Contract beindiging
Beste forum leden.
Vraag is simpel; ik ben in het bezit van een contract ( Caiway) die ik op zijn vroegst op 19-01-2023 kan worden beeindigd, dat is dan precies een jaar geleden dat ik bij ze begon.Het contract beeindiging ik wegens wanprestatie bedrijf.
Ik weet dat ik tot die datum aan ze vast zit.
Nu na telefonisch contact gehad te hebben wordt er gezegd dat het systeem het nog niet aankan zo ver van te voren mijn contract te laten beindigen en dat in het systeem te zetten en dat dat pas 3 maanden van te voren kan..
Het eea moet ik overigens allemaal telefonisch gedaan worden.
Zijn er nog andere rechtsgeldige manieren om deze opzegging gedaan te krijgen zonder het slappe excuus dat het systeem het niet aankan.
Antwoord is simpel wachten tot 19 oktober.Ze gaan echt het systeem niet aanpassen omdat u dat wil.Wat is volgens u de wanprestatie die waarschinlijk al 9 maanden geldt en wat heeft u daarover gemeld aan Caiway.
Als er sprake is van een wanprestatie kunt u naar de rechtbank of de geschillencommissie om het contract te laten beëindigen. Opzeggen kan per einde contract, daar heeft u voor getekend.
Als er daadwerkelijk een wanprestatie geleverd is en je hebt ze daarvan op de hoogte gesteld en ze de tijd gegeven om het op te lossen dan zou je op kunnen zeggen. Maar... jij moet bewijzen dat je dat allemaal gedaan hebt. Kun je dat niet? Dan moet je je contract uitzitten.
Tip:
zet een reminder in je telefoon 15 december dat je je contractbij Caiway op moet zeggen. Doe dat dan vooral niet telefonisch maar schriftelijk via mail, reguliere post en aangetekend.
M.b.t. wanpreestatie en dus per onmiddelijk doen beëindigen zie: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ m.b.t. vordering naleven en is dit te benutten: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/
Cawai hanteerd een opzegtermijn van één maand.
U krijgt de gelegenheid om dit reeds drie maanden van te voren te doen en kunt zodoende per 19 oktober as. uw abonnement al opzeggen en dan bent u ruimschoots op tijd.
Zorg er wel voor dat de opzegging per e.mail aan u bevestigd wordt.
Aangetekende brief, schriftelijk dus. En gewoon niet meer betalen. Dat "het systeem het niet aankan" is geen geldig excuus. Dat is hun probleem en niet het uwe. Of anders: het is wel uw probleem dat het systeem het niet aankan want daarom kunnen ze u nog niet leveren. Juist dat het systeem het niet aankan is uw reden om op te zeggen.
Zoals Hermiet al aangeeft kunt u gebruik maken van een ingebrekestelling. U stuurt een aangetekende brief, waarin u aangeeft wat er mis is, wanneer het opgelost moet zijn (termijn moet 'redelijk' zijn, wat dat ook is). Als het niet opgelost is, kunt u daarna overgaan tot ontbinding van de overeenkomst.
Houd er rekening mee dat wat u onder wanprestatie verstaat misschien niet als wanprestatie wordt gezien door een andere partij. U beschrijft de wanprestatie niet, dus kan men hier daar geen oordeel over stellen.
Tot het probleem (de wanprestatie) verholpen is kunt u de betalingen storneren (houd er rekening mee dat bij oplossing u ze het geld alsnog verschuldigd bent of u samen een regeling kan treffen).
Dat uw opzegging nog niet verwerkt kan worden is jammer voor u. Waarschijnlijk staat er wel iets over in de overeenkomst die u bent aangegaan.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Kapotte energiemeter
Toen we in januari jl ( van 8 tm 27 ) op vakantie waren ontdekte ik dat onze energiemeter niet meer werkte. Ik heb toen meteen Energie Direct hiervan op de hoogte gesteld. Immers we hadden de meter op 15 graden gezet. En het was in deze periode koud, dus praktisch geen verbruik tov dat we wel aanwezig waren geweest. Ze vertelden mij dat ik, zodra we weer terug waren de meter moest checken. Helaas ... Lees meer
Gevonden goederen terug zien te krijgen lukt maar niet
Ik ben een weekje op vakantie geweest in Spanje en heb daar een auto gehuurd bij Europcar. Je vliegt op Madrid (Barajas) en dan moet je een flink eind naar T1 lopen waar je Europcar ergens zult vinden.
De gehuurde auto bracht ik op 22 april 2024 terug, maar helaas heb ik mijn koker met zonnebril op sterkte in de auto laten liggen en ik kwam daar pas achter toen het te laat was om terug
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer