Na
door Nantje1965 Aug 5, 2020 om 08:10
Geldzaken & recht
Cadeaukaart Fonq

Voor mijn verjaardag heb ik 2 cadeaukaarten gekregen omdat ik mijn Gordon Ramsay servies wil uitbreiden. Tot mijn grote verbazing kan ik de kaarten niet verzilveren omdat het door een andere leverancier wordt geleverd. Nu zit ik met twee kaarten waar ik eigenlijk niks mee kan.
Echt heel krom dit, FONQ is
toch FONQ ?
Als ik bij BOL iets bestel komt het ook vaak van een andere leverancier en is hetgeen probleem. Ik snap er niks van.

1772 5 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 5, 2020 om 08:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dag Miranda, vervelend dit. Maar uit de links van Sjoppy blijkt duidelijk dat dit hun beleid is. Ben met je eens dat het krom is en niet klantvriendelijk, maar ze communiceren het wel.

gerbera
door gerbera - Aug 5, 2020 om 08:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Nu zit ik met twee kaarten waar ik eigenlijk niks mee kan.
Sommige kaarten zijn nu eenmaal bedrijfs gebonden en kunt u uitsluitend uit hun producten een keuze maken. Een cadeaukaart van b.v. de Hema kunt u ook niet bij Blokker inwisselen.
Bolletje is een heel ander bedrijf nml een platform die bemiddeld in de verkoop van artikelen voor meerdere leveranciers. Dus u kunt wel degelijk wat met de kaarten echter alleen bij Fonq te besteden.

diumenge
door diumenge Aug 5, 2020 om 08:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Kromme vergelijking. Fonq werkt ook met partners en bij die partners kan TS de kaart van Fonq niet besteden terwijl ze wel de webshop/het platform Fonq gebruikt.

Tr
door Trostomaat Aug 5, 2020 om 20:01
239 Antwoorden / Vragen

Klopt Diumenge, van de 4 saladeschalen 'Gordon Ramsay Maze' die op dit moment op de Fonq website staan, worden er 2 geleverd door Fonq zelf, en 2 door een partner: Cookinglife.
De Fonq website functioneert kennelijk ook als een platform. Alleen zijn de Fonq 'giftcards' niet te gebruiken voor aankopen, via het platform, bij een partner.
Zo zijn de spelregels.

gerbera
door gerbera Aug 5, 2020 om 22:03
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Sommige kaarten zijn nu eenmaal bedrijfs gebonden en kunt u uitsluitend uit hun producten een keuze maken.

Tjonge wat is lezen toch moeilijk,
Want dat zal in dit geval zo zijn, anders had Fonq dat niet aangegeven en de schalen gewoon door de ander laten leveren. Fonq is een webwinkel die andere leveranciers onder strikte voorwaarden toe laat gebruik te maken van hun site terwijl Bol zelf heel beperkt producten levert maar voornamelijk met externe partners werkt waarbij alle  cadeaukaarten van Bol gebruikt kunnen worden.

diumenge
door diumenge Aug 5, 2020 om 22:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad Gerbera, lezen is moeilijk. Dat blijkt maar weer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 5, 2020 om 09:42
16825 Antwoorden / 202 Vragen

Helaas, de voorwaarden zijn duidelijk en als aanvulling: ook bij bol.com kunt u een cadeaubon van hen uitsluitend benutten als er sprake is van het bestellen van iets waarvan de leverancier ook via bol.com levert.

Tr
door Trostomaat Aug 5, 2020 om 20:04
239 Antwoorden / Vragen

Niet 'ook'. Bij Fonq kun je namelijk zo'n cadeaubon niet benutten, ook niet als de leverancier via het Fonq-platform levert. De mogelijkheid die Bol.com biedt, biedt Fonq dus niet en dat is precies het probleem van TS.

mo
door mof - Aug 5, 2020 om 10:38
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Als FONQ het bedrijf is waar u de schaal koopt dan kan FONQ de kaart toch zelf verrekenen? Waar FONQ de spullen vandaan haalt is toch niet uw zaak? FONQ moet gewoon zijn eigen kadokaarten weer innemen!

diumenge
door diumenge Aug 5, 2020 om 16:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat zou kunnen, maar dat doen ze niet. Misschien de vraag eerst even goed lezen?

Tr
door Trostomaat Aug 5, 2020 om 20:20
239 Antwoorden / Vragen

Het punt is dat Fonq 'die spullen nergens vandaan haalt'. Dat doet een ander.