el
door eliand Oct 11, 2014 om 12:16
Geldzaken & recht

Brieven incassobureau

Goedemiddag,
Al enige tijd ontvang ik brieven van GGN mastering credit, de geadresseerde ken ik niet, dus ik heb de brieven retour afzender gestuurd met de mededeling 'geadresseerde onbekend op dit adres'. Ik heb gekeken op hun website en aangezien hun brieven uit Tilburg komen, een mail gestuurd naar hun vestiging aldaar. Daarin heb ik uitgelegd dat ik niet degene ben aan wie ze hun brieven moeten sturen. Ze hebben mijn naam, mijn e-mailadres, maar ze reageren niet. Het is een incassobureau, maar ik heb nergens een stuiver schuld. Vandaag heb ik weer een brief ontvangen, ik maak de brieven niet open en heb daarom geen idee waar het over gaat. Wat doe ik nu? Heel graag een advies! Bij voorbaar mijn dank!

4080 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 11, 2014 om 12:18
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ga voor de zekerheid bij de gemeente (Basisregistratie Personen, BRP) na of die persoon niet op je adres ingeschreven staat.

Verder allemaal retour afzender blijven sturen. Het is handig om daar een registratie van bij te houden. Of even een foto maken met je mobiel van de envelop met de retour afzender boodschap er op.

zoekster
door zoekster - Oct 11, 2014 om 12:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Helemaal niet slim om ze uw naam en emailadres te geven. Hoe meer ze over u weten, des te aanhoudender ze worden.

Gewoon de brieven blijven terugsturen. Op een gegeven moment houdt het dan op.
Maar nu ze uw naam hebben, kunnen ze u nu ook direct brieven gaan sturen.

mahadma
door mahadma - Oct 11, 2014 om 14:35
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Op een opvallende manier ongefrankeerd terug sturen, een pakketje van een kleine kilo aan goedbedoelde reclamefolders of krantjes en een brief erbij doen dat u niet de gezochte niet ben en of kent.

tenormin
door tenormin - Oct 11, 2014 om 15:35
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 11 okt 2014, 14:35]Op een opvallende manier ongefrankeerd terug sturen, een pakketje van een kleine kilo aan goedbedoelde reclamefolders of krantjes en een brief erbij doen dat u niet de gezochte niet ben en of kent.

Ja, maar nu weten ze de naam van @eliand plus email adres; dat is dan weer jammer. Gaat de TS dan jouw idee opvolgen krijgt ie alsnog een zwaar pakket terug. ?

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 11, 2014 om 15:43
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon open maken.....

Ook het retour sturen, als je weet hoeveel volgens dit forum bij Post NL zoek raakte....

En als zij na 3x retour niet reageren en ook niet op de E mail...
Ja, in die mail het nummer van hun schuldeiser noemen is beter als alleen adres.

Maak je geen zorgen, ze doen kosten over kosten dus nadat het extreem hoog is geworden en dure deurwaarder komt kun je die gewoon wegsturen.
Ze maken een flut bedrag zo extreem hoog door niet te reageren dat de echte wanbetaler ook gaat weigeren en vrijspraak komt wegens dit soort fouten steeds vaker voor.

Het kan dus dat de echte wanbetaler gaat vragen en als U aangeeft meerdere retour gestuurd te hebben....

alfatrion
door alfatrion - Oct 11, 2014 om 16:30
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou de laatste brief houden. Hiermee kunt u aantonen dat ze steeds een ander hebben aangeschreven. Als ze nu opeens u aanschrijven dan hebben ze wat uit te leggen.

ho
door hopetobehelping - Oct 11, 2014 om 16:55
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste eliand,

dat men nu over uw gegevens beschikt zou ik me geen zorgen over maken.
Zoals door anderen aangegeven zou ik wel uitzoeken of de 'echte' geadresseerde niet op uw adres ingeschreven staat.
Incassobureau's proberen te innen, koste wat koste. Waarschijnlijk krijgen ze een percentage, dus vandaar dat ze maar door blijven gaan.
Een incassobureau kan via de gemeente vrij simpel achterhalen of degene van wie men wil innen wel of niet op uw adres is ingeschreven.
Ik zou de post gewoon (mits het adres klopt) gewoon open maken. Waarschijnlijk staat de schuldeiser (opdrachtgever van het incassobureau) er ook op.
In het verleden heb ik helaas ook meegemaakt wat u nu meemaakt (brieven van incassoburea's bestemd voor personen/bedrijven die niet woonachtig zijn op mijn adres).
Ik maakte de post open en schreef vervolgens een brief naar de opdrachtgever van het incassobureau waarin ik aangaf dat ik teleurgesteld was in hun bedrijf omdat men niet een fatsoenlijk incassobureau in dienst nam (men kan heel simpel nagaan of iemand er nog wel of niet woont).
Aanvullend de opmerking dat ik niet gediend was van valse facturen die niet voor mijn adres bestemd waren en dat het bedrijf met deze handelswijze hun integriteit te grabbel gooide. Een kopie naar het betreffende incasso bureau (handtekening zet ik nooit). Vervolgens hoorde ik er nooit meer iets van en was ik ook verlost van het incassobureau.
Terugsturen van de brieven heeft volgens mij geen zin.
Wens u heel veel succes ... en niet te aardig zijn voor deze (mijns inziens) schoften.

el
door eliand - Oct 11, 2014 om 17:18
8 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemiddag!

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik zal zeker contact opnemen met de gemeente om te informeren of de naam van de geadresseerde bekend is op mijn adres. Je weet nooit of iemand dit soort dingen vaker zal doen.
Misschien maak ik de brief wel open, maar eigenlijk durf ik dat niet zo goed. De suggestie om de brief met een stapeltje folders terug te sturen vind ik grappig, maar ik denk dat ik dat maar niet doe:) Stel dat zij het pakket terug pingpongen naar mij, dat wordt wat duur.

Het gedrag van het incassobureau is ergerlijk en ik maak me zorgen om het oneigelijk gebruik van mijn adres.
Afijn, nogmaals dank voor de aardige en zinvolle reacties!

Een goed weekend!

diumenge
door diumenge - Oct 11, 2014 om 17:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Aansluitend op hopetobehelping, ik heb ook iets soortgelijks eens meegemaakt. Toen heb uiteindelijk ook de post opengemaakt en het incassobureau gebeld met de mededeling dat de geadresseerde niet op mijn adres woonachtig was en daar ook niet was ingeschreven bij de gemeente (dat had ik al gecontroleerd). Ik werd toen keurig te woord gestaan, met de uitleg dat ze toch twee of drie keer post naar een adres moesten sturen, maar dat het nu over was. Nooit meer wat van gehoord. Er bestaan dus ook nette incassobureaus.

ho
door hopetobehelping - Oct 11, 2014 om 17:40
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eliand schreef op zaterdag 11 okt 2014, 17:18]Goedemiddag!

Hartelijk dank voor jullie reacties! Ik zal zeker contact opnemen met de gemeente om te informeren of de naam van de geadresseerde bekend is op mijn adres. Je weet nooit of iemand dit soort dingen vaker zal doen.
Misschien maak ik de brief wel open, maar eigenlijk durf ik dat niet zo goed. De suggestie om de brief met een stapeltje folders terug te sturen vind ik grappig, maar ik denk dat ik dat maar niet doe:) Stel dat zij het pakket terug pingpongen naar mij, dat wordt wat duur.

Het gedrag van het incassobureau is ergerlijk en ik maak me zorgen om het oneigelijk gebruik van mijn adres.
Afijn, nogmaals dank voor de aardige en zinvolle reacties!

Een goed weekend!

Beste eliand,

niet rot bedoeld, maar u bent te aardig.
Gewoon openmaken die post. Met een incassobureau hoeft u ook geen medelijden te hebben.
Het terugsturen met een stapel reclamefolders zou ik persoonlijk niet doen, u wordt daar persoonlijk niet beter van.
Denk puur aan uw eigen belang, u wilt van dit gelazer af zijn.
Doe de dingen waar u persoonlijk beter van wordt. Controleer bij de gemeente wie er op uw adres ingeschreven staat(NB: een bedrijf staat niet bij uw gemeentelijke administratie ingeschreven maar bij de kamer van koophandel, dat kan nog voor een complicatie zorgen).
Als u de brief openmaakt kunt u zowel incassobureau als opdrachtgever van het incassobureau actief benaderen. U bent die brieven van het incassobureau beu en dat mag u best laten merken.

el
door eliand - Oct 12, 2014 om 12:27
8 Antwoorden / 3 Vragen

Goedemiddag,

Dank voor alle goede raad!
Ik heb digitaal een afspraak gemaakt bij de gemeente om de gegevens te controleren (het duurt nog een week voordat ik daar terecht kan). Ik heb ook de brief opengemaakt en het blijkt te gaan om een 'laatste kans betalingsregeling' voor Sanoma Media Netherlands. Bij dat bedrijf ga ik dus een klacht indienen over de gang van zaken en hopelijk stopt het gedoe dan.

@hopetobehelping Ik vatte uw commentaar niet 'rot' op :) Ik ben misschien niet zozeer aardig, maar wel voorzichtig.

Nogmaals dank!

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2014 om 13:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een incassobureau krijgt geen inzage in de adresgegevens van iemand bij de gemeente..

Het is geen gerechtsdeurwaarder.

door 1953 - Oct 12, 2014 om 13:20
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U hoeft zich geen zorgen te maken.

Geadresseerde bent u niet, dus valt (of viel) bij u niets te incasseren, daar u niet de beoogde debiteur i.c. schuldenaar bent.

GGN mastering credit is een landelijk opererend bedrijf met divers vestigingen in den lande.

ho
door hopetobehelping - Oct 12, 2014 om 16:43
1289 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eliand schreef op zondag 12 okt 2014, 12:27]Goedemiddag,

Ik heb ook de brief opengemaakt en het blijkt te gaan om een 'laatste kans betalingsregeling' voor Sanoma Media Netherlands. Bij dat bedrijf ga ik dus een klacht indienen over de gang van zaken en hopelijk stopt het gedoe dan.

Beste eliand,

altijd verstandig om precies te weten wie er op uw adres ingeschreven staat.
Sanoma Media Netherlands is een bedrijf (neem aan dat het gaat om Sanoma Media Netherlands B.V.). Het adres hiervan vind u op de site van de kamer van koophandel (ik verwacht niet dat dit uw adres is omdat er een aantal bedrijven (allen Sanoma) op dat adres staan.
Ik vermoed dan ook dat het incasso bureau er een potje van maakt. Als Sanoma de incasso's niet krijgt kan men er ook weinig aan doen. Uiteraard wel contact met ze opnemen, maar ook het incasso bureau het vuur aan de schenen leggen.
Heel veel succes and 'kick their ass' :-)

tijger1
door tijger1 - Oct 12, 2014 om 17:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die brieven zullen wel NAMENS Sanoma gestuurd zijn, niet aan Sanoma.

el
door eliand - Oct 12, 2014 om 17:44
8 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1 Dat klopt, de brieven zijn namens Sanoma geschrevne en verstuurd.

@1953 Bij de gemeente wil ik alleen laten controleren of niet iemand mijn adres gebruikt. Sanoma schrijf ik wat hun incassobureau doet uit hun naam. Het is gewoon vervelend, ik maak me geen zorgen dat ik iets zou moeten betalen.

@hopetobehelping Nogmaals dank, fijn dat u me een steuntje in de rug hebt gegeven! :)

Hartelijke groet!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Oct 12, 2014 om 18:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=eliand schreef op zondag 12 okt 2014, 12:27]Bij dat bedrijf ga ik dus een klacht indienen over de gang van zaken en hopelijk stopt het gedoe dan.
Geef daarbij geen persoonsgegevens cadeau die ze nog niet van je hebben! Maak hiervoor zelfs 'n apart mailadres aan (kan gewoon bij je provider zelf), liefst nog via 'n proxy (webmail gebruiken), des te minder ze van je weten hoe beter het is (note; niet dat je hier anoniem mee bent, dat hoef ook niet).
Anders krijg je straks 'bewijs' dat via jouw ip-adres en mail-adres toch 'echt' dat abonnement op dat tijdschrift aangegaan is.

Gaat niet zo best met Sanoma, ze pakken alles aan om centjes te verdienen. Ze schromen zelfs niet op een verbod op hyperlinks af te dwingen bij de rechter.
Dit zou volgens hun niet meer moeten mogen, compleet mesjogge zijn ze.

tenormin
door tenormin - Oct 12, 2014 om 18:37
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 12 okt 2014, 18:00]Dit zou volgens hun niet meer moeten mogen, compleet mesjogge zijn ze.

Zo, is dat wat!! Gelukkig een flinke waarschuwing voor deze link.