Li
door Linda_kl63 Jun 26, 2019 om 12:46
Geldzaken & recht

BSO alleen 52 weken contract, mag dat?

Hallo,

onze school gaat per september over op een andere BSO. Nu hebben we een 40 weken contact. De nieuwe BSO biedt allleen 52 weken contracten aan. Wij hebben in de zomervakantie tot op heden geen extra opvang nodig. Mag dit zomaar?
Ook hebben we nu opvang tot 17.30 uur. Straks met de nieuwe opvangen moet het tot 18.30 uur. Terwijl we dat ook niet nodig hebben.  In ons geval is dat op jaarbasis 80 uur meer waar we voor betalen. We krijgen wel kinderopvangtoeslag, maar het kan toch niet de bedoeling zijn dat als iedereen meer uren opgeeft dan afneemt daar dan meer opvangtoeslag voor krijgt..
Zonnige groet, Linda

4172 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 26, 2019 om 13:00
16828 Antwoorden / 202 Vragen

Ja. Dat mag. Kijk of er een andere aanbieder is met voor u gunstiger voorwaarden.

Een jaarovereenkomst is niet onlogisch m.b.t. het hebben ban voldoende en gekwalificeerd personeel met langere contracten.

costnix
door costnix - Jun 26, 2019 om 13:06
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ze mogen u dit aanbieden. U mag het aanbod aannemen of weigeren en een andere BSO gaan zoeken.

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2019 om 13:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Met een dergelijk contract kunnen ze het personeel ook betere contracten aanbieden.

jo
door jorisw - Jun 27, 2019 om 19:22
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een BSO maakt niet voor iedere individuele klant een apart "product". Ze hebben nu iets gemaakt dat het voor jou niet is, maar wellicht voor de andere ouders wel beter is. 40 weken zoals je nu hebt lijkt me afwijkend (je zou dan 12 weken niet werken, dus 60 vakantiedagen per jaar hebben....). Dus gewoon op zoek naar een BSO die beter aansluit bij jouw wensen. Net zoals je bij andere producten ook doet.

aurora1
door aurora1 - Jun 27, 2019 om 22:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk mag dat, net zoals u een andere BSO mag zoeken, eveneens met natuurlijk de ontvangen toeslag.

Ka
door Kassagebruiker - Jun 28, 2019 om 13:22
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als u ergens wat koopt (zorg of artikelen of diensten) heeft de verkoper de voorwaarden, niet u. Het zou wat moois zijn dat de klant bepaald wat er in een bedrijf gebeurd.

Li
door Linda_kl63 Jun 28, 2019 om 18:45
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben het niet helemaal met u eens.
Ik ben werkzaam in de zorg. Als wij nou eens als ‘bedrijf’ dingen in rekening brengen die we niet uitvoeren. U hoeft er ‘niet’  voor te betalen omdat het in de basis verzekering zit of omdat u aanvullend bent verzekerd. Dan moet de belastingbetaler, wij allemaal dus, daar extra voor betalen. Met 40 wkn heb ik 33 uur per maand opvang nodig. Met hun contract wordt er 52 uur per maand gerekend. Netto maakt het niks uit. Ik krijg dus meer kinderopvangtoeslag. En wij, de belastingbetaler, draaien daar dus voor op. Ik krijg straks ongeveer 200 euro per maand meer belastinggeld. Als 100.000 gezinnen hetzelfde hebben. Reken maar eens uit hoeveel belastinggeld er wordt weggeven voor iets wat je zelf niet gebruikt.

Ka
door Kassagebruiker Jun 28, 2019 om 18:48
683 Antwoorden / 5 Vragen

Linda@, U kunt ook besluiten om geen BSO te gebuiken en of opvang in de buurt/via familie/buren oid te regelen, of gewoon zelf thuis zijn .........

aurora1
door aurora1 Jun 29, 2019 om 18:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Volledig mee eens. Dat kon en deed men vroeger ook. Ik heb er nl ook niet om gevraagd om mee te betalen aan de opvang van anderman’s kinderen (en hun 2e auto....). Dus geen toeslagen aannemen en aanvragen als dat belastinggeld “zo dwars zit”. Als 100.000 gezinnen dat nu eens zouden doen, dan is er straks ook nog - hoera - een belastingverlaging.... Gewoon zelf verantwoording nemen voor de eigen keuzes en niet klagen over wat je toch maar krijgt dankzij anderen.

va
door vanlotjegetikt Jun 30, 2019 om 09:54
809 Antwoorden / Vragen

Linda KL63. U snapt blijkbaar het begrip verzekeren en dan in de breedste zin van het wordt niet.

ha
door harrybre - Jun 28, 2019 om 14:19
240 Antwoorden / Vragen

Mijn eerste vraag zou zijn: wat kosten die 40 weken in totaal en nu het 52-weken totaal ?
En IK zou liever een BSO hebben met VAST personeel, die net als uw salaris ook over 52w/jr gaat, dan een, waar ik maar moet avonturen, wat de personeelsinvulling daar wordt.

tijger1
door tijger1 - Jun 28, 2019 om 19:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, leuk zo’n 40 weken contract. Hebt u dat bij uw baas ook? Twaalf weken per jaar niet werken, maar steeds ontslagen worden, en uiteraard geen doorbetaalde vakantie.

Of gaat u met uw kinderen 12 weken per jaar op vakantie?

Nu kunnen daar tenminste normale banen van gemaakt worden.