Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 17:13
Geldzaken & recht

CONFLICT MET VERHUURDER.

Ik zit sinds 10 maanden in een ernstig conflict verwikkeld met mijn verhuurder over de vervanging van een verrot aanrechtblad maar de verhuurder weigert deze tot nu toe kostenloos in oude staat te vervangen.
Mijn oude aanrechtblad is 360 cm. Het nieuwe beleid van de verhuurder is om aanrechtbladen tot 220 cm kosteloos te vervangen, voor de overige centimeters moet ik 140 euro per 60 cm betalen.
Inmiddels is de zaak volledig uit de hand gelopen (zie foto) en dat laat nu ook geestelijk zijn sporen na, ook daar ik 24 uur per dag aan huis gebonden ben en thuis mijn veilige haven zou moeten zijn.

Na heel veel moeite dmv mails, aangetekend schrijven, gemeente inschakelen en facebook is mij vandaag via de telefoniste van de verhuurder medegedeeld dat 1 bepaalde meneer mij terug belt. Toevallig is dat net die ene meneer waarvan ik heb aangegeven geen contact meer mee te willen hebben, op mijn verzoek om iemand anders te spreken werd mij duidelijk gemaakt dat ik daar geen keuze in had.

Mag de verhuurder vanwege nieuw beleid geld eisen voor vervanging van een aanrechtblad?
In hoeverre draagt een verhuurder verantwoordelijkheid voor de geestelijke en lichamelijke gezondheid van zijn huurders?
En in hoeverre MOET ik meegaan aan de eis van de verhuurder om in gesprek te gaan met iemand waarvan ik duidelijk aangeef dat niet wenselijk te vinden??? Ik denk dat het mij meer schaadt dan daad om gedwongen in gesprek te gaan met die persoon, in hoeverre mag ik voor mij zelf opkomen en NEE zeggen?

3413 15 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2018 om 17:17
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Zie geen foto. En de verhuurder is niet aansprakelijk voor de geestelijke of lichamelijke gezondheid.

wi
door wilhelmina59 - Jan 23, 2018 om 17:20
512 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou mijn trots inslikken en het gesprek aangaan.
Kont tegen de krib levert niets op en vliegen vang je met stroop niet met azijn.
En de lengte van het aanrechtblad is een standaard lengte, langer blad is bijna altijd rekening huurder.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 17:31
Antwoorden / 1 Vragen

Heeft niets met trots of kont tegen de krib te maken. Integendeel juist maar jij bent de eerste die zegt dat ik geen recht op kosteloze vergoeding heb. Waar kan ik dat vinden?

wi
door wilhelmina59 Jan 23, 2018 om 19:13
512 Antwoorden / 0 Vragen

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurprijs-en-puntentelling/documenten/brochures/2017/04/18/puntentelling-zelfstandige-woning-1-juli-2017-tot-1-juli-2018 Bij je jaarlijkse huurverhoging zit altijd een uitleg over de puntentelling Mijn aanrecht is ook langer dan die 220 cm. Zelf om gevraagd bij nw keuken en was niet standaard.

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2018 om 17:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

220cm is de standaardmaat voor een aanrechtblad. Terecht dat als jij een blad van 360cm wilt, je bij moet betalen.

Je houdt het conflict zelf zo lang in stand door te weigeren de meerkosten te betalen, dat conflict kun je dus niet in de schoenen van de verhuurder schuiven.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 17:33
Antwoorden / 1 Vragen

Pardon?? Ik wil helemaal geen blad van 360 cm, ik huur de woning al 15 jaar met een blad van 360 cm waarom moet ik bijbetalen als het blad gaat rotten?
En er zijn mensen die van een bepaald budget moeten leven en die kunnen zich geen 140 euro voor 60 cm aanrechtblad permiteren.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 23, 2018 om 18:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Een blad gaat niet vanzelf rotten. Daar is de verhuurder niet schuldig aan
Daarnaast veranderen zaken nu eenmaal, of stookt u nog op kolen en zet u thee met de fluitketel?

aurora1
door aurora1 - Jan 23, 2018 om 17:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie ook geen foto, en geen enkele verhuurder of wie dan ook is verantwoordelijk voor uw geestelijke- en lichamelijke gesteldheid, dat bent u zelf alleen. Hoe verzint u het?
Als u een oplossing wilt dan zou ik maar in gesprek gaan met die medewerker van de verhuurder.
Ik begrijp niet waarom een verhuurder extreme maten voor zo'n keukenblad zou moeten betalen anders dan de standaard versie. In de regel moet iedereen bijbetalen die anders dan standaard wil. Ik begijp ook niet hoe een aanrechtblad kan verrotten.
Ik begrijp evenmin hoe u het voor elkaar krijgt om al 10 maanden een conflict over een aanrechtblad te hebben.
Vliegen vang je met stroop en niet met azijn.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 17:39
Antwoorden / 1 Vragen

Dit is een 18 jaar oud aanrechtblad, die in de woning zat toen ik het van de verhuurder huurde.
En hoe het kan dat een aanrechtblad gaat rotten??? Dat moet u aan de verhuurder vragen, die heeft het toen geplaatst.
Een korter aanrechblad zou betekenen dat niet alle kastjes afgedekt zijn??

aurora1
door aurora1 Jan 23, 2018 om 17:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik heb een aanrecht van de jaren 70 en daar is niets mis mee. Ik heb ook nog nooit een aanrecht gezien dat verrot is ook niet in oudere huizen waar ik in gewoond heb.
Verder spaart iedereen die wensen heeft, dus misschien kunt u dat ook doen? Kijk eens waarop u kunt bezuinigen, er zijn genoeg tips op internet te vinden.
Wedervragen stellen en in discussie gaan heeft u niets aan. De tips die u krijgt zult u het echt mee moeten doen.

getty
door getty - Jan 23, 2018 om 17:34
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik vind het eerlijk gezegd ook geen raar verzoek om bij deze niet zo gangbare maat bij te moeten betalen.
Kies eieren voor uw geld, ga gewoon akkoord en leef lekker verder.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 17:42
Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou ik ook heel graag willen maar helaas behoor ik tot de mensen die ongewild afgekeurd zijn en van een budget leven.
Ik zou willen dat ik 350/400 euro had liggen dan had ik die allang betaald en hier helemaal niet mee bezig hoeven zijn.

getty
door getty Jan 23, 2018 om 20:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Het gevraagde bedrag is best te overzien, vraag om een betalingsregeling. Misschien komen ze u zelfs dan nig wel wat tegemoet.

tijger1
door tijger1 - Jan 23, 2018 om 17:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zal waarschijnlijk de eerdere huurder zo’n lang blad bekostigd hebben, maar u hebt dan nogal een flinke keuken in een huurwoning dat daar zo’n lang blad inpast.

Maar u kunt kiezen of kabelen, zelf bijbetalen of een kleiner blad nemen.

U kunt natuurlijk ook nog altijd naar de huurcommissie gaan.

Geestelijke sporen door een probleem met een aanrechtblad? Het moet niet gekker worden. En nee, u kunt niet kiezen wie u te woord staat. Dus zeg rustig nee, en neem een kleiner blad, als u een langer niet kunt betalen.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 17:55
Antwoorden / 1 Vragen

Ik ben werkelijk aangeslagen door sommige kortzichtige antwoorden die ik krijg.
Ik heb een huis gehuurd en verwacht dat de verhuurder de woning onderhoudt.
Volgens juridisch recht is dit ook de verantwoordelijkheid van de verhuurder.

Graag wil ik weten waar die informatie staat dat ik geen recht heb op onderhoud van mijn keuken omdat het aanrechtblad te lang is. Dat was geen vrijwillige keuze maar zo werd de woning 15 jaar geleden aangeboden.

aurora1
door aurora1 Jan 23, 2018 om 18:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik denk eerder dat u kortzichtig bent en zielig zit te doen. U heeft niet meer rechten dan anderen, maar denkt dat u die wel heeft. Onverstandig en dat schiet niet op.
U wilt gelijk krijgen en medelijden, maar dat krijgt u niet. Jammer dat de reacties u niet bevallen. Maar dat is uw eigen keuzen, net zoals ruzieën met een verhuurder.
Brieven aangetekend versturen om gelijk te krijgen en af te dwingen is natuurlijk ook weggegooid geld. Vooral als u met een bepaald budget leeft zoals u zegt. Maar raad eens: de halve wereld leeft met een bepaald budget en moet sparen om wensen te vervullen.
Er zijn ook al tips gegeven over vakantiegeld en sparen, besparen enz.

