an
door anita1505 Nov 29, 2014 om 00:04
Geldzaken & recht

Cannock chase

Geachte,
Wat mij is overkomen op vrijdagavond kan je bijna niet geloven als je het niet hebt gezien. Gelukkig kon ik het laten zien aan mijn moeder en zoon. Het volgende is gebeurt.

Ik logde in op mijn bankieren app van de ING op mijn telefoon. Ik zag ineens een afschrijving van € 318,75 overgeboekt naar een Top rekening bij de ING die op mijn naam staat. De tegen rekening staat ook op mijn naam en het nummer van beide rekeningen zijn gelijk. Omdat het salaris van mijn zoon op mijn rekening gestort wordt, aantoonbaar, dacht ik hij heeft zeker een spaarrekening geopend. Dus ik stuur mijn zoon een whatsapp met de vraag of hij dit ook werkelijk had gedaan. Nee antwoordde hij terug ik weet nergens van wat is dat een Top rekening. Tja dat wist ik ook niet ik heb een RBZ uitkering van € 654,00 dus ik zal geen top rekening openen. Ik heb daarop de ING klantenservice gebeld. Deze mevrouw ging kijken en zei ja ik zie het al het is een beslaglegging van Cannock Chase!!!!! Ik vroeg wie is dat???? En hoe komen ze erbij om een rekening op mijn naam te openen daar het geld op te laten zetten en dan ook nog blokkeren. Dat gebeurt altijd mevrouw bij een beslaglegging antwoordde de ING. Ik zei nou nee hoor dan wordt het op jullie bedrijfsrekening gestort. Maar zei ik cannock chase is een incasso buro. Dat wist de mevrouw van de klantenservice ook niet, en er was natuurlijk niemand meer te bereiken op vrijdagavond 20.00 uur. Nou dat is mooi jullie kunnen dat wel op vrijdag avond of laat in de middag daar zomaar even medewerking aan geven. Nee hoor mevrouw het is vanmiddag op 14.00 uur gebeurt. Dat kan niet zei ik, want ik heb na 14.00 uur geld overgeboekt en toen was dat nog niet aan de orde. En ik log meerdere keren per dag in, en ineens om 19.45 uur zie ik dit. Ik ben nergens can op de hoogte gesteld ik heb ook geen deurwaarders exploot gehad helemaal niks. Ik weet niet eens waar dit van is

30314 64 Rapporteer

ju
door justice4all - Nov 29, 2014 om 00:27
41 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kan zo een rijtje misdrijven opnoemen die Cannock Chase hier gepleegd zou hebben. Maar als de ING medewerker deze methode kent en dus de ING zelf, is de ING ook strafbaar bezig.

Dit heeft in ieder geval niets met een 'echte' beslaglegging te maken.

Als ik u was zou ik aangifte doen tegen Cannock Chase en ING. Immers heeft de ING, kennelijk willens en wetens, zonder de juiste identificatie (aangenomen dat Cannock Chase niet ook nog zo ver is gegaan om een ID-bewijs te vervalsen).

En verder als een haas naar het Juridisch Loket.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 01:24
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=justice4all schreef op zaterdag 29 nov 2014, 00:27]Ik kan zo een rijtje misdrijven opnoemen die Cannock Chase hier gepleegd zou hebben. Maar als de ING medewerker deze methode kent en dus de ING zelf, is de ING ook strafbaar bezig.

Dit heeft in ieder geval niets met een 'echte' beslaglegging te maken.

Als ik u was zou ik aangifte doen tegen Cannock Chase en ING. Immers heeft de ING, kennelijk willens en wetens, zonder de juiste identificatie (aangenomen dat Cannock Chase niet ook nog zo ver is gegaan om een ID-bewijs te vervalsen).

En verder als een haas naar het Juridisch Loket.

Beste Justice4all,
Heel erg bedankt voor uw reactie. Ik ga hier zeker mee aan de slag.

lw
door lwd058 - Nov 29, 2014 om 10:04
11 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Anita,

Mij is precies hetzelfde overkomen. Ik keek vanochtend in mijn ING app en constateerde ook dat mijn geld naar een TOP rekening van ING is overgeboekt. Totaal geblokkeerd om terug te boeken. Met de klantenservice gebeld en kreeg (zo goed als ik het kon verstaan) dezelfde naam + beslaglegging. Het is mij ook vreemd dat ik geen e-mail of brief heb ontvangen waar dit over gaat. En ik vraag mij ook af hoe zij zomaar een TOP rekening kunnen openen zonder mijn toestemming. Mijn hele stemming is nu 180 graden gedraaid. Nu zit ik tot maandag (of langer) opgesloten omdat ik niet bij mijn geld kan. Dit maakt mij misselijk en boos. Uiteraard kon de vrouw mij niet verder helpen of vertellen waar het nou precies over gaat. Ik moet maandag de afdeling bellen voor tekst en uitleg. Ik kom uit Leeuwarden en heb ook een 058 nummer gekregen. Ik weet niet of jij er iets aan hebt Anita of dat je al een nummer van ING hebt gekregen die je maandag gelijk moet bellen. Ik ga op advies van Justice nu naar het Juridisch Loket met deze achterlijke actie. Ik ben zeer benieuwd wat voor onzin dit is. Wordt vervolgd.

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2014 om 10:08
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo anita1505 (en lwd058),

Je bent de enige niet.
Zijn al járen bezig.
Meld je klacht hier.

Suc6

diumenge
door diumenge - Nov 29, 2014 om 10:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zie linksonder op de website, onder Algemeen, Contact met Kassa. Lijkt mij wel een interessant item voor het programma.

Absurd dat ING aan dit soort praktijken mee werkt.

Cookies
door Cookies - Nov 29, 2014 om 10:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Totaal onbegrijpelijk dat zo'n incassobureau zomaar een toprekening kan openen!

ALS zij al het recht hebben om beslag te leggen op (deel van) de rekening, waarom zou daarvoor dan een toprekening geopend moeten worden???

Cookies
door Cookies - Nov 29, 2014 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Wat me opvalt, is dat beiden de ING app gebruiken. Zit daar de fout? Of is er ingebroken op tablet of smartphone?

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 10:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dit moet dan een conservatoir beslag zijn. Dat kan een schuldeiser zo regelen via de rechtbank en de schuldige hoeft daarvan niet in kennis gesteld te worden.

De schuldeiser kan niet over het geld beschikken maar de schuldige ook niet, daarom staat het op een geblokkkeerde toprekening.

De schuldeiser moet wel heel snel een rechtzaak starten inzake die schuld.

Dus hebt u wellicht een kwestie lopen met een schuldeiser?

lw
door lwd058 - Nov 29, 2014 om 10:59
11 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas komt die naam Cannock Chase mij niet onbekend voor maar zonder berichtgeving waar ik nergens van op de hoogte ben moet geen zuivere koffie zijn. Ik ben zeer benieuwd wat voor reactie zij zullen geven op de klacht die Anita op klacht.nl heeft gezet en zal die van mij er zo nodig bij plaatsen.

@diumenge: lijkt mij een goed plan! Dit is ongehoord, zeker dat ING dit gewoon toelaat zonder bericht

@carola: zo onbegrijpelijk vind ik dat nou ook! Precies, ze kunnen ook de rekening in zijn geheel blokkeren. Straks heb ik en andere gedupeerden (Anita) onnodige extra kosten omdat ik een TOP rekening bezit? Ik kan in de app niet zien dat je daar een extra rekening kan openen.

@tijger: dat blijft gewoon vreemd, de schuldeiser of CC die dit geregeld heeft had mij van tevoren op de hoogte moeten brengen van een eventuele openstaande schuld. Geen brief, telefoon, e-mail niks 0,0. Dan kan je bij iedereen wel zonder kennisgeving een TOP rekening openen. Not done!

Ik ben benieuwd wat ze maandag zullen zeggen. Alles zal ik bijhouden op dit forum. En het Juridisch loket is op zaterdag dicht (great). Komen vaste lasten ook in het geding, leuk weekend (NOT).

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 11:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ldw58

Leest u dan maar eens wat ern conservatoir beslag behelst. U hoeft daar dus NIET van in kennis gesteld te worden.

Een Top-rekening van de ING is een spaarrekening gekoppeld asn de betaalrekening. En daar worden geen extra kosten voor gerekend.

U zult zelf wel weten of u een conflict hebt met een schuldeiser, die hiertoe is overgegaan. Dat kan ik uiteraard niet beoordelen, maar zoals gezegd, die schuldeiser moet spoedig een zaak tegen u beginnen.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 11:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar ook de Ts heeft blijkbaar ervaring met schuldeisers, dat zij stelt dat bij een beslaglegging het geld op de bedrijfsrekening van ING wordt gestort.

lw
door lwd058 - Nov 29, 2014 om 11:21
11 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger: ik heb zojuist de term conservatoir beslag opgezocht. Bedankt, nog nooit van gehoord. Toch zou ik volgens deze tekst: Nadat de voorzieningenrechter heeft besloten dat er conservatoir beslag gelegd mag worden en daarvoor ‘verlof’ afgeeft, moet dit dus wel nog worden medegedeeld aan de schuldenaar. Dat gebeurt door het aan de schuldenaar betekenen van een beslagexploit, het verlof van de voorzieningenrechter en het verzoekschrift waarop dit verlof is gegeven. op de hoogte gebracht moeten worden wat niet is gebeurd. Ik ben zover op de hoogte van openstaande schulden. Maar ik blijf er bij dat ik op geen enkele manier op de hoogte ben gebracht. Dan kan iedereen wel beweren dat ik ze geld schuldig ben. Daar wil ik eerst een duidelijk antwoord op krijgen, welke vordering uberhaupt

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 11:26
17 Antwoorden / 1 Vragen

Dank jullie voor de reacties. Het is natuurlijk belachelijk dat er zomaar een rekening wordt geopend op mijn naam waar ik niets van af weet. En tijger1 nee gelukkig heb ik geen ervaring met dit soort piraten activiteiten, wel heb ik zelf bij een bank instelling gewerkt. En het is ook algemeen bekend dat mocht er beslag gelegd worden dit altijd naar een bedrijfsrekening van de bank gestort wordt. Maar is dat belangrijk of er wel of geen ervaring is??? Waar het omgaat is dat zulke dingen gewoon gebeuren. En nee ik heb geen issue met de beslaglegger, want ik weet helemaal niet waar dit van is, ook dat stelde ik. Zomaar een rekening openen op mijn naam mag gewoon niet ik heb daar geen toestemming voor gegeven. Ook denk ik dat wie of wat er ook beslag legt ze je daar van in kennis moeten stellen. En zoals justice4all me al adviseerde zal ik zeker aangifte gaan doen.
Lwd58 ook heel veel sterkte en succes en ook bij mij wordt dit vervolgd.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 11:31
17 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad ldw58 en dan nog behoort een gerechtsdeurwaarder beslag te leggen en geen incasso bureau. En je daar ook van op de hoogte moeten stellen via een exploot lijkt mij zo. Denk dat ze die ook bij de bank neer moeten leggen dus ik ben benieuwd of dit ook daadwerkelijk bij de bank ligt.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 11:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

kijk dan bijvoorbeeld maar erns op Judex.nl

En lees daar over het conservatoir beslag en het "verrassings element" voor de schuldenaar.

Die schuldenaar hoort pas later waar het over gaat.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 11:49
17 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1 ook hier staat weer bij dat het altijd via een advocaat en rechter moet. Dus er zal bij de bank een gerechtelijk stuk moeten liggen neem ik aan. Ik zal
het stukje tekst even neer zetten voor je.

Verrassingseffect van conservatoir beslag

Conservatoir beslag heeft meestal een verrassingseffect op degene die met het beslag geconfronteerd wordt. Er is meestal geen waarschuwing vooraf.

Iemand mag niet zomaar via een deurwaarder conservatoir beslag laten leggen op uw spullen, uw huis of uw bankrekening. De eisende partij zal hiervoor (via een advocaat) om toestemming moeten vragen bij de rechter.

Via een verzoekschrift moet de eisende partij de rechter duidelijk maken dat hij vreest dat u bepaalde goederen of geld zult verduisteren. Dit wordt door de rechter vaak summier getoetst. In het algemeen geeft een rechter vrij snel toestemming om bij een schuldenaar conservatoir beslag te leggen.

Alleen als een tegenpartij van plan is om beslag op uw loon te leggen, krijgt u in het algemeen de mogelijkheid om door de rechter gehoord te worden voordat de rechter een beslissing neemt over het conservatoire beslag. In de meeste andere gevallen hoort u dus pas achteraf, als de deurwaarder het beslag gelegd heeft, dat de rechter toestemming verleend heeft.

lw
door lwd058 - Nov 29, 2014 om 11:51
11 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger: ik lees verschillende sites over conservatoir beslag. Maar dan een stukje over die site die jij benoemt:

Alleen als een tegenpartij van plan is om beslag op uw loon te leggen, krijgt u in het algemeen de mogelijkheid om door de rechter gehoord te worden voordat de rechter een beslissing neemt over het conservatoire beslag. In de meeste andere gevallen hoort u dus pas achteraf, als de deurwaarder het beslag gelegd heeft, dat de rechter toestemming verleend heeft.

Het blijft voor mij verwarrend, ik heb laatst gewoon mijn loon ontvangen en daar is dan geen beslag op gelegd en ook geen mogelijkheid gekregen om door de rechter verhoord te worden. Dan lijkt mij die laatste zin niet geheel onduidelijk behalve 'de deurwaarder het beslag gelegd heeft' die hoort toch bij mij aan de deur te komen of wat? Voordat ze sowieso dit verzoek bij de voorzieningsrechter indienen hadden ze mij allang kunnen bellen, emailen of per post een exploot kunnen versturen. Blijft erg raar.

diumenge
door diumenge - Nov 29, 2014 om 11:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gezien de uitleg over conservatoir beslag krijg ik het idee da Cannock Chase hier een paardenmiddel inzet.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 11:57
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=diumenge schreef op zaterdag 29 nov 2014, 11:53]Gezien de uitleg over conservatoir beslag krijg ik het idee da Cannock Chase hier een paardenmiddel inzet.

Ja inderdaad of je een crimineel bent met duizenden op je rekening. Maar ik ben benieuwd hoe ze reageren als ik zeg dat het geld van mijn zoon is, wat aantoonbaar is.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 12:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nog maar eens lezen dan. Zo verwarrend is het helemaal niet.

Bij een beslag op het loon ligt het anders, maar bij een conservatoir beslag op een bankrekening of spullen stelt de schuldeiser zijn (eventuele) tegoed vast veilig.

Uiteraard moet dit gia de rechter en legt een deurwaarder dat beslag, maar de schuldenaar hoeft niet gehoord of in kennis gesteld te worden.

En als u verder leest, ziet u dat er binnen 30 dagen een rechtzaak moet volgen of u kunt per omgaande een kort geding starten.

En of het geld op uw rekening van een kind is, is niet relevant.

Blijkbaar gaat de schuldeiser er van uit, dat straks het geld op is.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 12:13
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 12:09]Nog maar eens lezen dan. Zo verwarrend is het helemaal niet.

Bij een beslag op het loon ligt het anders, maar bij een conservatoir beslag op een bankrekening of spullen stelt de schuldeiser zijn (eventuele) tegoed vast veilig.

Uiteraard moet dit gia de rechter en legt een deurwaarder dat beslag, maar de schuldenaar hoeft niet gehoord of in kennis gesteld te worden.

En als u verder leest, ziet u dat er binnen 30 dagen een rechtzaak moet volgen of u kunt per omgaande een kort geding starten.

En of het geld op uw rekening van een kind is, is niet relevant.

Blijkbaar gaat de schuldeiser er van uit, dat straks het geld op is.

Nou ik denk dat mijn zoon dan aangifte kan doen want de rekening staat niet op zijn naam. En zoals gezegd er moet een deurwaarder aan te pas komen met een gerechtelijk exploot. Voor zover we nu op de hoogte zijn is dit niet het geval. Cannock chase is een incasso bureau.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@anita

Maar u begrijpt het niet.

Die deurwaarder heeft beslag gelegd uit naam en op verzoek van Cannock. Dat dat een incassobureau is doet niet ter zake. Dus er is wel gegelijk een exploit.

Ik zou niet weten waar uw zoon aangifte van zou kunnen doen. Het geld staat op uw rekening en Cannock heeft blijkbaar of schijnbaar een vordering op u. Er hoeft uiteraard geen rekening gehouden te worden met het feit dat anderen hun inkomsten op uw rekening laten storten.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 12:26
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 12:21]@anita

Maar u begrijpt het niet.

Die deurwaarder heeft beslag gelegd uit naam en op verzoek van Cannock. Dat dat een incassobureau is doet niet ter zake. Dus er is wel gegelijk een exploit.

Ik zou niet weten waar uw zoon aangifte van zou kunnen doen. Het geld staat op uw rekening en Cannock heeft blijkbaar of schijnbaar een vordering op u. Er hoeft uiteraard geen rekening gehouden te worden met het feit dat anderen hun inkomsten op uw rekening laten storten.

Tijger1 u gaat er maar van uit dat een deurwaarder het heeft gedaan. Dat is mij niet mee gedeeld. En als een deurwaarder dat zou doen gaat hij geen spaarrekening openen op mijn naam want dat mag dus niet. Het enige wat ik heb gehoord van de bank is dat cannock chase het heeft gedaan meer niet. Maar ik vraag me af, werkt u soms voor cannock chase of een ander bureau? Gezien uw reacties

ju
door justice4all - Nov 29, 2014 om 12:28
41 Antwoorden / 0 Vragen

Van een conservatoir beslag is hier ook geen sprake. Ook dan wordt er geen 2e rekening geopend, maar wordt bij de meeste banken het saldo op de bankrekening geblokkeerd tot het bedrag waarvoor beslag is gelegd. De ING zet het geld weg op een eigen aparte rekening (van de bank zelf dus).

Ten tweede is het bedrag te laag om conservatoir beslag te leggen.

Ten derde moet een conservatoir beslag aangevraagd worden bij de rechtbank door een advocaat.

Ten vierde voert een gerechtsdeurwaarder het conservatoir beslag uit en nooit een incassobureau.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 12:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als iemand ergens conservatoir beslag laat leggen, heeft hij daarvoor de rechtbank nodig en een deurwaarder. En uiteraard staat dan op dat exploit wie dat beslag heeft laten leggen. Dus de vermeende schuldeiser. De deurwaarder is slechts een tussenpersoon. En dat het bedrag afgescheiden wordt, is logisch. Anders zou u niet meer over uw bankrekening kunnen beschikken.

En uiteraard werk ik bij Cannock en ook bij ING en op deze manier openen wij allemaal gezellige Top rekeningen op naam van mensen die helemasl van niets weten, ;-))

ju
door justice4all - Nov 29, 2014 om 12:33
41 Antwoorden / 0 Vragen

Overigens moet zowel bij een executoriaal beslag als bij een conservatoir beslag het exploit, na beslaglegging, betekend worden aan de schuldenaar.

De schuldenaar moet immers wel weten wie er beslag gelegd heeft, want er staat een rechtsmiddel open om het conservatoir beslag aan te vechten, namelijk een kort geding. En dan moet je wel weten wie je moet dagvaarden.

@Tijger1: verdiep u eens in het beslagrecht en roep niet van alles wat kant noch wal raakt.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@justice

Waar kan ik de ondergrens van een conservatoir beslag vinden?

En dat exploit zullen ze maandag ook wel krijgen.

ju
door justice4all - Nov 29, 2014 om 12:44
41 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1: De gerechtsdeurwaarder is geen tussenpersoon, maar de persoon die het beslag legt en uitvoert.

Voorbeeld:
Mijnheer A heeft bij mij een schuld van € 10.000,00. Ik wil een rechtszaak tegen hem beginnen, maar ben bang dat hij zijn vermogensbestanddelen (auto, huis etc) gaat verduisteren.

Dan ga ik naar een advocaat met het verzoek om verlof te vragen aan de rechtbank om conservatoir beslag te leggen. De advocaat levert het verzoek ´s ochtends in bij de rechtbank en begin van de middag ligt het verzoekschrift klaar bij de rechtbank met het verlof.

De advocaat schakelt een gerechtsdeurwaarder in om conservatoir beslag te leggen.

De gerechtsdeurwaarder legt vervolgens het beslag. Het exploit van beslaglegging wordt vervolgens overbetekend aan de mijnheer A.

Het beslag blijft in handen van de gerechtsdeurwaarder.

Dan moet ik binnen een bepaalde termijn (meestal 30 dagen) zorgen dat mijnheer A gedagvaard wordt.

En pas als ik vervolgens die procedure win, kan ik de gerechtsdeurwaarder opdracht geven om het conservatoir beslag om te zetten in een executoriaal beslag.

ju
door justice4all - Nov 29, 2014 om 12:50
41 Antwoorden / 0 Vragen

@tijger1: de ondergrens wordt feitelijk bepaald door de kosten die gemaakt moeten worden om het beslag te leggen. Reken op € 1000 - € 1500.

Als ik beslag zou leggen voor een bedrag van € 400,00 (formeel kan het geloof ik wel namelijk), dan kan ik er donder op zeggen dat de kantonrechter mij laat opdraaien voor de kosten van het conservatoir beslag. Immers zijn de kosten disproportioneel ten opzichte van mijn vordering.

Anders zou je op deze manier een kleine vordering van € 400,00 kunnen laten oplopen tot ruim € 2000,00 (inclusief de kosten van de rechtszaak) en dat is onredelijk.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 12:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@justice

En het bodem bedrag voor een conservatoir beslag is???

Kijk eens naar de dag en tijd dat dit gebeurd is. Vrijdag aan het eind van de maand. Dus normaal gesproken genoeg geld op de rekening.

Maandag weten de vragenstelsters meer.

En voor de Ing is het openen van een Top-rekening en het daarop plaatsen van het bedrag van het beslag ernvoudiger. Dan hoeven ze de bankrekening niet verder in de gaten te houden, of het bedrag daar nog op staat.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 13:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus er is geen ondergrens. En beide Ts'en zeggen aan niemand wat schuldig te zijn, dus de kosten zijn voor hen geen probleem.

lw
door lwd058 - Nov 29, 2014 om 13:03
11 Antwoorden / 0 Vragen

@Justice: zeer duidelijke uitleg allemaal. Ik moet toch wachten tot maandag want in het weekend kunnen en willen ze mij niet verder helpen met een heldere verklaring over het hoe, wat en waarom.

Iedereen heeft het vrije recht om zijn reactie hier te plaatsen maar in plaats van ons de helpende hand te bieden (waar Kassa voor staat) helpt Tijger1 nou niet echt bepaald. Maar goed, zelf weten.

En dan verbaasd mij nog iets. Het zou geen bestaansmiddelen moeten treffen, nou werkelijk alles is overgeboekt en ik kan op dit moment bij geen 1 cent van mijn eigen geld. Dus hier wringt de schoen ook al als het om een conservatoir beslag zou gaan.

Ook moet er bij conservatoir derdenbeslag rekening worden gehouden met een beslagvrije voet. Dat wil zeggen dat het beslag niet alle bestaansmiddelen van de schuldenaar mag betreffen. Bij bijvoorbeeld een conservatoir beslag op loon geldt het beslag niet voor een bepaald geldbedrag zodat hij geen beroep hoeft te doen op de sociale zekerheid. Dat gedeelte van zijn loon wordt dus wél uitgekeerd aan de schuldenaar.

En waar staat dat er zomaar een 2e (TOP) rekening geopend gaat worden? Bevriezen of blokkeren van de bestaande betaalrekening voldoet toch ook om iemand zijn gel/dvermogen vast te houden? Nee ik ben het volkomen met Justice4all eens en we zullen maandag wel zien wat het werkelijk is.

@Anita: jij ook heel veel succes en sterkte! @Justice: nogmaals bedankt voor je uitleg en steun!

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 13:05
17 Antwoorden / 1 Vragen

Justice4all bedankt voor de heldere uitleg. Hier heb ik wat aan. En inderdaad als ze een bedrag van 318,75 gaan reserveren, precies het bedrag wat ik nog positief stond, dan ben ik benieuwd hoe het beslag eruit ziet. Maar al te vaak gebeurt het dat er voor een klein bedrag iets wordt gedaan maar uiteindelijk loopt het gigantisch op.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 14:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lwd58

Wonderlijke reactie van u. Ik keg u uit wat dat beslag kan zijn en verwijs ook naar de beschrijving. Niets anders dan dat @justice later doet. De regels van zo'n beslag zijn niet door mij gemaakt.

En er wordt geen beslag gelegd op uw loon, daarom hoeft er ook geen rekening gehouden te worden met uw beslagvrije voet.

En die Top rekening is helemaal niet van belang. Of het geld nu daar staat, waar u niet aan kan komen of op uw rekening.

En als u wellicht de mogelijkheid hebt om in de min te staan op uw rekening, dan kan dat nu nog, maar het bedrag van het beslag blijft nu gereserveerd. En daar is de ING door het beslag aansprakelijk voor.

lw
door lwd058 - Nov 29, 2014 om 14:29
11 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger: u mag vinden wat u wilt maar u bent niet echt bemoedigend voor de mensen die hier de dupe van zijn. Ik verwacht geen wonderen dat u het even voor ons oplost maar ik heb meer vertrouwen in het verhaal van Justice4all. Nogmaals, u heeft gewoon het vrije recht om uw reacties hier te plaatsen. Het mag dan geen directe beslag op mijn loon zijn, ik kan nu helemaal niks totdat het weer opgeheven is. Ik kies trouwens bewust om niet rood te staan. En als het 30 dagen kan duren dan houden zij zolang mijn geld 'gereserveerd'? Waar moet ik mijn boodschappen en vaste lasten dan van betalen? Die TOP rekening is onnodig? Ik kies en beslis zelf of ik een spaarrekening wil openen. Dus dat slaat dus werkelijk nergens op. Apart dat ING aansprakelijk is voor het beslag. Niet echt klantvriendelijk.. Wij zullen het blijkbaar niet eens worden (wat voor mij ook niet hoeft). Ik spreek jullie maandag weer.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 14:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bemoedigend? Wat valt er te bemoedigen? Ook Justice kan u niet helpen. U kunt natuurlijk uw hoofd in het zand steken, maar als u niet wilt weten hoe en waarom iets kan, dan houdt het op.

En wat gaat Justice dan voor u regelen? Alleen de deurwaarder kan het beslag, de eerste tijd, laten opheffen.

Die vertelt toch ook alleen maar wat het behelst en wat het de beslaglegger eventueel kan kosten als het onterecht is. Bent u daarmee "geholpen" dan?

Juist die verrassingsaanval van zo'n conservatoir beslag zorgt dat mensen niet even hun bankrekening kunnen leeghalen dus dat is precies de opzet.

Als men dat beslag voordien aan u had medegedeeld, had er niets meer op uw bankrekening gestaan.

lw
door lwd058 - Nov 29, 2014 om 14:45
11 Antwoorden / 0 Vragen

@Tijger: die eerste zin laat al zien dat u het niet begrijpt. Gewoon vol blijven houden dat het om een conservatoir beslag gaat. Zoals Justice al zei: verdiep u eens meer. Discussie met u of Ron voeren heeft totaal geen zin.

sm
door smilie - Nov 29, 2014 om 15:43
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben erg benieuwd wat er nu eigenlijk aan de hand is - dus bij deze verzoek bij TS'en om ons op de hoogte te houden na het weekend.

Trouwens, twee dingen vallen mij op:

1) hoogte van de bedrag waarop beslag gelegd is (+/- 400 euro); voor een zware crimineel, waarbij conservatoir beslag gelegd zou worden is het 'peanuts';

2) er is precies beslag gelegd op de bedrag welke TS nog positief stond; dit kan ook duiden dat schuldbedrag hoger is, maar er geen middelen meer waren.

Wij wachten het even af...

ho
door hopetobehelping - Nov 29, 2014 om 16:05
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste anita1505 en andere gedupeerden,

ik ben geen financieel of juridisch expert.
Wat mij bijzonder verbaast in uw verhaal is dat er op uw naam een rekening is geopend door iemand anders. Dit zou toch helemaal niet mogen, en dat ING er dan ook nog aan meewerkt (zo lijkt het tenminste) is toch te bizar voor woorden.
Bovenop de andere adviezen lijkt mij een melding bij de AFM (Autoriteit Financiële Markten) ook wel op zijn plaats. Voor zover ik weet mag niemand op mijn naam een rekening bij een bank openen, behalve ikzelf uiteraard. Het lijkt er sterk op dat ING hier toch ook helemaal uit de bocht vliegt.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 16:54
17 Antwoorden / 1 Vragen

Beste @tijger1 en @ron
Blijkbaar zijn jullie zo goed op de hoogte van mijn situatie en dat @ldw58 en wij in ons achterhoofd heus wel weten waar de beslaglegging op gebasseerd is.. Is prima maar ik zou zeggen los het dan ook even op voor ons. Ik ben niet gediend van suggestieve beschuldigingen. Het forum is inderdaad voor hulp en alles wat jullie doen is het normalisern van de genoemde gebeurtenissen. Daarbij komt dat @justice4all een juridische achtergrond heeft en denk ik wel weet welke wegen wij moeten bewandelen. En nee ik weet niet waar dit over gaat, wat ik wel weet is dat als er een rekening geopend wordt op mijn naam met mijn normale rekening als tegenrekening indentiteits vervalsing heeft plaats gevonden aan gezien ik helemaal niet in het bezit ben van een spaarrekening waar dan ook. @smilie jazeker hou ik jullie op de hoogte dat had ik eerder ook vermeld, want dit krijgt nog een staartje. Heel het verhaal ligt al bij het AD en die nemen maandag contact met mij op. Eens kijken wie de langste adem heeft. Ook ga ik aangifte doen tegen CC en de ING hoe dan ook. En het maakt me geen donder uit of ik in het gelijk gesteld wordt of niet. Maar als iedereen alles maar accepteerd en niemand een keer aan de bel trekt kunnen incasso bureaus en deurwaarders steeds verder gaan. Ik ben een mens en eis ook dat ik als zodanig behandeld wordt.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@anita

Ik beweer nergens dat u en de andere vragenstelster in uw achterhoofd wel weet wat er aan de hand is. Goed lezen is niet uw sterkste punt, noch dat van uw collega in deze.. Dus ik beschuldig jullie nergens van.

En dit kan alleen maar een conservatoir beslag zijn. Een gewoon beslag loopt anders.

Dat iemand @justice als alias heeft, zegt natuurlijk niets. Een alias kan men zelf kiezen.

Ook heeft er geen identiteitsvervalsing plaatsgevonden, want de ING is verplicht op dat bedrag te "passen" en dat gaat het beste op een spaarrekening waar u niet aan kunt komen, anders moeten ze ook nog uw pinpas blokkeren.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 17:54
17 Antwoorden / 1 Vragen

Tijger1 goed lezen blijkt dus ook uw sterkste punt niet ik heb u en de ander in zin genoemd omdat u beide nou niet echt positief reageren en allebei gaat u ervan uit dat het wel terecht zal zijn. Ik heb geïnformeerd bij de abn amro en ook bij de ing en inderdaad is het nog altijd zo, mocht er beslag gelegd worden dan zal het bedrag altijd eerst op een bedrijfsrekening gestort worden van de bank zelf. Ongeacht om wat voor soort beslag het ook mag gaan. Niemand maar dan ook niemand mag zomaar een rekening openen op een ander zijn naam waarbgeen toestemming voor gegeven is.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 17:58
17 Antwoorden / 1 Vragen

Bovendien tijger1 kijk eens op het profiel van justice4all daar staat duidelijk jurist. Dus het lijkt mij zinvol om u inderdaad eens te gaan verdiepen in bepaalde dingen voordat u er van uit gaat dat iedereen maar een naam kan verzinnen.
Ik wens u een hele fijne avond.

lw
door lwd058 - Nov 29, 2014 om 18:03
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=anita1505 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 16:54]Beste @tijger1 en @ron
Blijkbaar zijn jullie zo goed op de hoogte van mijn situatie en dat @ldw58 en wij in ons achterhoofd heus wel weten waar de beslaglegging op gebasseerd is.. Is prima maar ik zou zeggen los het dan ook even op voor ons. Ik ben niet gediend van suggestieve beschuldigingen. Het forum is inderdaad voor hulp en alles wat jullie doen is het normalisern van de genoemde gebeurtenissen. Daarbij komt dat @justice4all een juridische achtergrond heeft en denk ik wel weet welke wegen wij moeten bewandelen. En nee ik weet niet waar dit over gaat, wat ik wel weet is dat als er een rekening geopend wordt op mijn naam met mijn normale rekening als tegenrekening indentiteits vervalsing heeft plaats gevonden aan gezien ik helemaal niet in het bezit ben van een spaarrekening waar dan ook. @smilie jazeker hou ik jullie op de hoogte dat had ik eerder ook vermeld, want dit krijgt nog een staartje. Heel het verhaal ligt al bij het AD en die nemen maandag contact met mij op. Eens kijken wie de langste adem heeft. Ook ga ik aangifte doen tegen CC en de ING hoe dan ook. En het maakt me geen donder uit of ik in het gelijk gesteld wordt of niet. Maar als iedereen alles maar accepteerd en niemand een keer aan de bel trekt kunnen incasso bureaus en deurwaarders steeds verder gaan. Ik ben een mens en eis ook dat ik als zodanig behandeld wordt.

Ik ben het volkomen met je eens Anita. Mocht het AD ook interesse hebben in mijn verhaal dan houd ik mij uiteraard aanbevolen. En de opties voor aangifte, AFM en het Juridisch Loket blijven (be)staan. De reactie van Tijger getuigt van een eenzijdig beeld maar hij moet vooral in zijn eigen fantasie blijven geloven. We zullen het maandag zien en tot die tijd is hier niemand die exact weet waar het over gaat. Dat weten Anita en ik aanstaande maandag. Hahaha en over goed lezen, moet je horen wie het zegt. En waar staat dat ze het over een alias heeft? En dat het beste op een spaar rekening past is de grootste kolder. Het blokkeren van de huidige betaalrekening is genoeg. Ik kan nu ook niet pinnen. Goede informatie ingewonnen bij de ABN en ING. Veel succes en sterkte Anita en ik update aankomende maandag.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 18:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weet u wel wat een alias is? En weet u wie het profiel invult als je je hier aanmeldt?

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@lwd58

U vindt de hele zaak blijkbaar nog om te lachen. Mooi, kop op.;-)

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 19:18
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 18:06]Weet u wel wat een alias is? En weet u wie het profiel invult als je je hier aanmeldt?

Ik neem aan dat je dat zelf invuld. En jurist is nog altijd een beschermde titel dus denk niet dat het zomaar gebruikt wordt.

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 19:19
17 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=lwd058 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 18:03][quote=anita1505 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 16:54]Beste @tijger1 en @ron
Blijkbaar zijn jullie zo goed op de hoogte van mijn situatie en dat @ldw58 en wij in ons achterhoofd heus wel weten waar de beslaglegging op gebasseerd is.. Is prima maar ik zou zeggen los het dan ook even op voor ons. Ik ben niet gediend van suggestieve beschuldigingen. Het forum is inderdaad voor hulp en alles wat jullie doen is het normalisern van de genoemde gebeurtenissen. Daarbij komt dat @justice4all een juridische achtergrond heeft en denk ik wel weet welke wegen wij moeten bewandelen. En nee ik weet niet waar dit over gaat, wat ik wel weet is dat als er een rekening geopend wordt op mijn naam met mijn normale rekening als tegenrekening indentiteits vervalsing heeft plaats gevonden aan gezien ik helemaal niet in het bezit ben van een spaarrekening waar dan ook. @smilie jazeker hou ik jullie op de hoogte dat had ik eerder ook vermeld, want dit krijgt nog een staartje. Heel het verhaal ligt al bij het AD en die nemen maandag contact met mij op. Eens kijken wie de langste adem heeft. Ook ga ik aangifte doen tegen CC en de ING hoe dan ook. En het maakt me geen donder uit of ik in het gelijk gesteld wordt of niet. Maar als iedereen alles maar accepteerd en niemand een keer aan de bel trekt kunnen incasso bureaus en deurwaarders steeds verder gaan. Ik ben een mens en eis ook dat ik als zodanig behandeld wordt.

Ik ben het volkomen met je eens Anita. Mocht het AD ook interesse hebben in mijn verhaal dan houd ik mij uiteraard aanbevolen. En de opties voor aangifte, AFM en het Juridisch Loket blijven (be)staan. De reactie van Tijger getuigt van een eenzijdig beeld maar hij moet vooral in zijn eigen fantasie blijven geloven. We zullen het maandag zien en tot die tijd is hier niemand die exact weet waar het over gaat. Dat weten Anita en ik aanstaande maandag. Hahaha en over goed lezen, moet je horen wie het zegt. En waar staat dat ze het over een alias heeft? En dat het beste op een spaar rekening past is de grootste kolder. Het blokkeren van de huidige betaalrekening is genoeg. Ik kan nu ook niet pinnen. Goede informatie ingewonnen bij de ABN en ING. Veel succes en sterkte Anita en ik update aankomende maandag.

Ik plaats maandag wat de uitkomst is. Ik ben ook zeker van plan om verdere info te vragen bij een advocaat. En als ik contact heb gehad met het AD laat ik het je weten. Hoe meer verhalen hoe beter.

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 19:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=anita1505 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 19:18][quote=tijger1 schreef op zaterdag 29 nov 2014, 18:06]Weet u wel wat een alias is? En weet u wie het profiel invult als je je hier aanmeldt?

Ik neem aan dat je dat zelf invuld. En jurist is nog altijd een beschermde titel dus denk niet dat het zomaar gebruikt wordt.

Een jurist is geen beschermde titel, maar iemand die zich bezighoudt met juridische zaken. Hij hoeft zelfs geen rechten gestudeerd te hebben.

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2014 om 20:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ter info:

jurist: Een jurist of rechtsgeleerde is iemand die het recht bestudeert. Het is geen beschermde titel, hoewel men er in het spraakgebruik vaak mee doelt op iemand die is afgestudeerd in de rechtsgeleerdheid. In België echter is het verboden om zich jurist te noemen indien men geen diploma rechtsgeleerdheid behaald heeft.
(Bron: Wikipedia)

an
door anita1505 - Nov 29, 2014 om 20:57
17 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe dan ook, iemand die recht bestudeerd zal er meer van af weten dan iemand die dat niet doet of gedaan heeft.
Maar ik denk dat er nu off topic wordt gegaan, denk niet dat het forum daar voor bedoeld is. ;-)

tijger1
door tijger1 - Nov 29, 2014 om 21:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hij of zij hoeft zelfs GEEN recht bestudeerd te hebben. Maar dat laat uiteraard onverlet dat @justice best recht gestudeerd kan hebben.

ju
door justice4all - Nov 30, 2014 om 12:28
41 Antwoorden / 0 Vragen

Jurist is inderdaad geen beschermde titel. Iedereen mag hem voeren. Maar voor alle duidelijkheid: ik heb rechten gestudeerd.

Dan de discussie:
Ik heb de handelswijze van Cannock Chase voorgelegd aan een groep die vaker met beslagleggingen te maken heeft dan ik. Daaruit kwam dat het allemaal wel eens kan kloppen. Maar dan hebben we het hier over een overheidsvordering. Waarschijnlijk heeft Cannock Chase belastingdeurwaarders in dienst.

En het traject van de overheidsvordering gaat een stuk 'stiller' dan een civiel beslag.

Het dwangbevel mag per gewone post en van het beslag op de ING rekening krijgt TS ook geen apart schrijven.

Kijk voor meer informatie hier bij Overheidsvordering (vereenvoudigd bankbeslag)

TS kan evenwel het bedrag terugkrijgen tot aan de beslagvrije voet. " N.a.v. het rapport Paritas Passé is geregeld dat achteraf op verzoek de overheidsvordering teruggedraaid kan worden voor zover men een lager bedrag aan bestaansmiddelen overhoudt dan de beslagvrije voet. Bij het verzoek moeten naast de gegevens die nodig zijn voor de berekening van de beslagvrije voet ook de bankafschriften worden gevoegd."

Verder klopt het dat de ING (overigens ook de ABN AMRO) daarvoor een aparte bankrekening opent.

Oftewel TS moet zich gaan afvragen of ze een (gemeentelijke) belastingaanslag is vergeten te betalen.

an
door anita1505 - Nov 30, 2014 om 12:37
17 Antwoorden / 1 Vragen

@justice4all bedankt voor de heldere uitleg. Echter met mijn inkomen heb ik kwijtschelding lijkt mij zo. Niet dat ik daar trots op ben maar het is voor nu niet anders. Ik hoop morgen duidelijkheid te krijgen en ik ben benieuwd wat hun over de beslagvrije voet zeggen aangezien ik duidelijk al qua inkomen ver onder de grens zit om uberhaupt een beslagvrije voet te berekenen. Over een eventuele vordering van de gemeente zou ik het echt niet weten.

lw
door lwd058 - Dec 1, 2014 om 11:42
11 Antwoorden / 0 Vragen

1 tip voor die zielige Tijger: ga aub een cursus begrijpend lezen volgen. Te triest voor woorden dat je laatste reacties onzin zijn. Dat gelach had betrekking op jou maar goed ieder zijn gebrek. En guess what? Het is inderdaad geen conservatoir beslag. Jammer dat je hier geen gelijk in hebt gehad.

Update:

Juridisch Loket
Volgens het Juridisch Loket is een conservatoir beslag absoluut uitgesloten. Ze vinden het vreemd dat er zomaar een TOP rekening geopend kan worden. Dit zou ik in de bankvoorwaarden danwel bij de bank zelf moeten navragen. Indien onterecht kan ik een schriftelijke klacht indienen.

ING kantoor
Daar konden zij mij ook geen verdere informatie verstrekken over de precieze reden van het beslag. Wel zei ze dat de gerechtsdeurwaarder bij de bank zelf is langs geweest om beslag te laten leggen en de ING heeft inderdaad toestemming om een 2e spaarrekening in dit geval te openen. De reden is om verdere inkomsten die op de betaalrekening binnen komen door te laten gaan. Het kan tot 8 dagen duren totdat er een kopie exploot aan de debiteur (ik) verzonden kan worden.

In het ING kantoor gelijk met de afdeling gebeld over de exacte beslaglegging. Dit blijkt om Hefpunt te gaan. Daar het contactnummer + dossiernummer van gekregen om de uitstaande vordering op te vragen. De vrouw aan de telefoon heeft gelijk een 3e verklaring ingediend om een betalingsregeling of het gehele bedrag in 1 keer in te houden. Dit na telefonisch overleg met Cannock Chase zelf. Dit is ook verstandig om te doen anders duurt het alleen maar langer.

Thuis
Gebeld met Hefpunt over openstaande betaling(en). Dit bleek dus niet het geval te zijn omdat ik wist dat het al ruim 2 maanden opgelost was. Dit hebben zij aan Cannock Chase destijds ook doorgegeven. Waar het dus fout is gegaan kon ze niet aangeven (Hefpunt of Cannock Chase). Het is wederom opnieuw verzonden dat alles in september is afgehandeld en niks meer open staat. Mocht de bank voor de hele gang van zaken (beslaglegging) kosten in rekening brengen dan moet ik daar een kopie van maken en declareren bij Hefpunt.

Toen ik het woord Hefpunt al hoorde bij die vrouw van de ING aan de telefoon wist ik dat het niet kon. En bij Hefpunt hebben zij dat nogmaals duidelijk bevestigd. Ik ben weer een blij persoon, yes!

Ik hoop voor Anita dat het ook een fout is en dat het uiteindelijk met een sisser afloopt. Voor nu wil ik iedereen bedanken die ons positief gesteund heeft met raad vooral Justice4all en voor Tijger, volgende keer beter haha.

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2014 om 12:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Moeilijk hè, dat er dus blijkbaar toch rechtmatig ern spaarrekening geopend kan worden. En dat het beslag een gemmentelijke heffing betreft? En dat u pas later schriftelijk bericht krijgt?

Dus Cannock was u ook al niet onbekend. Maar goed, blijf lachen.

lw
door lwd058 - Dec 1, 2014 om 14:15
11 Antwoorden / 0 Vragen

Niks moeilijk aan, dit weet ik nu in het vervolg. Onwetendheid kan iedereen overkomen toch? Of weet jij alles? Blijkbaar niet met je conservatoir beslag. Wat is er moeilijk aan beslag gemeentelijke heffing? Het blijkt allang opgelost te zijn. Cannock Chase wou blijkbaar nog een achterstallige betaling innen die er niet meer is. Als het allemaal gegaan is zoals het hoort hoor je mij niet meer klagen. Ik weet nu hoe het zit en dat mag, klaar. Ik ken de naam Cannock Chase maar dat wil niet per direct zeggen dat ik er iets mee te maken moet hebben. Het kan van horen en zien. Uw niveau is bepaald niet hoog. Ik sluit verder discussie met u uit. Dat van mij is klaar en ik hoop voor Anita dat het ook goed afloopt.

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2014 om 14:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Weet u, het is wel komisch. U stelt hier een vraag, krijgt daar antwoorden op en dan bent u zo verontwaardigd, terwijl er blijkbaar bij die deurwaarder iets fout is gegaan, maar de uitleg van wat er gebeurd kan zijn, is correct. Maar u blijft uw verontwaardiging tegen mij spuien, terwijl u bij de deurwaarder moet zijn.

an
door anita1505 - Dec 1, 2014 om 16:14
17 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo, ook ik ben er een hele dag mee zoet geweest, en er is bij mij ook een fout gemaakt. het ging over gemeentelijke belastingen 2012 en 2013. Ik ben van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk kreeg ik iemand die mij wel verder wilde en kon helpen. Alles is nu opgelost. Maar toch geeft het je te denken dat CC bij dossiers van de gemeente kan en gewoon even beslag kunnen leggen terwijl het dossier allang gesloten is. Ook het openen van de rekening door de ING vonden ze vreemd zowel bij de gemeente als bij CC, en ook het juridisch loket.
Maar goed dat neemt niet weg dat we gedupeerd zijn met alle stress vandien. Ik heb inmiddels een verwijzing van het juridisch loket naar een advocaat want ik wil dit toch wel graag uit gezocht hebben. Zowiezo het openen van een spaarrekening op mijn naam en dan het verkrijgen van dossiers.

tijger1
door tijger1 - Dec 1, 2014 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

CC kan niet bij dossiers van de gemeente, de gemeente gebruikt CC. Als u bijvoorbeeld op Google kijkt, dan kunt u ook zien dat verschillende sociale diensten en ook de gemeente Rotterdam gebruik maken van hun diensten.

Ze zijn ook een landelijk werkend gerechtsdeurwaarderskantoor.

Dus of de gemeente heeft een verkeerd dossier doorgegeven, of bij CC is een afgesloten dossier per abuis heropend met de bekende gevolgen.

an
door anita1505 - Dec 1, 2014 om 18:29
17 Antwoorden / 1 Vragen

Hoe het komt komt het ik laat dit uit zoeken. Of er nou iemand iets zomaar oeps per ongeluk gedaan heeft of een andere reden. Het maakt me niet uit. Als ik een fout maak wordt ik daar hard op afgerekend, dus moeten anderen dat ook.
No excuses

lw
door lwd058 - Dec 2, 2014 om 13:48
11 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 1 dec 2014, 14:24]Weet u, het is wel komisch. U stelt hier een vraag, krijgt daar antwoorden op en dan bent u zo verontwaardigd, terwijl er blijkbaar bij die deurwaarder iets fout is gegaan, maar de uitleg van wat er gebeurd kan zijn, is correct. Maar u blijft uw verontwaardiging tegen mij spuien, terwijl u bij de deurwaarder moet zijn.

Uw gevoel van humor is gelukkig niet mijn soort humor. En voor begrijpend lezen had u op school zeker altijd een 1. Dat het niet bij CC is binnen gekomen kon door het systeem van Hefpunt gebeurd zijn of bij CC. Nergens staat alleen CC. Het is voor mij nu allemaal duidelijk en opgelost. Ik vind u een buitengewoon triest persoon. Blijf vooral doorgaan met uw onzinnige reacties. Dat is pas komisch.

re
door revengeyo - Dec 22, 2014 om 04:37
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb ook last van een bankbeslag, ook door Cannock Chase..
Er staat in een brief van de ING, dat er op het moment van beslaglegging er geen saldo was..(paar euro, en kan niet rood staan)
Ing zal Cannock Chase verklaren dat het beslag geen effect heeft gehad.
Nu zie ik dat ik 100 euro in de min sta omdat ING 100 euro rekent voor de administratieve kosten van dit beslag!
Ik moet die administratie kosten dus betalen.

tijger1
door tijger1 - Dec 22, 2014 om 09:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@revengeo

Is de vordering naar aanleiding waarvan er bankbeslag gelegd werd, terecht? Dan zijn die kosten ook terecht.