door wilhetweten Aug 27, 2007 om 18:10
Geldzaken & recht

Dagje uit werk

Hallo allemaal.

Mijn vraag gaat over het volgende mijn zaak gaat een dag uit niks byzonders zou u denken.Nu is het zo wie mee gaat moet zich melden om 12 uur bij de spidoRondvaart)en mogen de ochtend vrij hebben op kosten van het bedrijf.Nu komt het wie niet meegaat moet heel de dag werken of vrije dag nemen is dit terecht nijgt beetje naar dwingen tot meegaan.Mij lijkt het wel terecht halve dag werken maar geen hele dag omdat ieder die meegaat halve dag vrij krijgt dus me vraag kan dit.

339 4 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Aug 27, 2007 om 18:58
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is wel bij meerdere bedrijven gebruikelijk. Een dagje uit is ook een vorm van team-building en daar betaald de baas goed geld voor. Als u niet mee wilt, hoeft dat niet, maar dan moet u aan het werk of zelf een dag vrij nemen. Klinkt mij niet verkeerd en vreemd in de oren.

astoria
door astoria - Aug 27, 2007 om 19:01
362 Antwoorden / 55 Vragen

Dag .. , IPV dat u het leuk vind om samen met de rest een leuke dag te hebben , ook nog op kosten van de zaak !! gaat u zeuren op kassa . Mijn vraag aan u waarom ???

wi
door wilhetweten - Aug 27, 2007 om 19:02
19 Antwoorden / 6 Vragen

Het gaat erom waarom dan hele dag werken terwijl ze maar halve dag gaan en duimpje wel is aan gedacht dat niet iedereen tegen varen kan dat je nu geen keus heb.

astoria
door astoria - Aug 27, 2007 om 19:14
362 Antwoorden / 55 Vragen

@wilhetweten, oude truc  gewoon gaan en vlak voor vertrek even plassen ( niet op de boot ) daarna b.v winkelen. ( niet op kosten van de baas !!).