Li
door LindseyPardoel May 16, 2017 om 11:41
Geldzaken & recht
Camelot europe

Camelot Europe verhuurt appartementen in onder andere regio Eindhoven. Afgelopen winter heb ik een tijdje gewoond op het TU terrein in het pand La luna van Camelot Europe. Telefonisch is deze organisatie erg slecht bereikbaar. Mocht je iemand te pakken krijgen, dan is het vaak een receptioniste die van niks weet. Inmiddels ben ik daar al een tijdje weg mede door deze reden. In het contract staat vermeld dat de 1000,- borg na 8 weken wordt terug gestort. 8 weken vind ik persoonlijk al erg lang, maar inmiddels zitten we in week 11 en heb ik nog steeds niks ontvangen. Ik heb meerdere keren gebeld en gemaild. Omdat ik niet serieus genomen werd heb ik ook mijn vader meerdere keren laten bellen. Inmiddels vele telefoon gesprekken later weten we dat het niet goed gaat met dit bedrijf. Er zijn verkeerde inschattingsfouten gemaakt betreft de service kosten. Hierdoor laten ze nu iedereen wachten totdat zij weten wat ik zou moeten terug krijgen. Dit kan en mag toch niet gebeuren in een land zoals Nederland? dit is pure oplichting. Er is namelijk contractueel vast gelegd dat ik na 8 weken mijn borg moet terug krijgen. Dat Camelot verkeerde berekeningen heeft gemaakt is niet mijn fout. Inmiddels heb ik veel social media al veel mensen benaderd en ben ik er achter gekomen dat ik niet de enige ben met dit probleem. Camelot Europe jullie zijn oplichters!!!!

Kassa kunnen jullie samen met mij nog meer gedupeerde vinden? ik heb er al een aantal gevonden. Ik ben een student en kan de 1000,- hard gebruiken!!!!

19297 11 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 16, 2017 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u wilt dat Kassa zoekt, kan mij dat niet voorstellen, moet u contact opnemen met Kassa. Dit is het forum.

En wat wordt u wijzer van meer gedupeerden? Ga bij dat bedrijf langs en haal uw geld op.

ne
door neodutchio - May 16, 2017 om 12:13
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Overigens is de term oplichting hier niet van toepassing. Laster en smaad overigens dan wel weer na die uitspraak.

U zegt zelf al dat ze er financieel niet goed voor staan en dat ze orde op zaken moeten stellen. Dus nu is er schijnbaar geen cent te halen. U kunt natuurlijk altijd een incassoburo inschakelen nadat u een nieuw untimatum gesteld hebt, maar als er nu niets is, is er straks ook niets.

hansje klein
door hansje klein - May 16, 2017 om 12:24
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Lotgenoten zoeken?

Zoekmachine gebruiken: borgsom niet terug camelot europe

panter22
door panter22 - May 16, 2017 om 12:33
6599 Antwoorden / Vragen

Hieronder vindt u een tekst van het Juridisch Loket. De tekst is een voorbeeld. U kunt er zelf een brief van maken die geschikt is voor uw situatie. U bent zelf verantwoordelijk voor uw brief.

Verstuur de brief aangetekend én per gewone post. Bewaar een kopie voor uzelf.

AANGETEKEND EN PER GEWONE POST

<uw naam>

<adres>

<postcode en woonplaats>

 Aan

<naam verhuurder of woningcorporatie>

<adres>

<postcode en plaats>

Onderwerp: teruggave waarborgsom

<woonplaats, datum>

Geachte heer/mevrouw <naam verhuurder>,

Sinds <begindatum> heb ik een woning van u gehuurd aan de <adres> te <woonplaats>.

Bij het aangaan van de huurovereenkomst heb ik een waarborgsom betaald van <bedrag>.

Inmiddels is de huurovereenkomst per <einddatum> beëindigd. In de huurovereenkomst staat dat u mij de waarborgsom moet terugbetalen binnen <termijn> na afloop van de huurovereenkomst. Tot nu toe heb ik echter nog niets van u ontvangen.

Ik stel u hierbij in gebreke en verzoek u binnen 14 dagen na datum van deze brief het genoemde bedrag over te maken op rekeningnummer <rekeningnummer> ten name van <naam> te <woonplaats>. Bovendien maak ik aanspraak op de wettelijke rente over dit bedrag vanaf <datum na 14 dagen> tot u betaald hebt.

Als u niet binnen de gestelde termijn tot betaling overgaat, zal ik juridische stappen tegen u moeten ondernemen. Hierbij stel ik u ook alvast aansprakelijk voor alle kosten die ik daarvoor zal moeten maken.

Ik reken erop dat u aan uw verplichtingen voldoet. Uw bericht daarover verwacht ik binnen vijf dagen na datum van deze brief.

 Met vriendelijke groet,

 <naam en handtekening>

Voorbeeldbrief van het juridisch loket

Gerry1969
door Gerry1969 - May 16, 2017 om 18:20
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Er zijn verkeerde inschattingsfouten gemaakt betreft de service kosten.

