ma
door malhy2 Mar 11, 2015 om 06:31
Geldzaken & recht

Box3 en toeslagen

Stel A heeft teveel vermogen in BOX 3 om huurtoeslag te krijgen, kan A dan een schuldverklaring tekenen bij B om zodoende het BOX 3 vermogen te verminderen. B geeft dit op als vordering van A en mioet eventueel 1.2% belasting betalen in BOX 3 maar dat valt in het niet bij het missen van de huurtoeslag.

Zie ik iets over het hoofd?

1488 22 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2015 om 09:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat u over het hoofd zie, is dat er fraude gepleegd wordt.

rots92
door rots92 - Mar 11, 2015 om 10:10
157 Antwoorden / 3 Vragen

Dit valt onder 'Klanten kunnen er ook wat van'.............

valerius-2
door valerius-2 - Mar 11, 2015 om 11:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Dat zal dan makkelijk wezen om als men zoveel vermogen heeft dat men er niet meer voor de toeslag in aanmerking komt. Dat zullen dan meerdere mensen willen om de boel in de maling te nemen.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2015 om 12:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Klopt niets van!

ma
door malhy2 - Mar 12, 2015 om 02:03
309 Antwoorden / 13 Vragen

Is dat niet meer " Gebruik maken van de mazen .... " dan fraude plegen.
Als er daadwerkelijk een schuld is omdat men geld heeft overgemaakt en dus ook een vordering en een getekende schuldbekentenis?

Mensen halen nu ook eind december van hun rekening om 1 januari onder de grens te zitten.
en storten dit in de tweede week van januari weer terug. Ook dat zou fraude zijn omdat men contant geld ook op moet geven ( minus een vrijgesteld bedrag ).

Groeten Ed

ho
door hopetobehelping - Mar 12, 2015 om 06:23
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste malhy2,

zou in uw geval contact opnemen met de belastingdienst.
Als de belastingdienst de lening registreert dan weet u meer: lening registreren.

pi
door pieterwolters - Mar 12, 2015 om 07:10
3610 Antwoorden / 0 Vragen

O wee als iemand uit een ander EU land zoiets maar overweegt. Dan barst de Telegraaf uit z'n voegen....

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2015 om 09:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=malhy2 schreef op donderdag 12 mrt 2015, 02:03]Is dat niet meer " Gebruik maken van de mazen .... " dan fraude plegen.
Als er daadwerkelijk een schuld is omdat men geld heeft overgemaakt en dus ook een vordering en een getekende schuldbekentenis?

Mensen halen nu ook eind december van hun rekening om 1 januari onder de grens te zitten.
en storten dit in de tweede week van januari weer terug. Ook dat zou fraude zijn omdat men contant geld ook op moet geven ( minus een vrijgesteld bedrag ).

Groeten Ed

Dat is dus geen gebruik maken van de mazen in de wet. Maar gewoon fraude plegen. Maar als er werkelijk een geldlening is, is er natuurlijk ook een schuld. Maar tussen twee haakjes, is het niet een beetje raar om van iemand geld te lenen en dat ergens voor te gebruiken, terwijl men zelf vermogen heeft?

Ook uw tweede voorbeeld is fraude, want ook contant geld moet opgegeven worden.

Die constructie, dus er af halen en dan weer storten, heeft trouwens de warme belangstelling van de fiscus. En men moet dan natuurlijk niet in januari een nieuwe auto gaan kopen en betalen.

Cookies
door Cookies - Mar 12, 2015 om 09:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=malhy2 schreef op donderdag 12 mrt 2015, 02:03]Is dat niet meer " Gebruik maken van de mazen .... " dan fraude plegen.
Als er daadwerkelijk een schuld is omdat men geld heeft overgemaakt en dus ook een vordering en een getekende schuldbekentenis?

Mensen halen nu ook eind december van hun rekening om 1 januari onder de grens te zitten.
en storten dit in de tweede week van januari weer terug. Ook dat zou fraude zijn omdat men contant geld ook op moet geven ( minus een vrijgesteld bedrag ).

Groeten Ed

Ja, zo kun je natuurlijk je oplichterij proberen goed te praten! Disgusting!

edrick3
door edrick3 - Mar 12, 2015 om 11:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=malhy2 schreef op donderdag 12 mrt 2015, 02:03]
Mensen halen nu ook eind december van hun rekening om 1 januari onder de grens te zitten.
en storten dit in de tweede week van januari weer terug. Ook dat zou fraude zijn omdat men contant geld ook op moet geven ( minus een vrijgesteld bedrag ).

Dat is inderdaad ook fraude.

door 1953 - Mar 13, 2015 om 02:22
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Is dit een huiswerkopgave van uw (hoge)school die wij voor u gaan oplossen?

ma
door malhy2 - Mar 13, 2015 om 08:16
309 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=1953 schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 02:22]Is dit een huiswerkopgave van uw (hoge)school die wij voor u gaan oplossen?

Nee hoor ik vroeg het mij gewoon af. Of we dit als maas in de wet kunnen gebruiken om mensen die het toch al moeilijk hebben te helpen wat extra subsidie van het rijk te krijgen. Het geld wordt toch al met bakken over de balk gesmeten.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2015 om 09:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit is dus helemaal geen "maas in de wet". Als men op 1 januari boven de vrijstelling verwacht uit te komen, moet men tijdig iets doen, dus besteden of weggeven.

Het is nu niet bepaald de groep waar ik van zou zeggen "die het toch al zo moeilijk hebben".

Cookies
door Cookies - Mar 13, 2015 om 10:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=malhy2 schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 08:16]Of we dit als maas in de wet kunnen gebruiken om mensen die het toch al moeilijk hebben te helpen wat extra subsidie van het rijk te krijgen. Het geld wordt toch al met bakken over de balk gesmeten.

