Ja
door Janitavfh Jul 11, 2024 om 10:23
Geldzaken & recht

Contact ING Emmen

Afgelopen maandag naar ING kantoor Emmen geweest omdat ik de app niet kon activeren.  Medewerker lukte het ook niet. Ik zou binnen 48 uur mail van technische dienst krijgen met instructies om app alsnog te activeren.  Omdat ik tot nu toe geen mail gehad heb, telefonisch contact opgenomen.  Telefoonmedewerker wilde echter naam, adres, geboortedatum,  bankrekeningnummer en pasnummer.  Dat is me telefonisch teveel informatie en omdat iedereen roept niet doen,  ook niet gedaan.  Helaas konden ze me ook niet met ING Emmen doorverbinden.  Facebook messenger ook niet actief.  Iemand nog een idee hoe wel contact op te nemen?

930 17 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Jul 11, 2024 om 10:26
894 Antwoorden / 3 Vragen
4

Bel 020 2288888 dat is het nummer van de klantenservice ING. Als jij dat nummer zelf belt dan kun je gerust je gegevens doorgeven, tenslotte bel jezelf.


sira
door sira Jul 11, 2024 om 10:36
2442 Antwoorden / 24 Vragen

Dat laatste (tenslotte bel jezelf) had ik er inderdaad ook bij willen zetten.

Ja
door Janitavfh Jul 11, 2024 om 11:01
39 Antwoorden / 22 Vragen

Vraag daar toch niet om,  want dat nummer inderdaad zelf gebeld,  maar medewerker ken ik niet. Ik wil alleen de mail van de technische dienst die ik nodig heb om app te installeren. Mailadres hebben ze al. Vraag niet om gegevens voor de rekening nog geef ik iets anders door wat al bekend is. Dus nee ik geef telefonisch niet al die gegevens want dat is niet nodig.

Mabelle
door Mabelle Jul 11, 2024 om 11:20
523 Antwoorden / 1 Vragen

In de mail van de td staan dezelfde adviezen als online. Als je nou eens hier schrijft wat er dan precies niet lukt, kunnen anderen of ik je waarschijnlijk wel helpen.

sira
door sira - Jul 11, 2024 om 10:28
2442 Antwoorden / 24 Vragen
3

Dan houdt alles op als u uw gegevens niet wilt geven.

De ING wil wel zeker weten dat u de persoon bent die u zegt te zijn. Dan maar weer een keer naar het kantoor in Emmen.

Thecla58
door Thecla58 Jul 11, 2024 om 10:33
894 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ze in Emmen nog een kantoor hebben. Hier in Helmond alleen steunpunten en die weten ook niet veel. Hahahah

sira
door sira Jul 11, 2024 om 10:49
2442 Antwoorden / 24 Vragen

Wij hebben hier in de omgeving ook helemaal niets meer.

Ik moest een maand of 6 geleden mij opnieuw identificeren. Daar moest ik speciaal voor met de pont het water over en 15 km verder in een boekhandel de identificatie doen. Dus 30 km vv rijden en dit was de dichtstbijzijnde mogelijkheid.

Mijn rekening is nog een oude girorekening (met veel nullen er voor). Vroeger had men vaak een girorekening en daarnaast een bankrekening, Salaris op de giro en wat er einde maand overbleef, stortte je naar de bankrekening. Maar helaas werd die girorekening een bankrekening. Zelf had ik nooit voor ING gekozen en nog een enkele bank niet.

Mabelle
door Mabelle Jul 11, 2024 om 11:21
523 Antwoorden / 1 Vragen

Sira, identificeren kan ook via hun app, had je echt niet speciaal voor hoeven gaan rijden.

sira
door sira Jul 11, 2024 om 12:44
2442 Antwoorden / 24 Vragen

Kon in mijn geval niet Mabelle, ik heb geen app. Niet omdat ik daar niets van snap, maar er zijn dingen die ik liever op mijn laptop doe, zoals bankzaken, mailen, googelen etc., dat ben ik gewend en helaas kan ik geen toetsenbord op mijn telefoon aansluiten ;-))

Mabelle
door Mabelle Jul 11, 2024 om 13:28
523 Antwoorden / 1 Vragen

Maar dan was het dus je eigen keuze dat je 30km vv moest gaan rijden, wink. Toetsenbord hoef je niet aan te sluiten, die zit al op je smartphone.;-))

sira
door sira Jul 11, 2024 om 13:34
2442 Antwoorden / 24 Vragen

Dat toetsenbord is zo klein, al mankeer ik niets aan mijn vingers.

