ro
door robro24 Apr 16, 2018 om 11:10
Geldzaken & recht

Business Collect incasso van Happy Numbers (loterij)

Ik ben vandaag 16/04 gebeld door Business Collect omdat er nog een bedrag van 595 euro open zou staan.
Gevraagd waar dit van was en toen gaven zijn aan dat ik een abonnement bij Happy Numbers had lopen. (Klopte ook maar gelijk binnen 1 dag opgezegd omdat Happy Numbers oplichters zijn en ik dit nog niet wist toen ik door Happy Numbers werd benaderd). Happy Numbers gaf geen gehoor op mijn uitschrijving maar na 5 dagen heb ik van hen een e-mail gekregen van uitschrijving (gelukkig bewijs).
Business collect liet mij een bandje horen waarop ik te horen was, heel kort omdat ik het me weer herinnerde. Ook aangegeven dat ik nooit meer informatie van hen heb ontvangen en ook geen loten heb ontvangen of iets anders per mail of post.
Business collect gaf aan dat mijn bank, Happy Numbers blokkeerde waardoor er niet kon worden afgeschreven, dit klopt niet want ik heb Happy Numbers nooit geblokkeerd omdat ik geen rekeningno. van hen had. Ook gaf de incassant aan dat hij mij vandaag nog een aanbieding kon doen als ik het vandaag betaalde, namelijk 505 euro ipv 595 euro en dat het dossier kon worden afgehandeld en mijn abonnement gestopt zou worden bij Happy Numbers (en ook dat ik dit zelf elke maand kon doen, nogmaals aangegeven dat ik dat allang had gedaan).
Er is nooit door Happy Numbers iets van mijn rekeningsno. afgeschreven en ik heb een bewijs van afmelding van hen ontvangen.
Als ik vandaag niet betaal werd het bedrag verhoogd en zou het naar de rechter worden gestuurd. Hij dreigde ook dat er beslag op mijn inboedel zou worden gedaan en dat mijn inkomsten zouden worden geblokkeerd en als ik het goed begreep naar hen toe zou gaan om de rekening van 595 alsnog te betalen.
Ik vind het maar een raar verhaal en daarnaast gaf hij aan dat er in augustus ook ook een rekening is verstuurd (nooit gekregen niet via de post en ook niet per mail). In 2016 heb ik van Happy Numbers het aanbod gekregen en dus aangegaan maar met 1 dag opgezegd! Vreemd dat Business Collect ander half jaar later pas belt dat er nog een bedrag open staat.
Ik ben niet van plan het bedrag te gaan betalen aangezien er in de mail ook niet in staat waarvoor het is en ik heb daarnaast bewijs dat er nooit iets is afschreven en dat ik mij heb afgemeld van Happy Numbers.
Wat raden jullie aan om te doen?

4653 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 16, 2018 om 11:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat raden jullie aan om te doen?

Onder geen voorwaarde betalen. Er kan geen beslag op uw inboedel worden gelegd en ook uw inkomsten kunnen niet worden geblokkeerd. Allemaal loze dreigementen.

U kunt contact opnemen met Consuwijzer, kijk op Google, en daar een klacht indienen over deze club. Hoe meer klachten er binnenkomen, hoe eerder die louche activiteiten gestopt worden.

EEN advies, in het vervolg dergelijke telefoontjes direct beëindigen, niet op ingaan geen gegevens verstrekken. Dan hebt u dit gezeur niet.

ro
door robro24 Apr 17, 2018 om 08:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor je snelle reactie Tijger1!
Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer en zij attendeerde mij erop dat Happy Numbers een illegale loterij is ;). Gelukkig was ik zo verstandig om geen cent te betalen maar er zijn altijd mensen die hier door geraakt worden :/

tijger1
door tijger1 Apr 17, 2018 om 09:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Heel verstandig.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 16, 2018 om 11:34
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Naar alle waarschijnlijkheid heeft Happy Numbers erop gerekend dat u de mail na 1,5 jaar niet meer in uw bezit hebt zodat u gemakkelijker geïntimideerd kon worden. Mooi niet dus.

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2018 om 12:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
sjjoppy
door sjjoppy Apr 16, 2018 om 12:37
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Ojee Pagina niet gevonden.

edrick3
door edrick3 Apr 16, 2018 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Chips. ;-)

edrick3
door edrick3 - Apr 16, 2018 om 12:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit. Nieuwe poging werkt ook niet. Zal wel weer een foutje van de site zijn.

Advies aan TS: Klik op 'Zoek een vraag' en typ 'Business collection' in.

panter22
door panter22 - Apr 16, 2018 om 13:17
6599 Antwoorden / Vragen

Je hoeft niets te doen. Je hebt toch bewijs van opzegging en de email van happy numbers.
Even een paar keer uitprinten, dan raak het bericht niet kwijt.
Behalve als je bericht krijgt dat je zaak voor de rechter komt. Dan moet je het niet laten lopen, maar naar de rechter gaan met je bewijsstukken.
Doe je dat niet, dan wordt je bij verstek veroordeeld en moet je wel het bedrag betalen, verhoogd met de kosten voor de rechtzaak.

co
door count2018 - Apr 16, 2018 om 16:45
1 Antwoorden / Vragen

Ook ik werd vandaag gebeld, of ik even binnen een uur wilde betalen.
Gelukkig had ik nog het afmeldingsmailtje van happy numbers dus de zaak is gesloten.

Nu ik hier zie dat er meerdere mensen worden gebeld, lijkt mij dit geen zuivere koffie.

ro
door robro24 Apr 17, 2018 om 08:42
1 Antwoorden / 1 Vragen

Happy Numbers is een illegale loterij.  Ik heb een klacht ingediend bij Consuwijzer en zij attenderen mij erop.
Nummer van Business Collect geblokkeerd.

marita567
door marita567 - Apr 16, 2018 om 17:19
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Robro24 ,

Volledig negeren en vooral niet betalen .
Domeinnaam Happy-Numbers.com staat te koop , klik op de rode regel .

https://www.scamadviser.com/check-website/happy-numbers.com

ro
door robro24 Apr 17, 2018 om 08:43
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Marita567,
Ik heb alles genegeerd het is alleen even schrikken als je zn telefoontje krijgt. Happy Numbers is een illegale praktijk vertelde Consuwijzer mij ;).
Nummer van Business Collect heb ik geblokkeer.

marita567
door marita567 Apr 17, 2018 om 12:23
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@Robro24 , goed dat u alles heeft genegeerd en het nummer geblokkeerd . Ze proberen gewoon. Vooral als de site te koop staat .

AD
door ADWZ - Apr 17, 2018 om 09:03
1 Antwoorden / Vragen

Ik hoef niet veel hierover te vertellen, mijn verhaal is hetzelfde als vele andere verhalen op het internet over Happy numbers, alleen werd ik eerst gebeld door incasso bureau Pay-Care, na vragen om bewijs heb ik 2 weken niks meer gehoord en toen kreeg ik telefoon van Business Collect. Die waren iets dreigender aan de telefoon en lieten ook het bandje horen en hebben de overeenkomst gestuurd die ik zou hebben getekend. Ik ga niet betalen.

Ik wou idereen alleen even wijzen op een nieuwsbericht uit Belgie van gister: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180416_03465280

Zowel Business Collect en Pay-care staan op de grijze lijst van het FOD in Belgie:https://economie.fgov.be/nl/themas/consumentenbescherming/consumentenbedrog/voorbeelden-van-oplichting/oplichters-aan-de-lijn/lijst-van-televerkopers-en

tijger1
door tijger1 Apr 17, 2018 om 09:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dien een klacht in bij Consuwijzer, dat helpt die club te stoppen.

marita567
door marita567 Apr 17, 2018 om 12:24
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@adwaz , niet betalen , bandje is niet geldig . , kunt u altijd opvragen .