folkertsbe
door folkertsbe Sep 17, 2019 om 16:08
Geldzaken & recht

Caravanstalling kon op afgesroken tijd onze caravan niet vinden,wie is verantwoo

Op 15 augustus zouden wij onze gestalde caravan halen volgens afspraak.Echter was de caravan nergens te bekennen.Wie is verantwoordelijk?Wij betalen euro 250 voor bewaren en klaarzetten e.t.c.De stallinghouder zwijgt in alle talen.Ik heb zelf alles bij de politie moeten regelen ook bij de verzekering. Caravan op onverklaarbare wijze verdwenen uit stalling.

4353 9 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2019 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is heel vervelend, maar wat staat er in de voorwaarden van de overeenkomst die u hebt met de stallingeigenaar?

sj
door sjoppy - Sep 17, 2019 om 16:14
129 Antwoorden / Vragen

Uw verzekering zal wel met de stallinghouder contact opnemen en krijgt u van hen het verloop te horen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 17, 2019 om 16:30
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Het enige dat u, hoe jammer het ook is, is afwachten waar uw verzekeraar mee komt. Hoe dan ook is in deze m.i. de stallinghouder aansprakelijk en het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ook die niet verzekerd is voor dit soort zaken. Dat betekent dus dat u vooralsnog niets anders kunt dan afwachten.
Indien uw verzekeraar met een afwijzende, voor u negatieve reactie komt, dan kunt u altijd en de stallinghouder zelf aansprakelijk stellen en uw schade claimen of melding doen bij de Ombudsman van de Geschillen Commissie FinancIële instelling voor nader advies. www.kifid.nl U heeft neem ik aan afdoende bewijs dat uw caravan daar gestald is zoals bijv. betaalbewijs en/of anders.

De reden van verdwijning zal niet onverklaarbaar zijn: diefstal of verduistering.

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2019 om 16:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom is de stallinghouder aansprakelijk?

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 17, 2019 om 16:44
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Waarom zijn de bananen krom? Voor alle duidelijkheid: ik stel NIET dat de stallinghouder aansprakelijk is. Voor zo'n beslissing zijn er rechters!!!!

Aansprakelijk stellen is een mogelijkheid!!

tijger1
door tijger1 Sep 17, 2019 om 21:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, de Ts kan u ook aansprakelijk stellen, maar op welke gronden?

Iv
door Ivo W Sep 19, 2019 om 12:55
729 Antwoorden / Vragen

@tijger:

TS neemt een betaalde dienst af van de stallinghouder: een veilige plek om zijn caravan gedurende het jaar te stallen. Daarvoor mag de klant een tegenprestatie verwachten, namelijk dat de stallingseigenaar ook daadwerkelijk al het redelijke doet om een veilige stalling te waarborgen.

Als de stallingseigenaar daar aan voldoet kan diefstal in principe niet plaatsvinden zonder dat de stallingseigenaar dit vrij vlot opmerkt.

tijger1
door tijger1 - Sep 17, 2019 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Stond due caravan ergens binnen met een disselslot?

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2019 om 17:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wie is verantwoordelijk?

Aangezien je de verdwijning gemeld hebt bij je verzekering zal deze één en ander wel verder afhandelen.
Dus de berichten van die verzekering maar even afwachten (als je nog niets gehoord hebt).
Neem trouwens aan dat je wel een overeenkomst met die stallinghouder zult hebben (?) waarin wel iets vermeld zal staan.

me
door mein33 - Sep 17, 2019 om 17:47
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat heeft het onderzoek van de politie en de verzekeraar opgelevert !!

mo
door mof - Sep 18, 2019 om 13:45
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, daarvoor moet de stalhouder een verzekering hebben. U vertrouwt uw caravan toe en betaalt daarvoor ...

audb
door audb - Sep 18, 2019 om 14:35
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Het is net als een bord "betreden op eigen risico"

Is dat waar?, nee helaas u heeft de caravan ondergebracht bij de stalling en op dat moment zijn hun de risico dragers.

Wel kan/kon van u worden verwcht dat u de caravan dusdanig had voorzien van beveiliging dat het stelen van de caravan bijna onmogelijk was maar toch ligt de verandwoordelijkheid bij de stalling.

Ook de stalling dient beveiligt te zijn met sloten en een alarm systeem en evt camera`s.

Iv
door Ivo W Sep 19, 2019 om 13:01
729 Antwoorden / Vragen

Om verplaatsing van caravans in geval van een calamiteit (brand) mogelijk te maken, is een disselslot of wielklem bij de meeste caravanstallingen niet toegestaan op last van de brandweer.

Het is dan ook de verantwoordelijkheid van de stallinghouder om te zorgen voor een beveiligd en afgesloten terrein en/of loodsen. Wanneer de stallinghouder structuur de boel afsluit op het moment dat er geen toezicht is van het personeel, dan zou de stallinghouder nu braaksporen moeten hebben aan de omheining en/of loods waar de caravan van TS stond. Wanneer er nergens braaksporen zijn en de stallinghouder ook niet kan vertellen wanneer en door wie de caravan is meegenomen dan schiet hij toch ergens tekort.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 19, 2019 om 13:21
16838 Antwoorden / 202 Vragen

@IVO W, geheel correct.
@AUDB, het wel of niet hebben van beveiligingssystemen is voor risico / is de verantwoordelijkheid van de stallinghouder. Er is geen wettelijke verplichting.

tijger1
door tijger1 - Sep 19, 2019 om 13:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een stalling voor € 250 per jaar inclusief klaarzetten? Is dat een loods bij een boer of zo?

Iv
door Ivo W Sep 19, 2019 om 15:16
729 Antwoorden / Vragen

Voor mijn kleine caravan betaal ik ook een dergelijk bedrag. Dat is in speciaal voor opslag/stalling gebouwde loodsen met betonnen vloer en goede ventilatie. Brengen en halen gebeurt op het (afgesloten!) volledig verharde voorterrein.

Niemand komt in de loodsen, alleen de stallinghouder. Hij zet de caravans binnen en haalt ze er ook weer uit nadat je hebt gemeld wanneer je de caravan wil komen halen (twee werkdagen vooraf melden). Als de banden erg zacht zijn pompt hij ze ook nog even op. En voor een gering extra bedrag brengt hij de caravan voor een onderhoudsbeurt naar een nabijgelegen Bovag servicepunt (onderhoudsrekening uiteraard apart te voldoen).

Er staan enkele honderden caravans in zijn loodsen is mijn schatting en het bedrijf bevindt zich op een steenworp afstand van Utrecht. Binnen enkele minuten rijden zit je op de A2, A12, A27 of A28.

Ja, ik ben heel tevreden met deze stalling. Alles is gewoon goed verzorgd en met ik meen 55 euro per meter lengte is het zeker niet de duurste stalling in de randstad.

tijger1
door tijger1 Sep 19, 2019 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat is dan een koopje.