ha
door hansje klein 13 jun. 2018 om 14:57
Geldzaken & recht

Deposito in het buitenland?

Ook op andere consumentenfora duiken steeds weer vragen op over beleggen en (deposito-)sparen en de inhoud leidt steeds vaker richting Duitsland, waar twee banken hogere rente dan in Nederland beloven en het gestorte spaargeld aansluitend doorsluizen.

RTLnieuws hier als voorbeeld: https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/we-sparen-wel-maar-niet-genoeg

Uit de geposte topics blijkt, dat de spaardeelnemers helemaal niet snappen, dat ze hun geld (thuis) afdragen aan een filiaal, vervolgens een konto hebben geopend in Duitsland en tenslotte in een derde Europees land een deposito hebben geïnstalleerd.

"Buitenlandse deposito's hebben een garantie zoals het in Nederland wordt gehandhaaft .... " staat er vaak bij de magere informatie nog bij. Steeds vroeg ik me af hoe dit topisstarters aan deze omweg geraakt zijn. Vandaag zie ik zèlf zo'n eerder onvolledige oproep bij RTLnieuws.

Een groot probleem is, dat de bank in het land waarin het deposito wordt geplaatst alleen maar in het engels communiceert. Een ander probleem met buitenlandse deposito's is een verlies door het omwisselen in een ander valute, zoals in Turkije, waar de munt snel minder waard is geworden. Fiscaal kàn men e.e.a. terughalen, maar in Italië zijn er meerdere struikelblokken, omdat er eerst plaatselijk 'afgeroomd' wordt ... en er een berg schriftelijke afwikkelingen verzet moet worden. Er zijn deposito's die pas aan het eind van de rit de rente uitkeren. Wanneer je tegen de verwachting in, van het nationale garantiestelsel gebruik moet maken, blijken er ook weer haken en ogen per land verschillend te ontstaan.

Ik gun iedere bank zijn klanten en iedere klant zijn procentje meer rente, maar in het geval van het RTLnieuws ziet het er allemaal te gemakkelijk uit. Erica Verdegaal heeft er (via Radar) ook een mening over: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/detail/tips-wat-te-doen-met-je-spaargeld/

VRAAG: Zijn er op dit forum ervaringsexperts die hier andere consumenten raad willen en kunnen geven en hun ervaringen willen delen?



1729 32 Rapporteer

Deze vraag is gesloten. De vraag kan niet meer worden beantwoord.

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 15:05
36513 Antwoorden / 21 Vragen
2

Dit staat er.

Sparen in het buitenland

Savedo fungeert als tussenpersoon voor buitenlandse banken en biedt buitenlandse deposito’s met een net iets hogere rente aan in Nederland. Je zet je geld dan weg op bij een buitenlandse rekening. Binck Bank doet iets soortgelijks. Eerder dook RTL Z in de kleine lettertjes van die producten en concludeerde dat ze veilig zijn.

En de vraag die op een ander forum opduikt, is van uzelf neem ik aan. Hebt u daar een deposito geopend en nu problemen mee?

door hansje klein 13 jun. 2018 om 15:25
3038 Antwoorden / 62 Vragen


OORSPRONKELIJKE VRAAG: Zijn er op dit forum ervaringsexperts die hier andere consumenten raad willen en kunnen geven en hun ervaringen willen delen? Overigens bij de concurrentie zijn er géén ervaringsdeskundigen. Dùs ga ik maar 'shoppen'! Ik heb problemen met de manier waarop deze dienst gepromoot kan worden, omdat de Nederlandse bank niet 'toeziet'!

door aurora1 - 13 jun. 2018 om 15:23
12833 Antwoorden / 6 Vragen
2

Het is weer niet te geloven.

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 15:36
36513 Antwoorden / 21 Vragen
1

Ik kan sinds gisteren de reacties onder een reactie niet openen, dus lezen. 

Ik heb het probleem al voorgelegd aan de redactie, maar nog geen antwoord gehad.

Heeft of had iemand wellicht hetzelfde probleem en zo ja, hoe is dat opgelost?

Ik kan ook zelf geen vraag stellen, daarom zo maar.

door tenormin 13 jun. 2018 om 15:45
14209 Antwoorden / 81 Vragen

@tijger1, hier hetzelfde probleem. Dan wel reactie, dan weer niet reactie kunnen lezen. Weer eruit, weer inloggen en soms lukt het , zoals nu. Hoop tenminste dat ie eruit gaat.

door sjoppie 13 jun. 2018 om 16:02
3676 Antwoorden / 3 Vragen

@tijger1 reacties kan ik alleen lezen op de laptop, (kabel in gebruik).
Op iPad lukt het mij ook niet.

door marita5 13 jun. 2018 om 16:08
6555 Antwoorden / 8 Vragen

@tijger1 , ik heb vanmorgen een mail gestuurd , ik kan ook sinds geen reacties meer lezen  Wat tot nu helpt , open een vraag en klik dan op F5 dan kan ik wel de reacties lezen . Via het envelopje de reacties lezen werkt bij mij ook niet ..

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 15:47
36513 Antwoorden / 21 Vragen
0

@tenormin.