Vanaf ongeveer mijn 16e al een girorekening en dan weer moeten indentificeren, was niet mijn keuze ;-))
Ach, en Rhenen, waar ik heen moest, heeft leuke winkeltjes, dus dat was weer meegenomen.

Mabelle
door Mabelle - Jul 11, 2024 om 10:32
523 Antwoorden / 1 Vragen
4

Je hebt liever dat ze je gegevens niet goed checken?

Hier https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/app/activeren-met-je-identiteitsbewijs staat duidelijk uitgelegd hoe je de app moet activeren. 

En meer info voor als activeren niet 1-2-3 lukt https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/app/app-werkt-niet

mahadma
door mahadma - Jul 11, 2024 om 10:36
11635 Antwoorden / 51 Vragen
3

De ING moet wel zeker weten dat de beller ook de beller is. Als ze niet zo strak zijn kan iedereen zich voor u uitgeven en dat kan verstrekkende gevolgen hebben bij misbruik.

Re
door Reinier182 - Jul 11, 2024 om 10:45
198 Antwoorden / Vragen
2

Over welke smartphone hebben we het dat je de app niet geactiveerd krijgt. Het is een lastig proces maar het zou moeten lukken? Smartphone redelijk nieuw en up to date? Kan een reden zijn en anders bellen met de technische afdeling voor advies?

Thijs12
door Thijs12 - Jul 11, 2024 om 10:48
578 Antwoorden / Vragen
0

Anonieme hulp zul je zeker bij financiële instellingen nooit krijgen! Gelukkig maar.

gerbera
door gerbera - Jul 11, 2024 om 10:59
7396 Antwoorden / 14 Vragen
1

U gebruikt toevallig geen copie van uw ID bewijs, want dat werkt niet omdat de chip niet gelezen kan worden.

XiaoLongBao
door XiaoLongBao - Jul 11, 2024 om 11:49
1 Antwoorden / Vragen
0

Ah, dat is toevallig, mijn moeder had precies hetzelfde, 10tallen keren geprobeerd, zonder resultaat, is een Samsung mobiel, via een Samsung tablet lukte het ook niet. En als je in de scan de id kaart achterkant optie kwam, en melding gelukt, deed ie het toch weer niet.
Lokaal kantoor kon ook niet echt helpen, technische dienst zou ook contact opnemen, dus niet.
Ook  hier moest mijn moeder telefonisch alles doorgeven, alleen hoe weet de ING dat het ook de echte stem van mijn moeder is. Als mijn vader haar stem zou imiteren bij wijze van, dan zou het ook moeten lukken?

Na heel veel mailen, langsgaan en bellen is het uiteindelijk gelukt na een aantal weken.

rj
door rjw - Jul 11, 2024 om 12:24
3315 Antwoorden / 5 Vragen
2

Die gegevens moet je niet/nooit geven als je gebeld wordt. Maar als je zelf belt weet je zeker dat je met de ING te maken hebt en kan je gewoon die gegevens geven. Zolang ze niet om de PIN vragen is er niets aan de hand. En ze hebben die gegevens toch echt nodig om uit te kunnen zoeken waar het probleem zit. 

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 11, 2024 om 12:51
2162 Antwoorden / Vragen
1

Je krijgt een app niet geïnstalleerd op een telefoon? Bij de bibliotheek bieden ze toch tegenwoordig hulp voor ouderen die moeite hebben met digitale problemen? Is dat niet handiger?

Ja
door Janitavfh - Jul 11, 2024 om 13:14
39 Antwoorden / 22 Vragen
0

Ik wil geen oplossing voor iets wat ik niet vraag.  Telefoon is oké,  app installeren geen probleem maar activeren lukte niet.  Zelfs de medewerker van ING lukte het niet.  Ik heb een mail nodig van de technische dienst (zou volgens medewerker binnen 48 uur gemaild worden naar mijn mailadres.  
Ook al zeggen hier 100 mensen dat je al je gegevens inclusief pasnummer moet geven,  dat doe ik niet.  Moet ook niet nodig zijn als ik medewerker om beloofde mail te sturen naar het bij hun bekende e-mail adres,  dat kunnen ze al zien als ik mijn rekeningnummer doorgeef. Dus niets wat door mij foutief doorgegeven wordt,  maar wat in systeem staat. Dus als je geen telefoonnummer,  e-mailadres van kantoor ING Emmen hebt,  hoef ik geen reactie!

Mabelle
door Mabelle Jul 11, 2024 om 13:34
523 Antwoorden / 1 Vragen

Nou dan kan je lang wachten, want ING Emmen heeft geen eigen telefoonnummer en ook geen emailadres. Dan maar weer de rit naar het kantoor maken. Succes met je probleem.

sira
door sira Jul 11, 2024 om 13:41
2442 Antwoorden / 24 Vragen

Mabelle heeft gelijk, ING heeft nog maar 1 landelijk nummer, zoals ook veel retailbedrijven hebben, maar inderdaad, succes ermee.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jul 11, 2024 om 17:48
2162 Antwoorden / Vragen

Dat wordt dan spannend, die technische dienst gaat niet langskomen dus als u zich weigert te identificeren, dat is wat ze namelijk proberen, gebeurt er voorlopig niet veel meer. Bellen met Emmen gaat ook niets oplossen want ook die zullen het zelfde telefonisch identificatieprotocol volgen

mahadma
door mahadma Jul 11, 2024 om 22:18
11635 Antwoorden / 51 Vragen

Zonder uw gegevens die absoluut veilig zijn maar die u weigert te geven krijgt u NUL op het rekest.  En kunt u dus alle hulp vergeten.
Kunt u mij vertellen wat iemand an sich kan doen met de volgende gegevens: naam, adres, geboortedatum,  bankrekeningnummer en pasnummer?

tenormin
door tenormin - Jul 11, 2024 om 13:58
16883 Antwoorden / 108 Vragen
2

"Al zeggen 100 mensen dat je je gegevens inclusief pasnummer moet geven, dat doe ik niet". Met welk probleem ik ook zit, bellen met de ING houdt in: Pas erbij: rekeningnummer doorgeven, pasnummer geldig tot, plus je geboortedatum; altijd doorgeven, anders kom je nergens. Ook bij bezoek bank zelf. Tegen een groot mochol kunt u nu eenmaal niet gaan Don Quichotten, m.a.w. wat is het probleem. Ook uw opmerking bij @thecla58: "maar medewerker ken ik niet". Ik ken ook niemand bij de ING Bank, maar vertrouw er op dat hij/zij echt bij de bank werkt. Waar ze overigens meer van "je weten" dan je zou denken.

sira
door sira - Jul 11, 2024 om 14:04
2442 Antwoorden / 24 Vragen
0
Mabelle
door Mabelle Jul 11, 2024 om 14:13
523 Antwoorden / 1 Vragen

**

sira
door sira Jul 11, 2024 om 14:21
2442 Antwoorden / 24 Vragen

Dan blijkt dat ING het toenmalige nummer heeft opgezegd.

Voor de meeste bedrijven geldt dat niet, want ik gebruik het nog regelmatig, ook voor betaalde 0900-nummers.
Krijg wel meestal de vraag hoe ik aan dat nummer kom.

sira
door sira Jul 11, 2024 om 14:23
2442 Antwoorden / 24 Vragen

Wel toevallig Bakker Joost zit ook op de Wilhelminastraat en de oude ING zat ook op de Wilhelminastraat.

Mabelle
door Mabelle Jul 11, 2024 om 15:02
523 Antwoorden / 1 Vragen

Daar zal de bakker veel last van gehad hebben. Ik bel hooguit 1x pj naar een bedrijf, alleen als het echt niet anders kan. Altijd alles digitaal.

ro
door ronny530 - Jul 11, 2024 om 14:48
2834 Antwoorden / 41 Vragen
0

U vertrouwd een ING medewerker die u zelf gebeld heeft niet en waarom eigenlijk niet want die vraagt om standaard informatie en niet om inlogcodes maar wil aan de hand van de gevraagde gegevens wel verifieren of u daadwerkelijk de persoon bent die de vragen stelt.
Wat u wel wil is uw naam en rekeningnummer doorgeven maar dat is echt te weinig informatie want u zou de bankpas ook gevonden kunnen hebben en die naam en rekeningnummer kunnen gebruiken om de app te laten activeren.
Draai het eens om, u verliest uw bankpas en een onverlaat vind die pas zou het dan grappig vinden de een ING medewerker zonder door te vragen naar de gegevens voor die onverlaat gaat helpen om de app te activeren?.
Ik weet vrijwel zeker dat er met de app niets aan de hand is want zo moeilijk is het inloggen en activeren niet maar het wel zo dat na drie mislukte inlog pogingen de app geblokkeerd wordt.
Wellicht kunt u middels inloggen op uw ING internet account de app déblokkeren en de activatie van de app opnieuw beginnen.

Ja
door Janitavfh Jul 11, 2024 om 14:53
39 Antwoorden / 22 Vragen

Nogmaals ik vraag om mail metinstructies, mailadres staat in hun systeem,  zodra ik naam,  adres en bankrekeningnummer doorgeef kunnen ze dat emailadres in hun systeem zien staan,  daarvoor hebben ze niet en mijn geboortedatum,  initialen,  en pasnummer voor nodig.  Dus niks geen fraude mogelijk van mijn kant.

sira
door sira Jul 11, 2024 om 15:14
2442 Antwoorden / 24 Vragen

Ze hebben inderdaad alleen uw geboortedatum en initialen nodig, maar ook de laatste 3 cijfers van uw rekeningnummer.

Thecla58
door Thecla58 - Jul 11, 2024 om 15:21
894 Antwoorden / 3 Vragen
2

[edit i.v.m. toon, redactie]

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 11, 2024 om 17:25
7268 Antwoorden / 3 Vragen
0

Onderstaande link voor particulieren is duidelijk nu de technische dienst niet bereikbaar is.

https://www.ing.nl/zakelijk/digitaal-bankieren/app/downloaden-mobiele-app

1paul
door 1paul - Jul 12, 2024 om 08:18
3246 Antwoorden / 0 Vragen
0

als het over de betaalapp gaat dan gaat je dit ook niet meer lukken want die faseren ze uit en gaan over op googlepay.

de ing app zou je gewoon moetne kunnen gebruiken, deinstaleer deze en instaleer hem opnieuw en kijk welk resultaat dit geeft..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

De
Debs64 - Jul 10, 2024 om 17:51
Geldzaken & recht

PostNL stopt met digitale zegel. Tegoed onder 15 wordt niet teruggegeven.

PostNL stopt per 15 augustus met digitale zegels. Bedragen onder de 15 euro worden niet teruggestort. Boven de 15 euro wel. Advies PostNL is zo veel mogelijk opmaken. Kan van restant 9 euro geen zegels printen want die zijn maar 5 dagen geldig. Mag dit zomaar? Lees meer

Sh
Shopper1998 - Jul 12, 2024 om 07:57
Winkels & webshops

Shopcredit ipv geld terug

Hoi,

Ik heb een aankoop gedaan via een webshop. Echter kom ik er nu echter dat er bij retour geen geld wordt teruggegeven maar een zogenoemd 'shopcredit' om opnieuw bij de webshop te besteden.

In de algemene voorwaarden:
'De ondernemer gebruikt voor terugbetaling een shopcredit zoals aangegeven bij de disclaimer en akkoord bij het aangaan van de aankoop voorwaarden.' ... Lees meer

Bl
BlueSee - Jul 8, 2024 om 20:31
Huishouden & energie

Karcher: service zeer slecht

De service bij Karcher is zeer slecht: er wordt niet gereageerd, ook na diverse herinneringen. Indien je belt sta je meer dan 45 minuten in de wacht. Ik wil een kappotte baterij vervangen maar tot op heden niet gelukt (4 weken wachttijd). De diverse revieuws van Karcher zijn dramatisch dus er is iets aan de hand. Lees meer