le
door leen buytene Jul 31, 2016 om 11:17
Geldzaken & recht

Boven my woon nou mensen de huurcontrracht is op gezegt ze blyven gewoon wonen

de huurbaas  heb van die mensen eenjaar contract opgezegt wegens geluidoverlast maar ze blyven gewoon in het huis zitten  wat kunnen we er aan doen

1764 10 Rapporteer

da
door datzoekikop - Jul 31, 2016 om 11:26
251 Antwoorden / Vragen

Melden bij de huiseigenaar/verhuurder. Wonen zonder huurcontract is niet legaal.

marita5
door marita5 - Jul 31, 2016 om 11:36
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Leen Buytene ,

Het kan ook zijn dat de huurder niet akkoord gaat met de huuropzegging , dit kan alleen maar via de rechter door de verhuurder .

Als u niet akkoord gaat met de huuropzegging, mag de verhuurder u niet zomaar op straat zetten. Hij moet dan naar de rechter stappen met het verzoek om de huurovereenkomst te beëindigen. De rechter kijkt naar de reden(en) die de verhuurder opgeeft om de huur op te zeggen. Als de rechter besluit dat het verzoek van de verhuurder wordt afgewezen, loopt de huurovereenkomst door. Als de rechter het eens is met de verhuurder, stelt hij in zijn vonnis de dag vast waarop de huur eindigt en waarop u de woning moet ontruimen en verlaten.

Bron : Das.nl

tijger1
door tijger1 - Jul 31, 2016 om 11:38
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt daar dus niets aan doen. Alleen de huisbaas.

me
door mein33 - Jul 31, 2016 om 11:58
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@leen buytene,

De verhuurder kan niet éénzijdig en huurcontract voor een huis beëindigen.
De huurder geniet huurbescherming en dit huurcontract kan alleen door een gerechtelijke uitspraak worden ontbonden.
De verhuurder zal naar de rechtbank moeten om het e.e.a. te regelen.

ja
door jackyh Jul 31, 2016 om 13:28
953 Antwoorden / 4 Vragen

Het zou om een jaarcontract gaan dat niet verlengd zal worden i.v.m. geluidsoverlast. Denk dat de Rechter hier niets mee te maken heeft.

me
door mein33 Jul 31, 2016 om 13:34
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@jackyh,

Als de door u aangegeven situatie van toepassing is dan heeft de huurder 6 wkn. om de woning leeg op te leveren.
Doet de huurder dit niet dan zal de verhuurder het vertrek van de huurder alsnog via de rechter moeten afdwingen.

Vr.gr.  mein33

hansje klein
door hansje klein Jul 31, 2016 om 14:46
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Jaarcontract is opgezegd.....zegt wie? U, de andere huurder of de huisbaas?

edrick3
door edrick3 - Jul 31, 2016 om 12:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

wat kunnen we er aan doen
Niets.
Dat is een zaak voor de verhuurder. Die zal actie moeten ondernemen.

Cookies
door Cookies - Jul 31, 2016 om 12:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niks!

wat kunnen we er aan doen

uwjurist
door uwjurist - Jul 31, 2016 om 14:30
1043 Antwoorden / 0 Vragen
me
door mein33 Jul 31, 2016 om 17:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@uwjurist,

De verhuurder heeft volgens Ts. welactie ondernomen door het huurcontract éénzijdig op te zeggen, doch de huurder vertrekt niet vrijwillig.
Indien de huurder niet vrijwillig vertrekt kan de verhuurder, 6 wkn. na aanzegging beëindiging huurcontract, een Gerechtelijke procedure tegen de huurder instellen om deze alsnog uit de woning te kunnen verwijderen.

Vr.gr.   mein33

uwjurist
door uwjurist Aug 1, 2016 om 12:49
1043 Antwoorden / 0 Vragen

@mein33. ik weet niet wat je wil aangeven, maar dat heeft niets te maken met wat ik aangaf dat deze huurder kan doen, nl. de verhuurder dwingen tot het voeren van een procedure tegen de overlastveroorzaker..

me
door mein33 Aug 1, 2016 om 13:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@mevr. Doomernik,

"je" had ook niet op uw reactie moeten reageren, maar om de e.o.a. onduidelijke reden kon ik het (weer) niet laten  ;-)).
  Mijn welgemeende excuses daarvoor en ik zal het vanaf heden ook echt nooit meer doen.  Ik hoop alleen dat Ts. uit alle reacties datgene kan filteren wat voor hem/haar van belang is om daar zijn/haar voordeel mee te kunnen doen.

