Cadeaubonnen Bol.com
In oktober 2013 kregen mijn partner en ik, van familie, ebook cadeaubonnen van Bol.com met een gezamenlijke waarde van € 100,00.
Het viel ons direct op dat de bonnen slechts korte tijd gelding waren, de vervaldatum was 1 januari 2014. Dat zou betekenen dat wij binnen ongeveer tweeënhalve maand alle bonnen moesten besteden. Dit vonden wij geen redelijke termijn voor een dergelijk bedrag dus,
heb ik destijds daarom direct telefonisch contact opgenomen en het probleem voorgelegd. De medewerker van de klantenservice van Bol.com verzekerde mij dat het geen probleem was als wij de bonnen na de vervaldatum nog wilden gebruiken, wij hoefden dan slechts telefonisch contact op te nemen en de bon(nen) zouden opnieuw gevalideerd worden. Ik heb nog geverifieerd of dit schriftelijk bevestigd kon worden maar daartoe was geen enkele noodzaak, werd mij verzekerd.
Krap een vierde van de waarde van de cadeaubonnen hebben wij in de periode tussenliggende periode besteed en deze week wilden wij een nieuwe voorraad ebooks voor de naderende winter gaan bestellen. Ik nam wederom telefonisch contact op met de klantenservice en deed mijn verhaal. De medewerkster gaf aan dat ik de codes van de cadeaubonnen het beste per mail aan Bol.com kon sturen omdat het om meerdere codes handelde. Dit heb ik direct gedaan en tot mijn grote verbazing ontving ik een email waarin stond dat eenmaal verlopen cadeaubonnen niet opnieuw gevalideerd konden worden.
Ik heb hier uiteraard op gereageerd en aangegeven dat deze bonnen niet door onoplettendheid zijn verlopen maar dat ik verkeerd ben voorgelicht door Bol.com. Ook hierop kreeg ik per omgaande weer hetzelfde antwoord. Bol.com zegt het vervelend te vinden dat ik verkeerd ben voorgelicht en ze begrijpen dat ik het vervelend vind dat de bonnen verlopen zijn maar ze kunnen verder niets voor mij doen. Dit temeer daar niet te achterhalen wanneer de cadeaubonnen zijn aangeschaft.
Dit laatste schets mijn verbazing nogal omdat de bonnen niet alleen een unieke code, samengesteld uit letters en cijfers, bevat maar ook nog eens een barcode heeft. Mijns inziens zou in de systemen van Bol.com dan toch een verkoopdatum terug te vinden moeten zijn. Dit heb ik in een derde email aan de klantenservice gemeld.
Tevens heb ik aangegeven dat dit soort discussie heel eenvoudig vermeden kan worden door cadeaubonnen van een uitgiftedatum te voorzien.
In dezelfde email heb ik mijn verbijstering uitgesproken over de laconieke houding die Bol.com aanneemt ten aanzien van de grove fouten die hun klantenservice medewerkers begaan en heb ik mijn teleurstelling over de empathieloze bejegening geventileerd.
En ook op deze laatste email kregen wij weer razendsnel een reactie. Nog korter dan de voorgaande; ‘Onze excuses voor de foutieve informatie. Uw bonnen kunnen niet opnieuw gevalideerd worden. Sorry voor het ongemak. Wij gaan er van uit hiermee voldoende geïnformeerd te hebben’.
Al met gaat het om ongeveer € 80,00 dat Bol.com ons afhandig maakt en het enige wat ze daarover te melden hebben is dat ze begrijpen dat wij dat vervelend vinden. Erg kort door de bocht ons inziens. Het lijkt er dan ook op dat het hier sprake is van bewuste misleiding en dat Bol.com op deze manier een hoop geld opstrijkt. Onbegrijpelijk dat zo’n groot bedrijf zich met dit soort praktijken in laat en hiermee z’n naam te grabbel wil gooien.
Ik ben benieuwd naar vergelijkbare ervaring en advies over eventuele verdere stappen.
Los van de reactie van BC. U schrijft: "kregen mijn partner en ik, van familie, ebook cadeaubonnen van Bol.com".
Wanneer heeft de familie deze bonnen aangeschaft? Of was dit een kwestie van doorgeven van de bonnen? De vervaldatum was 1-1-2014, geldigheid 1 jaar, dus deze bonnen zijn aangeschaft begin januari 2013. BC kan er in dàt geval niets aan doen dat U, ze als besteder ervan, een korte termijn heeft gehad.
Er zijn geen verdere stappen.
U schrijft alleen telefonische toezeggingen te hebben gehad. Die kunt u niet bewijzen.
Als het verlengen geen probleem zou zijn, dan had u dat toch meteen kunnen regelen bij het eerste telefoontje?
Het enige dat u nu in handen heeft zijn een aantal verlopen bonnen.
Wat ik niet begrijp is dat de cadeaubonnen maar 2,5 maanden geldig waren. Hoe is dat mogelijk?
Bovendien zie ik op bol.com dat de cadeaubonnen drie jaar geldig zijn. Heeft uw familie stokoude bonnen van zichzelf naar u overgeheveld? Anders kan ik dit echt niet begrijpen. Er mist iets in uw informatie.
Hallo klachtbolcom,
Tja .....
Uit de Voorwaarden (op de site te vinden):
4. De aard, waarde, duur, vervaldatum en/of eventueel toepasselijke overige specifieke gebruiksvoorwaarden vindt u op de Cadeaubonnen/of in de uiting (e-mail) waarin de code is opgenomen. Iedere Cadeaubon is gedurende een bepaalde periode geldig. Na de vervaldatum kan de Cadeaubon niet meer worden gebruikt.
.....De medewerker van de klantenservice van Bol.com verzekerde mij dat het geen probleem was als wij de bonnen na de vervaldatum nog wilden gebruiken, wij hoefden dan slechts telefonisch contact op te nemen en de bon(nen) zouden opnieuw gevalideerd worden. Ik heb nog geverifieerd of dit schriftelijk bevestigd kon worden maar daartoe was geen enkele noodzaak, werd mij verzekerd.
....
Dat is dus in volkomen tegenstelling met de 'regelgeving'
Je had dus op een schriftelijke bevestiging van het toegezegde moeten staan.
Nu heb je geen punt meer.
(Cadeaubonnen lijken me trouwens véél eerder aangeschaft dan oktober 2013)
Met vr.gr.
@klachtbolcom,
Ter aanvulling:
En hetgeen zoekster aangegeven heeft geldt óók voor de e-book bon:
Wil je iemand eens echt goed verrassen? Geef dan de bol.com ebook cadeaubon! Daarmee kiest de ontvanger zelf uit het assortiment Nederlandse en Engelse ebooks bij bol.com. De cadeaubon is minimaal drie jaar geldig en het bedrag kan in één keer of in gedeeltes worden gebruikt, zolang de bon geldig is.
Het lijkt me dus dat de bonnen al een tijdje in een la gelegen hebben.;-)
tl;dr
Mijn ervaring is bij het vooraf toevoegen van bonnen aan jouw account, ze 'n langere geldigheidsdatum krijgen.
Althans dit was een aantal jaar terug het geval, ik bestel zelf niet meer bij Bol.com, iets met waardeloze aftersales.
[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 10 sep 2014, 17:08]tl;dr
Mijn ervaring is bij het vooraf toevoegen van bonnen aan jouw account, ze 'n langere geldigheidsdatum krijgen.
Wat bedoel je hier precies mee?
Heeft u het gesprek toevallig op genomen met een dienst als nemop.nl of tapecall.nl? Zo niet, dan heeft u geen zaak. De tachtig euro zijn verdampt als het gevolg van het verkrijgen van oude bonnen van uw familie en het maanden lang wachten met het doen van aankopen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Opzeggen lidmaatschap FVD
Beste lezers,
Ik ben vorig jaar een lidmaatschap aangegaan bij het FVD, ik heb er niet op gestemd, maar deed het uit sympathie voor diverse standpunten.
Nu was ik in de veronderstelling dat zo'n lidmaatschap vanzelf na 1 jaar stopt. ( niet betalen, geen lid meer)
Ooit iets over gelezen of gehoord, en ik dacht dat dit dus nu zo functioneerde, maar waarschijnlijk heb ik dat dus
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer