancier , heeft niks te maken met Internet .

mo
door mof - 18 jan. 2019 om 12:56
1142 Antwoorden / 2 Vragen
0

Als u uw geld over drie weken terug heeft, zou ik de rest wat qurrent bazelt lekker aan mijn kont plakken. Krijgt u uw geld niet, klacht indienen bij de geschillencommisie

door koekeloer - 18 jan. 2019 om 13:04
381 Antwoorden / 17 Vragen
0

Nog een reden om nooit zaken te doen met Qurrent. Ik heb er een jaar ellende mee gehad.

door pino123 - 18 jan. 2019 om 13:41
2516 Antwoorden / 14 Vragen
0

Niet netjes, maar u krijgt uw geld terug.... Bij niet nakomen van deze belofte zal u een klacht in moeten dienen.

door karcsi-bacsi - 18 jan. 2019 om 16:58
12 Antwoorden / Vragen
0

Zo te zien is het wel een coulance als ze je terugbetalen. Je verzuimt te melden hoe lang je die box al had. Als het langer is dan de wettelijke afkoelingsperiode, dan hoeven ze het helemaal niet terug te nemen. Ik hoop echter dat alles inorde komt, maar mogelijk heb je geen recht op terugnemen.
Sterkte ermee

door tijger1 18 jan. 2019 om 17:03
37956 Antwoorden / 21 Vragen

Dat ding is niet gekocht, maar geleend tegen een borg.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ja
Jaysun - 25 apr. 2019 om 12:02
Geldzaken & recht

Automatisch incasso betalingsachterstand

Hallo,

Ik huur een vaatwasser en wasmachine en daarvoor wordt maandelijkse een automatisch incasso afgeschreven. Nu heb ik in januari de automatisch incasso teruggestort omdat ik onverwachts krap zat. Deze is in vergetelheid geraakt en is later niet alsnog door mij betaald. 

Nu worden er vandaag opeens twee termijnen afgeschreven d.m.v. automatisch incasso: de huidige maand ... Lees meer

ma
maspozapse - 25 apr. 2019 om 17:41
Geldzaken & recht

<a href="//www.bax-shop.nl" target="_blank">Https://www.bax-shop.nl</a>

vreemd genoeg word er onder mijn naam besteld. en van mijn zakelijke rekening afgeschreven. maar het email adres klopt niet. hoe kan dit? Lees meer

Bd
BdOuitM - 25 apr. 2019 om 16:14
Huishouden & energie

Wie heeft ervaring met misverstanden met B.O.M. Beveilliging op Maat?

In verband met een defect in onze stoppenkast (stroomuitval op één groep in onze woonkamer) belde mijn partner maandagmorgen 15 april 2019  naar  “B.O.M. Beveiliging op Maat”  voor een reparatie. Wij hadden geen ervaring met dit bedrijf maar mijn partner vond deze firma op het Internet. Dit bedrijf biedt zich aan voor spoedreparaties op het gebied van elektra, sloten, verlichting, hang- ... Lees meer