De app van ING
Hoe moet het verder nu ING dwingt dat alle klanten mee moeten doen met hun app, of er kan een apperaatje aangeschaft worden waar je mee je bankzaken kunt regelen.Is dit een gebruikvriendelijke manier voor de klant Ja zegt ING,.Neen zeg ik want let wel oude mensen kunnen veelal niet om gaan met hun mobiele telefoon! Verder is bij mij vandaag mijn rekening geblokkeerd omdat ik mijn ongenoegen in niet mis te verstaande bewoordingen mijn ongenoegen heb geuit; ik kan dus niet inloggen!
Als je rekening geblokkeerd wordt omdat je kritiek levert, dan moet je het wel erg bont gemaakt hebben.
Maar eens even informeren bij de Ing wat er aan de hand is.
De Ing scanner is gewoon een scanner die de Rabobank al jaren gebruikt. Niets mis mee.
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat uw rekening geblokkeerd is omdat u uw ongenoegen uitte. Tenzij, zoals @panter22 ook al schrijft u bewoordingen gebruikt die echt niet door de beugel kunnen. Ik betaal ook gewoon online per PC en krijg een apparaatje toegestuurd; mobiele telefoon is niets voor mij. Maar ING doet daar toch niet moeilijk over? Ze dwingen niet om de app aan te schaffen (nog niet). Ik zal een dezer dagen wel een berichtje krijgen dat ik het apparaatje toegestuurd krijg en het dan moet activeren. Nou, tot zo lang: niets aan de hand, lijkt mij dan.
Ik neem aan dat internetbankieren met de computer blijft bestaan, alleen de tancode ontvang je voortaan op je mobiel.
Waarom zou je dan de ing app moeten gebruiken?
En met computer moet je toch de inloggegevens onthouden, misschien hebben ouderen daar moeite mee, de app kun je openen met een zelf gekozen 5 cijferige pincode of met vingerafdruk.
Het systeem van de tancode komt voor het eind van het jaar te vervallen.
@malty, en daar komt voor mensen (zoals ik) een apparaatje voor in de plaats. Kan me overigens niet voorstellen dat zelfs niet ouderen al hun codes kunnen onthouden. Tenminste, ik heb ze opgeschreven. Buiten dat, bij ING moet je om de ca. 3 maanden je inlogcode veranderen. Er zijn nu eenmaal mensen die geen zin hebben om geld uit te geven aan een mobiele telefoon. Zelfs niet met prepaid card. Mag toch?
@tijger1 Ja, na eind dit jaar zal het (QR code) scannen worden neem ik aan.
@tenormin Ik denk dat je met de ing scanner alleen maar kunt scannen, de ing app staat niet op het apparaatje, dus op de oude manier inloggen op mijn ing nodig.
Natuurlijk staat die app niet op de scanner. En inloggen op uwpc blijft gewoon in stand, maar als ueen overschrijving wilt doen,hebt u als extra dat apparaatje nodig.
Je hoeft bij ING maar één keer per jaar het wachtwoord te wijzigen. En opschrijven is heel onverstandig.
Ook op een tablet kanmen die app installeren.
Ik echt niet @tijger1, krijg, meestal, na een maand of 3 een note dat ik mijn wachtwoord moet wijzigen. Geen Efteling verhaal, echt waar.
@tenormin
Een note?
Blijkbaar hebt u een speciale ING rekening.
Tip 2: Ververs je wachtwoord regelmatig
@tijger1, eens per 3 maanden krijg ik het verzoek om wachtwoord te veranderen. Wat je aanhaalt zal best waar zijn, want je haalt het van hun site echter...net als Mr. Frank Visser: ik krijg een ander verzoek. En dat is mijn uitspraak!
De tancodes niet meer krijgen op papier, dat vind ik wel prima, post kan kwijt raken. Via computer inloggen en bij het verzenden van een betaling een sms krijgen op je gsm, DAT was een geweldige uitvinding en ook makkelijk voor ouderen, omdat die vaak geen touch gsm gebruiken maar een simpele nokia gsm waar je enkel mee kan bellen en smssen. MAAR nu ook nog een systeem erbij doen met een kleuren code EN dan OOK nog eens dubbel moeten inloggen eerst op je computer dan je gsm ( een anti nokia ook nog, dus een gsm waar je TOUCHSCREEN op moet gebruiken ipv je toetsen) DAT is voor ouderen een heel gedoe en zal op den duur een hoop shit met zich mee brengen.. MIJN advies, ze breiden maar lekker uit, meer ingewikkelde zooi en ik stap ddan over naar abn amro of naar de rabobank bannken die ook met een kastje werken maar daar werkt alles dan enkel via je pc en het kastje en niet in combi met 3 codes en een kleuren scan.. ING geweldige aktie voor de JEUGD die vogelen dat wel uit, maar ik durf er 1000 euro om te wedden dat na 2020 jullie duizenden klanten gaan verliezen met deze idiote overdreven akties van jullie............. echt jammer ben al meer dan 30 jaar klant bij jullie, maar ka ik straks NIET meer op de normale manier op mijn pc inloggen en alvorens op mijn gsm een simpele tancode ontvangen om mijn opdracht te verzenden dan ga ik weg bij jullie.................
@.....Natasia
Wanneer u de ing app op uw mobiel hebt of kunt installeren veranderd er niets.
Maar vraag de ing scanner aan en gebruik hem eens, ik denk dat u verrast zult zijn hoe eenvoudig het werkt.
U kunt de ing scanner blokkeren als u hem niet meer wilt gebruiken.
Hoe weet u dat het voor ouderen problemen geeft als u het zelf niet uitgeprobeerd hebt, want dat u het zelf nog niet gebruikt hebt is wel duidelijk.
De andere banken moeten straks ook verplicht een extra stap invoeren bij het inloggen.
Wauw de ING de huid volgescholden?? Blijkbaar is uw fatsoen in rook opgegaan. Niet alle oudjes zijn digibeet. En onder de jongere generatie zijn er laaggeletterden zoals men dat noemt. Het zg kastje is een alternatief voor mensen die niet de ING app wensen of kunnen gebruiken. Een net alternatief.
nu ING dwingt dat alle klanten mee moeten doen met hun app
Onzin.
er kan een apperaatje aangeschaft worden
Ook onzin; je hoeft niets aan te schaffen. Je krijgt het.
En je rekening wordt echt niet 'zomaar' geblokkeerd; dan moet er iets aan de hand zijn.
Ik denk in dit geval: er moet iets aan de mond zijn. Maar kan me dit nauwelijks voorstellen dat ING dit doet. Om die reden. Dan wordt de verbinding gewoon verbroken (lijkt mij).
Neen zeg ik want let wel oude mensen kunnen veelal niet om gaan met hun mobiele telefoon!
Toe maar weer de ouderen als excusses gebruiken. U moest eens weten hoeveel ouderen zeer handig zijn met computer, tablet en telefoon. Ga nou eerst eens op zoek naar uitleg hoe e.e.a. werkt alvorens scheldend door het leven te gaan. En wat de ING doet doen alle banken dus zo bijzonder is het niet. En weet u wat ook zo handig is, bij sommige bedrijven kun je als vervanger van Ideal betalling een QR code scannen om te betalen. En dat uw rekening geblokkeerd is geloof ik niets van tenzij u diep in het rood staat. U denkt toch niet dat ING zodanig ingrijpt dat u niet meer aan uw geld kan komen tenzij u gisteren 17 april het geprobeerd heeft, toen was er een storing. Mogelijk heeft u vandaag door uw driftbui de verkeerde gegevens ingevoerd. Dus mijn advies, neem een pilletje, kom tot rust en probeer het dan nog eens, wedden dat het lukt.
Tja, ben geen oudje, maar heb wel zo mijn principes. Er wordt niet mobiel gebankierd. period.
Is voor mij totaal niet van belang op welke wijze u bankiert.
@ van lotje getikt
Fijn, dan moet u dus straks een extra apparaatje gebruiken.
Nou, en? Raken @van lotjegetikt en ook ik wel aan gewend. Waarom altijd dat dwingende. Mogen mensen toch zelf beslissen wat men wil. Ga maar weer melden @tijger1, dat ik tegenspraak bied.
@tenormin
Mens doe niet zo gek. Ik reageer helemaal niet op u, maar op @ vanlotjegetikt.
Wat een volkomen overbodige drukte gemaakt over een niet bestaand probleem.
Maakt u, als ING klant, geen gebruik van de app, dan krijgt u in de loop van dit jaar een scanner waarmee u via het scherm van uw computer uw betalingsverkeer kunt regelen.
Dus geen enkele verplichting tot gebruik maken van de app en nu maar rustig afwachten tot ING u nader informeert over de (gratis) scanner.
Maar even bellen met ING en uw excuses aanbieden voor uw wangedrag.
En dat allemaal en alleen omdat u niet de moeite heeft genomen om u zelf voldoende te laten informeren over hoe het nu werkelijk is.
Hallo Pjotr2 ,
ik mijn ongenoegen in niet mis te verstaande bewoordingen mijn ongenoegen heb geuit; ik kan dus niet inloggen!
Zeer netjes !! , komt u echt ver mee , en dit door uw onwetendheid .
Wanneer u bent afgekoeld , lees dan deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/scanner/index.html
ING gaat geen rekening blokkeren omdat u boos op ze bent maar terzijde. Ik ontvang de codes nog steeds middels een sms of als dat op de één of andere manier niet lukt dan kan ik 'bel mij' aanklikken. Er komt vanuit ING nog een oplossing voor klanten die geen slimme telefoon hebben of zoals ik geen bankieren app op mijn slimme telefoon wil hebben.
Hallo @piet2, u heeft kennelijk geen hoge pet op van ouderen en hun smartphonegebruik. Heeft u daar persoonlijk onderzoek naar gedaan of zuigt u dat uit uw duim? Ik constateer nl alleen maar het tegenovergestelde van wat u beweert. En mogelijk bent u dan de uitzondering op de regel?
Ik geloof ook absoluut niet dat uw rekening geblokkeerd is wegens uiten van ongenoegen. U zult vast steeds fouten met wachtwoord/gebruikersnaam gemaakt hebben en dan stopt het op een gegeven moment om misbruik te voorkomen.
En vertel nu maar eens wat uw vraag is, want u vertelt nu een verhaaltje hier bij de rubriek Vraag&Beantwoord.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer