Cheaptickets
In april hadden wij een vlucht en hotel geboekt bij Cheaptickets. Vanwege Corona is deze boeking geannuleerd.
Regelmatig ontving ik mails van cheapticket waarin werd aangegeven dat zij de restitiutie zouden regelen. Tot op heden is de restituite nog niet afgewerkert. Meerdere malen heb ik een poging gedaan om contact te krijgen en diverse mails heb ik verzonden. Nog steeds met geen enkel positief resultaat.
Er is in de media meerder malen aandacht aan geschonken maar ik zoek nu naar een mogelijkheid om cheaptickets toch aan te sporen om in actie te komen. Hebben jullie hier tips en of advies in voor mij?
alvast bedankt
Mary
Restitutie duurt erg lang, bij iedereen. Dus geduld is een schone zaak.
Verwijder uw persoonlijke gegeven. Dat kan binnen een uur na plaatsing. Ga naar uw vraag, druk op potloodje bewerk, eraf halen en druk dan op opslaan.
wettelijk gezien heeft u een vordering op dit bedrijf, als u daar voor kiest kunt u ze aanschrijven en betaling eisen binnen 15 dagen, betalen ze niet mag u er een gerechtsdeurwaarder achterheen zetten, die handelt dan de rest af voor u....
Betaling eisen binnen 15 dagen klinkt mooi maar binnen die 15 dagen hebben ze de brief van ts nog niet eens open. Mijn buurman werkt bij Ryanair en de klantenservice heeft nu zo'n 800 a 1200 keer zoveel werk. Dus pas na weken ben je aan de beurt, ook gaan mensen 10x mailen wat het alleen maar verder vertraagd.
dat is niet het probleem van de vraagsteller, dat zij de post niet op tijd behandelen, als de eis aangetekend verstuurd heb je bewijs wanneer de post is binnengekomen....
Zie deze info: (vooral uw recht om te vorderen):
In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt
verleend en zou u, zoals al weer enoige wekengeleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/ ;https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus https://www.hiswarecron.nl/actueel/corona-helpdesk/meest-gestelde-vragen; http://www.wetrecht.nl/schadevergoeding-bij-het-niet-nakomen-van-een-overeenkomst/ en zie voor voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ of deze: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven Houd er wel rekening mee dat indien het verzenden van de brief niet tot resultaat leidt verder procedren geruime tijd in beslag zal nemen.
Daarbij is het risico van faillissement ook niet geheel denkbeeldig indien er meer gevorderd wordt dan dat ÇHEAPTICKETS' financieel kan dragen. In dat geval is het dan aansluiten bij de eisers bij de dan aangewezen curator.
Dit in overweging gevend is het m.i. toch momenteel het beste om nog enige tijd af te wachten. Een vordering instellen kan altijd.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer