Dell stort mijn geld niet terug.
Ik heb op 26 Augustus bij dell een laptop bestelt. Na een paar dagen werd mijn bestelling geannuleerd. Ze hadden iets niet op voorraad dus moest ik bellen om te vragen om het geld terug te storten. Ik kreeg heel snel een mailtje met welke gegevens ze nodig hadden en dat heb ik gedaan.
Na ongeveer een 2 weken werd mijn geld overgemaakt. Ik had dit niet ontvangen en liet het Dell weten. Hier uit bleek dat ze een cijfer miste van mijn IBAN nummer. Ondertussen zijn in totaal 10 weken verder en ik heb mijn geld nog niet ontvangen.
Zijn er misschien mensen die advies hebben wat ik zou kunnen doen?
Heeft u aantoonbaar het juiste bankrekeningnummer doorgegeven? Als Ja, dan mogen ze alsnog aan u betalen, als Nee, dan heeft u een fout nummer opgegeven en dus zelf de fout gemaakt.
Het is inderdaad de vraag bij wie de fout ligt qua rekeningnummer. Als u de fout hebt gemaakt, hebt u een probleem.
Een tip voor de toekomst: sla uw IBAN op in de auto correctie optie in word/outlook (o.i.d.). U typt dan bijv. de laatste 3 cijfers of iban en als u dan een spatie typt, verschijnt vanzelf uw goede nummer.
Een voorbeeld: 321 of iban wordt dan automatisch IBAN NL95 RABO ... 321.
Eén keer goed controleren en het gaat nooit meer fout.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik.
[quote=mahadma schreef op dinsdag 3 nov 2015, 14:20]Heeft u aantoonbaar het juiste bankrekeningnummer doorgegeven? Als Ja, dan mogen ze alsnog aan u betalen, als Nee, dan heeft u een fout nummer opgegeven en dus zelf de fout gemaakt.
Doorgeven van IBAN was totaal overbodig aangezien Dell dat al in hun bezit had en heeft. Deze handeling was dus totaal overbodig. Daarnaast wanneer 1 cijfer mist gaat het geld never nooit niet overgeboekt worden.
Vraag van TS klinkt puur als personeel dat alleen belangrijk vindt dat hun salaris eind van de maand *wel* gestort wordt, lijkt wel een algehele tendens anno 2015.
Je had al betaald, dus ze hadden je rekeningnummer al.
Zou dus dringend verzoeken om alsnog het bedrag terug te storten.
Ik heb alle gegevens van de betaling en IBAN nummer van ING website gehaald met een print screen en opgestuurd naar DELL. Dit moest ook van DELL als ik mijn geld terug wil. Dus de fout ligt bij DELL.
Als ik mail of bel krijg ik elke keer te horen dat er een terug betaling in werking is gezet.
@Akkerdistel,
er is "kennelijk" een foute betaling gedaan door "dell". Als die betaling per ideal is gegaan weten zij mogelijk niet het correcte rek.nr. van de TS, Ergo, de vraag blijft: Kan de vraagsteller bewijzen dat hij/zij geen fout nummer doorgegeven heeft (verzonden mails bijvoorbeeld).
[quote=akkerdistel schreef op dinsdag 3 nov 2015, 14:39][quote=mahadma schreef op dinsdag 3 nov 2015, 14:20]Heeft u aantoonbaar het juiste bankrekeningnummer doorgegeven? Als Ja, dan mogen ze alsnog aan u betalen, als Nee, dan heeft u een fout nummer opgegeven en dus zelf de fout gemaakt.
Doorgeven van IBAN was totaal overbodig aangezien Dell dat al in hun bezit had en heeft. Deze handeling was dus totaal overbodig. Daarnaast wanneer 1 cijfer mist gaat het geld never nooit niet overgeboekt worden.
Dit zelfde dacht ik ook. Maar wist het niet zeker.
[quote=mahadma schreef op dinsdag 3 nov 2015, 14:43]@Akkerdistel,
er is "kennelijk" een foute betaling gedaan door "dell". Als die betaling per ideal is gegaan weten zij mogelijk niet het correcte rek.nr. van de TS
Via Ideal wordt jouw volledige naam + IBAN altijd mee verzonden. Daarnaast heeft die betaling van Dell niet plaatsgevonden, om de simpele reden dat dat onmogelijk is.
Alleen moet even dat personeel bij Dell in het systeem kijken, echter wanneer je belt krijg je mensen aan de telefoon die dat niet kunnen zien, je moet een laag -of 2- verder daar kom je niet zomaar..
Enige wat TS kan doen is amok maken opdat Internet c.q. de belbus inschakelen.
Vraagsteller, nu u met de info komt dat u een (ik neem aan onbewerkte) printscreen van de betaling heeft gemaakt en verzonden, is het duidelijk dat u geen foute info verstrekt kunt hebben, dus stuur ze een mail, met wederom dezelfde printscreen en stel een termijn van 14 dagen dat het een en ander terug moet zijn op de juiste rekening. Daarna als ze niet reageren een aanmaning sturen, 14 dagen termijn met melding: niet betalen is de vordering uit handen geven met kosten dell. En dan een incassoburo/deurwaarder inschakelen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer