Ko
door Kootenton Jun 3, 2019 om 20:50
Geldzaken & recht

Declaratie bij menzis

Is het normaal dat je ruim 5 weken moet wachten op je uitbetaling van een declaratie van medicijnen .

7625 16 Rapporteer

me
door mein33 - Jun 3, 2019 om 20:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U heeft de bedoelde medicijnen direct bij de apotheek moeten afrekenen ?

tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2019 om 21:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En wat zei Menzis toen u navraag deed?

tenormin
door tenormin - Jun 3, 2019 om 21:16
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Nee, niet normaal.

ma
door malty - Jun 3, 2019 om 21:47
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Op hun site staat dat het door extra drukte verwerking en uitbetaling declaraties 5 weken kan duren.

costnix
door costnix - Jun 3, 2019 om 22:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is het grote nadeel van een restitiepolis. Zelf het bedrag eerst voorschieten en dan declareren. De betaaltermijn kan korter zijn dan de doorlooptijd van de declaratie en kom je in betalingsproblemen.

aurora1
door aurora1 Jun 4, 2019 om 02:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo? Alleen als je geen reserve voor dergelijke zaken hebt opgebouwd en dat is dan heel onverstandig.

costnix
door costnix Jun 4, 2019 om 08:26
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Die buffer is heel snel leeg na een operatie met lang ziekenhuis verblijf en nabehandeling. De laatste keer was die bij mij 20.000 Euro. Ik heb gelukkig een natura polis.

aurora1
door aurora1 - Jun 4, 2019 om 02:37
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Daarvoor bieden ze excuses aan. Dat had u geweten als u op de website van Menzis gekeken had.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 4, 2019 om 09:15
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn advies: dien schriftelijk een klacht in en stel daarbij dat u de excuses die zij op hun website hebben geplaatst niet accepteert.
Ik kan op hun site niets vinden over een normale betaaltermijn maar 5 weken is hoe dan ook erg lang en kan als al gezegd mensen in de problemen brengen. Dat zeker als het een groter bedradg betreft.
Als u een antwoord krijgt dat u niet bevalt kunt u een klacht indienen bij: https://www.skgz.nl/

Grunnen.
door Grunnen. Jun 5, 2019 om 13:21
509 Antwoorden / Vragen

edit

edrick3
door edrick3 - Jun 4, 2019 om 09:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee.

Van de site: (klik op zorgkosten declareren)

Hoe declareer ik mijn zorgkosten?

Uw nota voor zorgkosten kunt u op 3 manieren declareren: met de app, via Mijn Menzis of per post.
Vanwege extra drukte duurt het 5 weken voor uw declaratie is verwerkt en uitbetaald. Dit is langer dan dat u van ons gewend bent. Onze excuses voor het ongemak.

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 5, 2019 om 13:23
509 Antwoorden / Vragen

Gevolg van verkeerde zuinigheid Dat het wat lang duurt klopt helemaal hoor , maar je bent niet de enige die claimt dus kan de wachtrij aardig lang worden. Dus klagen etc heeft weinig zin .Ik zou de polis omzetten naar een naturapolis of hoe dat ook heet bij Menzis.

delftin
door delftin - Jun 5, 2019 om 13:51
13 Antwoorden / 1 Vragen

Bij DSW zit er tussen declaratie en uitbetaling nog geen week. Afhankelijk natuurlijk of je de declaratie net voor of na het weekend doet.

marita5
door marita5 Jun 5, 2019 om 13:58
11494 Antwoorden / 15 Vragen

@Delftin , wat heeft Ts aan dit antwoord ? Heeft zorgverzekeraar Menzis .

Du
door Duc7 - Jun 5, 2019 om 15:06
35 Antwoorden / Vragen

Helaas ja momenteel wel. Ze hebben een achterstand met verwerken en uitbetalen van declaraties.
je kunt via whatsapp contact met ze opnemen en je vraag stellen. Oo deze manier kwam ik erachter dat uitbetalingen wat langer duurden.

vh
door vhouten - Jun 5, 2019 om 15:19
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ik dien declaraties digitaal in bij Zorg & Zekerheid, het geld staat met 2 dagen op mijn rekening.

edrick3
door edrick3 Jun 5, 2019 om 17:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

edit

wi
door wini1940 - Jun 5, 2019 om 17:01
10 Antwoorden / 1 Vragen

dat is zeker niet normaal.het is ook geen beste zorg verzeraar.ze daenken alleen maar aan winst.zakken vullers zijn het.je moet steeds meer premie betalen.en de eigen risico wordt ook maar hoger.

clio23
door clio23 - Jun 6, 2019 om 00:30
46 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben jaren bij Menzis verzekerd geweest en de declaraties werden altijd binnen 10 werkdagen uitgekeerd, meestal eerder. Vijf weken is wel erg lang, ik neem aan dat het erg druk is of er te weinig personeel is. Ben nu verzekerd bij VGZ en tot mijn grote verbazing is de verwerking daar 1 hooguit 2 dagen.

nvolg001
door nvolg001 - Jun 6, 2019 om 07:35
15 Antwoorden / 0 Vragen

Och, je hebt nog veel geluk gehad :). Het kan altijd beter:

In het buitenland helaas een ziekenhuisopname gehad, je moet dan contant ( creditcard ) betalen. Op 9 maart de declaraties bij Aevitae volgens de procedure ingediend. Na de nodige "herinneringen" van mijn kant is het bedrag van ong € 4600,- op 24 mei uitgekeerd ( dat is 11 weken ). Bij navraag beweerde de "help"desk dat zij alles precies volgens het protocol afgewikkeld hadden.
Jouw 5 weken valt dus nog wel mee.