Vr.gr.  mein 33

             Ps.  De kleur van uw tekst staat overigens goed bij uw kleding. (|)

uwjurist
door uwjurist Aug 1, 2016 om 14:05
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet waarom de tekstkleur roze is, Ik geef dat niet aan, zal wel iets technisch zijn. Overigens, als al die mensen voor mij die foute antwoorden gaven, dat nou eens niet gedaan hadden, was er geen enkele verwarring.

hansje klein
door hansje klein - Jul 31, 2016 om 14:50
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het jaarcontract is opgezegd.......  zegt wie? Ú, de andere huurder, de politie of de verhuurder?

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 31, 2016 om 15:28
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Misschien kunt u los van uw probleem een tientje investeren in een roetsenbord.
Bij u werken de : punten, komma's en hoofdletters niet meer.
Kunt u daarna een keurige brief schrijven aan de huisbaas met daarin uw vraag.
Diewilik

me
door mein33 Jul 31, 2016 om 17:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik, wat is een roetsenbord ??????????? of werkt uw spell........ enz. enz.  ;-))

Gerry1969
door Gerry1969 Jul 31, 2016 om 21:06
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Hahaha, dat is inderdaad knullig.
1-0 voor Mijn.
Diewilik

hansje klein
door hansje klein Jul 31, 2016 om 21:29
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Leuke begroeting voor iemand die hier voor het eerst komt en een toetsenbord heeft dat helemaal in takt is.

me
door mein33 Aug 1, 2016 om 11:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik,

Uw toetsenbord werkt blijkbaar ook niet al te trefzeker, "Mijn" moet ''mein" zijn, of u moet uzelf de score van 1 punt wilen toekennen, maar ook dan is dat toetsenbord weer overijverig bezig. ;-)) (|).

di
door digioma Aug 1, 2016 om 12:10
646 Antwoorden / 29 Vragen

Bizarre discussie... TS vraagt om advies. Vervolgens vindt iemand het nodig om TS op zijn/haar kennis van de Nederlandse taal te wijzen. Dacht dat er op dit forum een soort code gebruikelijk is om dat juist niet te doen... niet iedereen heeft de mogelijkheid gehad de lagere school te kunnen voltooien. In mijn vriendenkring zijn mensen die op 13 jarige leeftijd al gingen werken (zware en lichamelijke arbeid). Wel grappig dat het "taalduiveltje" zich steeds d.m.v. een foutje doet gelden...
(Terzijde: Leen kan zowel de naam van een man als van een vrouw zijn). Bij voorbaat excuses voor mijn taalfouten.

hansje klein
door hansje klein Aug 1, 2016 om 12:55
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Dit is inderdaad niet de juiste plek is om taalcursussen te geven. Helemaal eens met @Digioma, dat meesterachtige moeten we niet willen. Overigens vind ik het juist authentischer wanneer reageerders spontaan blijven schrijven en niet eerst de taalfouten door de computer jagen.......We lopen nu ook het risico TS op schrik te jagen en er geen verdere vragen en reacties geplaatst gaan worden.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 1, 2016 om 17:03
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Digioma,
Incorrect, u schrijft " Vervolgens vindt iemand het nodig om TS op zijn/haar kennis van de Nederlandse taal te wijzen"
Dat is in het geheel niet het geval.
Het verhaal zou met punten, komma's en hoofdletters aleen veel beter te lezen zijn. Dit heeft niets met de kennis van de taal te maken.
Met regelmaat ontstaan hier discussies over hoe e.e.a. te interpreteren, meestal doordat de vraag één enorme lange zin is.
En zoals u hierboven kunt lezen maak ik zelf ook nogal wat fouten.
MVG Diewilik

me
door mein33 Aug 1, 2016 om 17:42
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@diewilik ,

1- 0 voor u   ;-))

tijger1
door tijger1 - Aug 1, 2016 om 17:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

tijger1
DOOR  UWJURIST 1 AUG. 2016 OM 14:05
797 ANTWOORDEN / 0 VRAGEN

Ik weet niet waarom de tekstkleur roze is, Ik geef dat niet aan, zal wel iets technisch zijn. Overigens, als al die mensen voor mij die foute antwoorden gaven, dat nou eens niet gedaan hadden, was er geen enkele verwarring.

Er is ook helemaal geen verwarring. Het ligt er maar aan hoe men de vraag leest. Die huurders blijven zitten, terwijl volgens de Ts de huur is opgezegd. En daar kan de Ts dus helemaal niets aan doen, dat is eventueel aan de verhuurder.