pa
door parfty Nov 3, 2015 om 13:48
Geldzaken & recht

Dell stort mijn geld niet terug.

Ik heb op 26 Augustus bij dell een laptop bestelt. Na een paar dagen werd mijn bestelling geannuleerd. Ze hadden iets niet op voorraad dus moest ik bellen om te vragen om het geld terug te storten. Ik kreeg heel snel een mailtje met welke gegevens ze nodig hadden en dat heb ik gedaan.

Na ongeveer een 2 weken werd mijn geld overgemaakt. Ik had dit niet ontvangen en liet het Dell weten. Hier uit bleek dat ze een cijfer miste van mijn IBAN nummer. Ondertussen zijn in totaal 10 weken verder en ik heb mijn geld nog niet ontvangen.

Zijn er misschien mensen die advies hebben wat ik zou kunnen doen?

2334 15 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

jo
door jorisw - Nov 3, 2015 om 14:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik neem aan dat je ze alsnog het juiste rekeningnummer hebt gegeven. Wat zegt Dell als je ze belt?

mahadma
door mahadma - Nov 3, 2015 om 14:20
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Heeft u aantoonbaar het juiste bankrekeningnummer doorgegeven? Als Ja, dan mogen ze alsnog aan u betalen, als Nee, dan heeft u een fout nummer opgegeven en dus zelf de fout gemaakt.

uwjurist
door uwjurist - Nov 3, 2015 om 14:35
1043 Antwoorden / 0 Vragen
0

Het is inderdaad de vraag bij wie de fout ligt qua rekeningnummer. Als u de fout hebt gemaakt, hebt u een probleem.

Een tip voor de toekomst: sla uw IBAN op in de auto correctie optie in word/outlook (o.i.d.). U typt dan bijv. de laatste 3 cijfers of iban en als u dan een spatie typt, verschijnt vanzelf uw goede nummer.

Een voorbeeld: 321 of iban wordt dan automatisch IBAN NL95 RABO ... 321.

Eén keer goed controleren en het gaat nooit meer fout.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 3, 2015 om 14:39
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op dinsdag 3 nov 2015, 14:20]Heeft u aantoonbaar het juiste bankrekeningnummer doorgegeven? Als Ja, dan mogen ze alsnog aan u betalen, als Nee, dan heeft u een fout nummer opgegeven en dus zelf de fout gemaakt.
Doorgeven van IBAN was totaal overbodig aangezien Dell dat al in hun bezit had en heeft. Deze handeling was dus totaal overbodig. Daarnaast wanneer 1 cijfer mist gaat het geld never nooit niet overgeboekt worden.

Vraag van TS klinkt puur als personeel dat alleen belangrijk vindt dat hun salaris eind van de maand *wel* gestort wordt, lijkt wel een algehele tendens anno 2015.

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2015 om 14:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Je had al betaald, dus ze hadden je rekeningnummer al.
Zou dus dringend verzoeken om alsnog het bedrag terug te storten.

pa
door parfty - Nov 3, 2015 om 14:43
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb alle gegevens van de betaling en IBAN nummer van ING website gehaald met een print screen en opgestuurd naar DELL. Dit moest ook van DELL als ik mijn geld terug wil. Dus de fout ligt bij DELL.

Als ik mail of bel krijg ik elke keer te horen dat er een terug betaling in werking is gezet.

mahadma
door mahadma - Nov 3, 2015 om 14:43
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

@Akkerdistel,

er is "kennelijk" een foute betaling gedaan door "dell". Als die betaling per ideal is gegaan weten zij mogelijk niet het correcte rek.nr. van de TS, Ergo, de vraag blijft: Kan de vraagsteller bewijzen dat hij/zij geen fout nummer doorgegeven heeft (verzonden mails bijvoorbeeld).

pa
door parfty - Nov 3, 2015 om 14:44
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 3 nov 2015, 14:39][quote=mahadma schreef op dinsdag 3 nov 2015, 14:20]Heeft u aantoonbaar het juiste bankrekeningnummer doorgegeven? Als Ja, dan mogen ze alsnog aan u betalen, als Nee, dan heeft u een fout nummer opgegeven en dus zelf de fout gemaakt.
Doorgeven van IBAN was totaal overbodig aangezien Dell dat al in hun bezit had en heeft. Deze handeling was dus totaal overbodig. Daarnaast wanneer 1 cijfer mist gaat het geld never nooit niet overgeboekt worden.

