Ja
door Jan de internetman Aug 16, 2019 om 15:46
Geldzaken & recht
Cashkikker

Kent iemand hier https://cashkikker.nl/ ??

Het lijkt mij sterk op oplichting. Niet bestaande appartementen met mooie stockfoto's voor een ongeloofwaardig lage huurprijs. Maar om te reageren op de woningen moet je eerst betalen.

8440 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 16, 2019 om 15:57
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Natuurlijk nooit op reageren of betalen. Ze noemen zichzelf niet voor niets Cashkikker. Zij willen cashen en U, en anderen krijgen helemaal niets. En in het echte leven zijn er weinig tot geen huurhuizen met een heel lage huurprijs. En nee, ik ken het niet, wil het ook niet kennen.

diumenge
door diumenge - Aug 16, 2019 om 16:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is in ieder geval duidelijk dat 'Sandra, 28 jaar, alleenstaande moeder' een shutterstock model is...

https://www.shutterstock.com/g/ikostudio/sets/1568860

tenormin
door tenormin Aug 16, 2019 om 17:07
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Was al van plan om te vragen of iemand Sandra tevoorschijn kon toveren. Kan ik zelf niet. Maar dacht het al wel, heb haar vaker voorbij zien komen in ADV. Dus goed gevonden @diumenge.

tijger1
door tijger1 - Aug 16, 2019 om 16:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U vraagt naar de bekende weg. Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het ook niet waar.

ne
door neodutchio - Aug 16, 2019 om 16:52
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Ik wil u best antwoord geven, maar dat kort u €19,- per maand. Daarvoor krijgt u ongevraagd antwoorden waar u niets mee kan. Opzeggen kan per maand na een minimale duur van 2 jaar.

Betalen om te mogen reageren op een huis? Er is een te kort aan huizen en deze kunnen ze tegen lage prijzen verhuren? Misschien in Kaatsheuvel, maar in de rest van Nederland niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 16, 2019 om 17:30
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u niet even via een zoekmachine gekeken wat dit is? https://cashkikker.nl/  U had dan gezien dat dit voor over ik kan afleiden uit de website niets meer of minder is dan een bemiddelingsnbureau waarvan met u behulpzaam wil zijn bij het zoeken van woonruimte. Niet meer en niet minder en let op dat als de verhuurder niet de opdrachtgever is u wordt aangesproken op bemiddelingskosten. Dat zal ook hun verdien model zijn. Mijn advies: NIET DOEN.

jo
door jorisw - Aug 16, 2019 om 17:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Vind je "cashkikker" een hele logische naam voor een huizensite? (hoe vind je dit soort sites eigenlijk, ik kom ze nooit tegen)

hutch
door hutch - Aug 17, 2019 om 19:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik sluit me bij de rest aan. Deze website is nog geen 2 maanden in de lucht.

U wordt belazerd waar u bij staat (zit). Uiteraard klopt hier helemaal niets van. Op geen enkele foto is iets echt persoonlijks te zien, bijv. een gebruikte kamer o.i.d.

We lezen over een poos wel wie er achter deze misleidende website zit. Zolang de politie en het O.M. er niets aan doet, kunnen deze 'kikkers' gewoon doorgaan. Op een gegeven moment verdwijnt deze website weer en beginnen die oplichters gewoon weer met een nieuw 'verhaal', waar vervolgens weer een andere doelgroep intrapt. Ik schrijf het maar in gewoon, goed begrijpbaar Nederlands: het is gewoon tuig (= slechte mensen).

tenormin
door tenormin Aug 17, 2019 om 22:55
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Had je vanmiddag willen "oproepen" @ hutch, want meestal weet je hele pagina's met oplichting tevoorschijn te toveren. Maar goed, Diumenge was er dit keer. Tuig van de richel. Snap alleen echt nooit hoe mensen dit soort sites vinden: ik kom ze niet tegen. Fijn weekend.

hutch
door hutch Aug 18, 2019 om 10:17
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dank je, jij hetzelfde.

hutch
door hutch - Aug 18, 2019 om 10:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit 'bedrijfje' (....) verstopt zich in een virtueel kantoortje (postadres) in Leiden. Al vanaf € 49,-- per maand. Dat is dus (heel) snel geld 'verdienen'......
Uiteraard hebben dit soort figuren geen echt kantoor/bedrijfsruimte. Ze durven al helemaal niet hun eigen (woon)adres op de site te zetten.

Ga NOOIT in zee met dit soort obscure 'bedrijfjes'. Dat is vragen om (financiële) problemen.
Voor die extreem lage huurprijzen (zelfs incl. gas/water en elektriciteit) kan iedereen toch wel aanvoelen dat het niet klopt.
Je moet dan wel héél erg naïef zijn als je er wel intrapt.