we
door weethet Apr 20, 2018 om 13:48
Geldzaken & recht

Business Collect

Heden gebeld door Business Collect als zou ik nog een openstaande rekening hebben van € 160,00 bij een of ander bedrijf, daterend van eind 2016(hotel- en cosmeticabonnnen). Zoiets staat me vaag bij maar niet voor dat bedrag, hooguit € 20,00. Vervolgens sturen ze ter bevestiging van het telefoongesprek een mail dat het een laatste mogelijkheid is om per direct het bedrag te betalen. Sowieso is het bedrag twijfelachtig, los van het feit dat er géén betalingsherinneringen zijn verstuurd en het hele dossier onbekend bij mij is. Bovendien zou ik het telefoongesprek van eind 2016 te horen krijgen, hetgeen niet het geval is geweest. Dit heb ik ze ook zo gemeld, en ook dat ik betwijfel of het wel zuivere koek is van hun kant en dat ze eerst maar de stukken moeten overleggen.
De zoveelste kwalijke praktijk van dit kantoor??

2025 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Apr 20, 2018 om 13:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja.

De zoveelste kwalijke praktijk van dit kantoor??

tijger1
door tijger1 - Apr 20, 2018 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

“De zoveelste kwalijke praktijk van dit kantoor?”

Hoezo, bent u met ze bekend dan?

we
door weethet Apr 20, 2018 om 21:30
107 Antwoorden / 2 Vragen

Zie alle klachten over dit kantoor.

tijger1
door tijger1 Apr 20, 2018 om 21:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, en wat dan nog?

we
door weethet Apr 21, 2018 om 16:25
107 Antwoorden / 2 Vragen

Tijger1 : je reactie is wel vreemd; ben jij soms het bureau?

tijger1
door tijger1 Apr 21, 2018 om 18:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uiteraard ben ik dat bureau. :-)) Het barst op het internet van de verhalen over die club. En elke keer wordt er weer een topic over geopend. U had ook de andere kunnen lezen.

hansje klein
door hansje klein - Apr 20, 2018 om 14:21
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ze hebben de laatste dagen meerdere klachten op Klachtenkompas.nl gekregen  >HIER<

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/business-collect/details?companyId=d07aa485-a5b5-43be-ba1c-7f66c24eaad2

ne
door neodutchio - Apr 20, 2018 om 14:33
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wie gaat er winnen dit jaar in aantal topics, de seniorenpas, of Business Collect? Waarom kunnen mensen niet zelf een vraag opzoeken hier.

marita5
door marita5 Apr 20, 2018 om 14:43
11507 Antwoorden / 15 Vragen

 Waarom kunnen mensen niet zelf een vraag opzoeken hier. Omdat het vraag en beantwoord is .

ne
door neodutchio Apr 20, 2018 om 14:48
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Als ik een vraag wil stellen doe je dat in het scherm van stel je vraag. Op dat moment komen alle topics al naar voren toe waar de zoekvraag in voor komt.

marita5
door marita5 Apr 20, 2018 om 15:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is juist , maar u bent niet verplicht om te reageren . Ik draai er mijn hand niet voor om .

ne
door neodutchio Apr 20, 2018 om 21:39
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien is dat wel de oplossing, niet meer reageren op vragen die meer dan 5 keer gestelt zijn. Een cd speler kan je op repeat zetten, het forum niet.

edrick3
door edrick3 - Apr 20, 2018 om 15:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit: onderstaande geeft weer eens : niet gevonden.
Klik op Zoek een vraag en typ 'business collect' in. Dan verschijnt er leesvoer.

Lees eens  hier: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Alle%20vragen/business%20collect

marita5
door marita5 Apr 20, 2018 om 15:03
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@edrick3 , u weet toch dat deze link niet meer werkt ., dit is al een probleem van vorig jaar .

edrick3
door edrick3 Apr 20, 2018 om 15:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@marita5: ach ja; deze fijne site ...... ;-)
OT: kon niet inloggen. Cookieprobleem. (Nog) geen reactie van redactie, maar blijkbaar is er iets met de trackers (o.a. Gigya) veranderd. Kwam er achter dat Ghostery nu de boel blokkeert. Dat dus maar opgeheven. Nu zijn er opeens meer trackers dan eerst. Blijft een rommeltje.

marita5
door marita5 Apr 20, 2018 om 15:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

OT , dit had ik vanmorgen ,kon ook niet inloggen , kreeg scherm niet te zien . Bij mij was de oplossing . Ghostery installeren dan de eerste pagina inloggen niks blokkeren . Dan klikt u op inloggen , als u dan bent ingelogd klikt u op Ghostery instellingen , blokkeer alles behalve Giga .Ik kan Ghostery niet installeren bij Google Chrome , krijg een foutmelding . Daar heb ik U Block origin en Privacy Badger geïnstalleerd

we
door weethet - Apr 21, 2018 om 16:21
107 Antwoorden / 2 Vragen

Net nog een check gedaan i.v.m. het door Business Collect opgegeven bankrekeningnummer omdat ik het niet vertrouwde. Het blijkt een wel bestaande rekening te zijn maar dan in Litouwen. Als Business Collect een betrouwbaar bureau zou zijn, waarom dan een rekeing in Litouwen?? Dat geeft toch te denken ....

