es
door essiebreda Sep 20, 2010 om 21:18
Geldzaken & recht

Comfort Card: hoe kom je ervan af?

Ik heb een vraag en hoop dat iemand mij kan helpen.

Mijn vriend heeft een x aantal jaren geleden via een bedrijf een computer gekocht op afbetaling.
Ja zeker, via Comfort Card.
Nu wil ik hem met alle plezier helpen om het af te betalen, maar ik kan op de site van Comfort Card niet vinden of we dit boetevrij kunnen aflossen.

Overiggens lees ik allemaal verhalen van mensen die ellende met Comfort Card blijven houden.
Hoe komen we hier vanaf en ook van de BKR registratie?

Hopelijk kan iemand ons hiermee helpen en zijn we over een tijdje van heel deze ellende af.

Met Vriendelijk Groet,

Esther de Wit

8104 6 Rapporteer

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 20, 2010 om 22:51
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Esther,

Van de BKR-registratie kom je automatisch af na 5 jaar nadat de schuld volledig is afgelost en de schuldeiser dat meldt aan het BKR. Wanneer je schriftelijk bewijs van de schuldeiser hebt dat die je op moment x heeft afgemeld dan blijft de BKR-registratie nog 5 jaar na moment x bestaan. Daar is niets aan te doen.

Van Comfort kaart weet ik niets. Behalve ons huis kocht ik altijd contant en daarom meestal met (soms een fikse) korting.

Hardware ERror MAN.

mastag
door mastag - Sep 20, 2010 om 23:20
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Esther.
Je mag normaliter bij Comfort Card het openstaande saldo ineens inlossen dan staat je rekening op nul. Daarna (zeg een week verder) stuur je ze een brief met het verzoek de rekening te sluiten en een afmelding BKR te verzorgen.
Binnen twee weken hoor je dan een brief in huis te hebben van Comfort Card met een bevestiging van je afmelding BKR.
Echter als er een betalingsachterstand is geweest sluit ik me aan bij Hardwarerrorman en zal je 5 jaar aan het BKR vastzitten. Heeft je vriend altijd netjes betaald dan is er niets aan de hand

Mastag
@Herman, vroeger kreeg je inderdaad korting bij een contante betaling. Echter tegenwoordig ziet een winkelier je liever met comfort card betalen omdat ze;
1 provisie krijgen op een afgesloten contract.
2 meedelen in de betaalde rente als de klant niet op tijd betaald, en dat kan aardig oplopen. Dus de winkelier heeft er zeker baat bij financieringen te verkopen.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Sep 20, 2010 om 23:38
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ mastag:

Door met flappen te wapperen lukt het nog steeds korting te krijgen.

H.

mastag
door mastag - Sep 21, 2010 om 00:29
955 Antwoorden / 19 Vragen

@Herman,
gelukkig wel, maar veel winkeliers gebruiken het uitgesteld betalen als excuus om geen korting te geven.
Ik ben ook zo opgevoed; kopen als je de muntjes hebt.
vr gr Mastag

birdies
door birdies - Sep 21, 2010 om 07:07
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op maandag 20 sep 2010, 23:38]

Door met flappen te wapperen lukt het nog steeds korting te krijgen.

H.

Door met mijn pinpas te wapperen lukt het mij ook nog steeds korting te krijgen. D.w.z. de enkele keer dat ik nog een artikel in een fysieke winkel koop. In webshops hoef ik nergens mee te wapperen, daar betaal ik automatisch vele malen minder dan in een fysieke winkel.

birdies
door birdies - Sep 21, 2010 om 07:13
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@topicstarter:

Onderstaande vind ik op de site van CC:

Ik heb geld opgenomen van mijn Comfort Card rekening. Wanneer moet ik het geld terugbetalen en hoe gaat dat in zijn werk?

Elke maand wordt minimaal 3% van uw uitstaand saldo (het gedeelte van uw bestedingslimiet dat u hebt opgenomen) automatisch geïncasseerd. Het minimale incassobedrag bedraagt € 10,-.

De rest van uw uitstaand saldo kunt u terug betalen zoals u wilt. Wilt u ook de rest van het bedrag meteen afbetalen, dan maakt u het geld eenvoudig en boetevrij over. Zit het een keer een maand financieel tegen? Dan laat u het resterende bedrag geheel of gedeeltelijk gewoon staan. Zo flexibel is de Cash Service.

Heeft u nog vragen?

Belt u ons dan gerust! Onze medewerkers zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 – 18.00 uur op telefoonnummer 030-63 88 100.

Zie ook deze link naar veelgestelde vragen