ga
door gastonf Sep 6, 2022 om 10:33
Geldzaken & recht

Contract beindiging

Beste forum leden.

Vraag is simpel; ik ben in het bezit van een contract ( Caiway) die ik op zijn vroegst op 19-01-2023 kan worden beeindigd, dat is dan precies een jaar geleden dat ik bij ze begon.Het contract beeindiging ik wegens wanprestatie bedrijf.
Ik weet dat ik tot die datum aan ze vast zit.
Nu na telefonisch contact gehad te hebben wordt er gezegd dat het systeem het nog niet aankan zo ver van te voren mijn contract te laten beindigen en dat in het systeem te zetten en dat dat pas 3 maanden van te voren kan..
Het eea moet ik overigens allemaal telefonisch gedaan worden.
Zijn er nog andere rechtsgeldige manieren om deze opzegging gedaan te krijgen zonder het slappe excuus dat het systeem het niet aankan.

2365 7 Rapporteer

br
door bravehenk - Sep 6, 2022 om 10:41
206 Antwoorden / 0 Vragen

Antwoord is simpel wachten tot 19 oktober.Ze gaan echt het systeem niet aanpassen omdat u dat wil.Wat is volgens u de wanprestatie die waarschinlijk al 9 maanden geldt en wat heeft u daarover gemeld aan Caiway.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 6, 2022 om 11:15
2055 Antwoorden / Vragen

Als er sprake is van een wanprestatie kunt u naar de rechtbank of de geschillencommissie om het contract te laten beëindigen. Opzeggen kan per einde contract, daar heeft u voor getekend.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 6, 2022 om 11:18
854 Antwoorden / 3 Vragen

Als er daadwerkelijk een wanprestatie geleverd is en je hebt ze daarvan op de hoogte gesteld en ze de tijd gegeven om het op te lossen dan zou je op kunnen zeggen. Maar... jij moet bewijzen dat je dat allemaal gedaan hebt. Kun je dat niet? Dan moet je je contract uitzitten.

Tip:
zet een reminder in je telefoon 15 december dat je je contractbij Caiway op moet zeggen. Doe dat dan vooral niet telefonisch maar schriftelijk via mail, reguliere post en aangetekend.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2022 om 11:36
16845 Antwoorden / 202 Vragen

M.b.t. wanpreestatie en dus per onmiddelijk doen beëindigen zie: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ m.b.t. vordering naleven en is dit te benutten: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

me
door mein33 - Sep 7, 2022 om 11:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Cawai hanteerd een opzegtermijn van één maand.
U krijgt de gelegenheid om dit reeds drie maanden van te voren te doen en kunt zodoende per 19 oktober as. uw abonnement al opzeggen en dan bent u ruimschoots op tijd.
Zorg er wel voor dat de opzegging per e.mail aan u bevestigd wordt.

mo
door mof - Sep 7, 2022 om 13:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Aangetekende brief, schriftelijk dus. En gewoon niet meer betalen. Dat "het systeem het niet aankan" is geen geldig excuus. Dat is hun probleem en niet het uwe. Of anders: het is wel uw probleem dat het systeem het niet aankan want daarom kunnen ze u nog niet leveren. Juist dat het systeem het niet aankan is uw reden om op te zeggen.

pe
door pebk - Sep 7, 2022 om 13:52
581 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals Hermiet al aangeeft kunt u gebruik maken van een ingebrekestelling. U stuurt een aangetekende brief, waarin u aangeeft wat er mis is, wanneer het opgelost moet zijn (termijn moet 'redelijk' zijn, wat dat ook is). Als het niet opgelost is, kunt u daarna overgaan tot ontbinding van de overeenkomst.

Houd er rekening mee dat wat u onder wanprestatie verstaat misschien niet als wanprestatie wordt gezien door een andere partij. U beschrijft de wanprestatie niet, dus kan men hier daar geen oordeel over stellen.

Tot het probleem (de wanprestatie) verholpen is kunt u de betalingen storneren (houd er rekening mee dat bij oplossing u ze het geld alsnog verschuldigd bent of u samen een regeling kan treffen).

Dat uw opzegging nog niet verwerkt kan worden is jammer voor u. Waarschijnlijk staat er wel iets over in de overeenkomst die u bent aangegaan.