ha
door hansenmarja Oct 21, 2010 om 15:27
Geldzaken & recht

Brief van deurwaarder

Op 3 juni kreeg ik een schrijven van PB groep Delft dat er op naam van mij, familienaam zonder voorletters, een rekening open stond bij TOPSERVERS>

Op 7 juni een mail verzonden met onderstaande vragen.
Heb namelijk geen idee waar dit over gaat.

Wij zijn in huis met 6 personen met deze achternaam.
Op mijn mailverzoek van 7 Juni 2010:
Welke rooyakkers
Waarover gaat dit
Welke periode
Wat is topservers

nooit enige reactie ontvangen.

Vandaag echter weer een schrijven ontvangen met het verzoekbinnen 5 dagen te betalen.
Ik weet echter nog steeds niet waar diot over gaat en voor wie deze nota zou moeten zijn.

Wat moet ik nu doen ????

Afvast bedankt

Hans

1362 9 Rapporteer

invalide
door invalide - Oct 21, 2010 om 15:41
787 Antwoorden / 5 Vragen

Als zij Uw brief niet beantwoorden hoef je niets te betalen.

kiran
door kiran - Oct 21, 2010 om 15:41
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@hansenmarja

Klik hier:topservers.
Je vindt op die site, emailadres/tel.nr.naw gegevens ....
Misschien daar eens contact mee opnemen.

marcel75
door marcel75 - Oct 21, 2010 om 16:48
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Wel eens gedacht aan het sturen van een brief en/of telefonisch contact opnemen? E-mail is een handig medium, maar niet voor alles.

edwardus
door edwardus - Oct 21, 2010 om 18:02
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Zo moeilijk is het toch niet? Met één keer Googlen kom je erachter dat TOPSERVERS een webhosting bedrijf is. Heeft iemand in huis (een van de 6) een hostingpakket of een domeinnaam o.i.d. besteld? Zo ja: dan betalen, zo nee: incassobureau/deurwaarder verwachten.

Ook kun je [u]PB groep Delft[/u] in Google intikken om erachter te komen dat dit een incassobureau en gerechtsdeurwaarder is. Aangezien de termijn van 5 dagen alláng is overschreden kun je aannemen dat ze nu niet meer blij zullen zijn.

robbouwman
door robbouwman - Oct 21, 2010 om 18:49
8 Antwoorden / 0 Vragen

als je een aangetekende brief stuurt en zelf een kopie houd kunnen ze niets doen zonder reactie.

edwardus
door edwardus - Oct 21, 2010 om 19:47
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat een kul. Een deurwaarder laat zich natuurlijk niet tegenhouden door een briefje als de eiser in z'n gelijk staat. Alleen als je kunt aantonen dat de eiser ongelijk heeft zal-ie zich koest houden.

robbouwman
door robbouwman - Oct 21, 2010 om 19:56
8 Antwoorden / 0 Vragen

de eiser moet eerst zijn gelijk bewijzen anders kan hij helemaal niets halen.
en al helemaal niet op alleen een achternaam.
je moet eerst het verhaal lezen voordat je oordeelt.

vanden bosch
door vanden bosch - Oct 21, 2010 om 23:39
252 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edwardus schreef op donderdag 21 okt 2010, 19:47]Wat een kul. Een deurwaarder laat zich natuurlijk niet tegenhouden door een briefje als de eiser in z'n gelijk staat. Alleen als je kunt aantonen dat de eiser ongelijk heeft zal-ie zich koest houden.

Nee wat u zegt is kul. De eiser zal altijd moeten bewijzen dat hij een vordering heeft op de gedaagde en uiteraard niet andersom.

Ik adviseer u een brief en een e-mail aan de gerechtsdeurwaarders te sturen waarin u aangeeft:
- dat u de vordering betwist;
- dat u binnen 5 dagen schriftelijk en aangetekend bewijs eist van de vordering;
- dat u alle rechten voorbehoud inclusief het in rechte betrekken van topservers wegens onrechtmatige daad.
- dat indien u geen terzake doend antwoord krijgt, u de gerechtsdeurwaarders persoonlijk zult betrekken in een tuchtrechtprocedure voor de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders, overwegende dat u reeds eerder om antwoord heeft verzocht en de gerechtsdeurwaarders verzuimt hebben te antwoorden;
En dat u topservers aansprakelijk stelt voor alle kosten zowel in als buiten rechte.

edwardus
door edwardus - Oct 22, 2010 om 01:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Het zou wel een idee zijn om eens beter te gaan lezen wat er nou eigenlijk geschreven wordt. Het woordje "als" is in mijn vorige reactie van wezenlijk belang. Als de eiser in z'n recht staat, dan zal een gerechtsdeurwaarder zich niet laten tegenhouden door een briefje. Eens?

Eerst maar eens de overige gezinsleden vragen wat zij wel en niet besteld hebben en als blijkt dat daar geen sprake van is, dán kun je brieven gaan schrijven. Wel rijkelijk aan de late kant, bijna 5 maanden na dato.