ma
door maryenrene Aug 2, 2020 om 15:00
Geldzaken & recht

Cheaptickets

In april hadden wij een vlucht en hotel geboekt bij Cheaptickets. Vanwege Corona is deze boeking geannuleerd.
Regelmatig ontving ik mails van cheapticket waarin werd aangegeven dat zij de restitiutie zouden regelen. Tot op heden is de restituite  nog niet afgewerkert. Meerdere malen heb ik een poging gedaan om contact te krijgen en diverse mails heb ik verzonden. Nog steeds met geen enkel positief resultaat.

Er is in de media meerder malen aandacht aan geschonken maar ik zoek nu naar een mogelijkheid om cheaptickets toch aan te sporen om in actie te komen. Hebben jullie hier tips en of advies in voor mij?

alvast bedankt
Mary

1708 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Aug 2, 2020 om 15:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Één tip. Haal uw privegegevens weg. Dit is een openbaar forum.

tenormin
door tenormin - Aug 2, 2020 om 15:41
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Restitutie duurt erg lang, bij iedereen. Dus geduld is een schone zaak.

Verwijder uw persoonlijke gegeven. Dat kan binnen een uur na plaatsing. Ga naar uw vraag, druk op potloodje bewerk, eraf halen en druk dan op opslaan.

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 2, 2020 om 15:58
7156 Antwoorden / 3 Vragen

In deze link kunt u lezen waarom de restitutie zo lang duurt:
https://www.cheaptickets.nl/updates

1paul
door 1paul - Aug 2, 2020 om 17:39
3101 Antwoorden / 0 Vragen

wettelijk gezien heeft u een vordering op dit bedrijf, als u daar voor kiest kunt u ze aanschrijven en betaling eisen binnen 15 dagen, betalen ze niet mag u er een gerechtsdeurwaarder achterheen zetten, die handelt dan de rest af voor u....

justmeagain
door justmeagain Aug 2, 2020 om 23:39
623 Antwoorden / 8 Vragen

Betaling eisen binnen 15 dagen klinkt mooi maar binnen die 15 dagen hebben ze de brief van ts nog niet eens open. Mijn buurman werkt bij Ryanair en de klantenservice heeft nu zo'n 800 a 1200 keer zoveel werk. Dus pas na weken ben je aan de beurt, ook gaan mensen 10x mailen wat het alleen maar verder vertraagd.

1paul
door 1paul Aug 3, 2020 om 11:25
3101 Antwoorden / 0 Vragen

dat is niet het probleem van de vraagsteller, dat zij de post niet op tijd behandelen, als de eis aangetekend verstuurd heb je bewijs wanneer de post is binnengekomen....

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 3, 2020 om 09:34
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Zie deze info: (vooral uw recht om te vorderen):

In beginsel betaalt u iets voor een dienstverlening die niet wordt

verleend en zou u, zoals al weer enoige wekengeleden aan de orde op een vrijdag bij Meldpunt van Omroep Max actie kunnen nemen in de context van het in gebreke blijven m.b.t. nakomen van een overeenkomst. Dat zal dan formeel vorderen betekenen waarvoor bij o.a. op de site van de consumentenbond en juridisch loket een voorbeeldbrief te vinden is. Maar voor u dat doet: kijk de uitzending eerst terug en luister naar hetgeen daar wordt verteld. https://www.maxmeldpunt.nl/  ;https://www.consuwijzer.nl/coronacrisis/uw-reisrechten-bij-het-coronavirus https://www.hiswarecron.nl/actueel/corona-helpdesk/meest-gestelde-vragenhttp://www.wetrecht.nl/schadevergoeding-bij-het-niet-nakomen-van-een-overeenkomst/ en zie voor voorbeeldbrief: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  of deze: https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven  Houd er wel rekening mee dat indien het verzenden van de brief niet tot resultaat leidt verder procedren geruime tijd in beslag zal nemen.

Daarbij is het risico van faillissement ook niet geheel denkbeeldig indien er meer gevorderd wordt dan dat ÇHEAPTICKETS' financieel kan dragen. In dat geval is het dan aansluiten bij de eisers bij de dan aangewezen curator.

Dit in overweging gevend is het m.i. toch momenteel het beste om nog enige tijd af te wachten. Een vordering instellen kan altijd.