an
door ankmaxtom Sep 20, 2008 om 14:41
Geldzaken & recht

Briefgeheim

Gisteren heb ik, 2 dagen vertraagd, een brief via mijn huisarts ontvangen, die zeer privégevoelig was (ik wist dat deze dinsdag verstuurd zou worden, had hem dus op woensdag verwacht te ontvangen. Bij ontvangst gisteren, dus 2 dagen later, zat er een sealed plastic omheen met een standaard kaartje van TPG met de mededeling dat mijn poststuk helaas beschadigd was en dat, indien dit gebeurd was door hun schuld, hun excuses.

Van beschadiging was echter niet zozeer sprake maar wel van opening, de brief was duidelijk opengemaakt met een briefopener. Wellicht is deze daarna teruggegeven aan de postbode, of terug  in de brievenbus gegooid, dat weet ik niet. Wel heb ik het, heel erg akelige, gevoel dat hij gelezen is en zoals gezegd gaat het om zeer privégevoelige informatie. Het idee dat iemand mijn briefgeheim geschonden heeft zit mij erg dwars, vooral ook het feit dat ik niet weet wie dit mogelijk gelezen heeft. (er zit een scheurtje in de brief, waardoor ik vermoed dat hij eruit gehaald en gelezen is)

Ik heb TPG post gebeld om een klacht in te dienen en het enig dat zij doen is een 'registratie hiervan maken'. Ik heb ze ook verteld dat de postbezorging vaak fout gaat (wij  zijn eerder al een week lang een postpakketje kwijtgeweest, dit ook gemeld, een 'registratie' gemaakt, maar het helpt dus niets.

Volgens hen kunnen zij niet meer doen dan dat. Echter, ik weet op welke dag het fout is gegaan met hun bestelling en ook op welke dag (een dag later dus) de brief mogelijk terug is aangeboden aan de postbode.

het zit mij echt erg dwars en ik wil graag weten wat ik hieraan kan doen, hoe ik kan achterhalen wie mijn post heeft geopend bijvoorbeeld.

groet en dank, Ank

7792 61 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

--hoe ik kan achterhalen wie mijn post heeft geopend bijvoorbeeld.--

Dat kun je niet, als hij verkeerdbezorgd was zal niet bekend zijn waar en TNT kan er ook niets aan doen dat een ander het opend ipv gelijk te retourneren, overigens heeft ontvanger dat wellicht ook per abuis gedaan en over het hoofd gezien dat het niet voor hem bestemd was, is mij ook wel eens overkomen helaas.

Als er vertrouwelijke info wordt verstuurd dan moet je altijd zorgen dat het Aangetekend gedaan wordt zodat alleen jij het in ontvangst kan nemen , dan is de kans op dit soort missers minimaal (ook helaas niet 100% zoals zou moeten maar toch betere optie)

Succes,

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

-de brief mogelijk terug is aangeboden aan de postbode. -

Bij mijn weten mag Postbode geen retourpost aannemen, de onze doet dat in elk geval ook niet, kan ook wel in andere gemeente terecht zijn gekomen, ik ook wel eens post gehad met andere post eraan `geplakt`doordat de postzegel omgekruld was, dus zal het wellicht gewoon opnieuw in een brievenbus gedeponeerd zijn en dus nooit te achterhalen.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 15:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik twijfel of het openen per ongeluk was, zowel het embleem van mijn huisarts stond duidelijk op de envelop (en ik heb een huisarts nogal ver weg, niet zo aannemelijk dat iemand in de buurt diezelfde huisarts heeft) en mijn naam stond er groot en handgeschreven op. (Als het een bankbrief zou betreffen, hoewel ook vervelend natuurlijk, is het nog voor te stellen dat je dat per abuis van een ander opent, als je dezelfde bank hebt bijvoorbeeld).

Zowieso vind ik het ergerlijk dat zekerr 1 tot 2 keer per week wel ergens iets verkeerd bezorgd wordt bij ons in de buurt en dat ook na herhaalde meldingen hieraan blijkbaar niets gedaan wordt.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 15:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Weet u zeker dat uw huisarts de brief goed had geadresseerd? Waarschijnlijk is de brief om de een of andere reden of verkeerd geadresseerd geweest of verkeerd bezorgd en dat is een fout die iedereen kan overkomen. Als je dan niet oplet bij de ontvangst, dan maak je de brief onbewust open.

Wat ik niet goed begrijp, dat een brief met een inhoud die kennelijk voor u erg geveolig is per post wordt verzonden. U zou hem ook hebben kunnen ophalen (of laten ophalen).

Aan het voorval op zich kunt u verder niets doen, anders dan de melding die u al heeft gedaan. Voor een per normale post gezonden brief is verdere actie niet zinvol. Ook TNT zal het niet kunnen achterhalen.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

de huisarts had goed en zeer duidelijk geadresseerd met mijn naam.   Ja ik had achteraf de brief beter op kunnen halen maar ja achteraf...  De post wordt in mijn wijk vaak verkeerd bezorgd, het is geen incidentele  fout. Maar goed, blijkbaar niets meer aan te doen.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Ik twijfel of het openen per ongeluk was--

Foutje is snel gemaakt, brief kan ook bij bedrijf binnen gekomen zijn, heb je stapel post dan draaien we de hele handel om en openen alles, min of meer ongezien dus.

Helaas is het leed reeds geschied, met er wakker van te liggen verander je er niets aan hoe vervelend ook.

Maar als er iemand een verwijt gemaakt moet worden dan vind ik persoonlijk dat het in deze wel je huisarts/assistente is , ik vind het op zn zachts gezegd wel erg LAKS dat ze gevoelige informatie/post zomaar in de brievenbus dumpen en niet de moeite nemen het  aan te tekenen of te zeggen dat je het persoonlijk moet komen ophalen.