Dan is het dus goed gegaan !

boppe1943
door boppe1943 - May 16, 2017 om 19:35
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Had nou eerst even gegoogeld voordat je met Camelot in zee ging.
Klik: http://bondprecairewoonvormen.nl/wp-content/uploads/2013/01/Vijf-getuigenissen-Camelot.pdf
Er staat trouwens een lotgenoot van je tussen de klachten.

ha
door halex - May 16, 2017 om 20:23
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Geen idee wat u huurde, maar het als probleem ligt in verkeerd berekende servicekosten dan kan ik me er nog iets bij voorstellen dat ze u niet alles terugbetalen. Als u huurt, betaalt u normaal gesproken een voorschot op de servicekosten. Het teveel betaalde krijgt u terug, als de daadwerkelijk te betalen servicekosten bekend zijn. Ik zou ook niet alle borg teruggeven, als ik misschien nog wat van u te vorderen heb omdat de servicekosten te laag zijn ingeschat.
Hou u verder even gedeisd als het gaat om beschuldigingen uiten van oplichting. U weet overduidelijk niet waar u het over hebt in dat kader.

aurora1
door aurora1 - May 16, 2017 om 23:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo "in een land zoals Nederland"? Wat heeft dat waarmee te maken?
En hoezo "opgelicht". Zoek eens op wat dat woord betekent.

Bo
door BorgTerug - Jun 1, 2017 om 21:41
1 Antwoorden / Vragen

Inderdaad ik ben ook een van de gedupeerden die nog zijn BORG terug moet krijgen.

Inmiddels ben ik over de 8 weken heen en er is steeds nog niets gestort.

Het vervelende is dat ik niet aanwezig was tijdens de eindinspectie en nu willen ze mij beddengoed en kussens toerekenen, terwijl ik dit nooit in het begin heb gekregen. Het hele verhaal wordt door mij en de huismeester bevestigd, echter heb ik hierover nog steeds geen duidelijk bericht gehad.

Ze zeggen zelfs dat de studio niet goed is schoongemaakt, terwijl iemand anders de ruimte is komen schoonmaken. Uiteindelijk heb ik te horen te gekregen dat ze van de €632 borg ongeveer €200 willen terug geven, omdat ik zogenaamd de kussens/beddengoed heb meegenomen en omdat er niet goed was schoongemaakt.

Ik heb hierover nagevraagd en meneer zegt dat er een mail naar mij is verstuurd, met daarin foto's van de niet goed schoongemaakte plekken. Deze foto's zijn nooit verstuurd! Ik heb hierover een bericht terug gestuurd en gevraagd een tweede mail te sturen, echter tot heden geen antwoord hierop. Zeer slechte telefoonlijnen, niemand is bereikbaar en de receptioniste zelf weet van niks!

Op mails wordt er maar traag gereageerd, dus als je de borg nodig hebt voor een andere woning kun je vergeten het op tijd te betalen. In het gebouw zelf aan de Bomansplaats te Eindhoven is het een sauna zowel in de zomer als in de winter. Meerdere bewoner hebben meerdere keren dit aangegeven, er wordt gewoon niets aan gedaan.

Inmiddels ben ik aan het overwegen juridische stappen te nemen tegen Camelot.

Iedereen die last heeft van Camelot graag reageren.

tijger1
door tijger1 Jun 1, 2017 om 22:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uitermate onverstandig om niet zelf bij de oplevering van een huurwoning te zijn en dat aan anderen over te laten. Dat maakt uw positie uiterst zwak.

sw
door swat1500 Jun 2, 2017 om 10:55
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Als destijds bij de aanvang van de huur is getekend voor aanwezig beddegoed dan dient dat bij vertrek ook aanwezig te zijn. Als een ander in uw opdracht schoon maakt dient u het resultaat te controleren. U kunt niet blindelings vanuit gaan dat dit wel goed gedaan is.

Bo
door BorgTerug Oct 12, 2017 om 20:47
1 Antwoorden / Vragen

Bedankt voor jullie antwoord.

Ik weet voortaan hoe ik moet handelen.

aurora1
door aurora1 - Oct 13, 2017 om 00:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dit is geen oproeprubriek. En ook niet voor oproepen met teveel nutteloze uitroeptekens. Schreeuwen doet u maar tegen anderen.
Lees de Spelregels hier bijvoorbeeld eens door.
Oproepen kunt u in kranten doen, ook al zou ik niet weten wat u daar aan zou hebben. Ga anders met spandoeken op het Malieveld staan. Overigens kan iedereen 1000 euro goed gebruiken, daarvoor hoef je geen (niet zo arme) student te zijn, integendeel. Dat is ook overbodige informatie waar niemand iets aan heeft.
Het is me wat: "in een land zoals Nederland...." Wat een onzinkreet.

Pr
door Precare - Feb 12, 2018 om 18:14
3 Antwoorden / Vragen

Vreemd dat mensen hier menen dat Camelot geen oplichters zouden zijn en dat dit onder laster valt. Camelot is een bedrijf dat bekend staat om haar misstanden. Dood door schuld, gedwongen arbeid en vele gedwongen huisuitzettingen zijn hier onderdeel van.

Mocht u hier iets aan willen doen dan raad ik u aan contact op te nemen met de Bond Precaire Woonvormen. U kunt zich bij hen aansluiten of advies vragen over uw rechten.

Dat Camelot de servicekosten verkeerd berekent kan wel kloppen, echter zal het niet te weinig zijn maar juist te veel.

www.bondprecairewoonvormen.nl

jo
door jorisw Feb 12, 2018 om 20:47
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Noem eens concrete voorbeelden (met controleerbare bron) van deze beschuldigingen?