ba
door bamos May 12, 2010 om 19:12
Geldzaken & recht

Canal Digitaal recreatie pakket betalen voor niets

Heb al jaren een recreatie set Top Box voor een schotel in een 3 poot op de camping bij CanalDigitaal.Ooit gestart voor 15 Euro p.jaar.
Door hun veranderd in een recratie abonnement voor 45 Euro in 2006 , inmiddels 7,50 p.mnd voor de maanden April t/m Sept.
Op 14 Mei 2009 opgezegd daar ik het te gek vind worden voor 4 weken kamperen met de tour caravan.Netjes een bevestiging ontvangen , denk je alles oke , en dan beginnen ze in April 2010 weer 7,50 af te schrijven van mijn rekening.Dit heb ik geretoneerd in Mei schrijven ze 2 X 7,50=15 Euro af , Ook dit weer gerestoneerd.
Moet ik die 15 Euro nu echt betalen voor April en Mei 2010?.Ze gaan incasso inschakelen en ik moet dan ook 16,50 afsluit kosten betalen.
Zij zeggen het abonnement loopt van mei t/m mei , ben je dus altijd 2 jaar de klos voor een vakantie abonnement van 4 weken .Te gek toch , ik wil eigelijk niets meer betalen.

10045 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 13, 2010 om 14:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bamos

Als het abonnement inderdaad loopt van mei t/m mei moet u voor april en mei nog betalen. Abonnement opzeggen: NA contractsperiode + 1 maand.
M.i. bent u er dan per 1 juli van af. [lees de voorwaarden]

Maar vraag me af of u wel het Recreatie pakket heeft. Zal de link erop zetten.
Men spreekt van een Set-top-box pakket en van een Recreatie pakket.
Heb er verder niet veel kaas van gegeten, maar ik lees dat het Recreatie pakket sinds 21/3/08 beschikbaar is, u heeft het over: 'heb al jaren/2006'.

Klik hier

ve
door verwijderd - May 13, 2010 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag even vermelden wanneer de laatste contractperiode inging en voor hoelang deze is overeengekomen.

ve
door verwijderd - May 13, 2010 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

bamos

Vraagje: wat staat er precies in de bevestigingsbrief?

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 13, 2010 om 17:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Had net over het hoofd gezien dat je schreef dat het t/m mei loopt.
Dat betekent dat je op 14 mei 2009 gewoon te laat was met opzeggen. Het is echter wel zo dat je ook bij Canal Digitaal per maand kunt opzeggen ná de minimale contractduur. Heb je in mei 2009 dus geen contractuele aanpassing gedaan en is het gewoon "stilzwijgend" verlengd, dan kun je nu elke maand opzeggen.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had dus een recreatie pakket er werd 7,50 p.m. ingehouden in de maanden April t/m Sept 2009 is dit voor het laatst ingehouden.Nogmaals het is al opgezegd al in Maart 2009 , en door betaald tot en met Sept 2009. Zijn dus 6 maanden voor het recreratie pakket.
Op 14 mei bevestiging ontvangen dat het abonnemt is opgezegd.
Dus 2009 nog kunnen gebruiken , is dus vakantie recreatie pakket 2009 , geen gebruik meer van gemaakt , maar dat doet er niet toe, verwacht ik tocg niet dat men in April 2010 weer gaat inhouden van mijn bankrek.
Ik n.l al een bevestiging van de opzegging
Dat zij stellen dat het abonnement van Mei t/m Mei loopt , prima , maar ik kan alleen maar kijken van April t/m Sept , weet je wel dat heet RECREATIE PAKKET.
Hoe heeft het zo ver kunnen komen , In 2003 een 2 hands setje schotel met ontvanger gekocht voor op de camping tijdens het kamperen dacht abonnement 15 Euro heeft gekost .Werd ieder jaar let wel het liep toen kennelijk p.j. tot men in 2005 al op 29 Euro p.j zat.2006 op 39 Euro en in 2007 op 49 Euro , 2008 dacht men dit gaat lekker , Nu maar per maand , en toen kwam het toverwoord Set Top Box RECREATIE Pakket
En wat een energie kun je hier weer insteken.Voor 2 X 7,50 die hun denken nog van mij te krijgen, maar ja als je als een mak schaap je zelf een oor laat aannaa...
Daar pas ik voor ,Laat de rechter dit maar uitzoeken.

edwardus schreef op donderdag 13 mei 2010, 15:01: Graag even vermelden wanneer de laatste contractperiode inging en voor hoelang deze is overeengekomen.

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 19:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

In de link die Kiran plaatste kun je lezen dat het een jaarcontract is waarvoor je slechts van 21 maart tot 21 september hoeft te betalen. Het kan best zijn dat dit in mei (2008?) besteld is en daarom dus loopt van mei t/m mei.

Nogmaals de vraag: wat staat er precies in de bevestiging van de opzegging?

ve
door verwijderd - May 14, 2010 om 20:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps, naam en adres had niet gehoeven hoor.
Inderdaad, het is dus een jaarcontract dat per 31 mei 2010 komt te vervallen. Dit had dus inderdaad veel eerder dan 14 mei moeten worden opgezegd om het in 2009 te laten aflopen. Volgende keer beter.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 12:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is de bevestiging brief ;

[edit redactie]
Abonneenummer: 47859
Smartcardnummer: 10013047933636 Referentie: 0P37-OPZRECSTBP/CD Betreft: Beëindiging abonnement
Hilversum, 27/05/09
Geachte heer, mevrouw,
Wij hebben uw opzegging met betrekking tot het Recreatie Set Top Box-pakket in goede orde ontvangen.
Uiteraard respecteren wij uw besluit om het abonnement te beëindigen en dragen zorg voor een correcte afwikkeling.
Het Recreatie Set Top Box-pakket is alleen actief in de zomerperiode (21 maart tot en met 21 september). Conform onze Algemene Abonnementsvoorwaarden worden abonnementen standaard voor een periode van 12 maanden aangegaan facties uitgezonderd). Dit houdt in_datutot 31/05110 kunt u.Wijven_
genieten van de Nederlandse commerciële zenders, zoals RTL4, SBS6 en Veronica. Daarnaast belt u tegen een gereduceerd tarief met de klantenservice en hebt u garantie op uw smartcard.
Al deze voordelen komen per 31/05/10 te vervallen, tenzij u voor slechts € 69,95p er jaar een abonnement
neemt op het Set Top Box-pakket. Ga direct naar www.canaldigitaal.nl/wijziging om dit zenderpakket aan te vragen. Indien u uw opzegging ongedaan wenst te maken of telefonisch het Set Top Box-pakket wenst af te sluiten, kunt u contact opnemen met onze Verkoopinformatielijn op 0900-9327 (€ 0,15 p/m, maandag tot en met zaterdag van 09:00 - 21:00 uur).
Met vriendelijke groet,
Klantenservice CanalDigitaal
oc
Geen beeld op de Nederlandse zenders, maar wel BVN? Plaats de smartcard in de satellietontvanger en zet deze op 5B56. Ga vervolgens naar www.canaldigitaal.nl/smartcard of stuur een 5M5 met uw smartcardnummer (zonder puntjes) naar 06-44 300300 (regulier tarief). U kunt ook 24 uur per dag tegen normaal gesprekstarief bellen met de Activatielijn op 035-6 477477. Binnen 6o minuten heeft u weer beeld.

edwardus schreef op vrijdag 14 mei 2010, 19:16: In de link die Kiran plaatste kun je lezen dat het een jaarcontract is waarvoor je slechts van 21 maart tot 21 september hoeft te betalen. Het kan best zijn dat dit in mei (2008?) besteld is en daarom dus loopt van mei t/m mei.

Nogmaals de vraag: wat staat er precies in de bevestiging van de opzegging?

ve
door verwijderd - Jan 6, 2012 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

PS Uiteindelijk hebben ze over hun hart gestreken , uit coulance hebben ze het zo maar gelaten.Ergens eind 2010.
Dat ik zo laat reageer , ben al die tijd niet meer op het forum geweest.