Dat bedoel ik dus. Ik kan uw reactie niet openen. :-)

door gerbera - 13 jun. 2018 om 16:00
4250 Antwoorden / 6 Vragen
0

@tijger1 heb zelf ook dit probleem, is niet door mijzelf op te lossen.ook aan de redactie gemeld.
Dit stond in de bevestigingsmail, dus we blijven in "blijde verwachting"

Vragen die betrekking hebben op technische problemen met de Kassa-site worden zo spoedig mogelijk beantwoord;
- Vragen met betrekking tot de werking van site-onderdelen hebben eveneens prioriteit en worden zo spoedig mogelijk van een antwoord voorzien;

door sjoppie - 13 jun. 2018 om 16:07
3676 Antwoorden / 3 Vragen
1

@tijger1,
reacties kan ik alleen lezen op de laptop.

Op iPad lukt het alleen als ik de geschiedenis wis, daarna op "lees meer" klik dan inloggen maar moet dat bij elke vraag opnieuw doen omdat envelopje verdwijnt.

@tenormin's reactie: 
@tijger1, hier hetzelfde probleem. Dan wel reactie, dan weer niet reactie kunnen lezen. Weer eruit, weer inloggen en soms lukt het , zoals nu. Hoop tenminste dat ie eruit gaat.


door tijger1 13 jun. 2018 om 17:06
36513 Antwoorden / 21 Vragen

Bij mij werkt het nu door op het open rondje in de adresbalk te klikken.

door sjoppie 13 jun. 2018 om 17:07
3676 Antwoorden / 3 Vragen

Als ik op dat rondje klik verdwijnt het envelopje, het lukte gisteren wel.

door tijger1 13 jun. 2018 om 17:17
36513 Antwoorden / 21 Vragen

Helaas.

door marita5 - 13 jun. 2018 om 16:09
6555 Antwoorden / 8 Vragen
2

 

@tijger1 , ik heb vanmorgen een mail gestuurd , ik kan ook sinds gisteren geen reacties meer lezen  Wat tot nu helpt , open een vraag en klik dan op F5 dan kan ik wel de reacties lezen . Via het envelopje de reacties lezen werkt bij mij ook niet ..

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 16:11
36513 Antwoorden / 21 Vragen
0

@gerbera

Dank voor uw antwoord. Ja, die bevestigingsmail heb ik ook gehad, maar dat is gewoon standaard.

door aurora1 - 13 jun. 2018 om 16:13
12833 Antwoorden / 6 Vragen
0

Zelfde probleem hier.
Soms lukt het met vele malen de pagina vernieuwen. En als het al lukt dan verspringt de pagina of cursor voortdurend en kun je nauwelijks of niet iets tikken.
Inloggen geeft ook problemen. Lukt vaak niet en vaak verschijnt de pagina dat "de pagina niet gevonden is". 
Dat is met Opera. Andere browsers werken nog slechter.
Mijn gegeven antwoorden staan al een poosje nergens meer, dwz dat ik die niet meer kan vinden.

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 16:16
36513 Antwoorden / 21 Vragen
0

@marita5

Ben blij :-) dat ik niet de enige ben, maar een I-pad heeft geen F5. Via het envelopje zie ik alleen wie er gereageerd heeft. 

Ik dacht dat ik zelf iets gemold had, want sinds gisteravond doet mijn tv het ook niet meer:-((
Maar daar heb ik de oplossing (?) voor gevonden op internet. Vanavond even met zijn tweeën doen. (Hopelijk)

door marita5 - 13 jun. 2018 om 16:23
6555 Antwoorden / 8 Vragen
1

@tijger1 , 

Op F5 drukken werkt niet bij Opera en Google Chrome , bij mij werkt alleen FF , maar daar kan ik soms geen twee links plaatsen .
Bij iedere browser heb ik èèn ander probleem , al met al knudde .

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 16:28
36513 Antwoorden / 21 Vragen
1

@hansje

Grappig genoeg kon nu ineens even de oude vragen openen. Er stond mij al iets bij over Savedo.

Maar hier kunt u uw eigen reacties nalezen. Dus waarom u nu dit verhaal weer plaatst, is mij een raadsel.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/is-geld-in-deposito-bij-savedo-imprebancas-p-a-veilig?id=594193

door hansje klein 13 jun. 2018 om 17:06
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Mij is opgevallen, dat RTLnieuws indirect deposito's in het buitenland promoot en dàt zonder alle nadelen en risico's uit te lichten. Een manier om de ervaringen van consumenten te kunnen bevragen is ... jawel, een topic op een consumentenforum te openen en daarmee net zo indirect de risico's te belichten en/of te verzamelen.

Opmerkelijk daarbij is, dat de Nederlandse Bank niet hoeft te waarschuwen en dus de 'zekerheid' die hier aangeboden wordt, zoals het depotgarantiestelsel, niet zal aantwijfelen.

Inmiddels is dit verschijnsel niet meer helemaal nieuw en zullen er meer consumenten zijn met ervaringen dan in de vroegere topics.

Schrijft u ook steeds weer iedereen aan, wanneer die op een oplossing tegen fruitvliegjes vragen? Nee!

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 16:29
36513 Antwoorden / 21 Vragen
0

En nog een verhaal over Savedo, ook met bijdragen van uzelf.

https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/savedo?id=593724

door hansje klein 13 jun. 2018 om 17:15
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Mij is opgevallen, dat RTLnieuws indirect deposito's in het buitenland promoot en dàt zonder alle nadelen en risico's uit te lichten. Een manier om de ervaringen van consumenten te kunnen bevragen is ... jawel, een topic op een consumentenforum te openen en daarmee net zo indirect de risico's te belichten en/of te verzamelen.

Opmerkelijk daarbij is, dat de Nederlandse Bank niet hoeft te waarschuwen en dus de 'zekerheid' die hier aangeboden wordt, zoals het depotgarantiestelsel, niet zal aantwijfelen.

Inmiddels is dit verschijnsel niet meer helemaal nieuw en zullen er meer consumenten zijn met ervaringen dan in de vroegere topics.

Schrijft u ook steeds weer iedereen aan, wanneer die op een oplossing tegen fruitvliegjes vragen? Nee!

door redacteur - 13 jun. 2018 om 16:41
780 Antwoorden / 58 Vragen
0

Wat betreft de reactie onder antwoorden niet kunnen uitklappen: na het inloggen een keer op F5 (pagina verversen) of de combinatie Ctrl + F5 drukken kan helpen.

Het issue is gerapporteerd aan onze technische afdeling. Hopelijk werkt het snel weer naar behoren.


De redactie

Graag nu weer ingaan op het aan de orde gestelde.

door sjoppie 13 jun. 2018 om 17:00
3676 Antwoorden / 3 Vragen

Heeft u ook de oplossing voor de iPad?
Alvast bedankt.

door redacteur 13 jun. 2018 om 17:03
780 Antwoorden / 58 Vragen

Als de pagina verversen na het inloggen niet helpt, kunt u proberen om in te loggen met een andere browser.

door edrick3 14 jun. 2018 om 10:38
26091 Antwoorden / 85 Vragen

Het issue is gerapporteerd aan onze technische afdeling. Hopelijk werkt het snel weer naar behoren.

IJdele hoop; zeker net zo als al die andere zaken die al TIJDEN niet goed werken.
Dit probleem speelt al langer dan vandaag en heb ik ook al eerder gemeld.

door aurora1 - 13 jun. 2018 om 16:43
12833 Antwoorden / 6 Vragen
2

@tijger1, dat ronde pijltje in de adresbalk bovenaan is ook voor pagina vernieuwen toch?
Goed dat u die problemen hier meldt. Iedereen moddert aan met dezelfde problemen maar we mogen dat van de redactie niet weten van elkaar. Het Grote Onder De Pet Houden.
ps: stop de stekker in de tv dan doet hij het weer.

door tijger1 13 jun. 2018 om 16:54
36513 Antwoorden / 21 Vragen

Ah, het pijltje werkt. Bedankt.

Neen voor de tv moet de grote horizonbox gestart en dan iets doen en dan daarna de mijne, dan zou hij hem weer moeten vinden. Komt vast goed vanavond.

door marita5 13 jun. 2018 om 17:03
6555 Antwoorden / 8 Vragen

@aurora1 , bedankt voor het pijltje dit werkt , ik kreeg een lamme arm om iedere keer op F5 te drukken

door aurora1 13 jun. 2018 om 17:46
12833 Antwoorden / 6 Vragen

Graag gedaan.
De redactie gaat straks melden dat dat ronde pijltje mogelijk werkt.....dat van een andere browser proberen hebben ze ook leuk herhaald.
@tijger1: dat van die stekker was natuurlijk een grapje.... (zij het dat sóms.......)

ep
door epcot 13 jun. 2018 om 17:48
603 Antwoorden / 15 Vragen

Wat ook helpt is een reactie aan te maken opslaan vervolgens werkt alles.

door tenormin 13 jun. 2018 om 19:18
14209 Antwoorden / 81 Vragen

In ieder geval heeft na het (constant, lees irritant), advies van de redactie: control F gewerkt, voor zolang het duurt. Gebruik FF.

door aurora1 - 13 jun. 2018 om 16:50
12833 Antwoorden / 6 Vragen
3

@hk: Volg een cursus of ga anders naar een adviesbureau. Had u al gratis bij uw vrienden van de Consumentenbond aangeklopt?
U blijft zich maar herhalen. Zie ook uw eigen reacties op dit forum over e.e.a.

ep
door epcot 13 jun. 2018 om 16:54
603 Antwoorden / 15 Vragen

Heb het wederom gemeld bij de redactie, vorige kopieen van HK zijn om dezelfde reden al gesloten.

door hansje klein 13 jun. 2018 om 17:19
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Het betreft een consumentenprobleem ...wanneer consumenten de raad volgen en problemen ondervinden.
Ik(zèlf) heb het probleem om een klacht hierover aan RTLnieuws te kunnen onderbouwen

... en vroeg om ervaringsdeskundigen.

Mevrouw Verdegaal heeft het probleem inmiddels ook onder ogen gekregen. Maar waarom wachten op een blogger, wanneer we zèlf het initiatief kunnen nemen?

door tijger1 13 jun. 2018 om 17:30
36513 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Hebt u eigenlijk wel gekeken naar de datum van het stuk van mevrouw Verdegaal Bijna TWEE  jaar oud.

ep
door epcot - 13 jun. 2018 om 16:53
603 Antwoorden / 15 Vragen
3

Wederom gerapporteerd bij de redactie alszijnde geen persoonlijk probleem maar en kopie van een ander medium. Vorige kopieen zijn om deze reden door de redactie al gesloten.
Tip voor HK, maak zelf een  blog aan waar je allerhande kopieen van allerlei sites heen kan kopieëren en waar je zelf de baas bent.

door hansje klein 13 jun. 2018 om 17:13
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Kunt u het antwoord van de redactie posten?

Ik heb ze al geïnformeerd, wat de reden voor herplaatsing is, namelijk géén ervaringsdeskundige bij de conculega's. Is toch positief voor BNNVara ... of niet?

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 17:08
36513 Antwoorden / 21 Vragen
1

Waarom dient u geen klacht in bij RTL over die “promotie”?

En waarom zou u ervaringen van consumenten willen bevragen? Wilt u een deposito openen dan?

door hansje klein 13 jun. 2018 om 17:11
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Omdat ik zo'n klacht goed wil kunnen onderbouwen ...
heb ik meer ervaringen nodig dan de twee die ik eerder al heb gevonden.

door tijger1 13 jun. 2018 om 17:20
36513 Antwoorden / 21 Vragen

Tja, van januari en februari. Echt nuttig. Maar u hebt er toch zelf problemen mee, hebt u toch geen medestanders voor nodig om te klagen?

door hansje klein 13 jun. 2018 om 17:27
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Onderbouwen doe je door erop te wijzen, dat consumenten concrete problemen melden of in de problemen zitten.

Preventief informeren is ook een manier om consumenten te waarschuwen en te voorkomen dat kalveren verdrinken alvorens de put gedempt is.

Ben u van mening dat deze werkwijze niet past op een consumentenforum, dat kunt u geheel democratisch een melding maken en dan wachten we de reactie van de beheerder eerst eens af.  Deal?

Misschien heeft de reactie zèlfs sympathie voor dit soort initiatieven en wordt het uitdrukkelijk aanbevolen? Voor één van ons wordt het dus een schot in de voet ... afwachten. Ik heb daarom mijn eigen topic ook gemeld en wacht op antwoord morgen wanneer de storing weg is, óók uit mijn topic ...

door tijger1 13 jun. 2018 om 17:33
36513 Antwoorden / 21 Vragen

U kletst. Het stuk van mevrouw Verdegaal is bijna twee jaar oud. Hier zijn zegge en schrijve in het begin van het jaar twee topics over geweest. 

Op het Radar forum staat uw topic. That’s it.

door hansje klein 13 jun. 2018 om 17:43
3038 Antwoorden / 62 Vragen

... en ziet u daar dan ervaringen? Niet dus! Of heeft u er persoonlijk moeite mee, dat op een ander forum andere kansen op antwoorden zijn? De consument staat toch voorop?

Als excuus zou ik de doublettes in de nieuwsbrieven kunnen opvoeren (TRO<>BNN), daar wordt ook niet gecheckt waar het nieuws vandaan komt als het maar (consumentennieuws is).

door hansje klein 13 jun. 2018 om 17:48
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Ik zal u @Tijger1, als eerste hier informeren over de visie van onze beheerder. Promise!

Het schijnt voor u totaal geen uitdaging te zijn om méér te bieden dan de verwende consument momenteel verwacht en daarmee laat u uw talent of talenten m.i. ongebruikt liggen.

Ben ik een idealist? Nee, eerder een realist die graag de gaten in de consumentenmarkt zoekt en opvult. O, ja ... Erica Verdegaal heb ik in april 2018 pas aangegeven, dat het depositogarantiestelsel, in haar bericht van april 2018 genoemd, niet deugt: https://radar.avrotros.nl/columns/detail/gun-je-spaargeld-een-toprendement-5-tips-en-5-waarschuwingen/

door aurora1 13 jun. 2018 om 17:53
12833 Antwoorden / 6 Vragen

@hk, hou eens op met die onzin. Volg een cursus, kunt u ook leuk erover kletsen en proberen gelijk te krijgen. U citeert alsmaar van anderen: plak- en knipwerk.
Ga wat aan die schutting of zo doen maar blijf svp weg van internet.  U kunt anders ook nog naar de koffiebabbelhoek bij uw Castricumse AH met de sokken.

door hansje klein 13 jun. 2018 om 18:02
3038 Antwoorden / 62 Vragen

@Aurora1 ...

U stoort hiermee een lopende discussie tussen @Tijger1 en @hansje klein, als een fluitende boer of warhoofd bij een klassiek concert ...

door tijger1 13 jun. 2018 om 20:14
36513 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje. Blijkbaar weet u nog steeds niet hoe dit forum werkt. Het is V& B, en geen discussieforum voor twee leden. 

U gedraagt zich compleet onfatsoenlijk met uw opmerking.

door hansje klein 13 jun. 2018 om 20:56
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Laat dat de redactie maar beslissen.
1 - technische fouten intern herstellen
2 - rapporteren checken
3 - Mijn topic checken
4 - beantwoorden van gestelde vragen
5 - topic verwijderen

PS. Bij Radar heeft de redactie de topictitel aangepast en vindt de topic dus niet verwijderingswaardig!! Oorspronkelijk was mijn titel: Nieuws, indirecte promotie of SPAM? en dat doelde duidelijk op de (gesponsorde?) activiteiten van RTLnieuws.

door diumenge - 13 jun. 2018 om 18:19
9882 Antwoorden / 13 Vragen
0

Reacties kan ik ook niet meer openen sinds vanochtend. Verversen helpt niet.

door marita5 13 jun. 2018 om 18:29
6555 Antwoorden / 8 Vragen

@diumenge , bij iedere vraag die u opent moet u verversen door te klikken links bovenaan op het pijltje , tip van @aurora1 dit werkt bij mij in FF .

door diumenge - 13 jun. 2018 om 18:43
9882 Antwoorden / 13 Vragen
0

Envelopje werkt ook niet meer, wat een rampenplan is dit toch...

door tenormin 13 jun. 2018 om 19:23
14209 Antwoorden / 81 Vragen

Gelukkig dat de site zo slecht werkt; echte vragen? Ik heb ze de afgelopen tijd niet meer gelezen. ;-((

door marita5 - 13 jun. 2018 om 19:20
6555 Antwoorden / 8 Vragen
0

@diumenge ,

Bij iedere vraag die u opent moet u verversen door te klikken links bovenaan op het ronde pijltje , tip van @aurora1 dit werkt bij mij in FF .

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 20:06
36513 Antwoorden / 21 Vragen
0

Jammer, ook het rondje werkt niet meer. Maar mijn tv doet het, hiep hoi.

door diumenge - 13 jun. 2018 om 20:58
9882 Antwoorden / 13 Vragen
0

Verversen werkt ook niet. Ik moet nu een andere browser (Chrome) gebruiken om de reacties te kunnen lezen en op die browser kan ik niet meer inloggen. Geweldig....

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 21:55
36513 Antwoorden / 21 Vragen
0

Het lijkt wel of de site steeds slechter wordt. Nou ja, lijkt. Het is nou echt een puinhoop. 

Wat is dat eigenlijk voor technische afdeling? Gewoon rampzalig.

door hansje klein 13 jun. 2018 om 21:57
3038 Antwoorden / 62 Vragen

U weet toch dat u nu offtopic bent ... de redactie heeft al eerder gereageerd.

door gerbera 13 jun. 2018 om 22:04
4250 Antwoorden / 6 Vragen

Met Google Grome werkt Ctrl-F5 bij mij wel, kan ik de reacties openen en ook plaatsen.
De F toetsen kunnen een dubbelfunctie hebben dus ff de Flock toets inschakelen.

door gerbera - 13 jun. 2018 om 22:01
4250 Antwoorden / 6 Vragen
0

Met Google Grome werkt Ctrl-F5 bij mij wel, kan ik de reacties openen.
De F toetsen kunnen een dubbelfunctie hebben dus ff de Flock toets inschakelen.

door hansje klein 13 jun. 2018 om 22:04
3038 Antwoorden / 62 Vragen

U weet toch dat u nu offtopic bezig bent ... de redactie heeft al eerder gereageerd.

door gerbera 13 jun. 2018 om 22:08
4250 Antwoorden / 6 Vragen

HK ff lezen wat de red. over Ctrl -F5 schrijft, sommige forumleden gaven aan dat dit niet werkt, bij mij dus wel.

door hansje klein 13 jun. 2018 om 22:15
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Het is een offtopic stommiteit van de redactie om zèlf óók mijn topic als nieuwsbericht te misbruiken (alhoewel ik er meteen op had gewezen) en ik wordt nu met verkeerde notificaties overspoeld ...

Neem het dus niet (te) persoonlijk, het bedoelde adres is momenteel en al uren ervoor klaarblijkelijk niet thuis!

door Ramonvj - 13 jun. 2018 om 22:10
1 Antwoorden / Vragen
0

sorry dit is geen reactie, maar ik kan mijn vraag niet stellen blijf een error krijgen van kies een categorie maar kom niet verder dan pagina 1. dus ik reagearde hier om te kijken of mijn acoount uberhaupt werkt. dus als jullie het lezen weet ik dat hij werkt ;). sorry voor deze reactie onder deze post!

door tenormin 13 jun. 2018 om 23:06
14209 Antwoorden / 81 Vragen

Het werkt @ramonvj. Dus probeer uw eigen vraag maar te plaatsen. Geen garantie dat het lukt.

door tijger1 - 13 jun. 2018 om 22:57
36513 Antwoorden / 21 Vragen
0

@ramonvi

Dat ligt niet aan u, maar de site is op het moment een hele grote puinhoop.

Daarom tik ik dit als een reactie, want ik kan dat niet onder uw reactie plaatsen. 

Inloggen, een vraag stellen, een reactie lezen, je moet allerlei fratsen uithalen en nog lukt het meestal niet.

Maar de technische dienst zou er mee bezig zijn.

Dus misschien kunt u uw vraag in een ander topic, dan als reactie, stellen, wie weet.

Topantwoord

door tenormin - 14 jun. 2018 om 00:20
14209 Antwoorden / 81 Vragen
12

@Redactie Kassa. Het probleem ligt echt aan de site dat er zoveel "off topic" antwoorden komen. U geeft een adviesje en schrijft: nu weer on topic reageren. Er is hier nu zelfs iemand, laatste vrager: Ramonjv. Hij stelt dat hij zijn eigen vraag niet kan stellen. En of we "deze inbreng" kunnen lezen. U zegt altijd: stuur uw probleem aan de redactie: de anderen lijken nog een standaard antwoord te hebben gekregen: ik volledig niets. Voor bijna 2 weken. Ook over uw nieuwsbrief waar ik problemen mee heb. Als ik helemaal geen antwoord krijg: uiteindelijk maar nu het "lef" om het zo op te schrijven. Ja, mag niet, ik weet het maar al te goed, maar het is echt wel frustrerend. En ga me nu geen ban geven, zou in dit geval onterecht zijn. Alle klagers hebben gewoon gelijk; de site is onbereikbaar, dan wel dan niet kunnen inloggen en last, but not least: waarom kan iedereen niet meer ingelogd blijven?
Nogmaals, sorry van off topic maar: ik in ieder geval, kan het niet meer onder de pet schuiven.

door tijger1 15 jun. 2018 om 10:59
36513 Antwoorden / 21 Vragen

Even off topic maar uw naam wordt uitgebreid aangehaald op het Radar forum in dat Feedback topic.

door tenormin 15 jun. 2018 om 11:44
14209 Antwoorden / 81 Vragen

@tijger1, ook O.T. waar dan? Heb dat vreemde topic (van 32 pagina's) , of meer gelezen maar zie mijn naam nergens.

door tijger1 15 jun. 2018 om 12:00
36513 Antwoorden / 21 Vragen

Onder meer op bladzijde 35 en 36. Het gaat over uw onterechte ban daar. Geschreven door onder meer Witte Angora.

door tenormin 15 jun. 2018 om 12:03
14209 Antwoorden / 81 Vragen

Sorry, nog even doorzeuren. Kan het topic niet meer vinden, kunt u me helpen, please?

door tijger1 15 jun. 2018 om 12:16
36513 Antwoorden / 21 Vragen
door tenormin 15 jun. 2018 om 12:49
14209 Antwoorden / 81 Vragen

@tijger1. Heeft even geduurd (doorspitten) maar heel veel dank. Dat er nog een paar mensen weten dat ik daar, 2 jaar geleden, een permanente ban kreeg, zonder waarschuwing. Merci!

door tijger1 15 jun. 2018 om 13:26
36513 Antwoorden / 21 Vragen

Graag gedaan. Ik vond het wel grappig. Nou ja grappig, eigenlijk treurig. Als ik me wel herinner wilde u inloggen vanuit Amerika? Ik ben daar ook geband, om een voor mij duistere reden.

door tenormin 15 jun. 2018 om 13:39
14209 Antwoorden / 81 Vragen

Ja, klopt. Ineens was ik in Amerika een robot geworden. Nou ja, ik mis het niet, vooral de "quotes" blijf ik daar een verschrikking vinden. Geen wonder dat er zoveel pagina's over een onderwerp zijn. We zitten hier nu ook heel erg "buiten het potje te plassen", maar goed, het topic is ondergesneeuwd in de site en het verloop daarvan. Maar goed, Moneyman mag vandaag terugkomen. Ik zou iets anders besluiten (of alleen een toelichting) en het daar voor gezien houden. Nogmaals bedankt.

door Gerry1969 - 14 jun. 2018 om 01:09
3443 Antwoorden / 24 Vragen
1

Zou ik,  en zo ja hoe,  een WOB verzoek bij BNNVara kunnen indienen en eens zien hoeveel ton er al aan deze site is gespendeerd.  
Dit terwijl een beetje programmeur zo'n forum binnen een week goed werkend online kan hebben voor een fractie van het bedrag. Serieus een Chinese nepsite werkt veel beter en dan  zelfs met een shopfunctie erop.

door diumenge - 14 jun. 2018 om 06:24
9882 Antwoorden / 13 Vragen
0

Ja, publieke omroepverenigingen als bedoeld in de Mediawet, voor zover zij voor meer dan 50% door de Staat worden bekostigd, zijn 'WOB-baar'. (bron)

En hier staat hoe je dat kan doen: .../hoe-dien-ik-een-wob-verzoek-in.



door hansje klein - 14 jun. 2018 om 09:16
3038 Antwoorden / 62 Vragen
3

Nu mijn topic sowieso naar de kl... is, onder medewerking van de redactie, die het slechte voorbeeld gaf, mag inderdaad opgemerkt worden, dat het binnen de BNNVara-club klaarblijkelijk niets schijnt uit te maken of V&B werkt of niet.

V&B is dus een ondergeschoven kindje en dan vraag je je af waarom de zittende redactie dit allemaal maar blijf pruimen. Veel functies op hun site zijn inderdaad onwerkbaar en er moeten steeds vaker extra handelingen verricht worden om überhaupt op de site te kunnen werken.

ADVIES: Vertel de baas eens, dat daardoor nieuwelingen afhaken of helemaal niet beginnen en de oorspronkelijke functie, een hulp voor consumenten, gaat afsterven. Wat overblijft zijn de trouwe reageerders, die echter geen 'stof' meer hebben om over te rechercheren en elkaar gaan belagen. Dringend behoefte aan méér dan kleine reparaties!

PS. Een ommiddelijke overstap naar TrosRadar is de reaeerders echter niet aan te bevelen, zit de redactie dáár niet technisch, maar qua autoriteit in een beslissende fase, een spagaat om een volledig reglement te moeten ontwerpen.

Krisis bij de consumentenfora dus!

