pj
door pjotr2 Apr 18, 2019 om 13:14
Geldzaken & recht

De app van ING

Hoe moet het verder nu ING dwingt dat alle klanten mee moeten doen met hun app, of er kan een apperaatje aangeschaft worden waar je mee je bankzaken kunt regelen.Is dit een gebruikvriendelijke manier voor de klant Ja zegt ING,.Neen zeg ik want let wel oude mensen kunnen veelal niet om gaan met hun mobiele telefoon! Verder is bij mij vandaag mijn rekening geblokkeerd omdat ik mijn ongenoegen in niet mis te verstaande bewoordingen mijn ongenoegen heb geuit; ik kan dus niet inloggen!

7596 23 Rapporteer

panter22
door panter22 - Apr 18, 2019 om 13:21
6599 Antwoorden / Vragen

Als je rekening geblokkeerd wordt omdat je kritiek levert, dan moet je het wel erg bont gemaakt hebben.
Maar eens even informeren bij de Ing wat er aan de hand is.
De Ing scanner is gewoon een scanner die de Rabobank al jaren gebruikt. Niets mis mee.

tenormin
door tenormin - Apr 18, 2019 om 13:30
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat uw rekening geblokkeerd is omdat u uw ongenoegen uitte. Tenzij, zoals @panter22 ook al schrijft u bewoordingen gebruikt die echt niet door de beugel kunnen. Ik betaal ook gewoon online per PC en krijg een apparaatje toegestuurd; mobiele telefoon is niets voor mij. Maar ING doet daar toch niet moeilijk over? Ze dwingen niet om de app aan te schaffen (nog niet). Ik zal een dezer dagen wel een berichtje krijgen dat ik het apparaatje toegestuurd krijg en het dan moet activeren. Nou, tot zo lang: niets aan de hand, lijkt mij dan.

ma
door malty - Apr 18, 2019 om 13:58
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat internetbankieren met de computer blijft bestaan, alleen de tancode ontvang je voortaan op je mobiel.
Waarom zou je dan de ing app moeten gebruiken?
En met computer moet je toch de inloggegevens onthouden, misschien hebben ouderen daar moeite mee, de app kun je openen met een zelf gekozen 5 cijferige pincode of met vingerafdruk.

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2019 om 14:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het systeem van de tancode komt voor het eind van het jaar te vervallen.

tenormin
door tenormin Apr 18, 2019 om 14:52
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@malty, en daar komt voor mensen (zoals ik) een apparaatje voor in de plaats. Kan me overigens niet voorstellen dat zelfs niet ouderen al hun codes kunnen onthouden. Tenminste, ik heb ze opgeschreven. Buiten dat, bij ING moet je om de ca. 3 maanden je inlogcode veranderen. Er zijn nu eenmaal mensen die geen zin hebben om geld uit te geven aan een mobiele telefoon. Zelfs niet met prepaid card. Mag toch?

ma
door malty Apr 18, 2019 om 15:44
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1 Ja, na eind dit jaar zal het (QR code) scannen worden neem ik aan.

@tenormin  Ik denk dat je met de ing scanner alleen maar kunt scannen, de ing app staat niet op het apparaatje, dus op de oude manier inloggen op mijn ing nodig.

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2019 om 16:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk staat die app niet op de scanner. En inloggen op uwpc blijft gewoon in stand, maar als ueen overschrijving wilt doen,hebt u als extra dat apparaatje nodig.

Je hoeft bij ING maar één keer per jaar het wachtwoord te wijzigen. En opschrijven is heel onverstandig.

Ook op een tablet kanmen die app installeren.

tenormin
door tenormin Apr 18, 2019 om 16:32
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik echt niet @tijger1, krijg, meestal, na een maand of 3 een note dat ik mijn wachtwoord moet wijzigen. Geen Efteling verhaal, echt waar.

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2019 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Een note?

Blijkbaar hebt u een speciale ING rekening.

Tip 2: Ververs je wachtwoord regelmatig

Kiest een uniek wachtwoord, dat je regelmatig wijzigt. Gebruik daarbij letters, cijfers en symbolen door elkaar. Wij vragen je minstens 1 keer per jaar om je wachtwoord te wijzigen. Zo houden wij het inloggen veilig. Je krijgt dit verzoek nooit per e-mail, maar altijd wanneer je zelf inlogt op Mijn ING

tenormin
door tenormin Apr 20, 2019 om 01:42
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@tijger1, eens per 3 maanden krijg ik het verzoek om wachtwoord te veranderen. Wat je aanhaalt zal best waar zijn, want je haalt het van hun site echter...net als Mr. Frank Visser: ik krijg een ander verzoek. En dat is mijn uitspraak!

ju
door just-me-natasja Jul 28, 2019 om 12:23
1 Antwoorden / Vragen

De tancodes niet meer krijgen op papier, dat vind ik wel prima, post kan kwijt raken. Via computer inloggen en bij het verzenden van een betaling een sms krijgen op je gsm, DAT was een geweldige uitvinding  en ook makkelijk voor ouderen, omdat die vaak geen touch gsm gebruiken maar een simpele nokia gsm  waar je enkel mee kan bellen en smssen. MAAR nu ook nog een systeem erbij doen met een kleuren code  EN dan OOK nog eens dubbel moeten inloggen  eerst op je computer  dan je gsm ( een anti nokia ook nog, dus een gsm waar je TOUCHSCREEN op moet gebruiken ipv je toetsen) DAT is voor ouderen een heel gedoe  en zal op den duur een hoop shit met zich mee brengen.. MIJN advies,  ze breiden maar lekker uit, meer ingewikkelde zooi   en ik stap ddan over naar abn amro  of naar de rabobank    bannken die ook met een kastje werken  maar daar werkt alles dan enkel via je pc en het kastje   en niet in combi met 3 codes  en een kleuren scan.. ING  geweldige aktie voor de JEUGD  die  vogelen dat wel uit, maar ik durf er 1000 euro om te wedden  dat na 2020  jullie  duizenden klanten gaan verliezen  met deze idiote  overdreven akties  van jullie............. echt jammer   ben al meer dan 30 jaar klant bij jullie, maar ka ik straks  NIET meer op de normale manier  op mijn pc inloggen en alvorens  op mijn gsm een simpele tancode ontvangen om mijn opdracht te verzenden    dan ga ik weg bij jullie.................

ma
door malty Jul 28, 2019 om 13:02
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@.....Natasia
Wanneer u de ing app op uw mobiel hebt of kunt installeren veranderd er niets.
Maar vraag de ing scanner aan en gebruik hem eens, ik denk dat u verrast zult zijn hoe eenvoudig het werkt.
U kunt de ing scanner blokkeren als u hem niet meer wilt gebruiken.
Hoe weet u dat het voor ouderen problemen geeft als u het zelf niet uitgeprobeerd hebt, want dat u het zelf nog niet gebruikt hebt is wel duidelijk.
De andere banken moeten straks ook verplicht een extra stap invoeren bij het inloggen.

va
door vanlotjegetikt - Apr 18, 2019 om 14:03
809 Antwoorden / Vragen

Wauw de ING  de huid volgescholden?? Blijkbaar is uw fatsoen in rook opgegaan. Niet alle oudjes zijn digibeet. En onder de jongere generatie zijn er laaggeletterden zoals men dat noemt. Het zg kastje is een alternatief voor mensen die niet de ING app wensen of kunnen gebruiken.  Een net alternatief.

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2019 om 14:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

nu ING dwingt dat alle klanten mee moeten doen met hun app
Onzin.
er kan een apperaatje aangeschaft worden
Ook onzin; je hoeft niets aan te schaffen. Je krijgt het.
En je rekening wordt echt niet 'zomaar' geblokkeerd; dan moet er iets aan de hand zijn.

tenormin
door tenormin Apr 18, 2019 om 15:01
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Ik denk in dit geval: er moet iets aan de mond zijn. Maar kan me dit nauwelijks voorstellen dat ING dit doet. Om die reden. Dan wordt de verbinding gewoon verbroken (lijkt mij).

gerbera
door gerbera - Apr 18, 2019 om 15:07
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Neen zeg ik want let wel oude mensen kunnen veelal niet om gaan met hun mobiele telefoon!

Toe maar weer de ouderen als excusses gebruiken. U moest eens weten hoeveel ouderen zeer handig zijn met computer, tablet en telefoon. Ga nou eerst eens op zoek naar uitleg hoe e.e.a. werkt alvorens scheldend door het leven te gaan. En wat de ING doet doen alle banken dus zo bijzonder is het niet. En weet u wat ook zo handig is, bij sommige bedrijven kun je als vervanger van Ideal betalling een QR code scannen om te betalen. En dat uw rekening geblokkeerd is geloof ik niets van tenzij u diep in het rood staat. U denkt toch niet dat ING zodanig ingrijpt dat u niet meer aan uw geld kan komen tenzij u gisteren 17 april het geprobeerd heeft, toen was er een storing. Mogelijk heeft u vandaag door uw driftbui de verkeerde gegevens ingevoerd. Dus mijn advies, neem een pilletje, kom tot rust en probeer het dan nog eens, wedden dat het lukt.

va
door vanlotjegetikt Apr 18, 2019 om 15:40
809 Antwoorden / Vragen

Tja, ben geen oudje, maar heb wel zo mijn principes. Er wordt niet mobiel gebankierd. period.

gerbera
door gerbera Apr 18, 2019 om 15:44
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Is voor mij totaal niet van belang op welke wijze u bankiert.

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2019 om 16:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ van lotje getikt

Fijn, dan moet u dus straks een extra apparaatje gebruiken.

tenormin
door tenormin Apr 19, 2019 om 01:13
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, en? Raken @van lotjegetikt en ook ik wel aan gewend. Waarom altijd dat dwingende. Mogen mensen toch zelf beslissen wat men wil. Ga maar weer melden @tijger1, dat ik tegenspraak bied.

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2019 om 19:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

 Mens doe niet zo gek. Ik reageer helemaal niet op u, maar op @ vanlotjegetikt.

me
door mein33 - Apr 18, 2019 om 15:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Wat een volkomen overbodige drukte gemaakt over een niet bestaand probleem.
Maakt u, als ING klant, geen gebruik van de app, dan krijgt u in de loop van dit jaar een scanner waarmee u via het scherm van uw computer uw betalingsverkeer kunt regelen.
Dus geen enkele verplichting tot gebruik maken van de app en nu maar rustig afwachten tot ING u nader informeert over de (gratis) scanner.

Maar even bellen met ING en uw excuses aanbieden voor uw wangedrag.
En dat allemaal en alleen omdat u niet de moeite heeft genomen om u zelf voldoende te laten informeren over hoe het nu werkelijk is.

marita5
door marita5 - Apr 18, 2019 om 16:36
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pjotr2 ,

ik mijn ongenoegen in niet mis te verstaande bewoordingen mijn ongenoegen heb geuit; ik kan dus niet inloggen!

Zeer netjes !! , komt u echt ver mee , en dit door uw onwetendheid .

Wanneer u bent afgekoeld , lees dan deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/scanner/index.html

ro
door ron503 - Apr 18, 2019 om 17:10
1229 Antwoorden / 0 Vragen

ING gaat geen rekening blokkeren omdat u boos op ze bent maar terzijde. Ik ontvang de codes nog steeds middels een sms of als dat op de één of andere manier niet lukt dan kan ik 'bel mij' aanklikken. Er komt vanuit ING nog een oplossing voor klanten die geen slimme telefoon hebben of zoals ik geen bankieren app op mijn slimme telefoon wil hebben.

aurora1
door aurora1 - Apr 18, 2019 om 18:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo @piet2, u heeft kennelijk geen hoge pet op van ouderen en hun smartphonegebruik. Heeft u daar persoonlijk onderzoek naar gedaan of zuigt u dat uit uw duim? Ik constateer nl alleen maar het tegenovergestelde van wat u beweert. En mogelijk bent u dan de uitzondering op de regel?
Ik geloof ook absoluut niet dat uw rekening geblokkeerd is wegens uiten van ongenoegen. U zult vast steeds fouten met wachtwoord/gebruikersnaam gemaakt hebben en dan stopt het op een gegeven moment om misbruik te voorkomen.
En vertel nu maar eens wat uw vraag is, want u vertelt nu een verhaaltje hier bij de rubriek Vraag&Beantwoord.

Grunnen.
door Grunnen. - Apr 18, 2019 om 19:13
509 Antwoorden / Vragen

Spreek voor jezelf hoe weet jij dat ik als oudere niet met mobieletelefoons om kan gaan.Die dingen zijn inmiddels net als Windows zo'n 25 jaar in gebruik.Bankieren per telefoon is ook al 20 jaar mogelijk bij ING (Postbank).Je hoeft niet oud zijn om net als jij digibeet te zijn.

ingwebcare
door ingwebcare - Apr 18, 2019 om 19:44
73 Antwoorden / 0 Vragen

Hi Pjotr2,

Het klopt inderdaad dat we een scanner verstrekken wanneer je geen smartphone of tablet hebt. Dit losse apparaatje geeft dan de code in plaats van een TAN code via een SMS of vanaf een lijst.
Je ontvangt een bericht in Mijn ING vanaf wanneer deze verstrekt gaan worden, tot dat moment kun je je TAN codes blijven gebruiken. Het is dus geen verplichting om de Mobiel Bankieren app te gebruiken.

Maar ik raad je aan om via de klantenservice (020 22 888 88) contact op te nemen om precies te achterhalen waardoor je rekening geblokkeerd is. Mijn collega's zoeken dit graag voor je uit.

Met vriendelijke groet,

Eelkje
ING Webcare

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 18, 2019 om 20:43
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Nou nou,

De ING leest mee op dit forum....
Tijd om te klagen:

Echt schandalig, dat de banken steeds meer geld vragen voor het betalingsverkeer!
Zij beheren ons geld en verdienen daaraan: bijvoorbeeld door leningen te verstrekken.

Het wordt tijd,dat de overheid een Nationale Bank opricht zonder winstoogmerk en kostendekkend!

De burgers kunnen dan weer gratis een bankrekening openen.
Ik denk aan de Sociale Verzekerings Bank:zij kunnen dit onder hun hoede nemen. We kunnen de banken laten zien,dat we de prijsverhogingen niet meer pikken door al ons spaargeld in de kluis te bewaren.....

ma
door malty Apr 18, 2019 om 21:21
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@GA  Dan maar uw geld in bankaandelen steken, profiteert u mee van de winst die de bank maakt.

Th
door Thijs124 Apr 18, 2019 om 21:42
289 Antwoorden / Vragen

GA laat de bankzaken dan door een particuliere Amsterdammer regelen. Probeer Willem Holleeder en zijn vrienden. Of het goedkoper is weet ik niet, maar je hoeft niet meer naar de bank, ze brengen het je thuis en halen het ook weer op. Alles contant precies jouw idee.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 18, 2019 om 22:06
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Thijs,

Ik wil graag terug naar de oude girorekening.
Gratis girorekening, gratis geld overmaken,enz.

De banken maken misbruik van hun monopolipositie en verhogen steeds hun prijzen voor deze oorspronkelijke overheidstaak/dienst.

Hetzelfde gebeurt met de internet aanbieders/providers: ze maken je "verslaafd" aan internet en vervolgens verhogen ze ieder jaar hun tarieven.

