Contact ING Emmen
Afgelopen maandag naar ING kantoor Emmen geweest omdat ik de app niet kon activeren. Medewerker lukte het ook niet. Ik zou binnen 48 uur mail van technische dienst krijgen met instructies om app alsnog te activeren. Omdat ik tot nu toe geen mail gehad heb, telefonisch contact opgenomen. Telefoonmedewerker wilde echter naam, adres, geboortedatum, bankrekeningnummer en pasnummer. Dat is me telefonisch teveel informatie en omdat iedereen roept niet doen, ook niet gedaan. Helaas konden ze me ook niet met ING Emmen doorverbinden. Facebook messenger ook niet actief. Iemand nog een idee hoe wel contact op te nemen?
Bel 020 2288888 dat is het nummer van de klantenservice ING. Als jij dat nummer zelf belt dan kun je gerust je gegevens doorgeven, tenslotte bel jezelf.
Dat laatste (tenslotte bel jezelf) had ik er inderdaad ook bij willen zetten.
Vraag daar toch niet om, want dat nummer inderdaad zelf gebeld, maar medewerker ken ik niet. Ik wil alleen de mail van de technische dienst die ik nodig heb om app te installeren. Mailadres hebben ze al. Vraag niet om gegevens voor de rekening nog geef ik iets anders door wat al bekend is. Dus nee ik geef telefonisch niet al die gegevens want dat is niet nodig.
In de mail van de td staan dezelfde adviezen als online. Als je nou eens hier schrijft wat er dan precies niet lukt, kunnen anderen of ik je waarschijnlijk wel helpen.
Dan houdt alles op als u uw gegevens niet wilt geven.
De ING wil wel zeker weten dat u de persoon bent die u zegt te zijn. Dan maar weer een keer naar het kantoor in Emmen.
Dat ze in Emmen nog een kantoor hebben. Hier in Helmond alleen steunpunten en die weten ook niet veel. Hahahah
Wij hebben hier in de omgeving ook helemaal niets meer.
Ik moest een maand of 6 geleden mij opnieuw identificeren. Daar moest ik speciaal voor met de pont het water over en 15 km verder in een boekhandel de identificatie doen. Dus 30 km vv rijden en dit was de dichtstbijzijnde mogelijkheid.
Mijn rekening is nog een oude girorekening (met veel nullen er voor). Vroeger had men vaak een girorekening en daarnaast een bankrekening, Salaris op de giro en wat er einde maand overbleef, stortte je naar de bankrekening. Maar helaas werd die girorekening een bankrekening. Zelf had ik nooit voor ING gekozen en nog een enkele bank niet.
Sira, identificeren kan ook via hun app, had je echt niet speciaal voor hoeven gaan rijden.
Kon in mijn geval niet Mabelle, ik heb geen app. Niet omdat ik daar niets van snap, maar er zijn dingen die ik liever op mijn laptop doe, zoals bankzaken, mailen, googelen etc., dat ben ik gewend en helaas kan ik geen toetsenbord op mijn telefoon aansluiten ;-))
Maar dan was het dus je eigen keuze dat je 30km vv moest gaan rijden, wink. Toetsenbord hoef je niet aan te sluiten, die zit al op je smartphone.;-))
Dat toetsenbord is zo klein, al mankeer ik niets aan mijn vingers.
Vanaf ongeveer mijn 16e al een girorekening en dan weer moeten indentificeren, was niet mijn keuze ;-))
Ach, en Rhenen, waar ik heen moest, heeft leuke winkeltjes, dus dat was weer meegenomen.
@SIRA "en helaas kan ik geen toetsenbord op mijn telefoon aansluiten ;-))"
Waarom kan dat niet ? Een voorbeeld:
OPVOUWBAAR BLUETOOTH TOETSENBORD VOOR ANDROID, IOS EN WINDOWS
Dan blijft nog steeds dat het schermpje klein is ;-))
Je hebt liever dat ze je gegevens niet goed checken?
Hier https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/app/activeren-met-je-identiteitsbewijs staat duidelijk uitgelegd hoe je de app moet activeren.
En meer info voor als activeren niet 1-2-3 lukt https://www.ing.nl/particulier/digitaal-bankieren/app/app-werkt-niet
De ING moet wel zeker weten dat de beller ook de beller is. Als ze niet zo strak zijn kan iedereen zich voor u uitgeven en dat kan verstrekkende gevolgen hebben bij misbruik.
Over welke smartphone hebben we het dat je de app niet geactiveerd krijgt. Het is een lastig proces maar het zou moeten lukken? Smartphone redelijk nieuw en up to date? Kan een reden zijn en anders bellen met de technische afdeling voor advies?
U gebruikt toevallig geen copie van uw ID bewijs, want dat werkt niet omdat de chip niet gelezen kan worden.
Ah, dat is toevallig, mijn moeder had precies hetzelfde, 10tallen keren geprobeerd, zonder resultaat, is een Samsung mobiel, via een Samsung tablet lukte het ook niet. En als je in de scan de id kaart achterkant optie kwam, en melding gelukt, deed ie het toch weer niet.
Lokaal kantoor kon ook niet echt helpen, technische dienst zou ook contact opnemen, dus niet.
Ook hier moest mijn moeder telefonisch alles doorgeven, alleen hoe weet de ING dat het ook de echte stem van mijn moeder is. Als mijn vader haar stem zou imiteren bij wijze van, dan zou het ook moeten lukken?
Na heel veel mailen, langsgaan en bellen is het uiteindelijk gelukt na een aantal weken.
Die gegevens moet je niet/nooit geven als je gebeld wordt. Maar als je zelf belt weet je zeker dat je met de ING te maken hebt en kan je gewoon die gegevens geven. Zolang ze niet om de PIN vragen is er niets aan de hand. En ze hebben die gegevens toch echt nodig om uit te kunnen zoeken waar het probleem zit.
Je krijgt een app niet geïnstalleerd op een telefoon? Bij de bibliotheek bieden ze toch tegenwoordig hulp voor ouderen die moeite hebben met digitale problemen? Is dat niet handiger?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Look out shag 50 gram vorige week betaalde ik 15,60 en vandaag 23,60 dit kan nie
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan
dit is zelfs een goedkope shag
dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Mvg hetty oorbeek
Lees meer
Beeindigen ov chipkaart expres ingewikkeld
Hoi, een ov-chipkaart heeft een houdbaarheidsdatum. Alleen dat is al een zinloze aanslag op het milieu, maar dat even ter zijde. Mijn ov-chipkaart is bijna eindig, dus ontving ik automatisch een nieuwe kaart. Deze nieuwe kaart vervangt de oude. Fysiek gebeurd dit dus vanzelf maar achter de schermen blijft een resterend saldo van €35 achter op mijn oude kaart. Daar wordt niet over gerept. Om ... Lees meer
Annuleren vacantie
Goedenavond
Het verhaal gaat als volgt.
Mijn dochter heeft vol enthousiasme begin dit jaar een vakantie geboekt bij Allcamps.
Niet wetende dat zij op de 2de Paasdag de diagnose uitgezaaide eierstokkanker zou krijgen. Wat volgde was een hele emotionele toestand.
Nu krijgt zij over een week een zware operatie en heeft deze vakantie geannuleerd. Ze heeft bij de boeking een annuler
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer