Ev
door Eveline25061981 Apr 8, 2020 om 11:00
Geldzaken & recht

Contant geld word geweigerd bij Kruidvat

Vandaag werd ik geweigerd met contant geld te betalen bij de Kruidvat! Alleen pin of via telefoon en aders heb je pech! Dit gaat natuurlijk nergens over, veiligheid voor alles hoor en snap dat ze dat het liefste zoveel mogelijk hebben, maar contant geld is gewoon nog steeds een wettelijk betaalmiddel en nergens staat dat dit niet mag! Hoe kan dit opgelost worden dat winkels niet zomaar eigen regels gaan opstellen?

groetjes eveline

8064 21 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2020 om 11:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, men slaat een beetje door. Spullen maar elders kopen. Wordt dat pinapparaat dan wel steeds afgesopt?

ne
door neodutchio Apr 8, 2020 om 11:09
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het bedrag om contactdoos te betalen is verhoogd, je hoeft het pinapparaat dus niet aan te raken. Daarbij heb ik liever dat ik 4 toetsen zou moeten aanraken dan dat ik geld ontvang waarvan ik niet weet wie er allemaal aangezeten hebben en door handen gaan van een caissière die ook alles aanraakt.

Magnum007
door Magnum007 Apr 8, 2020 om 11:31
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Contactloos betalen lukt niet altijd, zoals bij de MacDrive.

ne
door neodutchio Apr 8, 2020 om 13:05
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Hier wordt de pinterminal aan een stok in de auto geschoven en kan je gewoon contactdoos betalen.

Magnum007
door Magnum007 Apr 8, 2020 om 18:05
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio ,

Hier ook, maar het werkt niet goed, dus iedereen zit met zijn handen aan het pinapparaat.

MacDonald zou ook moeten investeren in betere pinterminals bij het bestelloket.

tijger1
door tijger1 Apr 8, 2020 om 18:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Man, man, u hebt het toch zo arm? Wat doet u dan bij eem Mc. Drive. Kook thuis.

justmeagain
door justmeagain Apr 9, 2020 om 00:24
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum, heb als vaste mcD bezoeker nog nooit een probleem gehad met contactloos betalen. Pas, telefoon en sleutelhanger doen het alledrie altijd.

Magnum007
door Magnum007 Apr 9, 2020 om 12:24
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tijger,

Soms word ik getrakteerd door mijn partner....;-)

ne
door neodutchio Apr 10, 2020 om 08:23
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Wat is er nu weer mis met de betaalterminal bij het bestelloket? U hebt ook echt overal een probleem mee.

redfloor
door redfloor - Apr 8, 2020 om 11:05
166 Antwoorden / 21 Vragen

Een briefje van € 500 is ook een wettelijk betaalmiddel, maar wordt bijna nergens geaccepteerd. Het mag mits het kenbaar gemaakt wordt. In het kader van de adviezen ook zeer begrijpelijk. Of het klantvriendelijk is, is een tweede.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geldzaken/vraag-en-antwoord/kan-ik-met-een-wettig-betaalmiddel-overal-betalen

tenormin
door tenormin Nov 4, 2020 om 00:52
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Heb dat biljet trouwens alleen maar op plaatjes gezien. ;-)

ne
door neodutchio - Apr 8, 2020 om 11:07
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ik kan in nagenoeg geen enkele winkel tijdelijk meer met cash betalen. En die reden lijkt mij ook vrij duidelijk. U wilt graag dat andere mensen bewust risico moeten lopen? En u wilt geld terug ontvangen uit handen waar veel los geld doorheen gaat?

Accepteer deze uitzonderlijke situatie. Als dit het enige is waar u over kan klagen mag u zich gelukkig prijzen.

marita5
door marita5 Apr 8, 2020 om 11:32
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@neodutchio , En u wilt geld terug ontvangen uit handen waar veel los geld doorheen gaat? Artikelen worden door de medewerkers van Kruidvat uit het mandje gehaald en gescand , dan kun je pinnen , ook deze artikelen gaan door dezelfde handen .

Magnum007
door Magnum007 Apr 8, 2020 om 11:34
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio,

Hier in de Randstad, kun je bij de supermarkten nog gewoon contant betalen.

ne
door neodutchio Apr 8, 2020 om 13:06
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Een artikel in een schap is door veel minder handen gegaan als cash geld.

marita5
door marita5 Apr 8, 2020 om 13:08
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Ja , maar het gaat wel door de handen van de medewerkers .

ne
door neodutchio Apr 8, 2020 om 13:14
5148 Antwoorden / 12 Vragen

De doos wordt door medewerker 1 in het schap gedaan en door mij er uit gehaald. De caissière scant het en ik neem het mee. Een aanname, maar iedereen wast zijn handen regelmatig en achter de kassa staat ook desinfectiemiddel die regelmatig gebruikt wordt. 1 doos heeft veel minder besmettingsgevaar dan cash geld.

wi
door willems123 Apr 8, 2020 om 13:47
117 Antwoorden / 16 Vragen

Tja.... deze week heb ik bij een Chinese ophaalrestaurant en de enige betaalmiddel is contant....

me
door mein33 Apr 8, 2020 om 15:05
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@willems123,

Maar dat heeft een reden, net als bij bijv. een bepaald soort kappers waar ook alleen maar cash kan worden betaald.  ;-((

me
door mein33 - Apr 8, 2020 om 11:19
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mogelijk omdat de geldafstortkluizen bij veel banken zijn gesloten i.v.m. de vele plofkraken en die nog wel in gebruik zijn slechts een beperkt aantal uren open zijn.
Naar ik meen gelezen te hebben, gaan die kluizen om 18.30h al 'buitendienst'.

Lijkt mij daarmee niet zo onlogisch dat winkeliers niet echt meer zitten te wachten op contant geld in huis, zeker als de afstort mogelijkheid zeer beperkt is en er zij er verder dan gebruikelijk mee over straat zouden moeten.

Begrip voor de situatie, al zou het wel wenselijk zijn als de winkelier het besluit met redenen zou omkleden !!

Magnum007
door Magnum007 Apr 8, 2020 om 11:37
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Mein,

Ik heb ook het idee,dat veel winkeliers van de situatie gebruik maken om geen contant geld meer aan te nemen.

ne
door neodutchio Apr 8, 2020 om 13:08
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, veel caissières zitten achter een schot, dan is direct kontakt met een klant vrij lastig.

justmeagain
door justmeagain Apr 9, 2020 om 00:32
623 Antwoorden / 8 Vragen

.

marita5
door marita5 - Apr 8, 2020 om 11:29
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Eveline25061981 ,

Het staat op de site : dan maar ergens anders kopen .

1. Voorkom direct handcontact

Wij vragen je bij de kassa af te rekenen met je pinpas of mobiele telefoon

https://www.kruidvat.nl/blog/gezond-fit/het-coronavirus-zo-help-je-onze-medewerkers-de-winkels/

Klanten klagen dat Kruidvat contant geld weigert. Kwetsbare ouderen worden zo buitengesloten, zij hebben moeite met pin.

Dat hebben we mede ter bescherming van onze eigen medewerkers gedaan. Bij velen leeft de angst voor besmetting. In dringende gevallen accepteren wij echter wel degelijk contant geld. Zo was er vanmorgen in één van onze filialen een mevrouw van 93 die paracetamol wilde. Natuurlijk kan zij dan cash betalen, ons personeel weet dat ook. Voor de veiligheid van personeel én onze klanten hebben we de regels naar buiten wat strikter gecommuniceerd, contant moet echt de uitzondering zijn.”

