Ca
door Carissa May 3, 2021 om 19:50
Geldzaken & recht

Contract opgedrongen

Ik ben sinds kort een eigen bedrijfje begonnen en heb me inlaten schrijven bij de KVK. Hier heb ze gezegd dat ik het belmenietregister aan moest zetten als ik niet door allerlei bedrijven gebeld wou worden. Nu werd ik toch na enkele dagen gebeld door bedrijvenpagina.nl die me op sluwe wijze een contract aan wilde smeren om te adverteren op hun pagina. Ik heb op het begin van het telefoongesprek gezegd dat ik hier over na wilde denken maar dat werd gewoon genegeerd en op het eind zei ze dat ik een contract had afgesloten. Nu hebben ze hier een opname van gemaakt maar dus niet van heel het gesprek. Nou is mijn vraag hoe ik hier onderuit kan komen?

1955 12 Rapporteer

ne
door neodutchio - May 3, 2021 om 19:56
5149 Antwoorden / 12 Vragen

Het bel mij niet register zal u zelf moeten benaderen, dat doen anderen niet voor u. Als u aangeeft dat u geen interesse hebt, dan kan het niet zo zijn dat er een opname is waarin u ja zegt. Als u tijdens de opname overal ja op gezegd hebt en uw gegevens doorgegeven hebt, dan zit u daar aan vast. De wetgever gaat er namelijk van uit dat een ondernemer eerst nadenkt en daarna pas iets doet.

mi
door miennaamishaaz - May 3, 2021 om 20:01
725 Antwoorden / 1 Vragen

heeft "bedrijvenpagina" meer informatie over u dan alleen uw telefoon-nummer?

daarnaast is dit meer een vraag voor het ondernemersforum
https://www.higherlevel.nl/

aurora1
door aurora1 - May 3, 2021 om 20:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Melden bij Klacht.nl.

Lees dit eerst even door:
https://nl.trustpilot.com/review/bedrijvenpagina.nl

mahadma
door mahadma - May 3, 2021 om 20:43
11540 Antwoorden / 51 Vragen

U hangt, d.w.z. u zult moeten betalen of schikken. Als ondernemer bent u niet zo beschermd als een particulier.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 4, 2021 om 08:05
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het beste is  voor een KVK inschrijving een  gratis  Lebare of  Lyca mobiel simkaart te nemen met €5,- erop.
Die  voor deze  gebruiken  en ze mogen de voice mail  inspreken en die nooit word afgeluisterd.

Al deze  kopers van KVK gegevens willen nieuwe bedrijven van alles aanbieden  wat ze misschien ooit nodig hebben.
Bel me niet werkte niet,  dat negeren ze omdat ze  zakelijk zijn en geen persoonlijke  prive aanbieding doen.

KVK heeft het goed bedoeld maar dat werkte niet.
Een oude mobiel met 06 die je lekker thuis laat liggen wel.
Laat maar rammelen en na  5 seconden de Voice Mail  inspreken....

Zij verspillen geld en hebben een flinke werkgelegenheid.
Als elke nieuwe inschrijver dat  nadoet wat ik ook heb gedaan?

Via KVK die verplicht is zul je zelden een opdracht of werk krijgen, daar heb je een eigen website voor.
En  ook daar  geen Telefoon vermelden,   gewoon een mail adres en deze is 1 muisklik naar Spamfilter voldoende voor.

Groetjes van een zeer slecht bereikbare online Dropwinkel.
Het nu nog aanpassen kan wel....!  Maar  voor de huidige bellers  niet meer...
Zeg dat je  werkloze bent in bijstand,  stoppen ze gelijk.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - May 4, 2021 om 08:21
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Bedenktijd is geen contract afgesloten!

Ga nooit aan het einde  Ja, ja ja roepen en  weiger die  eind opname.
Als je roept, ik wil er over denken blijven ze bellen en jou gek maken.

De bedrijven pagina werkte prima, zij verdienen er veel aan en  ondernemers nauwelijks.
Er is geen geldig contract gesloten dus  je kunt er ook niet onderuit.

Laat ze maar een rechtszaak aanspannen en  U zult  moeiteloos winnen wegens hun misleiding.
Negeer elke  Factuur of Incasso en  zeg 1x dat er geen overeenkomst is afgesloten en laat ze maar kosten maken.

Ze hopen door vaak te bellen dat je alsnog betaalde om er vanaf te zijn.....
maar dan komt de volgende  omdat je gevoelig ben voor dergelijke fraude.

Betaal nooit iets, er is niets afgesloten en bedenktijd voor jou is nog lang niet voorbij!

sjjoppy
door sjjoppy - May 4, 2021 om 08:35
7187 Antwoorden / 3 Vragen

U kunt nog  contact opnemen via dit formulier waarin u uitlegt geen contract te zijn aangegaan maar dat dit wel  wordt beweerd en dat u aan copy/paste denkt.
https://www.bedrijvenpagina.nl/contact/

panter22
door panter22 - May 4, 2021 om 09:05
6599 Antwoorden / Vragen

Kijk eens in de algemene voorwaarden.
https://www.bedrijvenpagina.nl/voorwaarden/
Artikel 7. Contractsduur en opzegging

7.1 De Advertentieovereenkomst wordt aangegaan voor de minimumduur van 12 maanden, tenzij in de offerte c.q. aanbieding een andere looptijd is overeengekomen, te rekenen vanaf de datum totstandkoming overeenkomst conform artikel 4.1.

Artikel 4. Totstandkoming Advertentieovereenkomst

4.1 Een Advertentieovereenkomst komt tot stand op het moment dat:

indien een opdracht tot plaatsing van een Advertentie telefonisch wordt verleend:

Adverteerder, na de initieel telefonisch verstrekte opdracht tot plaatsing van een Advertentie, in een aansluitend bevestigingsgesprek nogmaals telefonisch akkoord voor uitvoering van deze opdracht geeft, welk gesprek, met toestemming van Adverteerder, als bewijs van opdrachtverstrekking als geluidsopname digitaal wordt opgenomen en opgeslagen.

Donuts
door Donuts - May 4, 2021 om 09:12
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Het 1e wat je (ook) als ondernemer moet leren, is dergelijke telefoontjes meteen afkappen. Nee, geen belangstelling, goedemiddag. Verbinding verbreken. Als je dat niet leert, ga je waarschijnlijk nog heel wat meer contracten afsluiten die je eigenlijk niet wilt.

Verder is het bel-me-niet-register in eerste instantie bestemd voor consumenten (maar ook voor eenmanszaken, ZZP'ers, maar bijv. weer niet voor B.V.'s) en bovendien houdt het bestaan van dit register binnenkort op (1-7-2021). Het verwerken van je inschrijving duurt ook een paar weken, dus al die tijd kun je door allerlei bedrijven gebeld worden met fantastische aanbiedingen.

Verwerking inschrijving
De inschrijving in het Bel-me-niet Register kan maximaal twee weken duren. Ook mogen bedrijven een belbestand vier weken lang gebruiken. Daarna moeten telefoontjes dus definitief stoppen. Krijgt u vanaf zes weken na uw inschrijving nog telefoontjes, dan kunt u een klacht indienen.
Bent u consument? Kijk voor meer informatie hierover op de website van ACM ConsuWijzer, www.consuwijzer.nl. Het indienen van een klacht kan via de volgende link: https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer.
Heeft u een eenmanszaak, VOF of maatschap? Dien dan een klacht in bij de Autoriteit Consument en Markt, www.acm.nl.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 4, 2021 om 10:17
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Zie al gegeven reacties en ik wijs u op deze https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/overeenkomst-vernietigen/ waari specifiek wordt igegaan op kleine zzp 'ers.

Voor achtergrondinfo deze: https://www.wetrecht.nl/een-overeenkomst-die-vernietigbaar-is/

 U kreeg al een verwijzing naar higherlevel als ondernemersforum en zie m.b.t. vernietigingsmotief ook hetgeen @PANTHER22 aangaf. Daarbij is vooral van belang dat deze verkoper moet bewijzen dat u in het bedoelde telefoongesprek wel heel erg overdudelijk JA heeft gezegd als overduidelijke bevestiging. Ik sluit niet uit dat men dat niet kan. En de vraag is ook of het tweede telefoongesprek wel heeft plaatsgevonden en men zich dan niet aan de eigen regels heeft gehouden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 4, 2021 om 10:54
16845 Antwoorden / 202 Vragen

Toch nog een op merking: indien u m.b.t. het starten van een eigen bedrijf ook openbaar uw telefoonnummer kenbaar maakt is er niet te ontkomen aan het feit dat 'sommigen' daar dan voor u ongewenst gebruik van maken.

Redacteur
door Redacteur - May 4, 2021 om 17:18
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Omdat het Kassa-forum Vraag & Beantwoord zich richt op consumentenproblemen sluiten we deze vraag. Zoals geopperd, het ondernemersforum
https://www.higherlevel.nl/ is er speciaal voor vragen van ondernemers.

De redactie