Zo
door Zonder naam 15 jun. 2018 om 09:40
2 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad heeft de Tros nu weer bewezen, dat ze geen ei.ren in de broek hebben.
Laten zich door een stelletje opruiers/trollen chanteren, om een persoon uit de permanente te krijgen.

Hoe geloofwaardig komt zo'n redactie/moderatie nog over?
Lees net, dat de volgende persoon al weer in gesprek is, om een permanente op te heffen.Haha!

Redactie hou je maar vast, dit is niet het einde.

Topantwoord

door edrick3 - 14 jun. 2018 om 10:47
26091 Antwoorden / 85 Vragen
11

edrick3
door redacteur - 13 jun. 2018 om 16:41
768 Antwoorden / 58 Vragen
0
Wat betreft de reactie onder antwoorden niet kunnen uitklappen: na het inloggen een keer op F5 (pagina verversen) of de combinatie Ctrl + F5 drukken kan helpen.

Het issue is gerapporteerd aan onze technische afdeling. Hopelijk werkt het snel weer naar behoren.


IJdele hoop; zeker net zo als al die andere zaken die al TIJDEN niet goed werken.
Dit probleem speelt al langer dan vandaag en heb ik ook al eerder gemeld.

door hansje klein 14 jun. 2018 om 11:10
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Ik ben maar met een extra topic begonnen ...
want dit is een consumentenprobleem van een m.i. hoge prioriteit.

door tenormin 14 jun. 2018 om 12:29
14209 Antwoorden / 81 Vragen

Uw extra topic is eraf gehaald, zo te zien.

door tenormin 14 jun. 2018 om 12:55
14209 Antwoorden / 81 Vragen

@edrick3, uit curiositeit heb ik een paar mails (antwoorden van de redactie) bewaard van de tijd van "staking" in April 2016. Waar we toen over klaagden zijn olienoten vergeleken bij wat er nu aan de hand is.

door edrick3 14 jun. 2018 om 13:28
26091 Antwoorden / 85 Vragen

@tenormin: Ach ja, ipv verbeteringen zijn er alleen maar verslechteringen. Het is onderhand een hele lijst. Net zoals jij denk ik er hard over om 'de pijp aan Maarten te geven'.

door hansje klein 14 jun. 2018 om 13:42
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn topic over de malaise bij de omroepen is verwijderd ...

Hiermee doet nu BNNKassa hetzelfde als TROSRadar ... zonder uitleg. Zou ik me niet meer terugmelden ergens, heb ik voor 'niets dan de waarheid' óók nog een ban gekregen. Het zij zo!

Censureren!

In een vrij land!
bij de publieke omroepen!

door tijger1 14 jun. 2018 om 15:04
36513 Antwoorden / 21 Vragen

@hansje

Stel u niet zo aan.

door hansje klein 15 jun. 2018 om 10:25
3038 Antwoorden / 62 Vragen

Heeft ú mij soms gerapporteerd gisteren? En ... waarom volgt u mij (een aansteller) nog steeds?

Lees vandaag dat niet alleen u, maar óók onze @Tenormin een ban zouden hebben bij TrosRadar. @Zustercarola.83 stond deze week ook al kort in de schijnwerpers ...

Ik heb niets tegen deelnemers die verder lezen dan slechts één forumneus lang en ... omdat u ook regelmatig meeleest wil ik erop wijzen, dat ik meerdere malen de TrosRadar-redactie heb verzocht om àlle reageerders die gebanned werden weer een nieuwe kans te geven en dat moest u toch positef stemmen? M.a.w. samenwerken is constructiever dan afkatten. Het kapen van mijn topic door u kan een beginneling gebeuren ... maar iemand met zoveel reacties en ervaring doet dit toch niet per ongeluk ... ? Ik herhaal mijn vraag of u zich a.u.b niet als een co-moderator wilt opstellen en mij voortaan met rust kunt laten?

door tenormin 15 jun. 2018 om 13:45
14209 Antwoorden / 81 Vragen

@HK, moet u zeker niet doen: opkomen bij Radar voor iemand. Las net dat 3 mensen het inderdaad (dank dat @tijger me erop wees) 2 jaar geleden voor me opgekomen waren en er onmiddellijk met een ban gedreigd werd. Dat is pas een fijne moderatie. ☻ En over kapen van uw topic kan geen sprake meer zijn: alles gaat nu over hoe de site (niet) werkt. Trouwens top dat ze het laten staan (tot nu toe).

door marita5 15 jun. 2018 om 14:04
6555 Antwoorden / 8 Vragen

@tenormin , vind u het top dat ze dit topic laten staan ? Wanneer er weer flut reacties komen d.w.z onderlinge gehakketak , komt dit topic weer bovenaan te staan , gevolg wederom bullshit lezen .

door tenormin 15 jun. 2018 om 14:29
14209 Antwoorden / 81 Vragen

@marita5, ik bedoel top dat alle off topic antwoorden er nog steeds zijn. Sorry, maar ik heb er iets aan gehad. Wist niet dat men zich daar bij Radar nog steeds mijn naam herinnerden.Topic HK slaat natuurlijk weer nergens op. Maar we hebben onderling kunnen vaststellen hoe groot de problemen met de site zijn, dat vind ik wel "Topic" waardig.

door marita5 15 jun. 2018 om 14:37
6555 Antwoorden / 8 Vragen

@Tenormin, ik bedoelde niet de antwoorden betreft de site , maar het gehakketak van @HK . De site werkt bij mij nu goed , ik kan de reacties lezen , ook het envelopje werkt .

door tenormin 15 jun. 2018 om 15:14
14209 Antwoorden / 81 Vragen

Lucky you dan. Ik moet nog steeds iedere keer inloggen. En als ik te lang wacht ben ik er weer uit. Envelopje werkt nu inderdaad wel. Met de "onderwerpen" waar HK steeds mee aankomt, dat is inderdaad wel goede moderatie. Maar goed, we kennen zijn stokPAARDEN.

ep
door epcot 15 jun. 2018 om 15:28
603 Antwoorden / 15 Vragen

Gelukkig zijn de voorgaande CB topics gesloten.

door tijger1 15 jun. 2018 om 15:49
36513 Antwoorden / 21 Vragen

Hansje beklaagt zich wel dat zijn topic gekaapt is en dat is natuurlijk ook zo, maar zijn topic was al van nul en generlei waarde. Dus zo erg is dat niet.:-)
En wat u Radar verzoekt, zal mij een biet zijn. 

Als u wat te klagen hebt, wend u tot de redactie.

door hansje klein 15 jun. 2018 om 23:31
3038 Antwoorden / 62 Vragen

OT ... (alleen ter informatie)

Ik heb de beheerder van TrosRadar op de door hun ingerichte site gemeld dat @Tenormin en @Tijger1 ooit een ban hebben gekregen en in de discussie m.b.t. MM (die inmiddels weer terug is) gevraagd om àlle reageerders die ooit een ban kregen opnieuw te beoordelen. Een ban krijgen zonder reden (dat zegt @Tijger1) is natuurlijk een foute beslissing. Niet, dat ik voor @Tijger1 een soort MM-actie (een gebande en zeer populaire deurwaarder als reageerder) wil gaan ondernemen, maar ik pleit voor terugkeer van àlle die er ooit uitgegooid werden, daar het waarschuwingsysteem zéér confuus lijkt te zijn.

Overigens kan iedereen die een ban krijgt zich melden bij de beheerder en goed onderbouwd om intrekking vragen.

door tenormin 16 jun. 2018 om 00:09
14209 Antwoorden / 81 Vragen

@hansje klein, doe me een lol zeg; al vragen ze me terug, wat niet zal plaatsvinden: ik wil nooit meer onder zo'n moderatie staan (betaald door de Nederlandse Belastingbetaler). Ja, ook deze site is door ons allen eigenlijk een betaalde site. Waar je niet alles kan schrijven. Logisch: Ga daar in mee dat onbeschofte, aanvallende reacties niet mogen en kunnen. Maar dat staat al in de reglementen. En ook, ik zat al lang bij Radar, ik kreeg een ban, zonder enige toelichting, zo ook tijger1 en velen anderen. Ga daar maar niet aan twijfelen: daar zijn ze zo. In zekere zin is de moderatie hier bij Kassa veel beter, eerlijker. Hier kan men in conclaaf gaan. Alleen, wij allen hebben een groot probleem: dat is de site. En, ik persoonlijk, denk dat de Redactie hier ook mee zit en nog niet weet hoe hier uit te komen. En het openlijk toe te geven, dat antwoord van de Redactie heb ik, helaas, nog niet kunnen lezen. Chips, is alweer Next Day!

door tijger1 16 jun. 2018 om 09:22
36513 Antwoorden / 21 Vragen

@tenormin.

+10

door aurora1 16 jun. 2018 om 09:43
12833 Antwoorden / 6 Vragen

En van mij er nog 10 bij.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ex
Expansievat - 8 sep. 2018 om 14:16
Geldzaken & recht

Slechte service ING door afschaffen TAN lijst ?

ING laat de tegenwoordig bij het internetbankieren steeds vaker dwingend kiezen voor het accorderen van betalingen via de app ( die je misschien niet eens hebt )

je moet je dan eerst door commentaar en vragen heenworstelen als "het is zoooo handig, die app "en  " weet je het zeker ? "  waarna je voor "deze ene keer" een TAN code van je papieren TAN lijst mag gebruiken

Nu h ... Lees meer

an
anita555 - 21 okt. 2018 om 00:39
Computers & telefonie

Welke app heb ik nodig op de telefoon om een bijlage in de mail te openen?

Als ik een mailtje krijg met bijlage, en tik dan op de paperclip dan krijg ik de melding dat er geen app op de telefoon is die dit ondersteunt. Welke app moet dat dan zijn? Lees meer

Ya
YanMar - 15 okt. 2018 om 13:37
Geldzaken & recht

Fout gemaakt tijdens bouw nieuwbouwwoning. Oplossing?

Een aantal jaren geleden heb ik een nieuwbouwwoning gekocht en deze is 3 jaar terug opgeleverd. Een jaar geleden is gebleken dat er een fout is gemaakt bij het aanleggen van een loze leiding, deze is aangelegd maar alleen voor de helft waardoor het onbruikbaar is. Wij wouden de loze leiding gebruiken voor glasvezelinternet, op dit moment hebben wij kabelinternet en hebben wij de loze leiding daarv ... Lees meer