https://www.ad.nl/economie/kruidvat-baas-over-hamsterwoede-jammer-genoeg-hebben-we-klanten-die-emotioneel-worden~a197e109/?referrer=https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=3&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjMspXJvNjoAhXE6aQKHRcyBpYQFjACegQIBBAB&url=https%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Feconomie%2Fkruidvat-baas-over-hamsterwoede-jammer-genoeg-hebben-we-klanten-die-emotioneel-worden~a197e109%2F&usg=AOvVaw1dJlfLxJ-G1cCU9NPvN2Y4

U bent niet de enige die hierover klaagt , zie benedenaan de reacties .

https://www.kruidvat.nl/blog/gezond-fit/het-coronavirus-zo-help-je-onze-medewerkers-de-winkels/

Magnum007
door Magnum007 - Apr 8, 2020 om 11:42
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Eveline,

Ik snap de maatregel, maar Kruidvat zou ook kunnen investeren in modernere kassa's waar je zelf je geld in zou kunnen stoppen.

Sommige moderne kassa's hebben al een kleingeld-automaat.

Waarschijnlijk maakt Kruidvat gebruik van de situatie om van het contant geld af te zijn.

Gelukkig is Action er nog.

ne
door neodutchio Apr 8, 2020 om 13:12
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Magnum, veel ketens weigeren nu het cashgeld. En als u niet snapt waarom moet u eens om u heen kijken wat er aan de hand is.
Geen enkel bedrijf kan in een paar weken en voor een paar maanden nieuwe kassa's gaan monteren. En ook al zou dat wel kunnen, dat geld wat ik in mijn handen heb gaat via een machine naar andersmans handen. En ik moet geld aannemen waarvan ik niet weet of die persoon van wie het af komt ziek is. Of hebben die slimme kassa's ook een wasfunctie?

Ook hier bij de Action hangen er bij bijna alle kassa's dat je alleen kan pinnen. Voor contant geld is er 1 kassa beschikbaar die nog strenger werkt dan de andere kassa's.

rj
door rjw Apr 8, 2020 om 17:23
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Waarom zou een bedrijf nog in dit soort spullen gaan investeren als de trend richting digitaal geld heel duidelijk is? (en blijkbaar kan personeel van Action de corona krijgen van hun werkgever omdat ze daar kennelijk wel graag mogelijk besmet geld accepteren)

lo
door lovewinnie Apr 8, 2020 om 17:54
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Action wil ook geen cash. Hier alle 3 de action alleen pin. Of je moet naar service balie

Magnum007
door Magnum007 Apr 8, 2020 om 18:00
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neodutchio en RJW,

Waar het om gaat is,dat contant geld een wettig betaalmiddel is.

Je kunt als consument er ook voor kiezen om handschoenen te dragen.

Ik heb geleerd om mijn handen te wassen als ik geld heb aangeraakt...;-))

justmeagain
door justmeagain Apr 10, 2020 om 00:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

Die kassa's waar u het over heeft kunnen alleen kleingeld handelen en geen papiergeld. Dat kost het probleem dus niet op. Als ik voor 3,50 iets koop en betaal met €20, dan krijg ik 1,50 uit de automaat en 15 euro van de cassierre. En dat is precies wat we nu niet willen. Zon Automaat is dus geen oplossing.
Als ik 50 euro boodschappen doe moet ik een winkelwagentje meenemen voor alle kleingeld  niewat kassa'sik tin zo'n kassa moet gaan mikken.

ne
door neodutchio Apr 10, 2020 om 08:27
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Slimme tips Magnum. Als u bij de kassa staat van de Action en contant geld weer opgeborden hebt in uw portomonnee, vraagt u dan waar de kraan is om uw handen te wassen? Probleem, u hebt uw portomonnee ook aangeraakt, die ook maar meteen ontsmetten?
En handschoenen aan? Hoe ziet u dat voor u dat u alleen het geld kan aanraken en de rest niet?
Een wettig betaalmiddel wil niet zeggen dat het geaccepteerd wordt. En in deze tijd is het heel begrijpelijk dat we dat even niet doen.

gerbera
door gerbera Apr 10, 2020 om 08:33
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Je kunt als consument er ook voor kiezen om handschoenen te dragen.

Maar dan nog blijft geld een bron van bacteriën en ja je kunt ook cash betalen maar veel winkeliers hebben het nu even liever niet. Dus een wat soepeler houding van mensen zou in dit geval wel op zijn plaats zijn. Maar ja vele hebben tijd over dus gaan ze lopen zeuren over van alles en nog wat.

jhogaarts
door jhogaarts Apr 10, 2020 om 12:14
101 Antwoorden / 1 Vragen

zoals bij de VOMAR

justmeagain
door justmeagain Apr 10, 2020 om 23:56
623 Antwoorden / 8 Vragen

Bij de Vomar kun je alleen zoals beschreven alleen muntgeld in zo'n ding stoppen. Als je voor wat meer geld boodschappen haalt moet je wel veel kleingeld meenemen.

Nogmaals als ik koop voor 3,50 en betas met € 20 dan krijg ik € 1,50 uit die automaat maar moet de cassierre me toch nog € 15  cash terug geven. Het is dus alleen een oplossing als je voor een paar euro boodschappen doet en dat net muntgeld kan betalen.

rj
door rjw - Apr 8, 2020 om 13:12
3261 Antwoorden / 5 Vragen

a) het is niet verplicht om contant geld te accepteren, zie website van de overheid.
b) zou jij op je werk geconfronteerd willen worden met mogelijk besmette spullen? Kennelijk interesseert de gezondheid van het winkelpersoneel jou niet.

aurora1
door aurora1 - Apr 8, 2020 om 13:13
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, dat is een maatregel die in vele winkels momenteel wordt toegepast wegens veiligheid (Coronavirus.)
Dat zal vast wel ergens in de winkel vermeld staan. U had het kunnen weten dat ook voor uw veiligheid deze maatregelen genomen worden. Is al vaker in het nieuws en kranten gemeld. Ik hoop niet dat u met uw verontwaardiging veel stampij gemaakt heeft. Tenslotte loopt het personeel dat doorwerkt extra risico, de hele dag, om u als klant te kunnen helpen.
Vooral in deze periode zou u wat aardiger en toleranter kunnen zijn voor mensen die toch maar blijven doorwerken en misschien wel bang zijn voor contacten met klanten. Het zou ook niet moeten zijn dat ze zich dan ook nog moeten verdedigen over het beleid van een winkel. Het zou in het algemeen beter zijn als mensen eens ophielden met zeuren en klagen, vooral in deze periode waarin iedereen in hetzelfde schuitje zit. Stoppen met onaangepast gedrag is mogelijk een idee.

Ka
door Kassagebruiker - Apr 8, 2020 om 13:48
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als ik bij de intratuin koffie corner en kassa ben kan je pinnen maar ook gewoon cash betalen, het geld gaat in een automaat en er komt gepast wisseldgeld uit de automaat. Iets voor kruidvat. Maar als men mijn geld cash niet accepteerd, jammer, dan koop ik daar niks meer. Laatst bij de garage moest ik € 800 aftikken, stond niet op de rekening en er was niet gemeld bij brengen van de auto dat ze pin wilden. Ze accepteerden het probleemloos. Als ze het wel gemeld hadden had ik wel gestort op de bank. Overigens had het (in mijn ogen niet handige kruidvat) geen enkele rekening met de andere kant van nederland die op leefgeld staat. Vaak hebben die nog wel een heel klein potje cash maar geen geld op de rekening (meer)!

ne
door neodutchio Apr 8, 2020 om 14:46
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Ook mensen met leefgeld krijgen het geld gewoon op de rekening gestort.

Ka
door Kassagebruiker Apr 8, 2020 om 17:18
683 Antwoorden / 5 Vragen

Ja, klopt, echter, om een mooi woord te gebruiken, die halen dat als je tv kijkt naar "de andere kant van nl"de dag van storing cash uit de flappentap. Dan staat er vaak geen 5 euro meer op de rekening. Een week leefgeld is voor een gezin vaak niet meer als 50 euro ...... Ik vind het persoonlijk discriminerend van het kruidvat dat ze zo 5 a 10 % van de bevolking wegschoffelen.

ne
door neodutchio Apr 8, 2020 om 17:59
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Het is ieders vrij keuze om het geld weer van de rekening te halen. Maar het is ook de keuze van een bedrijf om tijdelijk geen cash geld aan te nemen. Er zijn meer plekken waar je alleen met pin kan betalen. Dan is het de keuze van de klant om daar iets mee te gaan doen.

diumenge
door diumenge - Apr 8, 2020 om 14:51
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Niets eigen regels, de regels zijn duidelijk. Als bij binnenkomst van de winkel ergens is aangegeven dat ze geen contant geld accepteren, dan houden ze zich aan de regels. De vraag is dus of het was aangegeven.

marita5
door marita5 Apr 8, 2020 om 16:05
11510 Antwoorden / 15 Vragen

@diumenge , ik ben bij 2 kruidvats geweest , heb daar bij binnenkomst niet opgelet . Bij de eerste was geen personeel aan de kassa , je werd meteen doorverwezen naar de zelfscan . Bij de andere wel personeel maar er werd pas bij betalen vermeldt dat je moest pinnen .

bussy02
door bussy02 - Apr 8, 2020 om 17:52
145 Antwoorden / 37 Vragen

Staat een A4 tje bij de ingang van de winkel.  (Hier in Zoetermeer) alleen pinnen. I.v.m met Corona.  Duidelijker kan men het niet maken toch.

Donuts
door Donuts - Apr 8, 2020 om 18:05
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Kruidvat stelt helemaal niet 'zomaar' eigen regels op, daar hebben ze hele goede redenen voor net als andere winkeliers. Als u persé met contant geld wilt betalen, zult u op zoek moeten gaan naar een andere drogist die misschien nog wel cash accepteert.

Het is voor ieders veiligheid, zowel die van u, als van de medewerker, als van andere klanten, als van uw familie en de familie van de medewerker en andere klanten om nu zoveel mogelijk contant geld te weigeren. (Uit veiligheidsoverweging is ook het afhalen van online bestelde artikelen op dit moment niet mogelijk.)

Bij het Kruidvat filiaal waar ik kom, hangt een A4'tje op ramen en deuren dat nu alleen gepind kan worden. Alleen de zelfscan kassa kan overigens gebruikt worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2020 om 20:34
16839 Antwoorden / 202 Vragen

Klaarblijkelijk is dat bij Kruidvat dan toch verschiilend per filiaal. Eergisteren wilde mijn echtegenote met pinpas betalen maar de chip bleek defect. Na kort overleg snel geld gehaal bij een naast gelen bankfiliaal en vervolgens kon er, wel met vooerzorgsmaatregeklen zoals handschoenen, contant worden afgerekend. Ik neem aan dat het u bekend is dat in het openbaar vervoer al helemaal niet meer contant betaald kan.mag worden (wel is waar iop andere redenen). (Overval risico's' van chauffeurs)

gerbera
door gerbera Apr 9, 2020 om 14:52
7361 Antwoorden / 14 Vragen

En dat noemen ze nou service van Kruidvat, maar als de chip defect is hoe dan aan geld gekomen?

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 9, 2020 om 15:03
16839 Antwoorden / 202 Vragen

Zeer simpel, zoals ik schreef, opgehaald bij het naastgelegen bankkantoor met melding chip defect.

ne
door neodutchio Apr 10, 2020 om 08:30
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Sterker, hier is er al niet eens meer contact mogelijk met de chauffeur in de bus. De voorste deur zit dicht en op de eerste 2 tot 3 rijen mag niet gezeten worden. Reizen enkel per ov chipkaart.

gerbera
door gerbera - Apr 8, 2020 om 22:24
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Volgende keer nog maar eens goed rondkijken bij Kruidvat, daar loopt het personeel met handschoenen aan bij te vullen, worden de mandjes ontsmet en staat er voor de klant ontsmetting spullen bij de ingang. Dus alles met zo min mogelijk kans op besmetting behalve als er met contant geld wordt betaald want wie weet wie dit allemaal in handen heeft gehad. En wat is het probleem, zolang het in de knip zit houdt u ook schone handen. Overigens is het inmiddels algemeen bekend dat het merendeel van de, levens/verzorgingsmiddelen, winkels alleen nog pinbetalingen accepteren en staat dat ook aangegeven. De banken hebben speciaal daarvoor het pinbedrag verhoogd en als deze narigheid voorbij is mag u weer gewoon met centjes betalen.

justmeagain
door justmeagain - Apr 9, 2020 om 00:38
623 Antwoorden / 8 Vragen

Afstorten van een sealbag kost al snel 7,50. Rolletje wisselgeld halen bij de bank kost 0,20 tot 0,50 per rolletje kleingeld. Afstorten van kleingeld is ook duur. Dus winkeliers betalen 2 x voor geld kopen en voor geld storten.
Pin is goedkoper, aantal kasverschillem neemt aanzienlijk af en de veilig wordt vergroot voor de winkel en haar medewerkers. Plus dat pinbetalingen direct de boekhouding software in kunnen wat erg veel tijd scheelt qua administratie.
Conclusie pin is goedkoper, sneller, veiliger en minder arbeidsintensief .

Pinnen pinnen pinnen, is mijn advies.
Dat ouderen niet met een pinpas overleg kunnen is zeer onwaarschijnlijk. Ze hebben sinds laten we zeggen de jaren 80 allemaal een pas in bezit. Als je dan na bijna 40 jaar nog niet ermee overweg kunt is dat geen onkunde maar onwil.

va
door vanlotjegetikt - Apr 10, 2020 om 08:39
809 Antwoorden / Vragen

Er zijn in dit land heel veel mensen die  niet over hun eigen geld beschikken=geen pinpas hebben en het met weekgeld moeten doen.
Dit omdat ze onder bewind staan.

ne
door neodutchio Apr 10, 2020 om 12:21
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Dat weekgeld wordt cash bij de mensen thuisbezorgd? Natuurlijk hebben die mensen gewoon een rekening met pinpas. Daar wordt het weekgeld op uitbetaald. Echter halen de meeste mensen het er meteen weer af omdat ze bang zijn dat er derden mee gaan lopen.

va
door vanlotjegetikt Apr 10, 2020 om 13:58
809 Antwoorden / Vragen

Heb met deze mensen te maken en heus die willen  het geld in hun hand hebben want dan kunnen ze zien hoveel ze kunnen uitgeven.

ne
door neodutchio Apr 10, 2020 om 14:42
5148 Antwoorden / 12 Vragen

Daarom pinnen ze het meteen van hun rekening af. Maar leefgeld cash uitbetalen gebeurt echt niet. Ze hebben gewoon een rekening met pinpas. Dat ze daar zelf geen gebruik van willen maken is hun eigen keuze. Net zo goed dat winkelketens nu de keuze maken om tijdelijk geen cash aan te nemen. Winkeliers bieden andere betaalmogelijkheden aan, de klant zal zich dus even moeten aanpassen.

gerbera
door gerbera - Apr 10, 2020 om 11:33
7361 Antwoorden / 14 Vragen

@magnum007 schreef,
je kunt als consument er ook voor kiezen om handschoenen te dragen.

Maar dan nog blijft geld een bron van bacteriën en ja je kunt ook cash betalen, ook bij Kruidvat maar veel winkeliers hebben het nu even liever niet. Dus een wat soepeler houding van mensen zou in dit geval wel op zijn plaats zijn. Maar ja vele hebben tijd over dus gaan ze lopen zeuren over van alles en nog wat.

Elenka
door Elenka - Nov 3, 2020 om 21:44
2 Antwoorden / Vragen

Gisteren bij kruidvat in Duivendrecht werd ik met contant geld geweigerd. Ik kon niet anders betalen tot mijn nieuwe betaal pas ontvangen.

diumenge
door diumenge Nov 3, 2020 om 22:12
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké.

Elenka
door Elenka - Nov 3, 2020 om 21:48
2 Antwoorden / Vragen

Gisteren bij kruidvat in Duivendrecht werd ik met contant geld geweigerd. Ik kon niet anders betalen tot mijn nieuwe betaal pas ontvangen.

gerbera
door gerbera Nov 3, 2020 om 21:59
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Zou ze dan maar eens op deze tekst wijzen welke op hun site klantenservice staat.

Kan ik nog contant betalen in de winkel?

Ja dat kan! Wij vragen je bij de kassa bij voorkeur te betalen met pin, mobiele telefoon of creditcard (Mastercard of Visa). Als je alleen over contant geld beschikt, wissel het dan uit zonder handcontact. Wij vragen je dit voor jouw veiligheid, en die van ons.

getty
door getty Nov 4, 2020 om 08:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Klopt . Ze op hun site wijzen heeft geen zin. Ze weigeren onder het mom van geen wisselgeld in de kassa.

tijger1
door tijger1 - Nov 3, 2020 om 22:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik kan bij alle winkels waar ik kom gewoon met contant geld betalen. Niets mis mee.

rj
door rjw Nov 4, 2020 om 09:39
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Maar waarom zou je het doen? Het is toch weer een contactmoment waar het virus verspreid kan worden. Weliswaar niet een supergrootrisico, maar iedere risico minder is er 1.

tenormin
door tenormin - Nov 4, 2020 om 01:13
16828 Antwoorden / 108 Vragen

Het is een oud item maar ik kan gewoon cash betalen. Heb met enige "vreugde" al die begrijpende antwoorden gelezen over "vroeger", nou ja, juist net na de pandemie was uitgebroken. Het lijkt erop dat bijna iedereen er mee heeft leren leven: gisteren gewoon een ansigtkaart en postzegel gekocht.: contant betaald, d.w.z . gewoon op de counter gelegd, wisselgeld kwam ook terug, we hebben elkaar niet aangeraakt. Thuis heb ik mijn los wisselgeld gewassen. Niet dus. Ik denk, maar wie ben ik: dat de feestjes die er zijn veel gevaarlijker zijn dan geld wisselen in winkels. Maar goed, we gaan weer in een soort zwaardere lock down. En helaas: daar gaan we weer: de feesten stoppen toch niet. Ik denk dat contant geld veel minder gevaarlijk is dan samenkomsten met veel te veel mensen.

gerbera
door gerbera Nov 4, 2020 om 09:22
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Een flesje handgel of goede zeep doet wonderen. Na thuiskomst altijd ff de handen wassen is voldoende.☺

rj
door rjw Nov 4, 2020 om 09:40
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Maar het virus blijft nog even leven als het op metaal zit. Er is dus altijd een, te voorkomen, kans dat je het virus verspreid. Contactloos betalen is de veiligste manier.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 4, 2020 om 09:50
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Creditcard werd geweigerd!  Dan maar Contant,  ook niet,  mogen zij alles terug leggen....

Ik heb geen Pinpas,  maar  een onduidelijk  A4tje op je deur met 1½ meter en zo waar ook Pin staat,  indien mogelijk of alleen was niet gelijk duidelijk  en  de automatische deur,  hoe lees je dat steeds heen en weer ging?

Nu half jaar later en nog steeds heel veel regels op A4  die op onleesbare heen en weer deur zit...