pj
door pjotr2 18 apr. 2019 om 13:14
Geldzaken & recht

De app van ING

Hoe moet het verder nu ING dwingt dat alle klanten mee moeten doen met hun app, of er kan een apperaatje aangeschaft worden waar je mee je bankzaken kunt regelen.Is dit een gebruikvriendelijke manier voor de klant Ja zegt ING,.Neen zeg ik want let wel oude mensen kunnen veelal niet om gaan met hun mobiele telefoon! Verder is bij mij vandaag mijn rekening geblokkeerd omdat ik mijn ongenoegen in niet mis te verstaande bewoordingen mijn ongenoegen heb geuit; ik kan dus niet inloggen!

1532 20 Rapporteer
door panter22 - 18 apr. 2019 om 13:21
2778 Antwoorden / Vragen
0

Als je rekening geblokkeerd wordt omdat je kritiek levert, dan moet je het wel erg bont gemaakt hebben.
Maar eens even informeren bij de Ing wat er aan de hand is.
De Ing scanner is gewoon een scanner die de Rabobank al jaren gebruikt. Niets mis mee.

door tenormin - 18 apr. 2019 om 13:30
14791 Antwoorden / 87 Vragen
1

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat uw rekening geblokkeerd is omdat u uw ongenoegen uitte. Tenzij, zoals @panter22 ook al schrijft u bewoordingen gebruikt die echt niet door de beugel kunnen. Ik betaal ook gewoon online per PC en krijg een apparaatje toegestuurd; mobiele telefoon is niets voor mij. Maar ING doet daar toch niet moeilijk over? Ze dwingen niet om de app aan te schaffen (nog niet). Ik zal een dezer dagen wel een berichtje krijgen dat ik het apparaatje toegestuurd krijg en het dan moet activeren. Nou, tot zo lang: niets aan de hand, lijkt mij dan.

ma
door malty - 18 apr. 2019 om 13:58
160 Antwoorden / Vragen
0

Ik neem aan dat internetbankieren met de computer blijft bestaan, alleen de tancode ontvang je voortaan op je mobiel.
Waarom zou je dan de ing app moeten gebruiken?
En met computer moet je toch de inloggegevens onthouden, misschien hebben ouderen daar moeite mee, de app kun je openen met een zelf gekozen 5 cijferige pincode of met vingerafdruk.





door tijger1 18 apr. 2019 om 14:34
38411 Antwoorden / 21 Vragen

Het systeem van de tancode komt voor het eind van het jaar te vervallen.

door tenormin 18 apr. 2019 om 14:52
14791 Antwoorden / 87 Vragen

@malty, en daar komt voor mensen (zoals ik) een apparaatje voor in de plaats. Kan me overigens niet voorstellen dat zelfs niet ouderen al hun codes kunnen onthouden. Tenminste, ik heb ze opgeschreven. Buiten dat, bij ING moet je om de ca. 3 maanden je inlogcode veranderen. Er zijn nu eenmaal mensen die geen zin hebben om geld uit te geven aan een mobiele telefoon. Zelfs niet met prepaid card. Mag toch?

ma
door malty 18 apr. 2019 om 15:44
160 Antwoorden / Vragen

@tijger1 Ja, na eind dit jaar zal het (QR code) scannen worden neem ik aan.

@tenormin  Ik denk dat je met de ing scanner alleen maar kunt scannen, de ing app staat niet op het apparaatje, dus op de oude manier inloggen op mijn ing nodig.

door tijger1 18 apr. 2019 om 16:15
38411 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk staat die app niet op de scanner. En inloggen op uwpc blijft gewoon in stand, maar als ueen overschrijving wilt doen,hebt u als extra dat apparaatje nodig.

Je hoeft bij ING maar één keer per jaar het wachtwoord te wijzigen. En opschrijven is heel onverstandig.

Ook op een tablet kanmen die app installeren.

door tenormin 18 apr. 2019 om 16:32
14791 Antwoorden / 87 Vragen

Ik echt niet @tijger1, krijg, meestal, na een maand of 3 een note dat ik mijn wachtwoord moet wijzigen. Geen Efteling verhaal, echt waar.

door tijger1 18 apr. 2019 om 17:14
38411 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

Een note?

Blijkbaar hebt u een speciale ING rekening.

Tip 2: Ververs je wachtwoord regelmatig

Kiest een uniek wachtwoord, dat je regelmatig wijzigt. Gebruik daarbij letters, cijfers en symbolen door elkaar. Wij vragen je minstens 1 keer per jaar om je wachtwoord te wijzigen. Zo houden wij het inloggen veilig. Je krijgt dit verzoek nooit per e-mail, maar altijd wanneer je zelf inlogt op Mijn ING

door tenormin 20 apr. 2019 om 01:42
14791 Antwoorden / 87 Vragen

@tijger1, eens per 3 maanden krijg ik het verzoek om wachtwoord te veranderen. Wat je aanhaalt zal best waar zijn, want je haalt het van hun site echter...net als Mr. Frank Visser: ik krijg een ander verzoek. En dat is mijn uitspraak!

va
door vanlotjegetikt - 18 apr. 2019 om 14:03
60 Antwoorden / Vragen
2

Wauw de ING  de huid volgescholden?? Blijkbaar is uw fatsoen in rook opgegaan. Niet alle oudjes zijn digibeet. En onder de jongere generatie zijn er laaggeletterden zoals men dat noemt. Het zg kastje is een alternatief voor mensen die niet de ING app wensen of kunnen gebruiken.  Een net alternatief.

door edrick3 - 18 apr. 2019 om 14:26
26837 Antwoorden / 85 Vragen
5

nu ING dwingt dat alle klanten mee moeten doen met hun app
Onzin.
er kan een apperaatje aangeschaft worden
Ook onzin; je hoeft niets aan te schaffen. Je krijgt het.
En je rekening wordt echt niet 'zomaar' geblokkeerd; dan moet er iets aan de hand zijn.

door tenormin 18 apr. 2019 om 15:01
14791 Antwoorden / 87 Vragen

Ik denk in dit geval: er moet iets aan de mond zijn. Maar kan me dit nauwelijks voorstellen dat ING dit doet. Om die reden. Dan wordt de verbinding gewoon verbroken (lijkt mij).

door gerbera - 18 apr. 2019 om 15:07
4892 Antwoorden / 6 Vragen
3

Neen zeg ik want let wel oude mensen kunnen veelal niet om gaan met hun mobiele telefoon!

Toe maar weer de ouderen als excusses gebruiken. U moest eens weten hoeveel ouderen zeer handig zijn met computer, tablet en telefoon. Ga nou eerst eens op zoek naar uitleg hoe e.e.a. werkt alvorens scheldend door het leven te gaan. En wat de ING doet doen alle banken dus zo bijzonder is het niet. En weet u wat ook zo handig is, bij sommige bedrijven kun je als vervanger van Ideal betalling een QR code scannen om te betalen. En dat uw rekening geblokkeerd is geloof ik niets van tenzij u diep in het rood staat. U denkt toch niet dat ING zodanig ingrijpt dat u niet meer aan uw geld kan komen tenzij u gisteren 17 april het geprobeerd heeft, toen was er een storing. Mogelijk heeft u vandaag door uw driftbui de verkeerde gegevens ingevoerd. Dus mijn advies, neem een pilletje, kom tot rust en probeer het dan nog eens, wedden dat het lukt.

va
door vanlotjegetikt 18 apr. 2019 om 15:40
60 Antwoorden / Vragen

Tja, ben geen oudje, maar heb wel zo mijn principes. Er wordt niet mobiel gebankierd. period.

door gerbera 18 apr. 2019 om 15:44
4892 Antwoorden / 6 Vragen

Is voor mij totaal niet van belang op welke wijze u bankiert.

door tijger1 18 apr. 2019 om 16:17
38411 Antwoorden / 21 Vragen

@ van lotje getikt

Fijn, dan moet u dus straks een extra apparaatje gebruiken.

door tenormin 19 apr. 2019 om 01:13
14791 Antwoorden / 87 Vragen

Nou, en? Raken @van lotjegetikt en ook ik wel aan gewend. Waarom altijd dat dwingende. Mogen mensen toch zelf beslissen wat men wil. Ga maar weer melden @tijger1, dat ik tegenspraak bied.

door tijger1 19 apr. 2019 om 19:37
38411 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin

 Mens doe niet zo gek. Ik reageer helemaal niet op u, maar op @ vanlotjegetikt.

me
door mein33 - 18 apr. 2019 om 15:29
4313 Antwoorden / 23 Vragen
5

Wat een volkomen overbodige drukte gemaakt over een niet bestaand probleem.
Maakt u, als ING klant, geen gebruik van de app, dan krijgt u in de loop van dit jaar een scanner waarmee u via het scherm van uw computer uw betalingsverkeer kunt regelen.
Dus geen enkele verplichting tot gebruik maken van de app en nu maar rustig afwachten tot ING u nader informeert over de (gratis) scanner.

Maar even bellen met ING en uw excuses aanbieden voor uw wangedrag.
En dat allemaal en alleen omdat u niet de moeite heeft genomen om u zelf voldoende te laten informeren over hoe het nu werkelijk is.

door marita5 - 18 apr. 2019 om 16:36
7608 Antwoorden / 12 Vragen
1

Hallo Pjotr2 , 

ik mijn ongenoegen in niet mis te verstaande bewoordingen mijn ongenoegen heb geuit; ik kan dus niet inloggen!

Zeer netjes !! , komt u echt ver mee , en dit door uw onwetendheid .

Wanneer u bent afgekoeld , lees dan deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/scanner/index.html

ro
door ron503 - 18 apr. 2019 om 17:10
839 Antwoorden / 0 Vragen
1

ING gaat geen rekening blokkeren omdat u boos op ze bent maar terzijde. Ik ontvang de codes nog steeds middels een sms of als dat op de één of andere manier niet lukt dan kan ik 'bel mij' aanklikken. Er komt vanuit ING nog een oplossing voor klanten die geen slimme telefoon hebben of zoals ik geen bankieren app op mijn slimme telefoon wil hebben.

door aurora1 - 18 apr. 2019 om 18:39
13619 Antwoorden / 6 Vragen
1

Hallo @piet2, u heeft kennelijk geen hoge pet op van ouderen en hun smartphonegebruik. Heeft u daar persoonlijk onderzoek naar gedaan of zuigt u dat uit uw duim? Ik constateer nl alleen maar het tegenovergestelde van wat u beweert. En mogelijk bent u dan de uitzondering op de regel?
Ik geloof ook absoluut niet dat uw rekening geblokkeerd is wegens uiten van ongenoegen. U zult vast steeds fouten met wachtwoord/gebruikersnaam gemaakt hebben en dan stopt het op een gegeven moment om misbruik te voorkomen.
En vertel nu maar eens wat uw vraag is, want u vertelt nu een verhaaltje hier bij de rubriek Vraag&Beantwoord.


door Grunnen. - 18 apr. 2019 om 19:13
438 Antwoorden / Vragen
2

Spreek voor jezelf hoe weet jij dat ik als oudere niet met mobieletelefoons om kan gaan.Die dingen zijn inmiddels net als Windows zo'n 25 jaar in gebruik.Bankieren per telefoon is ook al 20 jaar mogelijk bij ING (Postbank).Je hoeft niet oud zijn om net als jij digibeet te zijn.

door ingwebcare - 18 apr. 2019 om 19:44
59 Antwoorden / 0 Vragen
3

Hi Pjotr2,

Het klopt inderdaad dat we een scanner verstrekken wanneer je geen smartphone of tablet hebt. Dit losse apparaatje geeft dan de code in plaats van een TAN code via een SMS of vanaf een lijst.
Je ontvangt een bericht in Mijn ING vanaf wanneer deze verstrekt gaan worden, tot dat moment kun je je TAN codes blijven gebruiken. Het is dus geen verplichting om de Mobiel Bankieren app te gebruiken.

Maar ik raad je aan om via de klantenservice (020 22 888 88) contact op te nemen om precies te achterhalen waardoor je rekening geblokkeerd is. Mijn collega's zoeken dit graag voor je uit.

Met vriendelijke groet,

Eelkje
ING Webcare

door Geboren Amsterdammer 18 apr. 2019 om 20:43
181 Antwoorden / 15 Vragen

Nou nou,

De ING leest mee op dit forum....
Tijd om te klagen:

Echt schandalig, dat de banken steeds meer geld vragen voor het betalingsverkeer!
Zij beheren ons geld en verdienen daaraan: bijvoorbeeld door leningen te verstrekken.

Het wordt tijd,dat de overheid een Nationale Bank opricht zonder winstoogmerk en kostendekkend! 

De burgers kunnen dan weer gratis een bankrekening openen.
Ik denk aan de Sociale Verzekerings Bank:zij kunnen dit onder hun hoede nemen. We kunnen de banken laten zien,dat we de prijsverhogingen niet meer pikken door al ons spaargeld in de kluis te bewaren.....

ma
door malty 18 apr. 2019 om 21:21
160 Antwoorden / Vragen

@GA  Dan maar uw geld in bankaandelen steken, profiteert u mee van de winst die de bank maakt.

Th
door Thijs124 18 apr. 2019 om 21:42
100 Antwoorden / Vragen

GA laat de bankzaken dan door een particuliere Amsterdammer regelen. Probeer Willem Holleeder en zijn vrienden. Of het goedkoper is weet ik niet, maar je hoeft niet meer naar de bank, ze brengen het je thuis en halen het ook weer op. Alles contant precies jouw idee.

door Geboren Amsterdammer 18 apr. 2019 om 22:06
181 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Thijs, 

Ik wil graag terug naar de oude girorekening. 
Gratis girorekening, gratis geld overmaken,enz.

De banken maken misbruik van hun monopolipositie en verhogen steeds hun prijzen voor deze oorspronkelijke overheidstaak/dienst. 

Hetzelfde gebeurt met de internet aanbieders/providers: ze maken je "verslaafd" aan internet en vervolgens verhogen ze ieder jaar hun tarieven. 

Ook internet moet verstrekt worden door de overheid zonder winstoogmerk......

door tijger1 18 apr. 2019 om 23:21
38411 Antwoorden / 21 Vragen

@GA

Stel u niet zo aan met die onzin.

door aurora1 19 apr. 2019 om 01:59
13619 Antwoorden / 6 Vragen

Het blijft verbazingwekkend hoeveel en hoevaak @ga onzin blijft uitslaan. Wat toch een kletspraat steeds weer. Misschien is het een idee om aan het programma van die naam op N3 mee te doen?

door costnix 19 apr. 2019 om 09:04
2868 Antwoorden / 1 Vragen

@GA loopt nog steeds naast zijn schoenen, omdat zijn naam bij Omroep Max is genoemd ;-)

door ingwebcare - 19 apr. 2019 om 10:54
59 Antwoorden / 0 Vragen
0

Beste Pjotr2,

Heb je geen smartphone of tablet? Of is er een andere reden waarom je niet mobiel kunt bevestigen? Dan kun je de ING scanner gaan gebruiken zodra de TAN code stopt. Mijn ING gebruik je zoals je gewend bent. Maar in het scherm waar je altijd een TAN-code invoerde, verschijnt nu een vierkante kleurencode. Zet je scanner aan en toets je zelfgekozen pincode in. Richt de camera van de ING Scanner op de kleurencode. Je krijgt nu een bevestigingscode. Die voer je op in je scherm in Mijn ING. Meer informatie over de ING Scanner en een handig instructie filmpje kun je op onze website vinden: https://www.ing.nl/particulier/mobiel-en-internetbankieren/internetbankieren/scanner/index.html

Ik begrijp dat je op dit moment niet kunt inloggen in Mijn ING. We kijken graag met je mee waardoor dit komt en helpen je natuurlijk graag om dit op te lossen.

Vriendelijke groet,

Yvonne
ING Webcare

door Geboren Amsterdammer 19 apr. 2019 om 19:22
181 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ING, 

Op deze manier moeten jullie niet vreemd opkijken als bankrekeningen worden geplunderd door computerhackers.....

Enkele jaren geleden ben ik "geskimmed": criminelen hadden mijn pinpas "gekopieeerd" en mijn bankrekening leeggehaald.....
Toen ik wilde pinnen,toevallig bij een ING bank,werd mijn pinpas ingeslikt door de pinautomaat.....

