Camelot europe
Camelot Europe verhuurt appartementen in onder andere regio Eindhoven. Afgelopen winter heb ik een tijdje gewoond op het TU terrein in het pand La luna van Camelot Europe. Telefonisch is deze organisatie erg slecht bereikbaar. Mocht je iemand te pakken krijgen, dan is het vaak een receptioniste die van niks weet. Inmiddels ben ik daar al een tijdje weg mede door deze reden. In het contract staat vermeld dat de 1000,- borg na 8 weken wordt terug gestort. 8 weken vind ik persoonlijk al erg lang, maar inmiddels zitten we in week 11 en heb ik nog steeds niks ontvangen. Ik heb meerdere keren gebeld en gemaild. Omdat ik niet serieus genomen werd heb ik ook mijn vader meerdere keren laten bellen. Inmiddels vele telefoon gesprekken later weten we dat het niet goed gaat met dit bedrijf. Er zijn verkeerde inschattingsfouten gemaakt betreft de service kosten. Hierdoor laten ze nu iedereen wachten totdat zij weten wat ik zou moeten terug krijgen. Dit kan en mag toch niet gebeuren in een land zoals Nederland? dit is pure oplichting. Er is namelijk contractueel vast gelegd dat ik na 8 weken mijn borg moet terug krijgen. Dat Camelot verkeerde berekeningen heeft gemaakt is niet mijn fout. Inmiddels heb ik veel social media al veel mensen benaderd en ben ik er achter gekomen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Camelot Europe jullie zijn oplichters!!!!
Kassa kunnen jullie samen met mij nog meer gedupeerde vinden? ik heb er al een aantal gevonden. Ik ben een student en kan de 1000,- hard gebruiken!!!!
Als u wilt dat Kassa zoekt, kan mij dat niet voorstellen, moet u contact opnemen met Kassa. Dit is het forum.
En wat wordt u wijzer van meer gedupeerden? Ga bij dat bedrijf langs en haal uw geld op.
Overigens is de term oplichting hier niet van toepassing. Laster en smaad overigens dan wel weer na die uitspraak.
U zegt zelf al dat ze er financieel niet goed voor staan en dat ze orde op zaken moeten stellen. Dus nu is er schijnbaar geen cent te halen. U kunt natuurlijk altijd een incassoburo inschakelen nadat u een nieuw untimatum gesteld hebt, maar als er nu niets is, is er straks ook niets.
Hieronder vindt u een tekst van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld. U kunt er zelf een brief van maken die geschikt is voor uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.
Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.
AANGETEKEND EN PER GEWONE POST
<uw naam>
<adres>
<postcode en woonplaats>
Aan
<naam verhuurder of woningcorporatie>
<adres>
<postcode en plaats>
Onderwerp: teruggave waarborgsom
<woonplaats, datum>
Geachte heer/mevrouw <naam verhuurder>,
Sinds <begindatum> heb ik een woning van u gehuurd aan de <adres> te <woonplaats>.
Bij het aangaan van de huurovereenkomst heb ik een waarborgsom betaald van <bedrag>.
Inmiddels is de huurovereenkomst per <einddatum> beëindigd. In de huurovereenkomst staat dat u mij de waarborgsom moet terugbetalen binnen <termijn> na afloop van de huurovereenkomst. Tot nu toe heb ik echter nog niets van u ontvangen.
Ik stel u hierbij in gebreke en verzoek u binnen 14 dagen na datum van deze brief het genoemde bedrag over te maken op rekeningnummer <rekeningnummer> ten name van <naam> te <woonplaats>. Bovendien maak ik aanspraak op de wettelijke rente over dit bedrag vanaf <datum na 14 dagen> tot u betaald hebt.
Als u niet binnen de gestelde termijn tot betaling overgaat, zal ik juridische stappen tegen u moeten ondernemen. Hierbij stel ik u ook alvast aansprakelijk voor alle kosten die ik daarvoor zal moeten maken.
Ik reken erop dat u aan uw verplichtingen voldoet. Uw bericht daarover verwacht ik binnen vijf dagen na datum van deze brief.
Met vriendelijke groet,
<naam en handtekening>
Voorbeeldbrief van het juridisch loket
Er zijn verkeerde inschattingsfouten gemaakt betreft de service kosten.
Dan is het dus goed gegaan !
Had nou eerst even gegoogeld voordat je met Camelot in zee ging.
Klik: http://bondprecairewoonvormen.nl/wp-content/uploads/2013/01/Vijf-getuigenissen-Camelot.pdf
Er staat trouwens een lotgenoot van je tussen de klachten.
Geen idee wat u huurde, maar het als probleem ligt in verkeerd berekende servicekosten dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat ze u niet alles terugbetalen. Als u huurt, betaalt u normaal gesproken een voorschot op de servicekosten. Het teveel betaalde krijgt u terug, als de daadwerkelijk te betalen servicekosten bekend zijn. Ik zou ook niet alle borg teruggeven, als ik misschien nog wat van u te vorderen heb omdat de servicekosten te laag zijn ingeschat.
Hou u verder even gedeisd als het gaat om beschuldigingen uiten van oplichting. U weet overduidelijk niet waar u het over hebt in dat kader.
Hoezo "in een land zoals Nederland"? Wat heeft dat waarmee te maken?
En hoezo "opgelicht". Zoek eens op wat dat woord betekent.
Inderdaad ik ben ook een van de gedupeerden die nog zijn BORG terug moet krijgen.
Inmiddels ben ik over de 8 weken heen en er is steeds nog niets gestort.
Het vervelende is dat ik niet aanwezig was tijdens de eindinspectie en nu willen ze mij beddengoed en kussens toerekenen, terwijl ik dit nooit in het begin heb gekregen. Het hele verhaal wordt door mij en de huismeester bevestigd, echter heb ik hierover nog steeds geen duidelijk bericht gehad.
Ze zeggen zelfs dat de studio niet goed is schoongemaakt, terwijl iemand anders de ruimte is komen schoonmaken. Uiteindelijk heb ik te horen te gekregen dat ze van de €632 borg ongeveer €200 willen terug geven, omdat ik zogenaamd de kussens/beddengoed heb meegenomen en omdat er niet goed was schoongemaakt.
Ik heb hierover nagevraagd en meneer zegt dat er een mail naar mij is verstuurd, met daarin foto's van de niet goed schoongemaakte plekken. Deze foto's zijn nooit verstuurd! Ik heb hierover een bericht terug gestuurd en gevraagd een tweede mail te sturen, echter tot heden geen antwoord hierop. Zeer slechte telefoonlijnen, niemand is bereikbaar en de receptioniste zelf weet van niks!
Op mails wordt er maar traag gereageerd, dus als je de borg nodig hebt voor een andere woning kun je vergeten het op tijd te betalen. In het gebouw zelf aan de Bomansplaats te Eindhoven is het een sauna zowel in de zomer als in de winter. Meerdere bewoner hebben meerdere keren dit aangegeven, er wordt gewoon niets aan gedaan.
Inmiddels ben ik aan het overwegen juridische stappen te nemen tegen Camelot.
Iedereen die last heeft van Camelot graag reageren.
Uitermate onverstandig om niet zelf bij de oplevering van een huurwoning te zijn en dat aan anderen over te laten. Dat maakt uw positie uiterst zwak.
Als destijds bij de aanvang van de huur is getekend voor aanwezig beddegoed dan dient dat bij vertrek ook aanwezig te zijn. Als een ander in uw opdracht schoon maakt dient u het resultaat te controleren. U kunt niet blindelings vanuit gaan dat dit wel goed gedaan is.
Bedankt voor jullie antwoord.
Ik weet voortaan hoe ik moet handelen.
Dit is geen oproeprubriek. En ook niet voor oproepen met teveel nutteloze uitroeptekens. Schreeuwen doet u maar tegen anderen.
Lees de Spelregels hier bijvoorbeeld eens door.
Oproepen kunt u in kranten doen, ook al zou ik niet weten wat u daar aan zou hebben. Ga anders met spandoeken op het Malieveld staan. Overigens kan iedereen 1000 euro goed gebruiken, daarvoor hoef je geen (niet zo arme) student te zijn, integendeel. Dat is ook overbodige informatie waar niemand iets aan heeft.
Het is me wat: "in een land zoals Nederland...." Wat een onzinkreet.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Zakelijk energiecontract consument
Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.
nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze
...
Lees meer
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer