Ro
door Ronaldbetuwe Oct 23, 2018 om 20:24
Geldzaken & recht

Btw tarief stratenmakers

Hallo ik heb een offerte van een stratenmaker deze rekent 21% btw klopt dat ?  of valt het bestraten van mijn oprit onder de 6%btw?
zelf dacht ik 6% btw.

wie kan mij een antwoord geven

mvg R.N

8416 3 Rapporteer

sira
door sira - Oct 23, 2018 om 20:36
2331 Antwoorden / 24 Vragen

Bestraten heeft altijd onder het 21% btw-tarief gevallen.

Het 6% tarief op de arbeid van bestraten is een tijdelijke regeling (btw-verlaging) geweest (ergens begin 2015).

marita5
door marita5 - Oct 23, 2018 om 20:48
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ronaldbetuwe ,

Btw-tarief arbeidskosten stratenmaker

De btw-verlaging van 21% naar 6% is niet meer van toepassing. Vanaf 1 maart 2013 mocht alles op het perceel, inclusief tuin, van uw woning tegen 6% btw onder handen worden genomen door de stratenmaker. Het verlaagde btw-tarief gold voor arbeidskosten verbonden aan het vernieuwen van ( sier) bestrating De btw-verlaging was verlengd tot 1 juli 2015, helaas is deze regeling niet meer van toepassing. Toch hoeft het inhuren van een stratenmaker niet duur te zijn.

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.offerteadviseur.nl/categorie/tuin/stratenmaker/

edrick3
door edrick3 - Oct 23, 2018 om 20:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ik heb een offerte van een stratenmaker deze rekent 21% btw klopt dat ?

Ja.
Ter info: https://www.kosten-stratenmaker.nl/