Groetjes,

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben geregeld last van verkeerde postbezorging. Bankafschriften vallen bij de buren of een straat verder in de bus. Schriftelijk melding bij tnt post helpt geen moer. Wat wel geholpen heeft, was een hele boze brief sturen naar de directeur van de afdeling postbezorging in onze woonplaats. Elke keer als het weer fout gaat ,gaat er weer een vette klacht naar de directeur. Dat is het enige wat helpt.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

'Schriftelijk melding bij tnt post helpt geen moer. Wat wel geholpen heeft, was een hele boze brief sturen naar de directeur van de afdeling postbezorging in onze woonplaats.'

in welke zin heeft dat geholpen? Blijkbaar blijft het toch doorgaan die foute bezorging? Heb je een reactie van die directeur gehad?

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 18:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik had in die brief geschreven of hij het zou accepteren als zijn bankafschriften etc. bij de buren in de bus zou vallen? Twee dagen later belde hij mij persoonlijk op dat ik groot gelijk had, en dat dit niet te accepteren is. Ik word nu geregeld gebeld door een of andere manager van postzaken en die informeert hoe het er voorstaat.Tegenwoordig kan iedereen postbezorger worden en het interesseert ze geen moer of die post nu goed bezorgd is of niet.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 21:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien schrijf ik ook zo'n brief!

daarnaast vind ik ook dat mensen naar elkaar een verantwoordelijkheid moeten hebben om verkeerd bezorgde post alsnog op het juiste adres te brengen, ga na wat je zelf (niet) zou willen. En er met je handen verder vanaf te blijven. In dit geval gaat het NIET om een vergissing, de envelop is echt bewust open gesneden, niet in de haast of zo. Een met de hand groot geschreven naam en adres op de enveloppe zien, beide NIET de jouwe en dan toch op zoek naar een enveloppe-opener, tja en als je dan nieuwsgierig van aard bent... Daar kan TPG dan niets aan doen maar het is wel hun schuld dat deze situatie ontstaat.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 22:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag ankmaxtom,

Gezien je reakties binnen dit draadje is de informatie in die brief wel heel erg persoonlijk en privégevoelig.

Toch zul je moeten accepteren dat dit gebeurd is. Het heeft geen zin om te reclameren, omdat je feitelijk niet weet wat er gebeurd is en wie de brief heeft opengemaakt.

Met vriendelijke groet, Read3.

ve
door verwijderd - Sep 20, 2008 om 23:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

--In dit geval gaat het NIET om een vergissing, de envelop is echt bewust open gesneden, niet in de haast of zo.--

Zoals ik al eerder zei, dit zegt Niets, als ik op mn werk een pak post krijg/open dan zie ik alleen de achterkant want daar moet ik hem openen, ik bestudeer ze echt niet stuk voor stuk, geen tijd voor, bedrijven krijgen bergen post van allerhande afzenders.

Het is ook helemaal niet bekend dus of het gelezen is door particulier of bij bedrijf, krijg ik verkeerde post dan heb ik het na 3 regels wel gezien/door dat het niet voor ons is, geen tijd en interesse om alles te gaan lezen en kan het in de retourbak......

Maak je er niet langer druk over, er niets meer aan te veranderen nu.

Zorg alleen dat je huisarts dit soort zaken in vervolg profesioneler  aanpakt !!!

ve
door verwijderd - Sep 21, 2008 om 09:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

.........daarnaast vind ik ook dat mensen naar elkaar een verantwoordelijkheid
moeten hebben om verkeerd bezorgde post alsnog op het juiste adres te
brengen, ga na wat je zelf (niet) zou willen. En er met je handen
verder vanaf te blijven........

Jij gaat wel uit van kwade opzet v.d. mens! Als ik mijn post open maak, ga ik ook niet eerst de adressering helemaal bekijken! Heb ook wel eens per ongeluk een bankafschrift open gemaakt, die niet van mij bleek te zijn. En ook netjes met een briefopener, omdat ik alle post zo open maak.
Die dingen kunnen nu eenmaal gebeuren.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 13:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik de meeste antwoorden lees, krijgt TNT Post de schuld van verkeerd bezorgde brieven. Wist u dat al langere tijd meerdere bedrijven de post rond brengen? Vooral toeleveringsbedrijven halen de post bij artsen op en bestellen ze later maar ook andere bedrijven doen dat tegenwoordig. Nou is TNT natuurlijk ook niet meer wat het geweest is. Het zijn ook geen echte beëdigde postbodes meer. Het zijn uitzend krachten die lak hebben aan het goed kijken waar ze het in de bus moeten duwen. Helaas zal dan ook nooit boven water komen wie u brief heeft geopend.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 13:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben zelf ook postbode en ik kan U vertellen dat TNT wel erg vaak de schuld krijg van verkeerd bezorgde en of geopende brieven/pakketjes etc:

Er wordt tegenwoordig ook door andere bedrijven (Sandd,Selektmail oa) rondgebracht.

Natuurlijk gaat er weleens iets fout..daar zijn we tenslotte mensen voor.

Het is mij ook weleens overkomen dat er een brief in de verkeerde bus terecht kwam.

Ik bel dan netjes aan en als de mensen niet thuis zijn stop ik een formuliertje in de bus voor wie de post bestemd is,men kan dan de post daar eventueel afgeven of terug laten halen door TNT.Ook bij de juiste ontvanger gaat een briefje door de brievenbus met de melding dat de post per ongeluk in een andere brievenbus terecht is gekomen.

Dicht gesealde post hoeft niet altijd te betekenen dat het bij anderen terecht is gekomen.Het kan ook bij de postverwerking beschadigd zijn,die post mogen wij niet bij de mensen in de bus gooien,maar moet mee terug naar het depot,daar wordt het geseald en alsnog bezorgd.

Ook de post mensen die per ongeluk een brief hebben opengemaakt die niet voor hun bestemd was en die retourneren naar TNT wordt geseald.

Klagen helpt echt wel! Mensen die de betreffende wijk lopen moeten tekenen voor de fout die ze gemaakt hebben (dit kan uiteraard alleen als er een klacht is ingediend)na meerdere fouten te hebben gemaakt volgen drastische maatregelen die voor de postbezorger niet erg fijn zijn. Wij proberen echt ons best te doen..maar ook TNTers zijn mensen en mensen maken nu eenmaal fouten..Ook U.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik heb al een paar keer zo'n zelfde probleem gehad. Ook heb ik al meerdere keren poststukken ontvangen die aan een volkomen vreemde waren gericht in een totaal andere wijk van onze stad.

De tnt blijft ontkennen dat zij de schuldige zijn. Terwijl de postbode, die ik inmiddels al 2 keer gesproken heb hierover, een duidelijke verklaring had:

Bij het verwerken van de post komt er op elk poststuk, rechts onderaan, een soort code te staan (via een of andere stempelmachine). Hierop staan de postcode en het huisnummer, en nog wat andere codes. Een postbode schijnt bij het bezorgen niet naar het adres zelf te kijken, maar naar die stempel. Als er iets mis is gegaan bij dat stempelen, dat er per ongeluk bij het postverwerken een ander postcode en huisnummer wordt gestempeld, komt het poststuk op het verkeerde adres terecht, namelijk het adres die de stempel aangeeft.

Kijk maar eens op de envelop van uw huisarts, of die stempel wel klopt met uw postcode en huisnummer. Wellicht staat daar, door toedoen van de postverwerking, een verkeerd adres, en is het eerst bij een verkeerd adres bezorgd. Een niet goed oplettend iemand maakt zoiets gauw open, of (zoals al vaker genoemd) bij een bedrijf (per ongeluk). Nog een geluk dat ze het daarna naar de postverwerking terug hebben gestuurd, want veel mensen halen hun schouders op bij verkeerd bezorgde post, waardoor je het al helemaal niet meer krijgt.

De tnt kan hoog en laag beweren dat ze er niks aan kunnen doen, maar fouten bekennen ho maar! Een beetje meer opletten is er daar niet bij blijkbaar.

Als het inderdaad een verkeerde stempel is op het poststuk, dan is aan dat postcode en huisnummer te achterhalen bij wie het eerst is bezorgd. Maar of je er veel aan hebt om te weten wie............

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er spelen hier twee zaken volgens mij, het verkeerd bezorgen en het openen van de post door derden. Gezien de titel "briefgeheim", gaat het om het laatste. U gaat ervanuit dat uw brief verkeerd bezorgd is en toen geopend. Kennelijk ziet u dat als schending van het briefgeheim. Wat ik mij ervan kan herinneren is alleen diegene die beroepshalve is belast met het bezorgen van post, gebonden aan het briefgeheim. Ieder ander, dus ook diegen die uw post heeft ontvangen, is dat niet en heeft dus ook het briefgeheim niet geschonden door de brief te openen

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil even op de laatste 3berichten reageren. Fouten zijn inderdaad menselijk en door de laatste posting ben ik erachter gekomen dat ik er ook een gemaakt heb. Namelijk, ik zag geen codes onderaan de enveloppe staan en heb toen de huisartsenpraktijk gebeld om te vragen van welk postbedrijf zij gebruik maken, dit bleek NIET TPG!

Blijkbaar heeft degene die de brief heeft opgemaakt, hem daarna in de TPG brievenbus teruggedaan, want ik heb dus wel dat bijgesloten kaartje van TPG Post, waardoor ik op het verkeerde been gezet ben.

Ik ga TPG hier wel over terugbellen, want ondanks dat het de afgelopen 2 weken wel degelijk minstens 4 x fout is gegaan, met echt TPG Post, is deze bewuste fout niet hun schuld, eerlijk is eerlijk.

Overigens zijn ook zeker 2 of 3 poststukken, waaronder een acceptgiro van de zorgverzekering en 2 of 3 van een postorderbedrijf, die alle TPG-post gebruiken, in de laatste maanden 'kwijt geraakt' dus wat extra oplettendheid in mijn wijk lijkt mij niet verkeerd. Hmm misschien wacht ik nog even met terugbellen.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een kleine troost:

Mocht het daadwerkelijk zo zijn dat iemand uw post heeft geopend: Dat zal dan waarschijnlijk een wildvreemde zijn geweest, die er net iets te laat achter kwam dat de brief niet voor hem/haar bedoeld was. Vervelend is het natuurlijk wel, maar neem maar aan dagt zo iemand z'n schouders ophaalt over de informatie die hij/zij gelezen heeft. Ik neem aan dat diegene er niks mee doet. Als ik zelf een keer per ongeluk een niet aan mij gerichte brief openmaak en er dan net iets te laat achter kom dat hij niet voor mij is, dan betreft het meestal ook een wildvreemde. En wat moet ik dan anders doen met die informatie dan het meteen weer vergeten (het was immers niet voor mij bedoeld, ik ken diegene niet eens, dus wat moet ik met die informatie?) en de brief naar het juiste adres toe te (laten) sturen? Als het nou de buurman was die ineens iets zeer vertrouwelijks over mij zou lezen, zou ik het erger vinden dan dat een wildvreemde het leest.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

o misschien moet het dan iets anders dan briefgeheim heten. Wat ik bedoel is het lezen van duidelijk voor anderen bestemde post.

hoe zit dat bv als ik bankbrieven of persoonlijke post van mijn partner open? Of van de buren/kennissen als ik daar op het huis pas? Zou dat dan zomaar mogen (let wel: niet dat ik dat ooit zou doen of willen!!)

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wist ik  maar zeker dat het een wildvreemde was, maar ik vrees inderdaad dat het gaat om iemand van mijn straat. En geloof me, het voelt erg ongemakkelijk niet te weten wie. Hoewel het inmiddels wat slijt natuurlijk.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wist ik  maar zeker dat het een wildvreemde was, maar ik vrees inderdaad dat het gaat om iemand van mijn straat. En geloof me, het voelt erg ongemakkelijk niet te weten wie. Hoewel het inmiddels wat slijt natuurlijk.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

volgens mij is het antwoord gewoon ja, en mag je inderdaad de post voor je buren lezen. Is niet netjes, maar er is volgens mij geen wet die dat verbied

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zojuist gebeld met het verantwoordelijke postbedrijf. WAT een verschil in benadering! Ee n begripvol iemand aan de lijn, die belooft het uit te (laten) zoeken en niks afschuift. Ik ga er over teruggebeld worden zodra degene die er over gaat weer aanwezig is (woensdag).

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 14:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo
Het kan nog erger worden T N T post heeft landeljik verspreidingsburo netwerk VSP over genomen en heeft een folder laten bezorger met de vraag voor postbezorgers leeftijd vanaf 15 jaar dus waarschijnlijk geen beroepsgeheim U kunt nu wel raden wat er kan gebeuren
D

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 15:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er kan altijd wat mis gaan met de post , maar bij ons in almere gebeurt het erg veel .

Post die je in de brievenbus gooit om te versturen ,komt niet aan bij de geadresseerde.

Pakjes die je hoort de ontvangen krijg je niet en je moet dan weer naar het bedrijf bellen waarvan je het pakje verwacht.

Mijn buren hebben zelfs 3 jaar lang geen bankafschriften ontvangen.

Vorige week kreeg ik zelf een bankafschrift in de bus, weer binnen gekomen heb ik hem opengemaakt en pas toen ik er vreemde bedragen op zag staan keek ik naar de naam.

Bleek het een afschrift van de buurvrouw te zijn , ik heb hem dichtgeplakt , een excuses er op geschreven en hem in de goed bus gedaan.

Ook in almere kan het dus beter met de post

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even een vraagje..........woon je in een flat en wordt jouw post in een een daarvoor bestemde brievenbox gedeponeerd? als dat een ja is dan zou ik direct maatregelen treffen door een NIEUW slotje erop te laten zetten, is dit niet het geval en valt je post gewoon op de deurmat dan zit er ergens een lek in het bezorgen, een vriendje van de postbode die graag jouw post wil inzien en van hem/haar dan jouw post krijgt, walgelijk als dat zo zou zijn maar ga ook eens voor jezelf na wie er zich in jouw straat vreemd gedraagt ten opzichte van jou, houding, kijken enz, Helaas heb je aan het melden geen fluit want dat registreren of hoe ze het daar bij de tnt noemen lap ik aan m´n laars, ze schrijven het op een kladje en gebruiken het als onderzettertje voor de koffie.  Je kan eventueel overwegen om voor een tijdje een postbus te nemen zodat je rust krijgt en niet steeds over je schouder hoeft te kijken en ook geen argwaan krijgt tegenover onschuldige mensen.  Ik hoop voor jou op betere tijden en RUST in de tent.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het lezen van deze vraag bekroop mij het gevoel dat U boos bent maar niet weet op wie.

Vertrouwelijke informatie even zelf ophalen of aangetekend laten versturen.

Achterhalen kun je het toch niet meer, en wat er gebeurd is met de brief?

Er loopt nu ergens iemand rond met Uw vertouwelijke informatie.

ik zou er maar niet van wakker liggen.

Of ff de buurtjs vragen , je weet maar nooit.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik woon niet in een flat. Heb wel op zijn minst 1 nieuwsgierige buur die van alles van iedereen weet en daar ook haar mond niet over kan houden. Het zal duidelijk zijn dat ik het meest bang ben dat de brief daar terecht is gekomen. Overigens werden daar ook bij voorbaat pakjes (TPG) afgeleverd onder het mom van 'die zijn vast weer niet thuis'( we werken beide). Ook een keer toen ik gewoon thuis was maar blijkbaar niet zichtbaar voor de postbode. Toen een maand of wat geleden een pakje ruim een week 'verdwenen' was (volgens de website TPG, waar je het pakje kon volgen, was het pakje aangeboden, niet dus, vervolgens voor de 2e keer aangeboden, ook niet dus, toen afgeleverd, ook niet dus. we hebben een hoop moeten bellen en dagen na de zgn aflevering kwam het alsnog.) destijds geklaagd hierover, ook gezegd dat wij NOOIT een briefje krijgen waar een pakje is afgeleverd, hetgeen volgens mij wel hoort. Sindsdien gaat het geloof ik goed met de pakjes (echter, we kiezen niet meer zo snel voor bedrijven die TPG gebruiken voor postpakketjes).

spreek je overigens uit ervaring over dat 'lek' in de postbezorging? Klinkt akeliginderdaad!

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 16:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na het lezen van deze vraag bekroop mij het gevoel dat U boos bent maar niet weet op wie.

Op de postbezorging en op de lezer van mijn brief.

Vertrouwelijke informatie even zelf ophalen of aangetekend laten versturen.

Dat is fraai, nu ligt de schuld dus bij mijzelf. In sommige gevallen weet je niet van tevoren hoe vertrouwelijk post blijkt te zijn. Overigens zal ik voortaan, als ik WEET dat er iets vertrouwelijks verstuurd gaat worden inderdaad maatregelen nemen.

Er loopt nu ergens iemand rond met Uw vertouwelijke informatie. ik zou er maar niet van wakker liggen.

Dat is nou precies waar ik WEL -figuurlijk dan- van wakker lig: dat er iemand met mijn vertrouwelijke informatie rondloopt (en ik niet weet wie).

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even over dat "lek" ........... inderdaad, postbodes worden vaak in de wijk waar ze wonen ingedeeld om te bezorgen m.a.w. ze kennen dan ook vaak de mensen die ze niet mogen of wel eens meer van hun zouden willen weten en hoe kom je daar achter...... juist of jouw post onuist te bezorgen of door jouw post te openen. Vaak komt het ook voor dat een postbode ergens wel eens een tante of goede kennis heeft wonen en als dat dan net zo´n buur is als bij jou in de straat die alles van iedereen wil weten dan heb je een groot probleem want dan heeft die buur de postbode helemaal bewerkt en hem/haar wijs heeft gemaakt dat hij jouw post wel aan haar kan geven onder het mom van....... ze werken hele dagen en ik ga er toch zo even naartoe........... dus met een gore smoes, dit gebeurd zo vaak en daarom raad ik je aan voor voorlopig dan een Postbes bij het postkantoor te nemen en als je een pakketje besteld er dan direct bij te vermelden dat het ABSOLUUT NIET AFGEGEVEN MAG WORDEN OP NR...... Laat dat ook op het adres label zetten!!!! Of laat het pakket anders op je werk bezorgen of die van je partner. En.......Hou dat mens eens in de gaten??? heel makkelijk, zodra je haar ziet, niets zeggen alleen maar kijken daar wordt iemand werkelijk dood nerveus van en dan een hele kleine gemene glimlach om je mond, maar echt NIETS ZEGGEN, dit werkt zo goed.............. succes verzekerd. (ook ervaring mee)

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 17:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

overigens: (Wikipedia, even gegoogeld):

Het briefgeheim is een wettelijk vastgestelde bescherming van poststukken tijdens het transport naar de geadresseerde. Het is een ieder verboden ongeopende post welke niet voor hem of haar bedoeld is te openen en te lezen zonder toestemming van degene aan wie de post gericht is.

in tegenstelling tot eerder hier beweerd, geldt het briefgeheim blijkbaar wel degelijk ook van anderen dan de postbode zelf! Staat zelfs in wetboek van strafrecht (zie ook Wikipedia)

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 17:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou hoor , er is nu ook al een "mens"bekend?

Ga daar dan naar toe ,en sluit  deze topic.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 17:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

@sacha2 .................

Nou hoor , er is nu ook al een "mens"bekend? ja maar dat wil nog niet zeggen dat het inderdaad die persoon is.............daar moet je altijd heel voorzichtig mee zijn!!!

Ga daar dan naar toe , makkelijker gezegd dan gedaan, je hebt totaal geen idee hoe zo´n persoon zal reageren en vaak maak je het dan nog erger want wie weet waar ze allemaal toe instaat is, en sluit  deze topic.  dat kan je pas doen als je zekerheid hebt dus altijd heel voorzichtig zijn met er direct op af te stappen.

@Ank, dit is een waarschuwing voor jou, dat je niet zonder feiten en bewijzen op iemand af kan stappen. Kijk eerst goed de kat uit de boom, observeer haar en probeer het zo te doen dat ZIJ naar jou toekomt met de vraag wat er is, de eerste klap is altijd een daalder waard........... (iet dat je moet gaan slaan maar ik bedoel verbaal)

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 17:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

nou zeg, even nalezen leert dat ik niet degene ben die met het 'bekende mens' komt.

En ik ben ook niet van plan om op zomaar iemand af te stappen. Als ik dat zo makkelijk zou doen zou ik dit topic niet geopend hebben. Niet iedereen is daar zo makkelijk in, wel wilde ik graag advies over wat ik hieraan kan doen. Vervolgens reageren verschillende mensen, waar ik dan weer op reageer, zo loopt dat nu eenmaal.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij die regeling kan worden afgeweken van de bepalingen betreffende de vrijheid van drukpers, het recht van vereniging en vergadering, zomede betreffende de onschendbaarheid van woning en het postgeheim.  (Statuut van het Koninkrijk)

Het enkele feit dat in het Statuut in artikel 34 staat genoemd dat in geval van oorlog e.d. bij regeling van de overheid  het postgeheim kan worden opgeheven, dan kan dat maar één ding betekenen: Post is geheim en mag niet door anderen gelezen worden.

Praktisch probleem is dan wel:  Als iemand uw post leest, zult u bij de rechter aannemelijk moeten maken dat die persoon dat MOEDWILLIG gedaan heeft. ( Zie het eerdere voorbeeld van een grote stapel, achterzijde boven, en rats, rats, elke brief gaat open. En pas dan ontdekt men dat de brief verkeerd bezorgd is.

ve
door verwijderd - Sep 22, 2008 om 22:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ank, mocht je er ooit achter komen wie die brief heeft opengemaakt en dat diegene hem ook daadwerkelijk heeft gelezen........ wat ga je dan doen? Met het weten wie het is, schiet je eigenlijk nog steeds niets op, want iets ondernemen (zoals een schadevergoeding o.i.d.) gaat wel erg ver voor zoiets. Als je eenmaal weet wie het is, dan kun je er hooguit achter komen of diegene de briefinhoud door heeft geroddeld aan bijv. de buurt. Maar dan nog........ dan weet je dat, en wat kun je daar dan aan doen? Ik ben dus weleens benieuwd wat je wil ondernemen als je weet wie het is.........

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ga geen rechtzaken of zo beginnen ;-)

Er is niets meer aan te doen, niet meer ongedaan te maken. Maar als ik zou weten wie de post heeft geopend, kan ik ook bij betreffende persoon een idee hebben of dat integer is gebeurd (dwz per ongeluk geopend en bij ontdekking niet verder gelezen) of al of niet per ongeluk geopend en met nieuwsgierigheid gelezen. Elk persoon is immers anders en bij de een zou ik een akeliger gevoel hebben dan bij de ander (want, gelezen en voor je houden uit schuldbesef of dan ook nog eens je mond niet kunnen houden).

Alleen indien ik zou merken dat iemand het gelezen heeft en de informatie niet voor zich kan houden zou ik overwegen gerechtelijke stappen te zetten, op zijn minst daarmee dreigen.

voor nu wacht ik het telefoontje van het postbedrijf af en indien zij mij kunnen geruststellen wat betreft het adres, laat ik het er verder bij. Ik verwacht in elk geval dat DIT postbedrijf het meer serieus neemt dan TPG, dus dat er met mijn klacht wel iets gebeurt.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 11:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ank, inderdaad een rechtszaak kan je pas beginnen op het moment dat je met feiten en bewijzen komt, heb je die niet of onvoldoende dan is het een verloren zaak. Heb je een rechtsbijstandverzekering? mocht het zover komen dat er een rechtszaak komt kan je altijd bij je verzekering een advocaat (kosteloos) krijgen. Wat ik je nu wel aanraadt is alles te noteren met datum/tijd en commentaar dat mocht het toch tot een rechtszaak komen je dossier in ieder geval kompleet is. Het enige dat je nu nog kan doen, wat ik al eerder heb geadviseerd is GOED observeren en ogen en oren open houden, EENS vallen ze door de mand, je kan ook de proef op de som nemen door naar jezelf een geschreven envelop met jouw eigen adres erop te sturen met daarin een briefje "GEFOPT" HOPELIJK BLIJFT U NU MET UW TENGELS VAN MIJN POST ANDERS KRIJGT U EEN RECHTSZAAK AAN UW BROEK.  Gewoon bluffen. Het is het overwegen waard, dit kan je eventueel ook met een pakketje doen, leg de envelop erin en dan even afwachten als het de persoon is waarvan jij denkt dat diegene de dader is dan kun je hem/haar op die manier aftroeven. Het kost even wat moeite en misschien een paar centen maar het is het proberen waard. Een nieuwsgierig persoon gaat ver dus je kan het altijd proberen, niet geschoten altijd mis.

Succes in ieder geval. Gr. Oplossing

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 11:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo oplossing,

ja ik heb een rechtsbijstandsverzekering gelukkig.

De truuk met 'gefopt' zal ik onthouden, voor geval ik in die richting ga denken. Nu denk ik vooral aan: per abuis verkeerd bezorgd (waar hopelijk de bode op aangesproken gaat worden) en dan ook nog bij iemand die zich niet in kon houden. Heb niet het idee (vooralsnog) dat betreffende bode het bewust doet. Als dat  al zo was, zal deze dat wsch niet meer durven nadat zijn (m/v) oren gewassen zijn door de baas...

Maar toch bedankt! Groeten Ank

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 11:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ank, stel de postbode heeft inderdaad per abuis de brief op een verkeerd adres bezorgd dan heeft de (verkeerde) ontvanger nog niet het recht jouw post open te maken en stel dat dit inderdaad per ongeluk is gegaan dan vind ik het netter als die persoon dit dan ook MET geopende envelop naar jou toekomt om dit te zeggen, pas dan weet je dat er geen opzet in het spel is geweest maar aangezien de geopende envelop een paar dagen later in jouw brievenbus lag geeft mij te denken. En natuurlijk moet de bezorgen beter opletten maar dat geeft die (om het makkeijk te maken) Mr. X nog niet het recht JOUW post op deze manier te behandelen, wel of geen schuld. Het is mij ook wel eens overkomen dat ik per abuis iemand anders post opende dat bij mij terecht kwam, ik ben het toen persoonlijk gaan brengen met mijn excuus, dat geeft dan voor beide partijen een prettiger gevoel dan wat je nu aan deze hele situatie over hebt gehouden omdat je nu iedereen uit je straat verdenkt, een enkeling uitgezonderd, maar toch................. en trouwens het is toch niet de eerste keer dat zoiets gebeurd??  Hou mijn idee in ieder geval in gedachten want echt het werkt!!!!!!  Gr Oplossing

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 13:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

M.i. moet u met uw klacht bij de arts zijn, die deze brief niet aangetekend met ontvangstbevestiging heeft verstuurd,
of alleen een brief gestuurd heeft met het verzoek om een afspraak te maken om deze info persoonlijk aan u mee te delen.
Verzoek hem om voortaan even te bellen voor een afspraak als dergelijke info aan u overgedragen moet worden, zodat u een consult kunt aanvragen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 14:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

@oplossing: ik houd je tip zeker in gedachten, dank je. Wil echter eerst even afwachten wat het postbedrijf morgen voor mij kan betekenen qua duidelijkheid. De tip van 'gefopt' zou ik dan via dat postbedrijf moeten laten lopen en ik weet niet hoe handig dat gaat, kan ik uitzoeken.

@Tdehond: het betreft mijn vorige huisarts, die nog post over mij ontving. Ik kan hen niets kwalijk nemen, zij hebben mij gebeld over nieuwe huisarts en ikzelf heb gezegd stuur maar naar mij dan lever ik dat zelf wel af (ben nog niet bij nw huisarts in consult geweest en wist op dat moment ook niet -ik liep in het bos  te  wandelen toen ik het telefoontje kreeg- wie die nw huisarts alweer was.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 14:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ank, of het postkantoor nu met een positief of negatief anwoord komt doet even niet terzake, het gaat erom dat je de dader wilt ontmaskeren, althans ervoor wilt zorgen dat hij/zij moet denken dat je weet dat hij/zij het is en dat kan je dus gewoon doen dmv bluffen met een fop brief/pakketje. Je hoeft het natuurlijk niet op de spits te drijven en misschien alleen maar een getypt briefje erin te doen waarop de tekst staat.......... deze envelop is niet voor u, waarom maakt u hem dan open?? dit is al vaker gebeurd, u heeft zich nu zelf in de vingers gesneden en bent dus door de mand gevallen. En om erger te voorkomen hoop ik dat u nu stopt met deze onbeschofte akties. Ik hou u in de gaten!!

Weet je Ank, als je n.l. in de brief zet dat hij/zij een rechtzaak kan verwachten kan het zijn dat hij/zij zich bedreigt voelt en er werk van maakt, want zulk soort mensen kunnen liegen dat het gedrukt staat en draaien hun hand er niet voor om om iedereen te manipuleren en te zorgen dat jij aan de paal blijft hangen, dit soort personen zijn eigenlijk levensgevaarlijk,  kijk dus uit (heb dat nog even overlegd met een jurist hier op kantoor) het beste is het zo oppervlakkig mogelijk te houden en te zorgen dat hij/zij het er erg benauwd van krijgt en zodra het te heet onder zijn/haar voeten wordt houdt het vanzelf op.

En de brief moet je via TPG post versturen, op de envelop dan in hoofdletters zetten PERSOONLIJK/VERTROUWELIJK, ditzelfde ook als je een pakketje wilt versturen.

Gr Oplossing

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 14:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ oplossing

Alleen als het 100 % zeker is dat iemand expres een brief heeft open gemaakt. Als ik schriftelijk door iemand ten onrechte zou beschuldigd worden van open maken van deze brief, dan zou ik zeggen. Hartelijk bedankt. Dan ga ik nu naar de politie om aangifte te doen van smaad met het schriftelijk bewijs hiervan in handen.

ve
door verwijderd - Sep 23, 2008 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

@tdehond

misschien dat u alle voorafgaande berichten eerst even leest en pas dan een aanval doen op wat ik heb geschreven,

hartelijk dank.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2008 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

inmiddels gebeld door het andere postbedrijf: zij hebben mijn (vroegere)huisarts al jaren niet meer als klant. Dus weer huisarts opgebeld: zij maken toch gebruik van TPG. Gelukkig heb ik mijn klacht nog niet ingetrokken/herzien!!!

Blijft vreemd dat ik nergens die codes onderaan de betreffende enveloppe vind...

ve
door verwijderd - Sep 24, 2008 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een poststempel op envelope staat:
TNT POST
Post betaald   i.p.v. postzegel vindt u rechtsonder op envelope een lettercode gevolgd door uw postcode + huisnummer. Hieronder staat een barcode. Via deze barcode zou het traject wat deze brief heeft afgelegd te volgen moeten zijn.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2008 om 12:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ank, het komt wel eens voor dat zo´n envelop tussen de mazen doorschiet dat gebeurd ook wel eens als er een postzegel op de envelop zit, de postzegel is dan niet afgestempeld en dus mist rechtsonder ook de postcode en huisnummer. Onbgrijpelijk blijft nu alleen dat ondanks het feit dat de envelop/postzegel niet is afgestempeld jouw post NIET in JOUW brievenbus is gekomen maar wel in die van ................. dat vind ik vreemd!!!! De hamvraag is nu alleen........ waarom is de brief op juist het adres van dat nieuwsgierige mens terecht gekomen en niet JOUw adres terwijl jouw naam en huisnummer toch goed te lezen was!!! en......... heel belangrijk WAAROM was de envelop geopent terwijl het adres toch goed leesbaar was en heel belangrijk GESCHREVEN dus m.a.w. DUIDELIJKER dan een getypt adres, je zou dan nog als excuus kunnen hebben dat je het niet kon lezen (zonder bril) en vandaar de envelop per abuis open hebt gemaakt maar dat alles is dus niet aan de orde. Ook zou je nog kunnen vermoeden dat de Postbode en het nieuwsgierige mens onder één hoedje spelen............ het blijft een hele rare toestand dat je eigenlijk direct in de kiem moet smoren want dit vergt zo vreselijk veel energie van jou dat je straks door de bomen het bos niet meer ziet. En wat ik dus al eerder opperde is, al zou je per abuis een envelop van iemand anders openen ga dan persoonlijk naar de eigenaar toe en maak je excuus maar ook dit is niet gebeurd, je krijgt de envelop een paar dagen later geopend en gelezen in je brievenbus. Of tnt je verder zal kunnen helpen weet ik niet, eigenlijk moet je erop staan dat je die bezorger kan spreken want zijn chef moet weten wie welke route loopt en welke tijden, probeer dat eens misschien dat je dan meer te weten komt. Gr Oplossing

ve
door verwijderd - Sep 24, 2008 om 13:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het gekke is: de postzegel is wel afgestempeld, maar ik zie geen codes onderaan de brief.

De vaste postbode lijkt mij betrouwbaar, er zijn echter heel vaak invallers, ik vrees dat het daar fout gaat. Ik heb echter duidelijkheid over de  datum (16/9 op de post gedaan en dus wsch 17 verkeerd  bezorgd) en die datum ook meegedeeld aan de klantenservice die ik belde.

Heb  trouwens zojuist een mail ontvangen van TNT, een soort enquete waartoe ik word uitgenodigd nav mijn klacht. Ik heb hierop mijn klachten duidelijk aangegeven en heb gekozen voor de niet-anonieme verzending. Ben benieuwd of ik daar ooit nog iets over hoor.

ve
door verwijderd - Sep 24, 2008 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Okay Ank, de postzegel was dus wel afgestempeld maar er zat geen code op, nu wil het ook wel eens dat er op een envelop (meestal A4 model) een plakkertje met barcode opplakken, dit kan je er ook zo afhalen maar daar staat GEEN postcode en huisnummer op, alleen een barcode van rode strepen. Maar als er dus rechtsonder geen PK en huisnr. staat dan MOET een postbode naar het adres dat op de envelop staat kijken en dat is toch niet zo moeilijk mits het een analfabeet is, M.a.w. de fout ligt in eerste instantie bij de postbode van tnt, als hij kan lezen, maar het ergste is nog dat die buur jouw post heeft opengemaakt en heeft gelezen. Toch zou ik proberen die postbode te spreken te krijgen, hoe dan ook wel of geen vervangers of vaste medewerkers, er moet een schema zijn bij de chef waar en wanneer door wie welke route moet lopen maar zorg dat je het wel via zijn chef doet want hij heeft zijn werkschema!!

Verder kun je  niet anders doen dan nog even afwachten wat tnt te melden heeft na het invullen van je enquete. Gr Oplossing

ve
door verwijderd - Sep 28, 2008 om 01:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dat hier nogal rare oplossingen staan.

Ik vind dit jezelf verlagen tot een crimineel niveau.Er wordt nu net gedaan of er allemaal louche mensen bij TNT werken die massaal met vriendjes de post van mensen open maken.De voorstellen die er gedaan worden om eventuele handelingen te verrichten om een (misschien) heel nieuwsgierige buurvrouw te ontmaskeren als crimineel gaan wel heel erg ver. Ik zou ook direct aangifte gaan doen als me dat geflikt zou worden! Als je iets vermoed ga er dan naar toe en vraag het op de man af. Wie zal het volgende slachtoffer in de straat zijn als blijkt dat het deze buurvrouw niet is?..Oh ja..vast die man met die zwarte hond..die gluurt namelijk altijd bij iedereen naar binnen..Kom op zeg!..je zou een hetze ontketenen.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2008 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben het helemaal eens met Jadie, vandaar mijn eerdere "misschien ietwat kort door de bocht reactie : topic sluiten.

Ik mag het misschien niet zeggen/schrijven,maar ik denk toch wel "zo de waard is vertrouwd ie zijn gasten.

Als ik zo de ideeen bekijk die worden aangedragen ,ik weet het niet hoor....

ve
door verwijderd - Sep 30, 2008 om 16:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

En toen was het stil..

ve
door verwijderd - Sep 30, 2008 om 17:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jadie................... ja en????

case closed!!!

next.

ve
door verwijderd - Sep 30, 2008 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

'en toen was het stil....'

Het is ook nooit goed voor sommige mensen: topic open of gesloten. Toch heerlijk dat je het idee hebt dat je het laatste woord hebt, dan kan je denken dat je iedereen de mond gesnoerd hebt....

ve
door verwijderd - Sep 30, 2008 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja Ank, @jadie heeft ÉÉN keer haar gal kunnen spugen en nu verwacht ze dat wij daar verder op ingaan. Niet dus, dan had ze maar eerder moeten komen en anders maar wachten op het volgende onderwwerp waar ze dan lekker tekeer kan gaan en haar vrije tijd mee op kan vullen. Dit onderwerp is OVER EN UIT, in ieder geval voor @jadie, toch?????

Ank.........alles goed verder met je?? heb je nog iets gehoord van TPG post?? Houd moed en ik hoop echt voor jou dat het zo snel mogelijk opgelost is en dat je de dader op heterdaad kan betrappen. Groetjea Oplossing en laat je niet op stang jagen door .....ach je weet wel wie............

ve
door verwijderd - Sep 30, 2008 om 17:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo @oplossing

heb sinds het invullen van het enqueteformulier niets meer gehoord van TPG. Heb geen wantrouwen naar de postbode zelf hoor maar wel erg weinig vertrouwen in het oplossend vermogen van TPG. En ik blijf het openen van andermans post en dat vervolgens geopend in de brievenbus van TPG teruggooien (ipv alsnog meteen naar mij) onbeschoft.  Nu zal men (TPG) natuurlijk wel weer even extra opletten dus voorlopig geen zorg. Ben  momenteel wat postduiven aan het trainen voor de privégevoelige post;-))

En nee hoor ik laat mij niet op stang jagen. Laten we inderdaad het topic maar sluiten.

groetjes Ank

ve
door verwijderd - Sep 30, 2008 om 17:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ank, ik weet wat je doormaakt en wat die postduiven betreft............kijk maar uit wat je zegt want straks krijg je één of andere dieren-activist op je dak i.p.v. een duif (geintje) maar terugkomende op tpg post...... sinds het tpg is geworden is het ook huilen met de pet geworden. Hou in ieder geval oren en ogen open en veel succes.

Over en Uit. en groetjes van oplossing

ve
door verwijderd - Oct 1, 2008 om 12:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien heb ik 1 x mijn gal kunnen spuwen en dat was en is terecht!,maar jullie zijn gewoon verkeerd bezig .Je kan nu eenmaal niet zomaar lukraak mensen gaan beschuldigen.

Inderdaad...case closed

ve
door verwijderd - Oct 1, 2008 om 13:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@jadie.................. als jij er zo zeker van jezelf bent en denkt dat je terecht je gal hebt gespuugd laat het daar dan bij en stuur niet steeds een vervolg op dit onderwerp.

Deze kwestie is al lang gesloten dus laat het nu rusten, jij hebt jouw mening daarover en wij het onze............... het is nu alleen maar te hopen dat JIJ nooit in zo´n situatie terecht komt, is dit wel het geval dan wil ik nog wel eens horen hoe jij gaat reageren en of je zo vergevingsgezins bent. Ik wens je sterkte. maar laat het hier nu bij voor alle partijen.