In paniek rende ik het filiaal binnen en snelde naar de balie...
De vriendelijke mevrouw zocht het uit en vertelde mij,dat zij een vreemde transactie zag in Thailand! 
Ik zei:"Ik ben nog nooit in Thailand geweest!".

Ik moest een  week wachten op mijn nieuwe pinpas en zat dus een week zonder geld.
Gelukkig heb ik altijd contant geld bij me anders kon ik een week niet eten.....

ING heeft nooit verontschuldigingen aangeboden of vertelt hoe het is gebeurd.......

door tijger1 19 apr. 2019 om 19:40
38411 Antwoorden / 21 Vragen

@ga

Waarom zou de bank u verontschuldigingen moeten aanbieden? 

Doe niet zo belachelijk. Zij hebben u niet geskimd.

door Geboren Amsterdammer 20 apr. 2019 om 01:01
181 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tijger, 

De ING had hun beveiliging niet op orde,waardoor mijn bankrekening werd geplunderd en ik gedupeerd werd: ik had een week geen toegang tot mijn geld......

door lemmy - 19 apr. 2019 om 19:59
40 Antwoorden / 1 Vragen
0

Beetje paniek zaaien om niks. Op ing.nl staat het volgende:

Heb je geen smartphone of tablet? Of is er een andere reden waarom je niet mobiel kunt bevestigen? Dan ga je de ING Scanner gebruiken zodra TAN stopt. Dit is een los apparaatje dat codes geeft.

Je krijgt dus (en ik vermoed gratis) een apparaatje zoals dat in feite al veel langer in gebruik is bij de Rabobank. Of je hierbij dan een pasje moet invoeren om je te identificeren weet ik niet, maar ingewikkeld zal het niet zijn.

Als jouw rekening is geblokkeerd, is er echt wel wat meer gebeurt dat iets in niet mis te verstane bewoordingen te melden. Dan heb je gedrag vertoond wat simpelweg niet geaccepteerd wordt. Daarbij kun je denken aan het luidruchtig schelden op een kantoor van de ING (of telefonisch) al dan niet in combinatie met bedreigingen en het 'verwensen met dodelijke ziektes'. Zou jij zelf zoiets accepteren van een klant????

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

HE
HEDV - 20 jul. 2019 om 20:15
Vakantie & reizen
Problemen met TUI vlucht naar Kreta morgenochtend. Advies nodig

Problemen met TUI vlucht naar Kreta morgenochtend. Advies nodig

We hebben een vakantie naar Kreta geboekt via TUI. Voor deze vakantie hebben we behoorlijk veel extra betaald om op de vroege vlucht te zitten. Op deze manier komen we begin van de middag aan op Kreta.   De vlucht zou morgenochtend rond 8:45 vertrekken, wat betekent dat we rond 4:00 al van huis moeten vertrekken. Vroeg naar bed dus. Vlak voor het slapen nog even snel op de Schiphol site ge ... Lees meer

ru
ruudolf - 17 jun. 2019 om 18:59
Geldzaken & recht

Nationale ombudsman

Goedendag,

Mijn vraag is dat ik een probleem met de politie heb. Zonder inhoudelijk hier verder op in te gaan omdat dat een lang verhaal is en ook niet relevant is voor mijn vraag, wil ik jullie vragen.
Op een gegeven moment ben ik naar de Nationale ombudsman gegaan, omdat ik de procedure bij de politie/klachtencommissie politie doorlopen had. Toen mijn klacht bij de Nationale o ... Lees meer

Ya
YamiHuss - 19 jul. 2019 om 22:29
Geldzaken & recht

Is er iets minder dringend dan een urgentie voor Woonnet Haaglanden?

Ik ben Yamila en ben 25 jaar oud, Ik heb een wajonguitkering en ik woon al 5 jaar in een studentflet. Ik kwam hier wonen toen ik voor het eerst ging studeren maar ik had veel problemen met met mijn opleiding (deze is mislukt) omdat ik chronisch ziek ben. Ik heb toch besloten na 1 jaar intensive behandeling om toch een deeltijdsopleiding doen, dit leek me ook best haalbaar en ik wil heel graag een ... Lees meer