edrick3
door edrick3 Apr 21, 2018 om 16:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat geeft toch te denken ...
Inderdaad. ;-)

diumenge
door diumenge Apr 21, 2018 om 16:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat valt reuze mee, een rekening in Litouwen is dan ook het laatste waar ik mij druk om zou maken. Litouwen is gewoon een SEPA-land, vermoedelijk is zakelijk bankieren daar simpelweg goedkoper dan hier.

we
door weethet Apr 21, 2018 om 18:21
107 Antwoorden / 2 Vragen

Waarom zou een Nederlands incassobureau daar een rekening hebben?
Is niet gebruikelijk in dat wereldje, hoor!

ne
door neodutchio Apr 21, 2018 om 18:42
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kocht laatst iets in Amerika en het geld moest gestort worden op een rekening van de Deutsche Bank. Niets vreemds aan.

tijger1
door tijger1 Apr 21, 2018 om 18:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het doet er toch helemaal niet toe waar ze een bankrekening hebben? Als u daar niets gekocht hebt, houdt het gewoon op. Hoeft men echt niet verder te onderzoeken.

diumenge
door diumenge Apr 21, 2018 om 19:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@Weethet, je bent kennelijk erg bekend met dat wereldje?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2018 om 00:21
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Ach ja, al weer een poging om geld van iemand los te peuteren. Zie de al gegeven 'referenties'. Heeft u de e-mail nog? Zend die dan door naar
valse-email@fraudehelpdesk.nl

Vl
door Vlotjebakkertje1980! - Apr 29, 2018 om 19:40
1 Antwoorden / Vragen

Goedeavond,

Ik herken het verhaal hierboven.
Ik heb in 2016 een telefoongesprek gehad met lekkerweg.nl om voor een leuk prijsje eventjes weg te kunnen.Lekkerweg.nl heeft toen per post alles opgestuurd met de nadruk als ik er geen gebruik van wil maken dat ik binnen 2 weken de papieren terug moet sturen.
Ik kan me vaag nog wel wat herinneren. Blijkbaar heb ik niks terug gestuurd en 2 weken geleden April 2018 een telefoontje van Business Collect gekregen dat ik nog 160 euro moet betalen. Hun hebben mij het telefoongesprek terug laten luisteren van toen. Kon het niet goed verstaan want er was een ruis in het bandje. Hoorde wel mijn stem maar vond het erg raar. Zo wie zo heb ik nooit na 2016 van lekkerweg.nl  nog iets gehoord. geen herinnering tot betalen ect.
Via de mail van Business Collect ook een mail ontvangen tot laatste keer betalen.

Wat moet ik nu doen? Ik weet 100% dat ik nooit iets getekend hebt.
Zou graag advies willen.

tijger1
door tijger1 Apr 29, 2018 om 22:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lees de reacties boven  u.

Voortaan zulke telefoontjes direct afkappen en geen gegevens verstrekken. Hoe moeilijk kan dat zijn? Dan hebt u dat gezeur niet.

panter22
door panter22 Apr 30, 2018 om 08:51
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk op de site van Radar voor voorbeeldbrieven (link van Marita5)
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/geen-overeenkomst-geen-schuld/ Kijk ook op: https://www.consuwijzer.nl/huis-tuin/werkzaamheden/mondelinge-overeenkomst

marita5
door marita5 Apr 30, 2018 om 09:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@vlotjebakkertje1980 , een voicelog kunt u opvragen , zie hier

Kan ik het opgenomen gesprek opvragen of beluisteren?

Ja, u kunt de voicelog opvragen of beluisteren. Weigert de ondernemer u de voicelog te geven of de opname te laten beluisteren? Kijk dan op de website van de Autoriteit Persoonsgegevens voor meer informatie over de privacyregels en de mogelijkheden die u hebt richting de ondernemer.

Ten tweede , moet Business Collect schriftelijk bewijzen dat u een overeenkomst bent aangegaan met lekkerweg.nl .

Lees ook dit ,

https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/voorbeelden-van-oplichting/oplichters-aan-de-lijn/lijst-van-televerkopers-en

Laat u ook niet bang maken of onder druk zetten , een incassobureau kan niks doen .

Dreigende toon

Incassobrieven kunnen zeer dreigend van toon zijn. Weet dat dit in veel gevallen bluf is. Een incassobureau kan niet zomaar dagvaarden. Is de dagvaarding per brief of per mail binnengekomen? Dan is dit geen dagvaarding. Een dagvaarding kan enkel afgegeven worden door een deurwaarder, die in persoon langskomt.

Hetzelfde geldt voor beslaglegging. Een incassobureau kan nooit beslag leggen. Voor beslaglegging moet een rechter toestemming geven. Dit gebeurt wederom via een deurwaarder. Een incassobureau kan hoogstens aangeven dat ze deurwaarder gaan inschakelen.

we
door weethet May 1, 2018 om 10:09
107 Antwoorden / 2 Vragen

NIET betalen. ze doen niets meld het ook bij de fraude helpdeks .LET OP DIT IS GEEN  gerechtsdeurwaarder en ze kunnen zelf niets doen.  Procederen kost ze 450 euro...!