ab
door abfabbussum Jul 6, 2009 om 00:06
Geldzaken & recht

Compensatie ?

Enige tijd geleden kreeg ik bezoek van een deurwaarder v.w.b. de inning van gemeentebelasting. Ik was op dat moment niet thuis en hij heeft een briefje in de bus gestopt met daarop een nieuwe datum van bezoek. (Ik was het gewoonweg vergeten om de rekening van de gemeentebelasting te betalen, en dat is stom). Er stond op dat briefje een datum, plus de vermelding dat, indien er niemand thuis zou zijn, dat men de toegang tot mijn woning zou verschaffen met een daartoe bevoegde politieambtenaar.

Ik ben zelfstandig ondernemer met een eenmanszaak, en was dus noodgedwongen om iemand anders in te huren om mijn dagelijkse werkzaamheden te verrichten. In de brief stond dat de deurwaarder langs zou komen tussen 8.00 en 20.00 uur (lekker ruim genomen dus). In de vroege ochtend heb ik het deurwaarderskantoor gebeld met de vraag of men iets specifieker zou kunnen zijn voor wat betreft de tijd. En, dat kon dus niet. De telefoniste zei dat zelf zij geen contact kon krijgen met de deurwaarder, en dat men deze bij de uitoefening van zijn werk, niet wilde storen. Okee, daar kan ik mee leven.

Maar wat schetst mijn verbazing, de deurwaarder is op betreffende datum dus helemaal niet langsgeweest. En ook de daarop volgende dagen niet. Het is inmiddels al bijna 4 weken geleden, en ik heb in de tussentijd ook niets meer vernomen.

Nu is mijn vraag, omdat ik voor 'jan lul' ben thuisgebleven om op de deurwaarder te wachten, heb ik dus een vrije dag moeten nemen, en iemand anders moeten inhuren om mijn werkzaamheden te verrichten. Kan ik dit bedrag (zo'n 180 euro), verhalen op de deurwaarder, omdat deze zijn afspraak niet is nagekomen?

Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor enig antwoord.

Chris

528 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 6, 2009 om 00:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Chris,

Het is niet eens zo stom om een keer te vergeten de gemeentelijke belastingen op tijd te voldoen. Dat is mij ook al eens overkomen. En dan weet ik nog hoe Alzheimer van voornaam heette.;-)

Maar om dan de iets verhoogde aanslag op aanmaning dan nòg niet te betalen, dàt is pas stom. Geweldig!

Die €180 kun je niet op de deurwaarder verhalen, want hij zal een prima verhaal hebben dat op overmacht duidt.

En buiten dat zou je een bruto dagloon ook nooit op hem kunnen verhalen, want als je niet werkt betaal je over de niet gewerkte uren ook geen heffingen. Er is dan hooguit sprake van een netto verdienste uitval.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2009 om 01:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is dit serieus?

Paar keer vergeten te betalen, deurwaarder komt nu eindelijk de centen halen en  Toppunt van Arrogantie .... "mag ik bij u dan ook gelijk even een nota indienen"?  :)

En dat de deurwaarder voor 'jan lul' aan de deur is geweest, maakt niets uit. Heeft ook niks anders te doen?

Tip: misschien iemand inhuren om de administratie te doen?

Vriendelijke groet terug.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2009 om 20:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Kiran,

Natuurlijk is dit serieus, anders stel ik die vraag niet hier.

Vind het alleen een beetje flutantwoord om te schrijven dat de deurwaarder voor jan lul aan de deur komt. Want elke keer als hij aan de deur komt, schrijft hij heus een gepeperde rekening, die vaak alle perken te boven gaat. Eventjes een briefje in de brievenbus doen, daar rekenen ze vaak zo'n 50 tot 100 euro voor. Uit eigen ervaring meegemaakt. Simpel briefje in de bus, hup, kassa voor de deurwaarder.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2009 om 21:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag chris,

Ik ben het hier niet eens met mijn confraters. Een deurwaarder die niet komt opdagen, veroorzaakt schade (althans kan schade veroorzaken). Indien dit hier het geval is, dan heb je het recht om die schade te verhalen, desnoods in rechte. Wel denk ik dat je bij de kantonrechter met een spijkerhard bewijs moet komen. Bovendien loop je het risico dat de uitspraak negatief voor jou uitpakt. In dat geval heb je nog meer "schade".

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jul 6, 2009 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Chris

Ben me er terdege van bewust dat ik je een flut antwoord gaf. Tuurlijk is het niet leuk om de hele dag te wachten op iemand die niet komt. Maar komt vaker voor. Heb ook weleens voor Jan met de korte achternaam (wat schrijf je eigenlijk als je vrouw bent? Jannie Hen?) een hele dag op een CV monteur zitten wachten, komt ie om bij vijven. Denk je niet dat ik ook zat te brommen?

Er stond in mijn berichtje een :) = haha/was beetje met een sarcastische bedoeling. Het idee toch: hij komt de centen halen, en jij schuift hem gelijk een tegen-rekening onder de neus?

Maar goed, je hebt wel gelijk van de extra kosten. Maar hij is wel aan de deur geweest voor Jan Lul. Kan je zien als: dienst die je moet betalen. Is niet anders.

Had ook gisternacht nog willen schrijven: 'en? nu al 4 weken aan het wachten? Want ja, gaat oplopen dan. Ook flauw .... Doorgaans kan je van mij een serieus antwoord verwachten hoor, kunnen anderen ook beamen. Maar ik dacht echt "dit kan toch niet waar zijn"?

Hoop dat je probleem op korte termijn wordt opgelost. En iemand in dienst nemen om de administratie bij te houden? Toch niet zo gek? Kan je wel een eenmanszaak hebben, misschien geen partner die kan bijspringen? Beetje de taken verdelen.

'T zijn zware tijden, niet alleen voor jou. Kom ook aan huis bij mensen om ze een handje te helpen met de administratie. Dus ik weet als geen ander hoe het is als je je verplichtingen niet na kunt komen en wat daar dan allemaal aan ellende uit kan voortvloeien. Dus als je nog op enig advies zit te wachten? Neem dan één raad van mij aan. Zorg dat je bij blijft met je betalingen! Incassobureau's / Deurwaarders .... kost je alleen maar méér centen en een hoop kopzorgen. Knok je er ff doorheen. Wens je het beste!

ve
door verwijderd - Jul 8, 2009 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is de aanslag al betaald?

Informeer bij de gemeente en de deurwaarder hoe je de aanslag zo snel mogelijk kunt betalen. Hoef je ook niet meer thuis te blijven voor de beste man.