Cookies
door Cookies - Jan 23, 2018 om 18:08
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Mijn aanrecht is ook langer dan de standaardmaat, daar heb ik extra voor betaald. Dat betekent dat een nieuwe huurder straks gratis een langer aanrechtblad heeft, maar moet het t.z.t. vervangen worden, zal ook deze huurder of genoegen moeten nemen met een korter blad of bij moeten betalen.

Dat jij er geen geld voor (over)hebt, is niet het probleem van de verhuurder. Overigens krijgen ook mensen met een uitkering in mei/juni vakantiegeld.

DOOR ELIAHA.2009 23 JAN. 2018 OM 17:33
ANTWOORDEN / VRAGEN

Pardon?? Ik wil helemaal geen blad van 360 cm, ik huur de woning al 15 jaar met een blad van 360 cm waarom moet ik bijbetalen als het blad gaat rotten?
En er zijn mensen die van een bepaald budget moeten leven en die kunnen zich geen 140 euro voor 60 cm aanrechtblad permiteren.

Topantwoord

Ge
door Genee - Jan 23, 2018 om 18:11
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat voor maat aanrechtblad hebben uw buren?
Kan zijn dat de vorige huurder voor eigen kosten door de wbv een aanrechtblad van 3,60 m heeft laten plaatsen, 3,60 m is namelijk niet standaard.
Wanneer de woningbouwvereniging dat 15 jaar geleden geaccepteerd heeft (overgenomen van de vorige huurder) heeft u de woning gehuurd met een 3,60 m aanrechtblad.
Of heeft u 15 jaar geleden getekend voor dat lange aanrechtblad van 3,60m?
Misschien te lang geleden om dat te herinneren.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 18:22
Antwoorden / 1 Vragen

Ook mijn buren wonen al langer dan 15 jaar in de woning en hebben ook een lang aanrechtblad.
En inderdaad kan zijn dat de vorige bewoner dit zelf heeft gedaan maar had de verhuurder mij dan niet op de hoogte moeten brengen voor de eigen kosten die dat met zich meebrengt. ?

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 18:28
Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb 15 jaar geleden het huurcontract getekend zonder verdere clausules. De woning bevindt zich nog in oude staat en ik heb altijd gedacht dat als er onderhoud aan de keuken moesten worden gedaan dit voor de kosten van de verhuurder is.

Ge
door Genee Jan 23, 2018 om 18:52
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Vraag anders ook aan meer bewoners dan uw buren.
Wanneer veel of alle woningen daar een 3,60 m lang aanrechtblad hebben zal dat toen standaard in die woningen zijn geplaatst.
Dan moet de wbv het versleten aanrechtblad ook vervangen door een met dezelfde afmetingen.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 23, 2018 om 20:05
3449 Antwoorden / 25 Vragen

maar had de verhuurder mij dan niet op de hoogte moeten brengen voor de eigen kosten die dat met zich meebrengt. ?

Dat doet hij nu toch, je kunt toch als verhuurder niet 15 jaar vooruit kijken als het om een aanrechtblad gaat.

marita5
door marita5 - Jan 23, 2018 om 18:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eliaha 2009 ,
.
Een verhuurder is niet verantwoordelijk voor de geestelijke en lichamelijke toestand van een huurder , wat te maken heeft met een aanrechtblad
Tenminste dit heb ik nog nooit gehoord ,

Neem eens contact op met het Juridisch Loket in uw gemeente , dan weet u in èèn keer wat de rechten en plichten zijn van verhuurder en huurder ., klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.juridischloket.nl/contact#

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 19:25
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel Marita5,

Maar die weg heb ik al gelopen en juridisch gezien sta ik in mijn recht maar de verhuurder en de gemeente doen er niets op uit.
Ik vindt het juist ontzettend frustrerend dat ik juridisch gezien in mijn recht sta, maar mijn recht niet schijn te kunnen krijgen zonder onkosten te maken. Meer mensen hebben een strak budget en hoe graag ik ook wil, ik kan niet betalen voor het aanrechtblad maar ook niet voor gratis juridische hulp.
Maar in ieder geval dankjewel voor het meedenken.

Topantwoord

ro
door ron503 - Jan 23, 2018 om 18:34
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vrees dat beide partijen, u en de WBV dit conflict in stand houden en de WBV aan het langste eind gaat trekken want er is geen sprake van een standaard keukenblok. De WBV neemt een niet standaard keukenblok nooit over en iets in die trant zal ook in het huurcontract opgenomen zijn en vaak bent u dan zelf ook nog eens verantwoordelijk voor het gehele keukenblok inclusief het zeer riante aanrechtblad. De WBV komt u al tegemoet door een deel van het aanrechtblad te vergoeden maar het andere deel is terecht voor uw rekening. U kunt wel stellen dat u aan een aanrechtblad van 220 cm voldoende heeft maar dan moet de WBV het gehele keukenblok vervangen en die kosten zijn dan ook voor u, geloof me daar gaat u niet blij mee zijn want u bent 140 centimeter werkbladruimte kwijt en daar krijgt u tot in lengte van jaren nog spijt van. Ik zie wel een mogelijkheid om tot elkaar te komen maar dan zult u ook water bij de wijn moeten doen bijvoorbeeld de WBV plaatst het nieuwe aanrechtblad en u betaald de bijkomende kosten naar draagkracht of in een kleine huurverhoging terug. U blij en de WBV ook want het conflict is uit de wereld en uw keuken inclusief aanrechtblad is weer netjes en kan weer jaren mee.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 19:37
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel Ron503,

Ik begrijp je volledig maar even voor de duidelijkheid er is niets in het huurcontract opgenomen. Dat heb ik een maand of 7 laten uitzoeken toen duidelijk werd dat de wbv geen verantwoordelijkheid wilde nemen.
En je oplossing vindt ik erg mooi gevonden en ik zou daar voor de rust ook mee kunnen leven.
Maar helaas kreeg ik weinig keuze. Ze wilde een nieuwe keuken plaatsen die veel kleiner is waardoor mijn inbouwgasfornuis/afzuigkap niet terug geplaats kon worden. Kosten nieuw gasfornuis, nieuw afzuigkap en rond de 300 euro voor de keuken bijbetalen.Ik vond het een superaanbod maar daar mijn handen financieel gebonden zijn kon ik hun aanbod niet aannemen. Ik wil wel betalen, echt wel maar als je zoals ik even een tijdje niet kunt en nergens aan kunt kloppen omdat je inkomen 17 euro boven de grens zit. Maar dankjewel voor het meedenken en je mooie idee. Misschien kan ik er uiteindelijk toch wat mee bij de wbv.

panter22
door panter22 Jan 23, 2018 om 20:04
6599 Antwoorden / Vragen

Het wordt nu duidelijker. Vorige bewoners hebben toen er een nieuw aanrecht werd geplaatst gekozen voor een groter aanrechtblad met kastjes en een inbouwkookplaat en afzuigkap. Daar hebben zij extra voor betaald.
Toen je 15 jaar geleden daar kwam wonen heb je geen overname betaald (misschien ook wel)en de kookplaat er bij gekregen en de afzuigkap.
Kun je die kookplaat niet naast eem kleiner  aanrecht op een kastje zetten?
En die afzuigkap kan toch wel blijven hangen of verplaatst worden.
Een huurverhoging mag de verhuurder niet rekenen voor het vervangen van een aanrechtblad.
Als je perse een aanrechtblad van 3.60 m wilt, kun je de extra kosten dan niet in gedeelten bij de huur betalen?

ro
door ron503 Jan 23, 2018 om 20:09
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoop echt dat u er met elkaar uitkomt want als u zich welwillend opstelt zal de vertegenwoordiger van de WBV dat ook doen want zeg nou zelf dit conflict moet een keer opgelost worden.

tenormin
door tenormin - Jan 23, 2018 om 18:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Tijdens renovatie van mijn keuken kreeg ik ook de gewone standaardmaat. Maar had zelf een extra lang blad laten maken. Dat "oude" blad zit tot nu toe nog steeds aan het nieuwe, nou ja, inmiddels al weer bijna 8 jaar geleden, blad. Heeft de WBV wel, heel aardig, voor me er weer aangemaakt. Dat het "twee-kleurig" is stoort me niet. Nieuw was destijd ook te duur. Misschien ook minder kieskeurig en er zelf (door iemand) er een blad tot 3.60 m aan laten maken/sluiten? Komt uw gezondheid ook ten goede.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 20:38
Antwoorden / 1 Vragen

