ch
door chaletvlinder Sep 12, 2019 om 09:22
Geldzaken & recht

Cadeaubo

Mijn kunstculuurcadeaukaarten blijken een half jaar verlopen.
De waarde is €75,00, kan dat zomaar, geld weg.

7861 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 12, 2019 om 09:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zal ongetwijfeld op de kaarten vermeld staan. Zonde dat u ze niet eerder besteed hebt.

ch
door chaletvlinder Sep 12, 2019 om 10:50
4 Antwoorden / 3 Vragen

Echt zonde, omstandigheden maakten dat het té lang in de la is gebleven. Een jaar geldigheid is wel heel kort.

jo
door jorisw Sep 12, 2019 om 14:30
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Een jaar om iets te gaan doen lijkt me toch behoorlijk lang. 52 weekenden. Als het in een jaar niet lukt, lukt het in 2 of 3 jaar ook niet.

fa
door fairman Sep 13, 2019 om 13:03
22 Antwoorden / 3 Vragen

Die Tijger  =   Als hij maar even in beeld kan komen.
  Reageer svp alleen als u een vraag wilt/kunt BEANTWOORDEN

marita5
door marita5 - Sep 12, 2019 om 09:31
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ChaletVlinder ,

De waarde is €75,00, kan dat zomaar, geld weg.

Ja , dit had uzelf kunnen controleren . klik op de rode regels .

Hoe lang is het saldo van mijn cadeaukaart geldig?

Kunst & Cultuur Cadeaukaart is één jaar geldig vanaf het moment van uitgifte. Het saldo en de geldigheid van uw cadeaukaart kunnen gecontroleerd worden bij de Saldocheck op deze website.

Hoe kan ik de vervaldatum van mijn cadeaukaart opvragen?

Vul uw 19-cijferige kaartnummer in bij de Saldocheck op deze website om het saldo en de geldigheid van uw Kunst & Cultuur Cadeaukaart op te vragen. Het kaartnummer van uw cadeaukaart vindt u op de achterkant van de pas

https://www.kunstcultuurcadeaukaart.nl/saldocheck

Mijn cadeaukaart is verlopen. Wat nu?

Het saldo van uw Kunst & Cultuur Cadeaukaart is één jaar geldig vanaf het moment van activatie. Een Kunst & Cultuur Cadeaukaart waarvan de geldigheid conform de algemene voorwaarden is verlopen kan niet opnieuw worden geactiveerd.
Om u tegemoet te komen bieden wij u in dit geval een Dagje uit jaarkaart aan ter waarde van €29,95. Met deze kaart kunt u een jaar lang tickets kopen voor leuke uitjes, met kortingen tot wel 50%. U kunt de Dagje uit Jaarkaart aanvragen door ons een e-mail te sturen via info@kunstcultuurcadeaukaart.nl of door het contactformulier in te vullen. Vermeld hierbij altijd het kaartnummer van uw verlopen cadeaukaart.

De voorwaarden Art 5

5.         Geldigheid van de Cadeaukaart

5.1       De Cadeaukaart is niet opnieuw oplaadbaar. Nadat het volledige Tegoed is besteed, dan wel nadat het overgebleven Saldo op de Cadeaukaart is komen te vervallen overeenkomstig artikel 5.2 van deze Algemene Voorwaarden, is de Cadeaukaart niet meer bruikbaar als betaalmiddel.

5.2       Het Tegoed en/of Saldo van de Cadeaukaart is, tenzij anders vermeld, door de Koper en/of Gebruiker te gebruiken gedurende één jaar na de datum van aanschaf van de Cadeaukaart door de Koper, daarbij inbegrepen de dag van aanschaf zelf. Na deze periode vervalt de geldigheid van de Cadeaukaart en het daarop aanwezige Saldo aan NKCC BV. Het op de Cadeaukaart aanwezige Saldo wordt niet aan de Koper en/of Gebruiker gerestitueerd en de Koper en/of Gebruiker kan op geen enkele manier meer aanspraak maken op het overgebleven Saldo op de Cadeaukaart.

https://www.kunstcultuurcadeaukaart.nl/algemene-voorwaarden

Lees ook hier ,  .

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-niet-tevreden/tegoedbon-of-cadeaubon

ch
door chaletvlinder Sep 12, 2019 om 10:51
4 Antwoorden / 3 Vragen

Het is gewoon jammer, geld in rook opgegaan.

marita5
door marita5 Sep 12, 2019 om 11:11
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ja is inderdaad jammer .

ne
door neodutchio - Sep 12, 2019 om 09:46
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Hoevaak komen deze vragen nog voorbij? Kunnen mensen zelf niet nakijken hoe lang iets geldig? Of zijn de mensen zo verwend dat ze een kado aan de kant leggen en er niets mee gaan doen. Zie het al helemaal voor mij. Kijk eens jarige, een fles bijzonder bier. Hup, de kast in en na 3 jaar door de gootsteen. Kijk eens neefje van 8, een doos Lego. Het neefje van ondertussen 25, nog steeds de Lego niet in elkaar gezet?
Namens de gever graag gedaan voor het kado. Met liefde uitgezocht, maar schijnbaar niet wat u wenste.

Donuts
door Donuts Sep 12, 2019 om 09:56
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Hoe vaak komen jouw flutantwoorden nog voorbij?

ne
door neodutchio Sep 12, 2019 om 10:02
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Wat voor u flut is hoeft voor een ander niet zo te zijn. Net zo goed dat niet iedereen hetzelfde eten lekker vindt en dat wij niet allemaal in dezelfde auto met dezelfde caravan naar dezelfde camping in Frankrijk gaan in dezelfde periode in de zomer.
U hebt uw mening en ik de mijne. En gelukkig hoeft dat niet dezelfde te zijn.

jo
door jorisw Sep 12, 2019 om 14:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zie eigenlijk niet in waarom dit een flutantwoord is? Of moeten we meehuilen bij dit soort vragers, van "o wat zijn al die bedrijven toch een boeven". Is het dan wel goed?

Donuts
door Donuts Sep 12, 2019 om 14:45
1203 Antwoorden / 2 Vragen

@jorisw: als u dat niet in ziet, kunt u waarschijnlijk niet lezen. Gegroet.

ne
door neodutchio Sep 12, 2019 om 15:26
5129 Antwoorden / 12 Vragen

@graspollen, die opmerking maakt u vaker, maar nooit geeft u onderbouwingen voor die uitspraak. Een reactie daarop heeft u eerder al kunnen lezen van mij. En als uitleg naar u toe, als ik in een dergelijke situatie zou komen zou ik eerst op internet kijken wat de afspraken zijn omtrent de geldigheidsduur, mijzelf dan voor de kop slaan en daarna zoeken of er regelgeving is. Een simpele zoekvraag levert enorm veel dezelfde topics op.

we
door weethet Sep 13, 2019 om 15:52
107 Antwoorden / 2 Vragen

top

edrick3
door edrick3 - Sep 12, 2019 om 10:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ja, dat kan 'zomaar'.
Dan heb je er dus al zo'n 1 1/2 jaar niet naar omgekeken.
Zonde geld, hoor.
Een volgende keer als je zoiets krijgt even naar de geldigheid/voorwaarden kijken.

ch
door chaletvlinder Sep 12, 2019 om 10:53
4 Antwoorden / 3 Vragen

Klopt, 1,5 jaar voorbij gevlogen en ik hoef niet uit te leggen waarom.

Ka
door Kassagebruiker - Sep 12, 2019 om 10:49
683 Antwoorden / 5 Vragen

Mijn kunstculuurcadeaukaarten blijken een half jaar verlopen.
De waarde is €75,00, kan dat zomaar, geld weg.

Ja, dat kan "zomaar". Op elke kadobon is de optie aanwezig om te checken tot wanneer deze geldig is, via internet.

Al mijn vrienden en kennissen weten dat ik geen kadobonnen geef of wil krijgen. Ik accepteer ze ook niet als iemand mij zo'n ding geeft en geef hem beleefd maar direct weer terug. Overigens, verkoper van de kadobon is de gever dankbaar. En zelfs biljetten van de Nederlandsche Bank hebben een beperkte geldigheid (zij het een heel erg lange).

tijger1
door tijger1 Sep 12, 2019 om 11:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als ze verlopen zijn, kan je ze nog 30 jaar onruilen voor geldige.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 12, 2019 om 11:25
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, het kan niet zomaar. Het staat in de voorwaarden gemeld en dus kan het helaas het geval zijn.

Ge
door GerardVl - Sep 12, 2019 om 22:42
14 Antwoorden / Vragen

Meestal staat dat idd op de kaart aangegeven, tot wanneer deze geldig is.
Ik heb het zelf jaren geleden ook gehad met de Restaurantbon. Alleen bleek toen dat (naast dat ik te laat was met inleveren) het bedrijf ook nog eens failliet:(( Ben bang dat het "helaas pindakaas" is)

aurora1
door aurora1 - Sep 12, 2019 om 22:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dus u vond het maar een cadeau van niks dat u het zo lang heeft laten liggen?
Inderdaad zonde, vooral voor de goede gever.
Het zal in de voorwaarden staan.

ed in den bosch
door ed in den bosch - Sep 13, 2019 om 11:54
5 Antwoorden / 1 Vragen

Sommige antwoorden zijn duidelijk maar soms nogal kortzichtig of kort door de bocht. Ikzelf ben zelf ook al eens slachtoffer geweest en voor €50,- de mist ingegaan na 1 jaar en 3 maanden. Wie van de reagerende cadeaubon ontvangers gaat de volgende dag al naar de winkel om deze te verzilveren. 1 Op 100 is nog veel ben ik bang. Even in de la en ja daar begint het al. Vergeten! Cadeaubonnen zijn vaak specifiek en niet overal inwisselbaar. Ook de tijdslimiet  vooor besteding is niet eenduidig. Daar komt bij als je als oudere niet de mogelikheid, vaardigheid of kennis bezit om dit op de PC of aanverwante apparatuur te verrifieeren, ben je al snel aan de tegoedbonnenmaffia overgeleverd.  Ook heeft iedere aanbieder en eigen regeling, dat zou anders moeten. Ik heb nu nog een cadeaukaart van Bol.com. Ik weet niet wat ik moet bestellen. Moet ik dan maar b.v. een CD of boek aanschaffen waar ik niet op zit te wachten alleen om hem niet te laten verlopen? Een duidelijke, daar gaan we weer, regelgeving misschien?

tijger1
door tijger1 Sep 13, 2019 om 13:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U bent geen slachtoffer. Gewoon meteen besteden. En u kunt op de PC, want u zit hier ook op internet.

ne
door neodutchio Sep 13, 2019 om 13:18
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U bent hooguit slachtoffer van uw eigen geheugen of van uw vriendenkring. De schuld ligt niet bij de verkoper van de bon dat u deze in een la gelegd heeft of dat u niet weet wat u kon kopen.

HappyHenny
door HappyHenny - Sep 13, 2019 om 12:47
199 Antwoorden / 73 Vragen

Beetje dom van jezelf. Want het mag heel vervelend voor je zijn: er zijn de laatste jaren wel héél duidelijke spelregels t.a.v. de (on-)geldigheid van cadeaukaarten. En die had je op je kaart en in bv. dit forum kunnen ZIEN. Een beetje suf daarom ook dat je in dit forum niet eerst even hebt gekeken op onderwerp voor je deze vraag stelde, want dit is al zó vaak behandeld!

La
door Laelia1955 - Sep 13, 2019 om 15:22
21 Antwoorden / Vragen

Ed Van Den Bosch , u zit met een kaart van bol.com in uw maag. U kunt hem iemand cadeau doen die wél van lezen of films of dvd's houdt. Zonde om dit (waarschijnlijk uit vriendschap) gegeven cadeau te laten verlopen!

sira
door sira Sep 13, 2019 om 17:39
2290 Antwoorden / 24 Vragen

Bol heeft toch echt veel meer dan alleen boeken en dvd's. Ik zou zeggen dat zij keuze genoeg hebben.

audb
door audb - Sep 13, 2019 om 16:00
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Wel als een datum op de kaart staat vermeld maar probeer eens contact op te nemen met de uitgever misschien kan die wat voor u doen.