Ten 1e is het geen maas in de wet, ten 2e is de belastingbetaler 'het rijk', ten 3e spring jij blijkbaar ook in het water als anderen dat ook doen.

edrick3
door edrick3 - Mar 13, 2015 om 13:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

..... om mensen die het toch al moeilijk hebben te helpen wat extra subsidie van het rijk te krijgen. Het geld wordt toch al met bakken over de balk gesmeten......
En waar komt dat geld vandaan?
Al die subsidies moeten wel door de belastingbetaler opgebracht worden.
Je meet met twee maten.

aurora1
door aurora1 - Mar 13, 2015 om 13:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe verzint u het, frauderen om extra subsidie te krijgen en de belastingbetalers moeten dat dan betalen? Als je vermogen hebt en daarom niet voor subsidies/toeslagen in aanmerking komt dan heb je het niet moeilijk.

ca
door cassandra2 - Mar 14, 2015 om 15:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat treurig dat deze vraag gesteld worst. Dit haalt elk solidariteitsgevoel onderuit. Deze zogenaamd slimme meneer probeert ons aller belastinggeld zich toe te eigenen. Met als excuus dat hij het zo slecht heeft...en daarom zijn bankrekening fictief wil afromen. Diep diep treurig.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2015 om 15:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ach, helaas is belastingfraude van alle tijden.

Lees maar eens hier.

jo
door joentje1978 - Mar 16, 2015 om 11:46
367 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=malhy2 schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 08:16][quote=1953 schreef op vrijdag 13 mrt 2015, 02:22]Is dit een huiswerkopgave van uw (hoge)school die wij voor u gaan oplossen?

Nee hoor ik vroeg het mij gewoon af. Of we dit als maas in de wet kunnen gebruiken om mensen die het toch al moeilijk hebben te helpen wat extra subsidie van het rijk te krijgen. Het geld wordt toch al met bakken over de balk gesmeten.

Ik en vele andere mensen om mij heen kunnen elke EURO ook goed gebruiken maar komen ook niet voor toeslagen in aanmerking omdat er "teveel" verdiend word.
Zit niets anders op dan dat gewoon te accepteren.

Het is jammer dat er mensen met een instelling als u zijn die d.m.v. fraude misbruik van de sociale voorzieningen willen maken om zo de zakken te vullen.
U heeft naar uw zeggen misschien nog niks gedaan, maar gezien uw vraag en de instelling "Het geld wordt toch al met bakken over de balk gesmeten" is duidelijk wat u van plan bent.

Denk dat de sociale zekerheid 1 van de grootste kostenposten van De Overheid is.

ma
door malhy2 - Mar 16, 2015 om 16:32
309 Antwoorden / 13 Vragen

Bij de zorgtoeslag is het redelijk goed geregeld alleen bij de huurtoeslag is het alles of niets.
Waar nog eens bij komt dat de overheid vooruit betaald en achteraf afrekent waardoor mensen echt zwaar in de problemen kunnen komen omdat zij terug moeten betalen.
Je kunt wel gaan roepen dat " die mensen het niet zwaar hebben " maar het is heel zuur als zij hun hele leven gespaard hebben van hun zuur verdiende loon en dat dat dan op deze manier weer lekker teruggeplukt wordt.
Er is ook al een keer belasting betaald over het inkomen voordat het spaargeld kon worden namelijk.

Maar het is mij geheel duidelijk hoe het merendeel over mijn vraag denkt.
Ik hoop dat al die mensen net zo reageren als zij zelf iets hebben dat misschien niet helemaal door de beugel kan.......

tijger1
door tijger1 - Mar 16, 2015 om 16:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar die mensen zullen hier geen advies gaan vragen over hoe ze moeten frauderen.;-))

Het is alleen maar "zuur" als het € 10 teveel is. Maar als nu dit jaar geen huurtoeslag ontvangen wordt, dan is er een stuk OP, dus gewoon zorgen dat er per 1-1-16 minder is dan de vrijstelling.

En de mensen komen alleen maar in de problemen als ze de gegevens niet controleren en eventueel aan laten passen.

Nu krijgt men het vast iedere maand en is het weer niet goed, maar u kunt het ook achteraf aanvragen.

jo
door joentje1978 - Mar 16, 2015 om 17:37
367 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zit zelf ook in een lastig parket, zit nu ook voor de 3de keer in de WW en moet ook elke maand mijn spaarcenten aanspreken om rond te kunnen komen.
Spaarcenten waar ook elk jaar die 1,2% vermogensrendementsheffing over geheven wordt waardoor ik niets meer overhoud van de ontvangen spaarrente.

Maar het is zoals het is.
Geld overhevelen naar anderen om zo in aanmerking te komen voor extra's dat gaat mij te ver.
Dan ga ik mijzelf verlagen tot een bepaalde groep bijstandtrekkers waar ik een spuughekel aan heb en dat wil ik niet.

Om te voorkomen dat je een teveel aan toeslag ontvangt en het jaar erop weer terug moet betalen moet je gewoon het toetsingsinkomen controleren/aanpassen.

Voor mijn (gescheiden) schoonouders neem ik het maandelijkse bruto-inkomen x 12 maanden + 8% vakantiegeld en dat bedrag vul ik aan het begin van het nieuwe jaar in.
Als ik een jaar later de jaaropgaven van dat zelfde jaar krijg dan vul ik dat inkomen in en wordt dit met terugwerkende kracht door De Belastingdienst recht getrokken.

Zo voorkom je dat De Belastingdienst veel te veel uitbetaald en je een jaar later een hoog bedrag moet terugbetalen en krijg je precies hetgene waar je recht op hebt.