Ka
door Kazeman May 5, 2023 om 16:19
Geldzaken & recht

Contactloos betalen Ing pas

Vandaag mijn nieuwe Ing pas gebruikt en wilde op de site contactloos betalen blokkeren zoals bij mijn oude pas. De hele site van Ing vruchteloos afgezocht.
Via de chat kwam ik er achter dat contactloos blokkeren niet meer mogelijk is.

8461 14 Rapporteer
Ka
door Kazeman - May 5, 2023 om 16:22
1 Antwoorden / 1 Vragen

Er wordt dus weer iets verplicht ingevoerd waar je eigenlijk geen zin in hebt!

Mabelle
door Mabelle May 5, 2023 om 17:12
423 Antwoorden / 1 Vragen

Nou gebruik je het toch niet? Of zoek een bank waar je het nog wel uit kunt zetten.

rj
door rjw May 5, 2023 om 20:58
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Een bedrijf hoeft geen toestemming van klanten te hebben om producten en diensten aan te passen. Gebeurt bij jou op het werk ongetwijfeld ook wel eens.

In dit specifieke geval kan ik me voorstellen dat de bank de optie heeft verwijderd omdat het weinig gebruikt wordt. Ook software die niet of weinig gebruikt wordt kost geld.

Ho
door Hommer - May 5, 2023 om 16:36
30 Antwoorden / Vragen

En wat is uw probleem? Waar bent u bang voor indien contactloos betalen niet te blokkeren is?

Thecla58
door Thecla58 - May 5, 2023 om 16:44
854 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heb  je hier iets aan, maar dan in omgekeerde volgorde

Ik heb even gekeken maar het kan inderdaad niet meer :( dus vorenstaande is niet van toepassing meer.

Mabelle
door Mabelle May 5, 2023 om 17:09
423 Antwoorden / 1 Vragen

Niet werkende tip maar even verwijderen dan?

tenormin
door tenormin May 5, 2023 om 22:40
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe kan @thecla58 iets verwijderen dan binnen een uur. Als ze reactie al gelezen heeft binnen dat uur? Ik heb inmiddels ook gelezen dat het niet kan maar, ben gerustgesteld dat, als er misbruik van een gevonden pas word gemaakt men gecompenseerd kan worden. Ik gebruik mijn pinpas niet dagelijks, daar was ik dus bang voor. Kijk wel, om de dag,op mijn rekening.

tenormin
door tenormin - May 5, 2023 om 17:01
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Volg het advies van @thecla58 op. Ga het nu ook doen. Althans, het omgekeerd proberen.

Mabelle
door Mabelle May 5, 2023 om 17:09
423 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan allang niet meer.

tenormin
door tenormin May 5, 2023 om 22:42
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Ben ik inmiddels ook achtergekomen, maar gerustgesteld dat men dan gecompenseerd wordt als.... Daar was ik bang voor. Met een verloren pas iedere keer 50 piek opnemen. Dacht ik, dus is anders.

marita5
door marita5 - May 5, 2023 om 17:30
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Kazeman ,

Contactloos betalen is niet uit te zetten , schade door derden wordt vergoed , klik op de rode regel .

https://www.ing.nl/particulier/betalen/passen/contactloos-betalen

mahadma
door mahadma May 5, 2023 om 22:55
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Oke, maar ik zou toch vertrekken bij die bank

mahadma
door mahadma - May 5, 2023 om 22:49
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zowel bij de asn als de rabo is contactloos probleemloos uit te zetten, wat mijn partner en ik ook gedaan hebben. Wij zien de noodzaak niet van contactloos, en ja, ik weet dat fraude vergoed wordt, maar zolang de keuze er is bijven wij pinnen. Wel ervaren wij dagelijks als wij ergens willen pinnen dat ze de pinautomaat met de contactloze kant aanbieden en staan als een sufgewiegd schaap te kijken als je zegt: Dit werkt niet. Vraagsteller kan beter een bank nemen die contact loos betalen kan uitzetten.

Als contactloos de norm wordt laat ik mijn pas thuis en haal cash uit de flappen tapper, cashgeld is nog steeds een wettig betaalmiddel.

Mabelle
door Mabelle May 6, 2023 om 01:06
423 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, dat past wel bij iemand die ook bang is voor een slimme meter.

Thijs12
door Thijs12 May 6, 2023 om 07:48
538 Antwoorden / Vragen

Denk eraan dat dat flappen tappen ook beperkt gaat worden, zowel in het aantal keren per jaar, als betalen voor de kosten.
Steeds meer bedrijven gaan ook vanwege de kosten naar pin only.
Je kunt in ieder geval nog instellen dat er voor contactloos betalen altijd een pin op de handy moet worden gebruikt .
Dan gaat de angst misschien weg dat er maar iemand in de buurt hoeft te komen met een mobiele terminal.
En dan vergeet je tenslotte die pin voor altijd, dan is contactloos betalen echt onmogelijk.

mahadma
door mahadma May 6, 2023 om 08:22
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Binnen 10 jaar (zou zo maar kunnen) gaan de banken nog verder, dan betaal je dmv een chip in je hand die door regeringsopdracht verplicht in je hand geplaatst wordt. Ik zal me niet verwonderen dat over x jaar pasgeboren baby's direct een verder te vullen chip krijgen, zials huisdieren nu.

Thijs12
door Thijs12 May 6, 2023 om 08:39
538 Antwoorden / Vragen

Goed idee om identiteits diefstal te voorkomen!
Ze zullen inderdaad iets moeten verzinnen tegen KI.

va
door vanlotjegetikt May 6, 2023 om 08:43
809 Antwoorden / Vragen

Iemand heeft het Edict gelezen;-)

Mabelle
door Mabelle May 6, 2023 om 10:00
423 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, cash is een wettig betaalmiddel, maar dat betekent niet dat een winkelier verplicht is cash te accepteren. Bij steeds meer winkels (en ook bij bijv. apotheken) zul je met cash niet terecht kunnen.

mahadma
door mahadma May 6, 2023 om 11:22
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als ik alleen cash heb en levensreddende medicatie nodig heb en ik krijg het niet mee is die apotheek wel schuldig aan dood door schuld of erger.

Ozymandias
door Ozymandias May 6, 2023 om 11:40
166 Antwoorden / Vragen

Ik denk niet dat jij een aandoening hebt waarbij je in eens door een te kort van medicatie dood gaat. Want 1, dan heb je zelf je medicatie niet bijgehouden en 2, als het zo urgent is bel je 112 en ga je niet naar de apotheek. Een belachelijk voorbeeld doet niets voor je argument.

rj
door rjw May 6, 2023 om 13:23
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Mahadma is wel erg aan het radicaliseren. Of hij heeft z'n medicijnen niet meegekregen omdat hij fundamentalistisch met cash wilde betalen. Maar beste boomer, realiseer gewoon dat tijden veranderen. Vroeger kon je alleen maar klagen op het dorpsplein of in de kroeg. De moderen technologie maakt het mogelijk dat heel de wereld jouw geklaag kan lezen. Als je dan consequent bent ga je daar ook geen gebruik meer van maken.

mahadma
door mahadma May 6, 2023 om 13:27
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Dan moeten de banken OOK maar G R A TI S beschermingshoesje erbij leveren dat de pas beschermd is tegen misbruik , maar dàt zullen ze niet doen. De aandeelhouders zijn belangrijker. Kennelijk wordt hier op de man en mening gespeeld. Pech, ik blijf wie en hoe ik ben.

Du
door Duc7 May 8, 2023 om 12:49
35 Antwoorden / Vragen

Simpel, aluminiumfolie doet wonderen in deze. Ik heb deze om een hoesje gedaan waarin ik mijn pasje opberg. Daarnaast zijn er ook al portemonnees verkrijgbaar waar al een alu folie in verwekt is. Dus heel simpel voorkomen van misbruik zo.

Franske1958
door Franske1958 - May 6, 2023 om 07:51
426 Antwoorden / 2 Vragen

Er zijn nou eenmaal mensen die zichzelf graag beperkingen opleggen en vervolgens
een ander dan de schuld geven dat ze bepaalde dingen niet meer kunnen doen.  Tja.....

mahadma
door mahadma May 6, 2023 om 08:39
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Deze opmerking doet mij denken aan een niet verplichte maar efficiënt toch moeten  vaccinatie. Niet geprikt, dan werd je uitgebannen als een melaatse.

Ozymandias
door Ozymandias May 6, 2023 om 11:41
166 Antwoorden / Vragen

Okay, het is duidelijk dat jij tot de groep wappies behoort die hun realiteitsbesef enigszins zijn verloren. Succes er mee.

mahadma
door mahadma May 6, 2023 om 13:48
11541 Antwoorden / 51 Vragen

OZYMANDIAS ,  bedankt voor je compliment!

ro
door ronny530 - May 6, 2023 om 10:52
2779 Antwoorden / 41 Vragen

De gebruikte NFC chip in de bankpas maakt bij contactloos betalen draadloos contact met de betaalterminal en bevat geen gegevens zoals een pincode. Een onverlaat kan met een NFC chip lezer die chip wel uitlezen maar niet gebruiken om mee te betalen en daarbij moet de pas binnen een afstand van maximaal 10 centimeter van die uitlezer zijn. Bij diefstal of verlies van de pas kan tot 50 euro zonder pincode betaald worden met een limiet van 100 euro en bij een volgende keer dient de pincode ingevoerd te worden om de schade te beperken. Iedere banpashouder dient zorgvuldig met de bankpas om te gaan zoals de pincode nooit aan derden verstrekken en bij intoetsen van de pincode de handeling af te schermen maar in de haast nog wel eens vergeten wordt. Het is dan een koud kunstje om de pas te stelen want als de pincode afgekeken is weet de onverlaat ook waar de pas op het lichaam bewaard wordt. Sec gezien is contactloos betalen veel veiliger want een pincode die niet ingetoetst hoeft te worden kan ook niet afgekeken worden. Weer ouderwets grote bedragen bij een automaat opnemen is veel onveiliger en gaan we weer terug in de tijd van skimming en berovingen waarbij onverlaten geweld niet schuwden. In zekere zin is contactloos betalen veiliger maar tegenstanders zullen er altijd zijn want de angst voor het nieuwe roept altijd weerstand op.

mahadma
door mahadma May 6, 2023 om 11:28
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Als iemand, wat vaker voorkomt als je denkt, onder bewind staat kan 50 euro een weekgeld zijn.......

Thijs12
door Thijs12 May 6, 2023 om 12:26
538 Antwoorden / Vragen

Ik gebruik altijd voor elk bedrag bij contactloos betalen mijn vingerafdruk of mijn pincode. Ook voor een euro parkeergeld. Zonder code of vinger is uitgeschakeld..

Bo
door Bobot May 6, 2023 om 12:41
28 Antwoorden / 2 Vragen

Bij mijn laatste 2 ING passen was de NFC chip binnen een week kapot en werkt contactloos betalen niet meer... Ik begrijp dat dat is wat u ook wilt? Gewoon een tijdje los bewaren in de broekzak :)

ro
door ronny530 May 6, 2023 om 12:49
2779 Antwoorden / 41 Vragen

@mahadma, degene die onder bewind staat is ook beschermd want fraude ontstaan door misbruik van de bankpas wordt ook vergoed. @ Thijs12 bij gebruik van de app op de mobiele telefoon zijn de instellingen wel te wijzigen maar bij gebruik van de bankpas zelf dan weer niet.

Naamloze
door Naamloze - May 6, 2023 om 15:43
9 Antwoorden / Vragen

Door uw bericht dacht ik er ook ineens weer aan, ik wilde het rigenlijk weer uitzetten na corona. Pasje erin steken en pincode vind ik zelf gewoon net wat veiliger.

Ik heb ook ING en kon deze optie inderdaad niet meer vinden, maar als je dan drukt op "chat met medewerker" wordt het voor je geregeld zonder problemen. Ik had dit bericht geplaatst "Goededag, ik probeer contactloos betalen uit te schakelen. Dit kon eerst via mijnING, maar nu kan ik deze optie niet vinden, zelfs als ik de zoekfunctie probeer. Bij de betaalpasopties zie ik het ook niet staan". Daarna zette de medewerkster het voor me uit. Succes!

ka
door kaartendraak May 8, 2023 om 11:26
180 Antwoorden / 2 Vragen

Nou lekker dan als je eerst moet gaan chatten om dit weer voor elkaar te krijgen. Zal je een langzamer chatter hebben en je moet nodig plassen ofzo. Jedurft niet weg te lopen en het duurt..........Zo zie je maar weer, de bank is er niet voor ons, maar wij zijn er voor de bank(en Roverheid)

ze
door zeemannetje May 8, 2023 om 12:41
120 Antwoorden / 0 Vragen

Er is dus een mogelijkheid. Wees blij.

john devries
door john devries - May 8, 2023 om 12:03
216 Antwoorden / Vragen

De 100 euro verbruiken en geen pincode meer invoeren voor de volgende 100 euro.

Me
door Meindo - May 8, 2023 om 17:19
63 Antwoorden / Vragen

Ik betaal contactdoos via mijn iPhone. Werkt goed en supersnel.

mo
door mof - May 8, 2023 om 20:34
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Het is wel mogelijk. Maar je moet aandringen. Bij mijn kredietkaart heb ik een telefonisch gesprek gevraagd via de chatbot. Ook daar werd me gezegd dat het niet kon totdat ik zei dat ik dan mijn kaart ging opzeggen!

hoe u druk kunt zetten met een betaalpas weet ik niet. Helaas.

Thijs12
door Thijs12 - May 8, 2023 om 20:41
538 Antwoorden / Vragen

Zoals John al aangaf, gebruik de pas contactloos totdat er om een pincode gevraagd wordt.
Dus koop iets van 49,99.
Dan heb je toch je zin dat de pas niet meer contactloos werkt.
Je kunt ook een gaatje in de antennespoel van de pas boren.