Deze oplossing heb ik aangedragen. Ik ben ook helemaal niet kieskeurig en had ook geen moeite met 2 kleuren maar de wbv wilde hebben dat ik dan aansprakelijkheid nam voor die oplossing.

tenormin
door tenormin Jan 23, 2018 om 20:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Wat is dan eigenlijk het probleem? U wilde dan kennelijk toch niet die aansprakelijkheid?  Uw klacht komt mij nu ietwat ongeloofwaardig over. Sorry dat ik het zo zie/lees.

Topantwoord

panter22
door panter22 - Jan 23, 2018 om 19:23
6599 Antwoorden / Vragen

Die keuken is al minimaal 15 jaar oud. Eens in de 15 tot 20 jaar wordt een keuken in een huurwoning vervangen.
Zou je bijbetalen voor een langer aanrechtblad dan heb je er maar een paar jaar plezier van.
Dan zal de keuken van 3.60 m vervangen worden door een standaard keuken en moet er weer een nieuw aanrechtblad komen.
Dat bijbetalen voor een groter aanrechtblad is weggeooid geld.
Een aanrechtblad van 2.20m  op een keuken van 3.60 m dat is geen gezicht.
Ik zou vragen wanneer de keukens vervangen worden en of je vooruitlopend daarop alvast een nieuwe keuken kunt krijgen.
Dan wel van 2.20 m. Of je krijgt een aanrechtblad van 2.20 m en de kastjes waar dan geen aanrechtblad meer op zit, worden door de woningstichting weggehaald en keurig afgewerkt.
Je hebt dan een kleiner aanrecht. Je moet zelf het ontbrekende deel van de vloerbedekking, waar het kastje stond, vullen.
Wil je dat niet, dan zou ik alles zo laten tot je een geheel nieuwe keuken krijgt.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 20:12
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel Panter22,

Inderdaad, ik heb de bevestiging gekregen dat ik over 2 jaar een nieuwe keuken mag aanvragen. Dat is ook 1 van de redenen dat ik het zo'n onzin vindt dat ik verplicht wordt 140 euro voor ieder 60 cm aanrechtblad te betalen want over 2 jaar vraag ik direct een nieuwe keuken aan, die inderdaad veel kleiner wordt maar daar heb ik ook helemaal geen probleem mee. En ik weet dat ik tegen die tijd wat meer financiele lucht heb en dan koop ik een mooi (tweedehands) gasfornuis e.d
Ik kan nu een nieuwe keuken laten plaatsen maar dan moet ik 240 euro bijbetalen en een ander gasfornuis en afzuigkap en daar mijn handen op dit moment financieel gebonden zijn moet ik vast houden aan het feit dat ik in mijn recht sta en zover ik weet, de wbv verantwoordelijk is voor vervanging. Ik zou echt heel graag anders willen maar ik kan financieel gezien geen kant uit.
Het geheel zo laten is geen optie. Het blad laat los, het materiaal schimmelt en de vezels laten steeds meer los en dat kan nooit goed zijn voor mijn gezondheid, net zo min als de stank die het met zich meebrengt.
Geloof mij als ik maar enigszins een optie had gezien de kosten zelf op te hoesten dan had ik dat allang gedaan (ongeacht of deze kosten voor mij of de verhuurder zijn) maar soms kan het een mens tegen zitten in het leven waardoor ze geen kant uit kan.

panter22
door panter22 Jan 24, 2018 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Het aanrechtblad kan niet gerepareerd worden? Hoekje er in, kraan verplaatsen.

Topantwoord

al
door albertjo1 - Jan 23, 2018 om 19:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Een aanrecht is een onderdeel van het gehuurde waarop de huurder volgens het vigerende huurrecht het zogenaamde 'dagelijks opzicht' heeft: met andere woorden, het wordt gebruikt door u als huurder die er derhalve dan ook door de wijze van omgang met
het aanrecht volledig aansprakelijk is voor de toestand ervan. Als in dit geval aantoonbaar zou zijn, dat u al die 15 jaren het
aanrecht met de grootst mogelijke voorzichtigheid heeft gebruikt en de slijtage veroorzaakt zou zijn doordat het aanrecht van
een inferieure kwaliteit zou zijn, dan zou u zich daarop kunnen beroepen en de verhuurder de kosten van vervanging van het aanrecht laten dragen. Als u stelt dat het aanrecht 'verrot' is, is de logische eerste vraag hoe dit gekomen is. Door de wijze van gebruik of door
een inferieure kwaliteit? Stel dat de kwaliteit ondeugdelijk zou zijn geweest bij de aanvang van uw huurperiode, dan had u dat toen
al te kennen moeten geven en het niet accepteren. Maar u heeft dat wél gedaan en bent op grond daarvan aansprakelijk voor het
behoud van de toentertijd geboden staat van het aanrecht.
Overigens is niet duidelijk uit welk materiaal het huidige aanrecht bestaat. Mogelijkerwijs is bedoeld materiaal niet eens meer verkrijgbaar om bijvoorbeeld redenen van volksgezondheid en derhalve uit de handel genomen.
Advies: ga met de verhguurder om de tafel zitten en leg hem uw situatie uit. Vraag hem daarna om een redelijk voorstel dat rekening houdt met uw draagkracht. Onthoud hoe dan ook: 'it always takes two to tango!' Veel wijsheid en sterkte gewenst.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 20:24
Antwoorden / 1 Vragen

Dankjewel voor je zinnige antwoord.
Het aanrechtblad is 18 jaar oud en toen ik het accepteerde 15 jaar geleden zag het er perfect uit.
Het materiaal is inderdaad uit de handel genomen.
Er ontstond een klein bobbeltje bij de kraan in de buurt en ik heb toen direct aan de bel getrokken en laten zien dat het blad aan de onderkant nat was. Woningbouw gaf direct aan dat het blad vervangen moest worden maar biedt mij sinds die tijd alleen maar oplossingen aan die een financieel plaatje met zich meebrengen die ik niet kan bekostigen.
Ze weten dat ik voor nu financieel strak gebonden zit en dan voelt het erg vervelend dat je moet blijven herhalen dat , hoe graag je ook wilt, je het niet kunt betalen en ook niet in aanmerking komt voor financiele hulp van de gemeente o.d.
Ik zal zeker trachten nogmaals met de verhuurder rond de tafel te gaan maar ik ben bang dat mijn verhuurder niet weet wat redelijk betekent of geen inlevingsvermogen kan opbrengen voor mensen die een strak budget hebben en daar wanhopig aan vast proberen te houden. Zeker als ik onrechtvaardig voor kosten op moet komen die niet voor mijn rekening zijn.
Dankjewel voor het meedenken

Gr
door Grunn1 - Jan 23, 2018 om 19:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Betalen moet je omdat je meer wil dan de maximale standaard waarde. Bij de verhuurder moet je dus bijna 300 euro extra bijbetalen.
Ga sparen, ga naar de Ikea en koop een blad van 360 centimeter voor 270 euro.
Plaats dit nieuwe blad en bewaar de oude. Mocht je gaan verhuizen plaats dan het oude verrotte blad terug en doe wat leuks met je eigen betaalde blad.

Eliaha.2009
door Eliaha.2009 Jan 23, 2018 om 20:32
Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Epcot,

Ik begrijp je maar heb moeite met het woordje "wil". Ik wil eigenlijk niets. Ik heb de woning gehuurd zoals het nu 15 jaar later nog is. Ik heb meer dan 100.000 euro huur betaald waar nooit enig onderhoud voor is gepleegd en nu ik vraag om het aanrechtblad te vervangen omdat deze schimmelt, is er al 10 maanden onenigheid over de kosten van het aanrechtblad.
Inderdaad, een aanrechtblad bij Ikea is vele malen goedkoper, waarom wordt je dan door de huurder gedwongen 140 euro per 60 cm te betalen en mag je over 2 jaar een geheel nieuwe keuken aanvragen.
Snap jij het nog?? Ik begrijp je oplossing en daar ben ik mee bezig maar het zou niet mogen. De verhuurder heeft zijn verantwoordelijkheid te dragen.

pe
door peentjes - Jan 23, 2018 om 20:32
421 Antwoorden / 0 Vragen

Ja - Geen - Zover als u aan kunt. Nee zeggen levert u nog meer negatieve energie op.