we
door weidevenne Jun 29, 2018 om 13:17
Geldzaken & recht

Creditcard

Ik kreeg vandaag een brief binnen van ICS Visa of ik gegevens wil oploaden over mijn financiele situatie. Of geld terug of niet of nog in termijnen of niet of kaart blokkeren ik snap er niets van. iemand een antwoord?

2649 13 Rapporteer

ma
door maarten heest - Jun 29, 2018 om 13:27
463 Antwoorden / 0 Vragen

Eeven bellen met VISA denk ik.

edrick3
door edrick3 - Jun 29, 2018 om 13:29
27632 Antwoorden / 85 Vragen
Mevr. pellikaan
door Mevr. pellikaan - Jun 29, 2018 om 13:30
17 Antwoorden / Vragen

Niet doen, dit is waarschijnlijk om je kaart te hacken, ik heb ook wel eens zo een mail gehad, en toen was dieook nep, even bellen of mailen over deze mail, maar niets mme doen!

diumenge
door diumenge Jun 29, 2018 om 17:54
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is een brief...

tenormin
door tenormin - Jun 29, 2018 om 14:12
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Phishing mail. Zoals @edrick3 al aangeeft, doorsturen naar.... Ten overvloede: nergens op klikken hoor!

diumenge
door diumenge Jun 29, 2018 om 17:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is een brief...

tenormin
door tenormin Jun 29, 2018 om 18:19
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Ja @diumenge, zie ik nu ook maar... ben niet de enige die het over phishing mail heeft. Nou weet ik wel dat mail-post is maar ja, ging er gewoon van uit dat het een e-mail was. ;-)

ar
door ariluijben - Jun 29, 2018 om 14:18
3 Antwoorden / 0 Vragen

Is gebruikelijk bij Visa, is zeker niet om te hacken zoals mevrouw Pellikaan schrijft en is ook geen pishing mail.

tenormin
door tenormin Jun 29, 2018 om 14:58
16817 Antwoorden / 108 Vragen

@ariluijben, zeker niet de link van @edrick3 gelezen? ;-((

gerbera
door gerbera Jun 29, 2018 om 15:39
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zeker geen Visacard, en zo ja heeft u deze mail ook gehad en heeft u er ervaring mee ? Kijk dan uw bankrekening maar even goed na. .

ar
door ariluijben Jul 20, 2018 om 15:34
3 Antwoorden / 0 Vragen

Zeker wel de link van @edrick3 gelezen, echter de betreffende mail van Visa is zeer zeker geen pishing mail, Visa verstuurt namelijk naast een mail een officieel schrijven naar hun client.  En ja Gerbera, ik heb daar ervaring mee

diumenge
door diumenge - Jun 29, 2018 om 17:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik snap hier ook niet van. Als je antwoorden wilt, neem dan de moeite om je vraag begrijpelijk te stellen. Ik neem aan dat het niet zo in die brief staat.

"Of geld terug of niet of nog in termijnen of niet of kaart blokkeren"

marita5
door marita5 - Jun 29, 2018 om 18:35
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo WeideVenne ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regels

https://www.icscards.nl/info/compensatie

https://www.icscards.nl/ics-nieuws/2018/01/compensatie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 29, 2018 om 18:55
16778 Antwoorden / 202 Vragen

NOOIT DOEN!! Dat is spam/phishing!!! Anders gezegd trap er nooit in. (Zegt een al jaren lang gevruiker van een Visa Card en weet dat Visa dit soort zaken nooit vraagt.
Toch twijfel, bel dan ICS Cards/Visa Caards in Diemen.

Tr
door Trostomaat Jun 29, 2018 om 22:27
239 Antwoorden / Vragen

U mag dan wel 'weten' dat Visa dit soort zaken 'nooit vraagt', maar het verlossende antwoord is 20 minuten voor uw post gegeven door Maritas, met links naar informatie van Visa dat dit soort zaken wel degelijk, en letterlijk, vraagt.
Onnodig en onterecht paniek zaaien. Zo kan alles wel spam genoemd worden.
U ziet eens te meer dat het loont eerst te lezen wat anderen hier schrijven voordat u zelf los gaat op uw toetsenbord.
Is ook eigenlijk gewoon een kwestie van respect, lezen wat anderen al geschreven hebben, en daarna zelf schrijven.

diumenge
door diumenge Jun 29, 2018 om 23:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

+10 TrosTomaat, maar denk je nu werkelijk dat men de eerder gegeven antwoorden even leest? De vraag wordt niet eens goed gelezen, laat staan de gegeven antwoorden.

pe
door peentjes - Jun 29, 2018 om 18:55
421 Antwoorden / 0 Vragen

Dat lijkt me dus pure spam. Het riekt naar een kulverhaal, want denk maar niet dat visa 'verkeerde' berekeningen maakt, en dan nog bij sommige klanten wel en andere niet. Ik heb al jaren een visakaart en nog nooit zo'n bericht gehad. Wel andere visa-spam die ik ook gelijk delete als ongewenst.

Tr
door Trostomaat Jun 29, 2018 om 22:34
239 Antwoorden / Vragen

Als u dat bericht nooit gehad heeft, behoort u inderdaad tot die klanten waarvoor die foute berekeningen niet gemaakt zijn. TS behoort tot de andere groep en kreeg daarover kennelijk een keurige brief van VISA en bijna iedereen hier begint te roepen dat het zeker spam is. Nou ja.

jo
door jorisw Jun 29, 2018 om 22:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Iemand die spam wil versturen zal niet voor papieren brieven kiezen lijkt me. De kans om daar uiteindelijk iets mee te verdienen is ongeveer nul.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 29, 2018 om 18:56
16778 Antwoorden / 202 Vragen

M.a.w een vals brief en informeer fraudehelpdesk.nl

Tr
door Trostomaat Jun 29, 2018 om 22:31
239 Antwoorden / Vragen

Nee. Echt van Visa. Met reden. En dat had u, net als ik, kunnen leren als u had gelezen wat anderen voor u schreven. Kijk naar de post van Maritas en u weet alles.

tijger1
door tijger1 - Jun 29, 2018 om 22:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Schrijf gewoon eens op wat er in die brief staat, dat helpt.

sc
door schippernaastmathilde - Jun 29, 2018 om 23:44
38 Antwoorden / Vragen

Nee hoor het is geen spam. Heb 'm ook gehad een jaar geleden. In de brief die je in je brievenbus krijgt is inderdaad van ICS. De inhoud die TS beschrijft klopt wel. In die brief staat ook je klantennummer en je moet inloggen op je ICS account met de gebruikersnaam en wachtwoord die jij alleen kent. Daar komt dan de melding tevoorschijn met de mededeling dat je zo'n brief gehad hebt. Klik op de link en er wordt gevraagt naar de code op die brief.  Er komt ook nog een vervolgbrief waar hun weer naar andere gegevens vragen. Ook die vervolgbrief moet je beantwoorden. Let op. Als je niet reageerd kun je die pas niet meer gebruiken..

ja
door janf43 - Jul 20, 2018 om 17:18
733 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb al jaren een VISA card. Aan de kaart was ook een kredietfaciliteit verbonden, m.a.w. ik kon de rekening gespreid betalen. Omdat ik mijn rekening maandelijks altijd direct ten volle betaal, vroeg VISA in een zeer duidelijke brief of die faciliteit nog nodig of gewenst was. Aan de hand van een analyse van uw uitgavenpatroon via uw kaart een de daarop binnenkomende betalingen kan en mag VISA vragen om uw gegevens. Uit de brief zal al snel duidelijk zijn of die inderdaad van VISA afkomstig is. Die is niet gericht aan "geachte klant", maar duidelijk op naam gesteld met verwijzing naar de juiste kaartnummers. Als u die vragen niet beantwoord kan dat gevolgen hebben voor het gebruik van uw rekening.