Mi
door MirandaHuijbers Apr 10, 2019 om 13:57
Geldzaken & recht

Bruidsschoenen

Goedendag,

 Verleden jaar (november ongeveer)heb ik een bruidsjurk gekocht; in een winkel.
De schoenen die ze mij er bij verkochten waren er niet in mijn maat maar die konden ze bestellen, deze heb ik wel betaald (staan op de nota als betaald, maar nog in bestelling)
Binnen 5 dagen had ik er al niet zo'n goed gevoel bij en heb ik gemaild of ze die bestelling achterwege kon laten en mijn geld terug kon storten.
Dit was geen optie volgens haar, nu was de bestelling al de deur uit; wel kon ik voor dit geld bv sieraden oid uitzoeken.
Inmiddels heb ik al 3x geïnformeerd of mijn schoenen nu al binnen zijn en ik word elke keer afgescheept.
Waar heb ik recht op? Wat kan ik eisen?

3320 10 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 10, 2019 om 14:03
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo MirandaHuijbers ,

Belachelijk na 5 maanden nog geen schoenen . Welke winkel is dit ?

Mi
door MirandaHuijbers Apr 10, 2019 om 19:37
Antwoorden / 1 Vragen

Ik zal haar niet met naam en toenaam noemen maar het is een winkel in Dordrecht

Gr
door Grunn1 - Apr 10, 2019 om 14:18
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Bezint eer ge begint is het toch?
Je ziet bruidsschoenen, vind ze mooi en laat ze bestellen omdat ze niet op voorraad zijn. Na 5 dagen heb je je twijfels en wil ze niet meer maar ze zijn besteld speciaal voor jou dus nee daar kom je niet zomaar onderuit. En wat nou als ze er wel waren geweest dan had je ze ook gehad en het is geen recht om iets terug te brengen als het niet online is gekocht.

Mi
door MirandaHuijbers Apr 10, 2019 om 14:31
Antwoorden / 1 Vragen

EPCOT; Ik kreeg ze eigenlijk min of meer in mijn maag gesplitst, ik kreeg daar schoenen aan om de jurken te passen. Deze schoenen zaten inderdaad lekker en vond ze best mooi. Toen werd er gevraagd of ik de maat goed vond; ik wilde ze dan liever iets groter (deze zaten nogal krap) Dit zou besteld worden.. Het lijkt me dat ze deze schoenen dus veel vaker verkoopt en "mijn" schoenen dan ook echt wel kan verkopen als ik ze niet had gekocht. Als deze schoenen er al waren, of binnen redelijke tijd geleverd zouden worden kon ik er inderdaad niet meer onderuit, dat snap ik.
Maar het duurt nu al zolang dat ik er serieus aan twijfel of die schoenen toen echt zijn besteld of dat ze dat gewoon heeft geroepen om ervanaf te zijn, geld was toch al binnen.
Het is inmiddels meer een principekwestie geworden

Gr
door Grunn1 Apr 10, 2019 om 14:39
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als het een principe kwestie is geworden geef ik je vooralsnog weinig kans want in een stenen winkel is koop is koop. Heb je je bruidsjurk al wel of komen de schoenen Mischien gelijktijdig?

ma
door malty Apr 10, 2019 om 15:41
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Geen geld terug omdat de order voor de schoenen al de deur uit was en de winkel met de schoenen zou blijven zitten is duidelijk niet de reden want waarom kan de TS voor het geld anders sieraden oid. uitzoeken.

Mi
door MirandaHuijbers Apr 10, 2019 om 19:34
Antwoorden / 1 Vragen

Precies Malty, en daardoor heb ik hier een nare bijsmaak aan overgehouden. Bruidsjurk heb ik mee naar huis genomen, dus dat is het niet EPCOT. Misschien is "principe kwestie" niet helemaal het juiste woord, het voelt gewoon alsof ik aan het lijntje gehouden wordt en dat vind ik vervelend. Zij heeft haar geld en ik nog altijd geen schoenen

tenormin
door tenormin - Apr 10, 2019 om 14:42
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Is de trouwdag naderend? Tenzij je een heel afwijkende schoenmaat hebt, lijkt het mij niet zo moeilijk voor deze bruidsjurken zaak de schoenen te houden en, als je daar niet uitkomt, neem dat het aanbod aan van de sieraden o.i.d. en koop je schoenen in een schoenenzaak. Ben wel benieuwd bij welke Bruidszaak je dit gekocht hebt. Je mag namen noemen hoor, alleen niet van personeelsleden.

Mi
door MirandaHuijbers Apr 10, 2019 om 19:44
Antwoorden / 1 Vragen

We trouwen over 2 maanden, ik heb een heel gangbare maat inderdaad. Als ik de winkel noem heb je ook een naam dus dat kan ik niet doen dan. Dankzij een reactie op mijn vraag heb ik een voorbeeld brief kunnen bekijken, dat ga ik proberen, ben er namelijk eigenlijk een beetje klaar mee. Mijn jurk moet nog een beetje vermaakt worden, dat ga ik daar overduidelijk niet meer laten doen. Ik had het idee dat het een persoonlijke benadering had, deze winkel, helaas houdt de klantvriendelijkheid schijnbaar op als het geld binnen is

tenormin
door tenormin Apr 10, 2019 om 19:52
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nou ja, dan maar die voorbeeldbrief. Succes bij het zoeken naar schoenen en.... een prachtige bruiloft toegewenst.

Mi
door MirandaHuijbers Apr 11, 2019 om 14:33
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel! Dat gaat zeker lukken

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Apr 10, 2019 om 19:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Koop is koop, maar nu ze niet lijken te leveren kan je ze in gebreke stellen. Eis levering van de schoenen binnen twee weken en dat als dat niet lukt dan je dan wilt ontbinden.

PerCeptie
door PerCeptie - Apr 11, 2019 om 10:03
26 Antwoorden / 2 Vragen

Zo jammer dat dit soort mensen bestaan. Een beetje vertrouwen in elkaar moet toch mogelijk zijn. Ik denk dat je vooral eens goed in gesprek moet gaan met die mensen. Misschien hebben ze dan door dat je niet zo met een medemens omgaat.

Mi
door MirandaHuijbers May 1, 2019 om 13:16
Antwoorden / 1 Vragen

Nou, in gesprek gegaan (en een brief) gestuurd. Mevrouw beroept zich nu ineens op dat ze wettelijk gezien pas een week voor de bruiloft hóeft te leveren, dus ze is nog ruim op tijd. Maar, geeft ze aan, zo gaat het altijd; ze zal het me nogmaals (?) uitleggen; pas als je komt afpassen staan de schoenen klaar dus ze begrijpt mij dan ook niet. Overigens ben ik natuurlijk helemaal klaar met deze winkel en gang van zaken dus ook meteen gemeld dat ik mijn jurk niet bij hen laat vermaken; dit vindt ze jammer en stelt nu voor om de schoenen zodra ze de mogelijkheid heeft naar me op te sturen.. Bleghh

ro
door ron503 - Apr 11, 2019 om 18:05
1229 Antwoorden / 0 Vragen

U had wel een keuze, de schoenen niet afnemen en daarvoor in de plaats voor het bedrag van de schoenen sieraden o.i.d. uit te zoeken of toch de schoenen af te nemen. Zolang u geen keuze heeft maakt worden de schoenen ook niet besteld want het blijft dan onduidelijk wat precies wil.

diumenge
door diumenge Apr 11, 2019 om 18:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De bestelling was al de deur uit.

Mi
door MirandaHuijbers Apr 12, 2019 om 13:49
Antwoorden / 1 Vragen

U leest inderdaad niet goed, ik kon niet onder mijn schoenen uit omdat deze al besteld waren. Inmiddels al 3x contact gehad over wanneer ik mijn schoenen zou kunnen komen ophalen, daar gaat het mis.. en heb ik helaas dus allang betaald maar nog niets mogen ontvangen/ophalen

Topantwoord

wimmi20
door wimmi20 - Apr 12, 2019 om 14:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beroep je op wanprestatie.
Dat is een wettelijke grond om je geld terug te vorderen.

Topantwoord

mo
door mof - Apr 12, 2019 om 16:25
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Ondertussen mag je voor de schoentjes gewoon je geld terug eisen. En als het niet los kan van de vruidsjurk, dan ook nog eens van de bruidsjurk.

edrick3
door edrick3 - May 1, 2019 om 13:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

TS schrijft:

Mi
door MirandaHuijbers 1 mei 2019 om 13:16
Antwoorden / 1 Vragen

Nou, in gesprek gegaan (en een brief) gestuurd. Mevrouw beroept zich nu ineens op dat ze wettelijk gezien pas een week voor de bruiloft hóeft te leveren, dus ze is nog ruim op tijd. Maar, geeft ze aan, zo gaat het altijd; ze zal het me nogmaals (?) uitleggen; pas als je komt afpassen staan de schoenen klaar dus ze begrijpt mij dan ook niet. Overigens ben ik natuurlijk helemaal klaar met deze winkel en gang van zaken dus ook meteen gemeld dat ik mijn jurk niet bij hen laat vermaken; dit vindt ze jammer en stelt nu voor om de schoenen zodra ze de mogelijkheid heeft naar me op te sturen.. Bleghh