Dit zelfde dacht ik ook. Maar wist het niet zeker.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 3, 2015 om 14:48
1790 Antwoorden / 3 Vragen
0

[quote=mahadma schreef op dinsdag 3 nov 2015, 14:43]@Akkerdistel,

er is "kennelijk" een foute betaling gedaan door "dell". Als die betaling per ideal is gegaan weten zij mogelijk niet het correcte rek.nr. van de TS
Via Ideal wordt jouw volledige naam + IBAN altijd mee verzonden. Daarnaast heeft die betaling van Dell niet plaatsgevonden, om de simpele reden dat dat onmogelijk is.
Alleen moet even dat personeel bij Dell in het systeem kijken, echter wanneer je belt krijg je mensen aan de telefoon die dat niet kunnen zien, je moet een laag -of 2- verder daar kom je niet zomaar..

Enige wat TS kan doen is amok maken opdat Internet c.q. de belbus inschakelen.

mahadma
door mahadma - Nov 3, 2015 om 14:51
11537 Antwoorden / 51 Vragen
0

Vraagsteller, nu u met de info komt dat u een (ik neem aan onbewerkte) printscreen van de betaling heeft gemaakt en verzonden, is het duidelijk dat u geen foute info verstrekt kunt hebben, dus stuur ze een mail, met wederom dezelfde printscreen en stel een termijn van 14 dagen dat het een en ander terug moet zijn op de juiste rekening. Daarna als ze niet reageren een aanmaning sturen, 14 dagen termijn met melding: niet betalen is de vordering uit handen geven met kosten dell. En dan een incassoburo/deurwaarder inschakelen.

Cookies
door Cookies - Nov 3, 2015 om 15:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Tip: betaal in het vervolg (zeker bij Dell, want daar kan terug betaling inderdaad heel lang duren) met een creditcard. Kan je het zelf terug boeken bij annulering.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 3, 2015 om 15:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

[quote=parfty schreef op dinsdag 3 nov 2015, 14:43]Ik heb alle gegevens van de betaling en IBAN nummer van ING website gehaald met een print screen en opgestuurd naar DELL. Dit moest ook van DELL als ik mijn geld terug wil. Dus de fout ligt bij DELL.

Als ik mail of bel krijg ik elke keer te horen dat er een terug betaling in werking is gezet.
e
Volgens mij is het gewoon een smoes zij hebben totaal geen interesse om terug te betalen, andersom had u allang een incasso hier voor ontvangen via een deurwaarder, dat is voor u ook nog een kans dreig ze hier
maar mee.....

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2015 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

@parfty,

Hebt u al een brief geschreven? Maar krijgt u uw geld niet terug?

Kijk dan of u naar de Geschillencommissie kunt of schakel uw rechtsbijstandverzekering in. U kunt naar de Geschillencommissie als de verkoper is aangesloten bij Thuiswinkel.org of bij de Stichting Webshop Keurmerk. Wilt u meer informatie over de procedure en voorwaarden bij de Geschillencommissie? Kijk dan op de website van De Geschillencommissie.

Website van De Geschillencommissie

(Bron)

Suc6

Cookies
door Cookies - Nov 3, 2015 om 15:43
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

........U kunt naar de Geschillencommissie als de verkoper is aangesloten bij Thuiswinkel.org of bij de Stichting Webshop Keurmerk. ........

Daar is Dell niet bij aangesloten.

edrick3
door edrick3 - Nov 3, 2015 om 16:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 3 nov 2015, 15:43]........U kunt naar de Geschillencommissie als de verkoper is aangesloten bij Thuiswinkel.org of bij de Stichting Webshop Keurmerk. ........

Daar is Dell niet bij aangesloten.

Oei, (niet gecontroleerd) da's dan jammer.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer