ce
door cemdemirci Jan 2, 2017 om 19:54
Geldzaken & recht

Broek gescheurd tijdens werk

Hallo allemaal,

In mijn functie als bezorger moet ik veel tillen en dragen. Ik moest laatst iets op de grond neerzetten dus ik ging door mijn knieën zakken en ja hoor kreeg een hele scheur in mn broek.. Nu is mijn vraag of ik dit kan declareren bij mijn werkgever? Werkkleding hebben we ja maar alleen voor boven dus T-shirts, vest en een jas.

5292 6 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 2, 2017 om 20:00
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Denk eigenlijk niet dat de werkgever verantwoordelijk is. Of u bent ietwat aangekomen of de broek wat gekrompen? Flauw grapje maar dit is n.m.m. toch voor uw rekening.

ja
door jackyh - Jan 2, 2017 om 20:02
953 Antwoorden / 4 Vragen

Zou het in ieder geval proberen en dan van het geld een maatje groter kopen. Nee heb je ja kun je krijgen.

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2017 om 20:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als men door zijn knieën moet, moet men eerst de pijpen wat ophijsen.

Maar vraag het uw werkgever eens. Ik zie de mensen van de post toch in volledige werkkleding.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 3, 2017 om 00:48
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@tijger, ik lees nergens dat het hier om de post gaat. Kan ook een meubel of witgoedbezorger zijn.

tijger1
door tijger1 Jan 3, 2017 om 10:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik denk ook niet dat het de post is, maar het gaat me er om dat die bezorgers ook broeken van de baas hebben, en de Ts heeft wel alles voor zijn bovenlijf zelfs T-shirts, maar geen broek en sat is raar.

pe
door pebk - Jan 2, 2017 om 20:19
581 Antwoorden / 0 Vragen

Vraag het uw werkgever. In principe is een werkgever verplicht persoonlijke beschermingsmiddelen te verstrekken. Een broek valt daar echter niet onder. Als mijn broek scheurt tijdens het werk denk ik niet dat ik deze vergoed zal krijgen.

hansje klein
door hansje klein - Jan 3, 2017 om 10:59
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Klaarblijkelijk had u een voor dit werk ondeugdelijke broek aan. Is reparatie misschien nog een optie? Is er een speciale reden, waarom de broek NIET tot de werkkleding/uniform gerekend wordt? Dan stel dit eens ter discussie en de werkgever komt goedkoper weg door alleen uw reparatiekosten te vergoeden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 3, 2017 om 11:28
16835 Antwoorden / 202 Vragen

Een hele scheur in de broek, wat moet ik mij daarbij voorstellen? Zeker nu ik halve volksstammen met scheuren in broeken zie lopen?

(Een broek scheurt als die oud is en/of te krap zit resp te klein is en als men er zelf scheuren in aanbrengt volgens mode )