Ook internet moet verstrekt worden door de overheid zonder winstoogmerk......

tijger1
door tijger1 Apr 18, 2019 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@GA

Stel u niet zo aan met die onzin.

aurora1
door aurora1 Apr 19, 2019 om 01:59
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het blijft verbazingwekkend hoeveel en hoevaak @ga onzin blijft uitslaan. Wat toch een kletspraat steeds weer. Misschien is het een idee om aan het programma van die naam op N3 mee te doen?

costnix
door costnix Apr 19, 2019 om 09:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@GA loopt nog steeds naast zijn schoenen, omdat zijn naam bij Omroep Max is genoemd ;-)

ingwebcare
door ingwebcare - Apr 19, 2019 om 10:54
73 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Pjotr2,

Heb je geen smartphone of tablet? Of is er een andere reden waarom je niet mobiel kunt bevestigen? Dan kun je de ING scanner gaan gebruiken zodra de TAN code stopt. Mijn ING gebruik je zoals je gewend bent. Maar in het scherm waar je altijd een TAN-code invoerde, verschijnt nu een vierkante kleurencode. Zet je scanner aan en toets je zelfgekozen pincode in. Richt de camera van de ING Scanner op de kleurencode. Je krijgt nu een bevestigingscode. Die voer je op in je scherm in Mijn ING. Meer informatie over de ING Scanner en een handig instructie filmpje kun je op onze website vinden: https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/scanner/index.html

Ik begrijp dat je op dit moment niet kunt inloggen in Mijn ING. We kijken graag met je mee waardoor dit komt en helpen je natuurlijk graag om dit op te lossen.

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING Webcare

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 19, 2019 om 19:22
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo ING,

Op deze manier moeten jullie niet vreemd opkijken als bankrekeningen worden geplunderd door computerhackers.....

Enkele jaren geleden ben ik "geskimmed": criminelen hadden mijn pinpas "gekopieeerd" en mijn bankrekening leeggehaald.....
Toen ik wilde pinnen,toevallig bij een ING bank,werd mijn pinpas ingeslikt door de pinautomaat.....

In paniek rende ik het filiaal binnen en snelde naar de balie...
De vriendelijke mevrouw zocht het uit en vertelde mij,dat zij een vreemde transactie zag in Thailand!
Ik zei:"Ik ben nog nooit in Thailand geweest!".

Ik moest een  week wachten op mijn nieuwe pinpas en zat dus een week zonder geld.
Gelukkig heb ik altijd contant geld bij me anders kon ik een week niet eten.....

ING heeft nooit verontschuldigingen aangeboden of vertelt hoe het is gebeurd.......

tijger1
door tijger1 Apr 19, 2019 om 19:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Waarom zou de bank u verontschuldigingen moeten aanbieden?

Doe niet zo belachelijk. Zij hebben u niet geskimd.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 20, 2019 om 01:01
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Tijger,

De ING had hun beveiliging niet op orde,waardoor mijn bankrekening werd geplunderd en ik gedupeerd werd: ik had een week geen toegang tot mijn geld......

lemmy
door lemmy - Apr 19, 2019 om 19:59
41 Antwoorden / 1 Vragen

Beetje paniek zaaien om niks. Op ing.nl staat het volgende:

Heb je geen smartphone of tablet? Of is er een andere reden waarom je niet mobiel kunt bevestigen? Dan ga je de ING Scanner gebruiken zodra TAN stopt. Dit is een los apparaatje dat codes geeft.

Je krijgt dus (en ik vermoed gratis) een apparaatje zoals dat in feite al veel langer in gebruik is bij de Rabobank. Of je hierbij dan een pasje moet invoeren om je te identificeren weet ik niet, maar ingewikkeld zal het niet zijn.

Als jouw rekening is geblokkeerd, is er echt wel wat meer gebeurt dat iets in niet mis te verstane bewoordingen te melden. Dan heb je gedrag vertoond wat simpelweg niet geaccepteerd wordt. Daarbij kun je denken aan het luidruchtig schelden op een kantoor van de ING (of telefonisch) al dan niet in combinatie met bedreigingen en het 'verwensen met dodelijke ziektes'. Zou jij zelf zoiets accepteren van een klant????

ju
door just-me-natasja - Jul 28, 2019 om 12:19
1 Antwoorden / Vragen

De tancodes niet meer krijgen op papier, dat vind ik wel prima, post kan kwijt raken. Via computer inloggen en bij het verzenden van een betaling een sms krijgen op je gsm, DAT was een geweldige uitvinding  en ook makkelijk voor ouderen, omdat die vaak geen touch gsm gebruiken maar een simpele nokia gsm  waar je enkel mee kan bellen en smssen. MAAR nu ook nog een systeem erbij doen met een kleuren code  EN dan OOK nog eens dubbel moeten inloggen  eerst op je computer  dan je gsm ( een anti nokia ook nog, dus een gsm waar je TOUCHSCREEN op moet gebruiken ipv je toetsen) DAT is voor ouderen een heel gedoe  en zal op den duur een hoop shit met zich mee brengen.. MIJN advies,  ze breiden maar lekker uit, meer ingewikkelde zooi   en ik stap ddan over naar abn amro  of naar de rabobank    bannken die ook met een kastje werken  maar daar werkt alles dan enkel via je pc en het kastje   en niet in combi met 3 codes  en een kleuren scan.. ING  geweldige aktie voor de JEUGD  die  vogelen dat wel uit, maar ik durf er 1000 euro om te wedden  dat na 2020  jullie  duizenden klanten gaan verliezen  met deze idiote  overdreven akties  van jullie............. echt jammer   ben al meer dan 30 jaar klant bij jullie, maar ka ik straks  NIET meer op de normale manier  op mijn pc inloggen en alvorens  op mijn gsm een simpele tancode ontvangen om mijn opdracht te verzenden    dan ga ik weg bij jullie.................

r.kemperman
door r.kemperman Jul 28, 2019 om 13:01
423 Antwoorden / 4 Vragen

Kleurencode?
nooit gezien

tijger1
door tijger1 Jul 28, 2019 om 13:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Daar zal ING blij om zijn. Zitten niet te wachten op klanten due niet kunnen lezen.

me
door mein33 Jul 29, 2019 om 13:03
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Via computer inloggen en bij het verzenden van een betaling een sms krijgen op je gsm, DAT was een geweldige uitvindig.
MAAR nu ook nog een systeem erbij doen met een kleuren code

Er komt geen systeem bij, de SMS-code op het moblieltje verdwijnt en wordt, voor de niet App-gebruikers, vervangen door een scanner voor het huis,tuin en keukengebruik van het Internetbankieren bij ING.
De RABO heeft een dergelijk apparaatje al langer in gebruik.

aurora1
door aurora1 - Jul 28, 2019 om 12:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen
gy
door gypsyjoy - Jul 29, 2019 om 13:39
28 Antwoorden / 3 Vragen

Hoe weet je dat je niet kunt inloggen vanwege het uiten van je ongenoegen? Ik heb dat nl. ook meerdere keren gedaan, zonder gevolg.
Ook ik vind de dwang die de ING uitoefent mensonterend en klant onvriendelijk net als de verplichting dus maar een smartfoon aan te moeten schaffen en de app te vertrouwen.
We zijn al maanden verder dan de beloofde afschaffing per 01-01 jl, dus zo'n vaart zal het niet lopen. Er zijn erg veel negatieve berichten over deze bank en hun methode om dit door je strot te duwen. In al die 30 jaar TAN geen onvertogen woord gehoord. Waarom dus veranderen?
Zelf wil ik nog maar 1 ding veranderen en dat is van bank. Het wachten is op B of Joy en dan ben ik weg.

Mocht je echt niet kunnen inloggen vanwege je ongenoegen, dan meteen naar een andere bank!!
Sterkte.